Nutná výměna všech silent bloků převodovky a hardy spojek na kardanu. Výměna spojkové lamely hned první týden.
Nefunkční klimatizace ( odstraněno vyhozením ). Vadné čidlo tlaku oleje ( vyměněno ) Po roce odešla páčka světel a náhon tachometru ( vyměněno ). Před nedávnem nový dělaný výfuk. Cena všech náhradních dílů zatím něco přes 15.000,-
Teď se chystám měnit ložiska předních kol. Ročně mě přijdou náhradní díly na zhruba 10.000,-, práci si dělám sám.
Jednou za 1/4 roku se něco pokazí, ale není to žádná tragedie. Výměny oleje, brzdových destiček atd jsou pochopitelný servis.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nejdřív jsem to auto bez zájmu obešel. Pak uslyšel z dálky motor, potom se svezl, no a odvezl. Lenoch to není, jízdní vlastnosti jsou skvělé. Motor vepředu, spojka a převodovka vzadu.
Na suchu jako po kolejích. Na mokru raději na volnoběh :o) Je radost s tím jezdit, ale vzhledem k věku o není vhodné auto na denní ježdění.
Mám jej pouze na víkendy na jízdy na chatu a na vyblbnutí se se zadním náhonem.
Naprosto souhlasím, měl jsem 2.0 TD a pak jsem honem pořídil 2.0TS Na spolehlivost si nemám důvod stěžovat spíše bych ji pochválil, vyhledem k tomu jak se s těmi auty jezdilo... jejda jak kvikaly zadní kola když se před zatáčkou podřadilo :-D
AR 75 je naprosto úžasné auto po stránce jízdních vlastností - tam naprosto dominuje segmentu s jednou poháněnou nápravou a dál se lze dostat pouze drahým systémem 4x4. Není ale pro každého, protože vyžadujehodně citu a zkušeností, za což se dokáže odvděčit skutečně vynikajícími jízdními výkony. 2.5 nemá samosvor, TwinSpark, 3.0 V6 a 1.8 Turbo (od r. 87) samosvor mají a je to nádhera. Prostorná a velmi tuhá karoserie, i na dnešní dobu dynamické motory, nízká hmotnost, přesné řízení a vynikající manévrovatelnost mají dnes obdobu pouze u pokračovatele pod značkou Maserati (nebo AR 8C Competizione, což je taky Maserati). S výjimkou BMW M3 E30 bylo srovnání s BMW trapné, sorry. Na druhé straně je to auto jeden velký problém: chronické závady na spojovacím hřídeli (není to kardan, je spojen Hurdyho spojkami, hodně vyosený a točí se otáčkami motoru) - hlavně ty hurdyny rozežírá sůl, při jejich zanedbání pak praskání unašeče hřídele (nedá se koupit, problémy s vyvážením), časté poruchy hydrauliky na spojce, časté závady na převodovce (hlavně 2 a R - solí vyžrané př. silentbloky přev. mají vůli a špatně to řadí až se zničí i synchrony), přehřívání zadních brzd díky umístění u převodovky (pro snížení neopr. hmot vlivem nápravy DeDion) a neuvěřitelně mizerná ventilační soustava s větrákem, který má zvuk vykloktaného kafemlejnku, který ale nikdy nic neumele. Přesto je to z hlediska jízdy zážitek a cena pěkných kousků na světových trzích ojetin je vysoká s neustále stoupající tendencí. A pro pořádek - není to Transaxle, protože motor není pevně spojen s převodovkou rourou jako např. Porsche 944 nebo 928, ale ty poruchy převodovky jsou pro všechny stejný.
Pro pořádek, Transaxle to je. Neurčuje to zda je motor s vzadu umístěnou převodovkou spojen rourou na pevno. Ale právě to uložení Transmisí vzadu a motoru ve předu.
09.01.2016 | 22:38:16 | Racing
| 80.92.248.*Reagovat
Jeden z příslušníků staré (dobré) školy , snad moje příští auto. Zatím jen tiše závidím.
Náhon transaxle je super věc. Jen je náročnější na ložiska, vzhledem k vyšším otáčkám kardanu a na vyvážení celé soustavy. Ale u Alfy to zmákli na výbornou. Škoda jen té pověstné italské spolehlivosti.
Odvažuji se napsat, že mi svezení se 75kou přišlo živější, sportovnější, než s poladěným bavorem. Ale rozhodně ne nejrychlejší. Tady šlo o pocity. Ty se bohužel z dnešních přetechnizovaných předokolek vytrácí. Je však několik skvělých výjimek potverzující pravidlo, ze kterých budou za několik let motoristické ikony.
Vím o člověku,který si 75 vodil na závodech do vrchu.A když píšu,že vodil,tak myslím,že se do každé zatáčky díval bočním oknem. A ten motor...3.0V6 24V,řádně poladěný a ohromný zvuk.Točila snad 8000ot/min!!!Vždy,když odstartoval,zježili se všem okolo chlupy na celém těle a člověk nezůstal bez nablblýho úsměvu až do chvíle,kdy řidič dal nohu z plynu.
Mal som ten istý typ, akurát motor bol 2,4 TD. Môžem dosvedčiť, že je to výnimočný zjav, s výnimočnými motormi. Na TD veľmi živý a výkonný motor, s veľmi priaznivou spotrebou (okolo 7,5 l/100km), pri fakt športovej jazde. Až na spoľahlivosť, vynikajúce auto na vyblbnutie.
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 75
Nejlepší auto jaké jsem kdy měl :-)
Naprosto souhlasím, měl jsem 2.0 TD a pak jsem honem pořídil 2.0TS
Na spolehlivost si nemám důvod stěžovat spíše bych ji pochválil, vyhledem k tomu jak se s těmi auty jezdilo... jejda jak kvikaly zadní kola když se před zatáčkou podřadilo :-D
12.02.2015 | 20:01:04 | martinpilot | 188.75.189.* Reagovat
kto mi poradi kde kupim hardiskspojky silenblok na kardan
18.04.2009 | 18:37:26 | Reagovat
RE:
info@comeptizione.cz (www.competizione.cz)
Všechno na Alfy, Fiaty a Lancie, originální i sportovní a závodní díly.
16.07.2013 | 16:03:02 | Integrale | 212.24.139.* Reagovat
souhlasím s Romanem
...nejlepší auto které jsem kdy vlastnil... ty zážitky už mi žádně jiné auto za ty peníze nemůže dodat... jen kdyby nebylo už tak staré...
25.02.2008 | 14:34:15 | Radek.S Reagovat
75 je nemocný poklad
AR 75 je naprosto úžasné auto po stránce jízdních vlastností - tam naprosto dominuje segmentu s jednou poháněnou nápravou a dál se lze dostat pouze drahým systémem 4x4. Není ale pro každého, protože vyžadujehodně citu a zkušeností, za což se dokáže odvděčit skutečně vynikajícími jízdními výkony. 2.5 nemá samosvor, TwinSpark, 3.0 V6 a 1.8 Turbo (od r. 87) samosvor mají a je to nádhera. Prostorná a velmi tuhá karoserie, i na dnešní dobu dynamické motory, nízká hmotnost, přesné řízení a vynikající manévrovatelnost mají dnes obdobu pouze u pokračovatele pod značkou Maserati (nebo AR 8C Competizione, což je taky Maserati). S výjimkou BMW M3 E30 bylo srovnání s BMW trapné, sorry.
Na druhé straně je to auto jeden velký problém: chronické závady na spojovacím hřídeli (není to kardan, je spojen Hurdyho spojkami, hodně vyosený a točí se otáčkami motoru) - hlavně ty hurdyny rozežírá sůl, při jejich zanedbání pak praskání unašeče hřídele (nedá se koupit, problémy s vyvážením), časté poruchy hydrauliky na spojce, časté závady na převodovce (hlavně 2 a R - solí vyžrané př. silentbloky přev. mají vůli a špatně to řadí až se zničí i synchrony), přehřívání zadních brzd díky umístění u převodovky (pro snížení neopr. hmot vlivem nápravy DeDion) a neuvěřitelně mizerná ventilační soustava s větrákem, který má zvuk vykloktaného kafemlejnku, který ale nikdy nic neumele.
Přesto je to z hlediska jízdy zážitek a cena pěkných kousků na světových trzích ojetin je vysoká s neustále stoupající tendencí. A pro pořádek - není to Transaxle, protože motor není pevně spojen s převodovkou rourou jako např. Porsche 944 nebo 928, ale ty poruchy převodovky jsou pro všechny stejný.
18.01.2008 | 10:44:32 | magic Reagovat
RE: 75 je nemocný poklad
Pro pořádek, Transaxle to je. Neurčuje to zda je motor s vzadu umístěnou převodovkou spojen rourou na pevno. Ale právě to uložení Transmisí vzadu a motoru ve předu.
09.01.2016 | 22:38:16 | Racing | 80.92.248.* Reagovat
Jeden z příslušníků staré (dobré) školy , snad moje příští auto. Zatím jen tiše závidím.
16.08.2007 | 19:30:38 | Chiquita Reagovat
Náhon transaxle je super věc. Jen je náročnější na ložiska, vzhledem k vyšším otáčkám kardanu a na vyvážení celé soustavy. Ale u Alfy to zmákli na výbornou. Škoda jen té pověstné italské spolehlivosti. Odvažuji se napsat, že mi svezení se 75kou přišlo živější, sportovnější, než s poladěným bavorem. Ale rozhodně ne nejrychlejší. Tady šlo o pocity. Ty se bohužel z dnešních přetechnizovaných předokolek vytrácí. Je však několik skvělých výjimek potverzující pravidlo, ze kterých budou za několik let motoristické ikony.
11.08.2005 | 14:20:08 | Drifter - x Reagovat
Vím o člověku,který si 75 vodil na závodech do vrchu.A když píšu,že vodil,tak myslím,že se do každé zatáčky díval bočním oknem. A ten motor...3.0V6 24V,řádně poladěný a ohromný zvuk.Točila snad 8000ot/min!!!Vždy,když odstartoval,zježili se všem okolo chlupy na celém těle a člověk nezůstal bez nablblýho úsměvu až do chvíle,kdy řidič dal nohu z plynu.
14.04.2005 | 14:26:16 | Kakamil Reagovat
Mal som ten istý typ, akurát motor bol 2,4 TD. Môžem dosvedčiť, že je to výnimočný zjav, s výnimočnými motormi. Na TD veľmi živý a výkonný motor, s veľmi priaznivou spotrebou (okolo 7,5 l/100km), pri fakt športovej jazde. Až na spoľahlivosť, vynikajúce auto na vyblbnutie.
07.06.2004 | 17:24:30 | trojanhorse Reagovat