Nejčtenější auto recenze

5,8Citroën C5 (2002) Citroën C5 (2002) autor: Steve Přečteno: 32964x
5,6Citroën C5 (2010) Citroën C5 (2010) autor: Jarek Přečteno: 29609x
3,6Citroën Jumper (2003) Citroën Jumper (2003) autor: majco151 Přečteno: 27079x
5,8Citroën Berlingo (2008) Citroën Berlingo (2008) autor: Hawk Přečteno: 26427x
8,4Citroën C4 (2008) Citroën C4 (2008) autor: milan Přečteno: 26046x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE: Kolíně

Na druhou stranu ta dlouhá dvojka má pro mě osobně i jednu velkou výhodu: Bydlím na svahu, na začátku hor. Je to tu táhlý svah pořád se stejným úhlem. Dá se nahoru stoupat rychlostí tak 4O - 70. No a když jsem měl C3 nebo Matize, tak jsem domů stoupal bud na dvojku - ta ovšem řvala ve vysokých otáčkách, nebo na trojku - ta však neměla výkon a trochu se dusila. Takže jsem neustále mezi dvojkou a trojkou přeřazoval. No a Kolíně má tu dvojku přesně dělanou na můj svah, že to krásně táhne nahoru, aniž by to bylo třeba přehodit na trojku. Dvojka Kolíněte se při tom táhlém stoupání točí ve středních otáčkách.

27.09.2024 | 13:49:41 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Ano, předjíždět s tím traktor opravdu není milé. Kdyby tento jel 50, je to v pohodě, ale to je jen nějaký ten rychlejší John Deere. Nejhorší je starý Zetor, který se šine max. 30 s vykulenýma očima a to se s kolínětem předjíždí špatně.

26.09.2024 | 10:14:44 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Jelikož jezdím nejčastěji mezi vesnicemi, tak zrychlení potřebuju hlavně, když předjíždím traktory s vlečkou, autobusy, apod. Takže delší objekt jedoucí cca padesátkou. No a tady by se právě hodila dvojka položená níže. To uměl Matiz. Ten udělal nejvíce parády na dvojku mezi 3O - 80. Kolíně stejný zátah umí na dvojku mezi 60 - 100. No a to se mi úplně nehodí. Kolíně akceleruje nejlépe, když už mám daný objekt předjetý. A v okamžiku, kdy ho začnu předjíždět, na tom počátku, musím na výkon chvíli čekat, než se posbírá a nabere sílu. Tohle japonští soudruzi nedomysleli. Oni to udělali kvůli spotřebě na dlouhé převody. Jenže dávat spotřebu jako fetiš, modlu, taky není cílem automobilismu. To má být vyvážené a nefanatické. Bohužel i do motorismu se promítají eko fanatické ideologie.

26.09.2024 | 08:54:49 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Upravy stálého převodu (neřku-li převodovky) se dělají asi jen továrně, zjm. pro sportovní účel. Ale třeba Škoda pro nechvalně zmiňované HTP děkala více stálých převodů. To by znamenalo výměnu převodovky (je vcelku s rozvodovkou), jinak by to asi nikdo uvnitř nepřeskládával. Možná pozdější kolíňata to měla nějak jinak. Kola jsou asi povolená jednoho rozměru? Menší kola by trochu pomohla. Spíše je to neřešitelné.

25.09.2024 | 18:43:34 | Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Máš pravdu, že i když se jednička vytočí na maximum, dvojka zpočátku netáhne a zabírá až tak od 60. Vím, že jsou firmy, co dělají chiptuning nebo sportovní filtry nebo spciální svíčky. Ale dělá někdo i úpravu převodovky, že by upravil převody do krátka?

25.09.2024 | 16:21:07 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Jo jo. Ale ta hranice je u každého kusu auta trochu jinak. Jemu to padá už někde po stovce. Mně dvojka drží ještě 105, možná i 110. Ale to jsem za celou dobu zkoušel jen cca dvakrát vytočit k omezovači. Dneska to nedělám, protože s motorem již seznámený jsem a nepotřebuji to zjišťovat znovu. V Matizovi jsem za celých 19 let, co jsem s nimi (dvěma Matizy) jezdil, k omezovači nikdy nedošel. Ale podle sluchu je tam jasné, že někde u 110 končila v Matizovi trojka. Takže je to fakt posunuté skoro o jeden kvalt. Dvojka je v Kolíněti spíše něco jako v Matizovi trojka. A to je právě trochu problém. Slyšel jsem, že v nových řadách Kolínětě vyráběných od roku 2013 už tu dvojku snížili a dali jsi podobně jako mají ostatní auta.

25.09.2024 | 08:27:43 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Tady je dobře slyšet, že i když se u kolíněte jednička vytočí do krve, dvojka spadne s otáčkami někam k polovině rozsahu a moc to hned nejede.

24.09.2024 | 12:50:17 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

https://www.youtube.com/watch?v=AiNz-8k8HDw
https://www.youtube.com/watch?v=OictdorR7Dc
Matiz by se s převody Kolíněte nepohnul z místa. Ale i tak mohli v Kolíněti trochu ty převody zkrátit. Kompromis. Něco mezi.

24.09.2024 | 11:35:34 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Řazení 30-50-70-90 se dá použít buď z kopce, nebo v případě opravdu klidné a úsporné jízdy. To mě zase tak nebaví. Já tam vždycky potřebuji cítit tu akceleraci, sílu motoru. To jsem dělal i v Matizovi, i v C3 apod. Akorát ve Fabii to nešlo, ta jen místo akcelerace více hrčela. Takže proto dávám nové kvalty v 30 - 60 - 90 - 120. To je totiž mnohem svižnější a více zábavné. :-) A Matiz měl kratší převody, tam to bylo 20 - 40 - 60 - 80. Takže Matiz co 20, Kolíně co 30. Zajímalo by mě jet na zkoušku v Kolíněti, kterému by upravili převody na způsob Matize. To by musela být zábava největší. Ééén - éééén - éééén - ééén.

22.09.2024 | 07:42:57 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Pravda je, že když se akcelerovalo třeba na trojku při předjíždění, chtělo to těch 90 km/h a odtud akcelerovat. A bylo k dispozici 90-140 km/h, dalo se až 150. S takto dlouhými převody a malým motorem se oblasti dobrého výkonu na nižší převody nepřekrývají. Když se dá dvojka ve 30 km/h, tak to v prvních sekundách prostě nejede, ale brzy se to sebere. Při klidné jízdě je to fuk.

22.09.2024 | 00:00:19 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)