Recenze Citroën C1
“Velmi spolehlivé, agilní a přitom úsporné miniauto s výbornou dynamikou a jízdními vlastnostmi”

Autor recenze: Jiří (47 let),
Karlovarský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.0 VVTi Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:90 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 4,8 l/100 km Vloženo: 1. 5. 2012

Hodnocení inzerátu: 20 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Motor, převodovka, podvozek, ekonomika jízdy,

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Žádné


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nejmenší z Citroenů vyrobený u nás v ČR společností TPCA jsem si původně koupil jako druhé auto do rodiny. Potřeboval jsem malé a úsporné auto na každodenní dojíždění do práce. Auto je to spolehlivé, během ujetí 90 000 km nemělo žádnou závadu ani opotřebení. Pouze 1x jsem měnil žárovku a brzy budu měnit brzdové destičky možná i s kotouči - pro pořádek. Vzhledem k objemu motoru je nezvykle pružné a živé, zrychluje ochotně a výkon nevadne v celém rozsahu otáček. Není problém dosáhnout dálničního tempa na třetí stupeň a zrychluje ještě dále. Zároveň je možné jet na pátý stupeň i 50 km/h, i když je to spíš extrém, jen taková udržovací rychlost např. při průjezdu městem po hlavní silnici. Převody tohoto vozu jsou vůbec zajímavé. např. rychlostí 50 km/h lze jet na všech pět stupňů. Tím se dostávám k hlavní "městské" přednosti tohoto vozu: Akcelerace. Velkou výhodou je, že toto auto dokáže vjet do křižovatky a zrychlit na 50 (rychlost kterou by měla jet auta po hlavní) na první rychlostní stupeň, bez nutnosti uprostřed manévru v křižovatce řadit. Při 90 km/h má motor 2 400 otáček a při 130 km/h má 3 600 otáček na pátý stupeň. Což jsou otáčky nejvyššího kroutícího momentu, při kterém vůz dobře zrychluje. Spotřeba paliva je u mne v průměru okolo 5 litrů. Po městě v zimě se pohybovala na 5,5, v létě 5 litrů. Mimo město lze bez problémů jezdit za 4,2 - 4,5 litrů. Někdo dokáže jet i úsporněji, já ale příliš na spotřebu nejezdím. Takže toto je spotřeba při úplně normální jízdě lehce nad hranicí limitů. Po dálnici se dá jet při 130ti okolo 5,5 litru, se zvyšující se rychlostí spotřeba pomalu stoupá, vrcholu dosahuje cca při jízdě maximální rychlostí 6,2 - 6,5 litru.
V kabině je pro posádku čtyř dospělých dostatečný prostor, vpředu pak je prostor opravdu velký. Nic neutiskuje kolena ani lokty. Zavazadlový prostor je samozřejmě malý, lze ale do něj naskládat nákup, i cestovní tašky při delší cestě.
Hlučnost vozu by mohla být nižší, není však vyloženě obtěžující. V nižších otáčkách motor hluboce mručí, ve vysokých má poněkud sportovní jadrný zvuk, což může být někdy i příjemné :-)
Jízdní vlastnosti jsou perfektní, vůz je alá motokára - nenaklání se, neplave, a to i ve vyšších rychlostech. Dobře drží stopu, skvěle brzdí. Už jsem zažil i zásah ABS společně s EBD a CSC. Jsou to asistenční systémy, které nedovolí vozidlu při brzdění (hlavně prudkém) jít do smyku. Vyrovnávají rozdílnou adhezi kol na obou stranách (např. když levá strana jede po asfaltu a pravá po písečku nebo ledu). Tuto službu jsem ocenil zejména při prudkém brzdění v zatáčce na špatné vozovce. Vůz je vybaven výškově seřiditelným volantem, systémem pro panické brzdění, v základu dvěma airbagy a předpínači pasů. Modernizované faceliftované typy jsou už možná trochu jinak vybaveny. Toto je první typ, který se už nevyrábí.
S tímto vozem jsem nadmíru spokojen a v dohledné době jej určitě měnit nehodlám. Mohu jen doporučit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 20


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1

Vložit komentář

Jaktože tzv. Vašek neřádil u této recenze?

Asi ji přehlédl.

12.12.2023 | 19:27:53 | Vašek všudebyl  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Jaktože tzv. Vašek neřádil u této recenze?

Že by to bylo tím, že tady nevypisuje taková buzna jako ty?
Než jsi milostivě dorazil - bývaly tady diskuse o autech...

13.12.2023 | 15:05:22 | Vašek  | 109.81.114.* Reagovat

RE: Jaktože tzv. Vašek neřádil u této recenze?

Ty o autech psát neumíš. Umíš psát jen o své latentní homosexualitě. Napiš ještě něco o své teplosti, tučná buzno.

13.12.2023 | 15:54:49 | Tuk Vaška Moravce  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Jaktože tzv. Vašek neřádil u této recenze?

:-)) Tvl koik ti je ? Deset? :-)))🐷

14.12.2023 | 08:20:20 | Vašek  | 109.81.114.* Reagovat

Nová C1

Kluci, dnes jsem četl, že poslední faceliftovaná verze kolínské trojky dostane cca za rok nový motor: Tříválec 1,2 s výkonem cca 90 koní ! To bude hustý ! Jestli to bude opět motor od toyoty, jdu do něj.

06.06.2012 | 19:59:33 |   | 89.102.229.* Reagovat

RE: Nová C1

Nebude od toyoty, je to motor Peugeot-citroen, který se v současné době montuje do P 208 a nových C3. Spolu s vyšším výkonem je ale vyšší i spotřeba. Já bych teda litr od toyoty neměnil za nic (v tomto konkrétním autě).

22.08.2012 | 20:23:52 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE: Nová C1

Jsi s tím jel,že tvrdíš že to žrát víc.

22.08.2012 | 21:08:31 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

Pardon, bude žrát míň a při jízdě bude vyrábět benzín. Ale vážně: Jsem dostatečně seznámen s tímto novým motorem a bohužel, má spotřebu o cca 2 litry vyšší. Koneckonců, je to logické - vyšší obsah, větší výkon, vyšší spotřeba. Někdo si třeba za zvýšení výkonu rád připlatí na spotřebě, já ale toto považuji za zbytečné. Jízdní vlastnosti současné C1 (a obzvláště té původní předfaceliftované verze) jsou vynikající a ve své třídě zatím nepřekonané, ruku v ruce s nízkou spotřebou a spolehlivostí. Takže nemíním experimentovat a vyměnit tento japonský motor, léty ověřený, za francouzskou novinku. Ale je to jen můj názor, nikomu ho nenutím.

22.08.2012 | 22:34:29 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE: Nová C1

Zbytečně obhajuješ svoji garáž.Jízdní vlastnosti už jsou dávno překonaný stejně jako motor.Dávno už měli udělat novej model místo toho druhej facelift a ta jednadvojka tříhrnec je výbornej motor a věřím tomu,že za cenu lepší dynamiky bude žrát stejně jako starej litr.

23.08.2012 | 09:18:19 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

No neviem, ale mne sa celkom skúšobná jazda s prckom P 107 pozdávala, síce pršalo, hluk ako vo vysávači,veľa plechu okolo,ale do tých 80 km/h bolo živé až-až.

Spotrebu neviem na P 1O7 posúdiť,ale logicky,ak je 208 ťažšia o nejakých 150-200kg,tak veľmi neverím, že bude spotreba nižšia ako s 1,0 a ľahšou kasňou.

Fyziku neoklameme,ale papier veľa znesie,že áno.

23.08.2012 | 13:49:58 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Nová C1

Tak jízdní vlastnosti jakož i motor (mluvíme teď o litových tříválcích) zatím překonaný není. Použiju tvou větu Jirko: "už si s tím jel?" Doposud konstruované tříválce mají stále vyšší spotřebu a horší dynamiku, a to i v případě citygo. Luboš má pravdu, že papír snese vše a v praxi jsou výsledky diametrálně odlišné. U motoru 1,2 od peugeotu byla naměřena skutečná spotřeba 5,6-6 litrů. Což je dost (C1 má skutečnou spotřebu 4,1-4,5 litrů) zejména u motoru o deset let (minimálně) novějšího. Stejně tak dynamika a pružné zrychlení je u ostatních konkurentů naprostý propadák. Ale to nic, jen říkám, že zatím bych tento motor neměnil. A ty mi to určitě nevyvrátíš, víš o tom totiž prd a zkušenost s tím nemáš žádnou. Plivat můžeš, radit nikoli.

23.08.2012 | 18:04:20 |   | 89.102.228.* Reagovat

RE: Nová C1

Naštěstí jsem v tom nejel a ani nechci,ale v citigo jsem jel a můžu ti říct,že jsem byl mile překvepenej z jízdních vlastností a pidimotoru ani se ten tříhrneček nějak moc nenatřásal jako HTP.Je sice všude cejtit jak se šetřilo,je to takový modernější Uno,ale oproti kolínu o třídy výš.Podle mě lepší mini momentálně neexistuje.Ale ty Stando máš nejlepší auto i motor na světě a i silnější a objemnější motor pojede hůř než tvoje kolíně i cytigo je menší a míň pohodlný než to tvoje a žere o tři litry na sto víc benzinu i oleje.

24.08.2012 | 07:46:45 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

Našťastie pre koho?:)Zaujímavé,že si ani nešiel,ale "porovnávaš".

Hm,objektívnosť ako sviňa.

Pre zmenu som nesedel v City,takže by som si netrúfol porovnávať...,ale Ty áno... Mimochodom, tá 107 bola celkom zábavna a aj do ostrých MESTSKYCH zákrut celkom slušne zatáčala a malý náznak šmyku / na vode/ sa dal pekne korigovať. Trochu tvrdšie na môj vkus,ale jazdne úúúplne v poriadku.

24.08.2012 | 12:51:03 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Nová C1

A čemu to vadí?Názor můj je takovej.Standa taky neseděl v ničem jiným než v kolíněti a tvrdí,že je to nejlepší auto s nejlepším motorem na světě.Ono totiž Standa mi to auto těma svejma příspěvkama tak zhnusil,že se do něj v životě neposadím.

24.08.2012 | 13:22:38 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

Musíš sa nad tým povzniesť. Jednudocho mal radosť z novej hračky...

A ak niekomu stačí málo ku šťastiu,tak je potom najšťastnejši človek na svete... a to sa pre zmenu zase páči mne:)

Každý máme právo na názor, len ho treba skúsiť obhájiť./na druhej strane,bola prča ako si 4 ľudia pohodlne usalašení v Kolíňatku vezú kufre vzadu na kolenách a fičia si to kopec-nekopec 150-160 km/h za 4,6 l, či koľko...,aby každé 2-3 hodiny zastali a vodič skontroloval koľko pasažierov ešte žije..:), jáj,dosíkam sa od smiechu, ked si to predstavím.

Ale autíčko to nie je zlé.

24.08.2012 | 13:31:55 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Nová C1 pro Jirku

Nevím, v čem jel nebo nejel Standa, ale buď si jistý, že jsem měl ve svém relativně dlouhém životě spoustu aut. Narozdíl od Tebe jsem jel nejen v kolíněti, ale i v Picanti, Matizu, a v Citygo. Budu teď asi hnusný, ale jsou to proti C1 chudinky, který se ho jen snaží dohonit, ne-li předčít. Bohužel zatím na to nemají, ať se tváří kdovíjak moderněji. A až budeš chtít něco hodnotit, nebo spíš pomlouvat, tak se s tím nejdřív svez. A srovnávat to s HTP? Tak to je vrchol ubohosti. Škodofile.

24.08.2012 | 19:23:29 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Nová C1

Luboši, na co kufre? Minulou sobotu jsme jeli na otočku na Lipno (cca 500 km tam a 500 km zpět) a stačily nám baťůžky :-) Jízda stylem "maximálně jak to jen jde"a spotřeba 4,6 :-) Stavěli jsme jen na jídlo, a všichni jsme v pohodě přežili. Zítra jedeme do Tchořovic na výstavu vojenské techniky, a už se na tu cestu přes půl republiky těšíme. Asi nebudeme mít ani ty baťůžky. Jídlo, kafe a pití je všude při cestě.A pár hadrů a bot na převlečení se do kufírku vejde.

24.08.2012 | 20:00:39 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Nová C1

Ty jseš opravdu psychopat.S HTP srovnávám motor v citigo a chtěl jsem jen říct,že už to tolik nevibruje,že už to není ten starej šicí stroj HTP nebo Yaris kterej má stejnej motor jako to tvoje pidi kolíně a navíc to v yarisu ještě nejede.Vývoj nezastavíš a kolíně už bohužel patří po sedmi letech na automobilový hřbitov.Navíc ho už skoro nikdo nechce a musela se zrušit celá směna a pár set lidí vyházet na dlažbu díky tomu jak je nejlepší.

25.08.2012 | 19:07:42 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

Já jsem psychopat, ty jsi blb.

25.08.2012 | 19:17:55 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Nová C1

Hoď se kámo do klidu.Teď se nad sebou zamysli a řekni mi jestli je normální sem dokola psát recenze na kolíňata pod různejma nickama a jménama a zasírat to tvejma psycho žvástama?

25.08.2012 | 19:32:46 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

Vždyť to říkám: Jsi blb. Nejsou argumenty, nastoupí zesměšňování.

26.08.2012 | 11:28:47 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Nová C1

Řekl Standa a šel psát svoji osmnáctou recenzi na kolíně.Já nikoho neuražím na rozdíl od tebe a všichni si to naštěstí můžou přečíst jakej jseš exot.A jak tak koukám s tebou asi brzo švihne.

26.08.2012 | 19:27:18 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

Řekl Jirka a dal si své osumnácté pivo. Všichni tady vidí, že píšeš jen s vychlastaným mozkem a samý kydy. Dej si další škopek a oblbuj kumpány v hospodě. Ale tam tě asi nikdo neposlouchá, že? Tak se realizuješ tady kecáním do věcí, kterým nerozumíš.

26.08.2012 | 20:38:02 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Nová C1

Takovej typ člověka jako jseš ty mě neurazí.Ale k věci neodpověděl jsi mi na mojí předešlou otázku.Proč sem dokola píšeš recenze na kolíně pod jinejma jménama a ještě si trapně dáváš sám sobě hlasy?

26.08.2012 | 21:01:24 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Nová C1

Odpusťte si prosím tyto komentáře, které nejsou ničím přínosné pro ostatní čitatele. Děkuji.

26.08.2012 | 21:21:27 | admin  | 188.92.15.* Reagovat

RE: Nová C1 pro admin

S tím naprosto souhlasím. Komentáře člověka, který píše o vozidle které vůbec nezná, nemají žádnou váhu. Nechápu, proč to ten člověk (Jirka) dělá, co ho k tomu vede. Jestliže jsem já jako letitý majitel cé jedničky s tímto vozem naprosto spokojen, mohu tyto zkušenosti zveřejnit. Ale proč se snaží někdo, kdo k tomuto autu ani nečichl, za každou cenu urážet a napadat? psát sem nějaké doměnky, ovlivněné zjevně nenávistí této značky, aniž by k tomu měl rozumný důvod? Osobní invektiva, dokonce podstrkování někjakého jména? Recenzi Standy jsem četl a vůbec nechápu, proč by měl Standa psát osumnáct recenzí? Napsal jednu a bohužel další už ne (zajímalo by mě, jak se odvíjely další jeho roky s C1). Zajímavé je, že mnoho škodovkářů napadalo C1 už z jakési zásady, že je to malé, nebezpečné, nehezké, nepraktické, levné, a kdovíjak špatné auto, ale když začala škoda vyrábět Citygo, roztrh se s nima pytel... i to svědčí o tom, že není špatná podstata toho miniauta, ale jen a jen jeho značka. Najednou škodovákům nevadí na Citygo to, co u C1 pomlouvali. Vždyť je to v podstatě jeho kopie, o něco větší kufrem, o něco lepší komfortem na úkor jízdních vlastností a o něco horší motorem. A to je o 7 let novější. Své názory tady musím bránit, protože řeči takového "odborníka" mohou ovlivnit potenciální zájemce o tento vůz. Není důvod pochybovat o tom, na čem se shodují majitelé C1 (a věř že to není jen Standa), spíš bych silně pochyboval o názorech Jirky.

26.08.2012 | 21:50:20 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Nová C1 pro admin

Podle mě jako pravzor pro tato auta sloužil Renault Twingo. Já si pamatuji na ten okamžik, kdy se ta auta začala objevovat. Twingo bylo první mini auto, které zvenku vypadá jako hračka, ale uvnitř je vepředu pro řidiče místo jako u normálního auta. Kdo nevěří, musí si sednout na to místo.

Předtím ta miniauta měla problém, že byla fakt stísněná i uvnitř. Různé varianty trabantů, maluchů apod. I Ford Ka měl uvnitř docela málo místa. Teprve Twingo nastartovalo éru aut, malé zvenku, ale normální uvnitř. No a když si to srovnáte se Š Citigo a Kolíňaty, tak je to všecko variace na to samé téma. Všecko to jsou pokračovatelé Twinga. To bylo průkopníkem. Dneska už je to historie, ale historie a vzpomínky taky patří k životu.

18.04.2024 | 17:58:07 | Tak to je  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Nová C1

Ty jsi s tím jel? jak to můžeš vědět? Nikdo ho ještě pořádně nezná. Tím míň ty, škodofko. A už víš jakej bude a dokonce že bude žrát jako litr. Jsi bůh? Vidíš - jen žvásty a kecy. A mě tady budeš napadat?

26.08.2012 | 11:31:45 |   | 89.102.162.* Reagovat