Rok výroby:2003Typ motoru:Stav km při koupi:55 000 kmStav km nyní:92 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:6. 11. 2012
spotřeba (dá se eliminovat zástavbou LPG cvakání hydroštelů (originální olej)
Závady a opravy na autě
1) po zakoupení jsem měnil termostat - u mé motorizace hračka, pokud máte osm prstů na každé z pěti rukou. Nicméně, pokud natočíte termostat nejdelším jeho ostnem tak, aby...
2) chladič, tekl ve spodním pertlu. Z druhovýroby stál cca 4.000,- a výměna je primitivní
3) čidlo venkovní teploty, stálo cca 600,- opět svépomocí, pokud máte pájku tak nic dramatického
4) levá zadní lampa, kterou mi rozbil neznámý idiot na českobudějovickém sídlišti. Z druhovýroby nová za 1.100,-
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tohle není běžné auto. Má třílitrový a benzínový 152kW motor, automatickou převodovku, velkou spotřebu. Je to celkovým pojetím daleko víc amerika, než evropský běžně rodinný zažitý vůz...
1) Pohodlí a komfort - Hydractive 3+ a modří již vědí. Není to napodobitelné, ale je to velmi příjemné. Když jedete, tak jsou slyšet jenom tlumené rány na výmolech, ale auto se ani nehne. Je to trochu podobné velkému SUV, ale zase je to pořád "jenom" velký hatchback. Sedačky jsou spíš křesla v obýváku, bez výraznějšího bočního vedení. Mně je to příjemné, ale spousta lidí preferuje sedačky tvrdší, a tvarované, zde záleží na vkusu každého soudruha. 3.0 V6 se vyráběla výhradně v provedení Exclusive, kde jsou snad všechny fičury poplatné době výroby - vypisovat je nemá smysl. Mmch, xenony dtto.
2) Jízdní vlastnosti - odpovídají velikosti auta a naladění podvozku. Auto je dosti měkké a to i při aktivním podvozkovém režimu "Sport". Takže žádné cuore sportivo, ale spíš rychle a pohodlně. I motor v kombinaci s automatem netrhá asfalt, zrychlení 0-100km/h je lehce přes 8sec a motor táhne od nízkých otáček lineárně, i když důrazně. Trochu to připomíná silný elektromotor s příjemnou šestiválcovou zvukovou kulisou v pozadí. Samozřejmě, nebyl by problém nechat daleko za sebou načipovaného koncernového turbodiesela, ale...proč, že. My nezávodíme. Převodovka je čtyřstupňová a ačkoli učenlivá, ambice stát se premiantem nemá. Spíš tak průměr, řekl bych. Často využívám sekvenci, zvláště v kopcovitém terénu, aby mi auto neřadilo moc vysoké kvalty. Samosebou, je tady ještě možnost aktivace sportovního režimu na převodovce - potom auto opouští mód optimalizovaný na nízkou spotřebu a hledí jenom na maximální výkon. Nicméně, auto bez automatu už bych asi nechtěl, je to nakažlivé, nemuset po městě kvrdlat klackem a k celkovému naturelu auta se automat výborně hodí.
3) Spotřeba a servis - spotřeba silně závisí na tom, kdo zrovna sedí za kniplem. Pokud si vzpomínám dobře, tak po městě kolem 14l, mimo město tak 9l a dálnice podobně jako město. Dlouhodobý průměr osciluje mezi 11-12l s velkým poměrem městského provozu a rozhodně žádné loudavé jízdy. Zhruba 5000km zpět jsme do auta zastavěli LPG jednotku...prozatím veliká spokojenost (ťukám na dřevo). Auto se chová téměř stejně jako na benzín (snad je trochu "gumovější", řekl bych), žere o cca 2l plynu více než benzínu, takže teď jsou náklady na palivo srovnatelné s Fabií, například. Servis se sestával z odstranění popsaných závad a z běžné údržby. Je nutno říci, že 1x za 40.000km se mění olej v automatické převodovce, navzdory kecům českých servisů o doživotní náplni. Výměna stojí cca 5.000,-
4) Závěr - koupil bych si v budoucnu podobné auto? Rozhodně. V mých očích je to pohodlné, ddostatečně výkonné a bezpečné auto. Přiznám se, že ryze subjektivně mám velkoobjemové benzíny rád, už jenom proto, že obvykle nemají common-rail, turbo a FAP. Do budoucna plánuji, že C5 zůstane manželce jako menší auto a sám bych si rád pořídil full-size 4x4 pick-up, který se hodí ať už na rybářské vyjížďky, nebo tahání káry se dřevem/lodí.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5