Rok výroby:2005Typ motoru:2,0 Hdi 100kWStav km při koupi:68 000 kmStav km nyní:73 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:15. 6. 2007
Zatím ne, ale v rámci garance několik problémů převážně s elektronikou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Taky jsem se nedávno zařadil - nevím jestli mohu napsat - mezi štastné majitele. Nejdřív bylo BX, a pak dvě Xantie a teď C5. Ta verze před faceliftem mne moc neoslovovala, s touto jsem se nějak smířil více. Auto jsem chtěl s "plnou" a jako takové se tu jako ojetina na trhu snad nevidí - tudíž je dovezené ze SRN. Mimo alarmu má snad veškerou možnou výbavu,co do C5 lze - včetně AFIL,navigace, JBL hifi, střešní okno,kůže, ....
Zatím jsem najel pár tisíc km, tak jen několik postřehů ohledně komfortní výbavy: -ovládání hlasem by bylo super, kdyby ovšem Citroen implementoval češtinu. Německy neumím, anglicky ano, přesto mám jazyk v němčině, neb hlasová syntéza nějak lepší rozpoznává moji nedokonalou němčinu /asi nemám anglickou výslovnost jako rodilý mluvčí :-) ). Přestože je tam nápověda, příkazy které člověk nepoužívá denně si nezapamatuje stejně tak jako některé další ovládání, včetně menu . Hlasová syntéza přečtě i slušně SMS - přesto že není česká verze. Zřejmě pro Citroen nejsme dostatečně velký trh, aby češtinu implementoval, byť to bude pouze několik souborů s hlasovými záznamy. Pro někoho je to nepodstatné, ale pro někoho absence češtiny může znamenat odchod k jiné značce. Na hlasové příkazy navigace už je jednoduchý postup, jak na navigačním CD nahradit hlasové příkazy do češtiny - no dodělej sám :-)
super je vestavěný třípásmový telefon GSM. Nevýhodou je mít duplikát SIM karty(tuším, že do ČR se nyní dodává novější verze s možností přípojení libovolného telefonu přes BT - osobně bych raději uvítal tuto možnost, ovšem zase nejde kombinovat pro ČR s JBL Hifi) Menu je celkem propracované, lze využívat jak záznamy na SIM tak v adresáři, a to vše třeba v kombinaci navigace na uloženou adresu.
AFIL funguje velmi dobře, občas je zmatený a signalizuje na zebře a odbočovacích šipkách, ale pro časté únavné cestování po dálnici je to určitě záruka větší bezpečnosti.
Parkovací asistent též funguje velmi dobře a když člověk dostane do oka signalizaci na displeji a do ucha zvuky, které mohou přicházet ze čtyř směrů, je to OK. Od Hifi od JBl jsem čekal něco více, neřekl bych, že výkonem a kvalitou předčí běžné "lepší" zvukové systémy. CD changer v této verzi nemumí přehrávat MP3 ve stromové struktuře - jen v rootu. Verze která se dodává nyní už ten pohyb v adresářích umí. Displej navigace 16:9 zobrazuje velmi pěkně, i video z cinch A/V vstupu je OK, bohužel bez zásahu (úprava tachosignálu na sběrnici CAN - pro C5 zatím dle mých informací nikdo nedodává)se při rozjezdu obraz vypne. Nastavovaní výšky pomocí elektroniky je super, zvednu, přejedu a pak už si toho není třeba všímat, vše se nastaví samo.
Dešťový senzor mi moc nevyhovuje, občas při sporadickém děšti typu pár kapek stírá v častějších intervalech než by bylo záhodno. Bohužel světelný senzor se v našich podmínách neuplatní, vzhledem k životnosti xenonových výbojek a jejich slábnutí bych uvítal spíše světla pro denní svícení rovnou od výrobce - nejsem přítelem nějakých bastlů.
Zatím musím zaklepat, ale je to jen krátká doba - nevyskytla se žádná závada a vše funguje jak má. Auto v rámci garance bylo několkrát v servisu - pokud si pamatuji, tak nějaké přehrání SW, výměna čidel - závady spíše charakteru elektroniky, než mechaniky.
Auto má mnoho nadstandardní elektroniky- hlasové ovládání, ovládání střešního okna dle rychlosti a další. Bohužel pořizovací cena nového vozu je poněkud vyšší a její pád je také strmější. Osobně jsem to řešil koupí "zánovní" ojetiny. Pokud se nezačnou vyskytovat ve větší míře "vrtochy" elektroniky a s nimi související nekonečné a hlavně málo úspěšné "bádání" techniků Citroen, věřím, že Citroen bude sloužit stejně dobře, jako sloužilo BX, Xantie. Je pravda, že ani jednu z ojetin jsem nekoupil na první pokus a můj výběr byl dost náročný.Možná se mi to vyplatilo.
Ervín Balaško napsal:Potom som kúpil novú C5 sedan s 2 HDi motorom,ešte nie 16 vent. Za 3 roky som najazdil na nej 420tic. 550 za pracovní den to jsi borec(nebo Schumacher):-)
Predtým som mal Xantiu,bola super. Potom som kúpil novú C5 sedan s 2 HDi motorom,ešte nie 16 vent. Za 3 roky som najazdil na nej 420tic. KM.Ano 420000 km!!! Teraz mám opäť C5 conbi, 2 l HDi,ale už 16 ventil. Tie autá nemajú chybu. Jazdím s tým rýchlostou do 120 km/h a spotreba, možno nebudete veriť 5,4 l/100 Km. Kto skúsil Citroena, ten mu ostáva verný. Pohodlie, spolahlivosť,velkosť interieru sa nedajú porovnať s autami danej triedy
Pracuju s elektronikou, vím co to dokáže a jak jsou některé závady nevyzpitatelné. V autě bych toho raději moc mít nechtěl. Nechci ti kazit radost. Počkej až začneš mít problémy s kontakty a propojením a začne se to sypat. To si užiješ. Japonci věděj, proč tam tolik elektroniky necpou.
To je vynálezů,že by si v tom autě měl i bydlet.Prostě co v autě není,nemůže se rozbít.Trend ale směřuje k opaku a za chvíli bude člověk muset mít osobního mechanika a k tomu ještě psychiatra.Měl jsem podobně vybavenýho renaulta,naštěstí služební,a na hlášku porucha elektroniky odstavte prosím váš vůz si časem člověk už zvykne.Ale na badatele z notebookama pracující metodou pokus omyl si nezvyknu nikdy.Bohužel s těmahle píčusoidníma problémama se fakt musí do značkového servisu,a to je katastrofa.Tak hodně štastných km a trpělivosti. P.S :druhý firemní vůz stejné třídy,japonské firmy Toyota jenom jezdí a jezdí,do servisu jenom na olej
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5
Motor RHR,2.0 HDI,100KW.
POrucha motoru.Nouzový stav.Porucha:Abgadesystém,motor nejde do výkonu,malý tlak za turbem.Turbo nové, porucha tam naskočila znovu.díky za radu.Míra.
07.04.2017 | 14:06:02 | M.Baum | 92.62.225.* Reagovat
420000?
Ervín Balaško napsal:Potom som kúpil novú C5 sedan s 2 HDi motorom,ešte nie 16 vent. Za 3 roky som najazdil na nej 420tic.
550 za pracovní den to jsi borec(nebo Schumacher):-)
27.12.2010 | 16:13:57 | kralas Reagovat
mal som 3 x
Predtým som mal Xantiu,bola super. Potom som kúpil novú C5 sedan s 2 HDi motorom,ešte nie 16 vent. Za 3 roky som najazdil na nej 420tic. KM.Ano 420000 km!!! Teraz mám opäť C5 conbi, 2 l HDi,ale už 16 ventil. Tie autá nemajú chybu. Jazdím s tým rýchlostou do 120 km/h a spotreba, možno nebudete veriť 5,4 l/100 Km. Kto skúsil Citroena, ten mu ostáva verný. Pohodlie, spolahlivosť,velkosť interieru sa nedajú porovnať s autami danej triedy
11.10.2009 | 15:19:27 | Ervín Balaško Reagovat
No ono se rika ze tak roky 99 a 00 nebo tesne pred fae byly spolehlive,uplne prvni kusy vetsinou nebyvaji
16.06.2007 | 09:13:14 | ToJa Reagovat
První Laguny r.94 a 95 hned po R21 byly nejpovedenější,žádný sraní
16.06.2007 | 07:00:16 | Loser Reagovat
Mam lagunku a je to rok 94 a te elektriky je tam taky dost na tu dobu,ale ze by se srala.....??
15.06.2007 | 20:05:52 | ToJa Reagovat
Elektronika
Pracuju s elektronikou, vím co to dokáže a jak jsou některé závady nevyzpitatelné. V autě bych toho raději moc mít nechtěl. Nechci ti kazit radost. Počkej až začneš mít problémy s kontakty a propojením a začne se to sypat. To si užiješ.
Japonci věděj, proč tam tolik elektroniky necpou.
15.06.2007 | 18:43:52 | Shell-Vpower Reagovat
To je vynálezů,že by si v tom autě měl i bydlet.Prostě co v autě není,nemůže se rozbít.Trend ale směřuje k opaku a za chvíli bude člověk muset mít osobního mechanika a k tomu ještě psychiatra.Měl jsem podobně vybavenýho renaulta,naštěstí služební,a na hlášku porucha elektroniky odstavte prosím váš vůz si časem člověk už zvykne.Ale na badatele z notebookama pracující metodou pokus omyl si nezvyknu nikdy.Bohužel s těmahle píčusoidníma problémama se fakt musí do značkového servisu,a to je katastrofa.Tak hodně štastných km a trpělivosti.
P.S :druhý firemní vůz stejné třídy,japonské firmy Toyota jenom jezdí a jezdí,do servisu jenom na olej
15.06.2007 | 14:20:46 | zahradník pompo Reagovat