Rok výroby:2006Typ motoru:2.0HDiStav km při koupi:101 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?15 měsícůPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:10. 2. 2011
pružiny a plynové vzpěry neudržely v zimním období páté dveře zvednuté
odešlo relé žhavení
Bixenony se přestaly natáčet(po cca 14ti dnech se to spravilo samo)
únik média z klimatizace
přestal fungovat alarm
vzpříčilo se sklo pravých zadních dveří.
porucha centrálu
odešel senzor tlaku v pneumatikách
odešlo parkovací čidlo
občas stávkovalo rádio
zamrzala ruční brzda
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil 3 roky staré,dovoz po ukončení leasingu,se servizní knihou,kilometry ověřeny ve dvou servisech Citroen,nehavarováno. Když vezmu v úvahu cenu a užitnou hodnotu vozu,tak asi nejde sehnat lepší auto.Hydropneumatika,solidní motor,automat,plná výbava,spousta místa,5 hvězdiček euro NCAP... To vše je ovšem vykoupeno,řekněme to slušně,velmi pomíjivou kvalitou.Prakticky každý druhý měsíc jsem na autě něco řešil.Mé předešlé Volvo V40 mě na opravách za 5 let stálo 300Kč.Ani po sedmi letech nebylo třeba doplňovat chladivo v klimatizaci.U C5 jsem plnil hned po koupi a druhý rok znova.Kudy uniká v servisu nezjistili ani po přidání barviva. Jinak auto bylo pohodlné,bezpečné,perfektně vybavené.Hydropneumatika(které se lidé nejvíc bojí) fungovala perfektně. Doporučuji každému zájemci o C5 před koupí auto zkontrolovat na diagnostice a pokud je v paměti příliš mnoho závad,tak si raději počkat na jiný kousek,aby jste nenarazili na "páteční model" jako já.
toho o té C 5 zase dozvěděl. Kluci, nechte si své spory na nějaký odbornější portál. Tady bych coby zájemce o vozidlo uvítal jiné zkušenosti než o používání ruční brzdy v zimě ...
Světe div se. Manželka si koupila novou Fabii v zimě. Hned druhé rávo mě vzbudila, že se ji netočí zadní kola. No prostě neřešitelný problém!!!! Ať nové nebo staré, bubny prostě zamrzají!!! Přemlouvací nářadí (kladivo) Dvě rány po šrubech na každém kole a je to. No prostě hrozný problém, který zabere celé 2 minuty jinak nabitého života. Ach jo, to je debata......
Nevěřící Tomášové a Radkové v zajetí osmibitu, mohou se přesvědčiti v nejbližších mrazech na vlastní bulvy o vlastnostech spojení mrazu, vlhka a kovu olíznutím nejbližšího zábradlí.
15.02.2011 | 17:31:49 | Eman PřiskřipsemsiřiťReagovat
Firetruck
Sorry.Teď sem si všimnul....Na slabšom kopčeku to ořít o obrubník jde,ale opravdu na "slabšom" jinak platí vše co jsem napsal:-)
Samozřejmě že automat "P" má.Zkus si ale někde naštudovat,co se děje v převodovce když tam to "P" vrazíš.Pak se taky zkus někdy mrknout,co udělá pneumatika o rozměru 215/55/16 na AL ráfku,když jí opřeš o obrubník vahou 1600kg. Apropo,problém s ručkou nebyl ten,že by někdy v krutým mrazu zamrzla nebo že by po večerní mlze a ranním mrazíku zamrzla, ale prostě od listopadu do března se na ní nesmělo máknout,jinak se už nevrátila.V létě byla v poho,ale jen to spadlo pod nulu, tak K.O.Je to vcelku běžná závada na C5. Ono je tam těch "běžných" závad víc.Prakticky všechno co jsem uvedl v části "závady" se na Citroen clubu běžně řeší.Ať už ten nebo tamten.Já to měl prostě v jednom balení...
Mám takovej pocit, že někteří tady mají spíš vakuové pouzdro v hlavě a nejsou schopni pochopit jednoduché věci.Ať si s ručkou každý dělá, co chce. Nemá to smysl tady měsíc řešit. Až budu svědkem toho, že někdo zatáhl ručku přes noc a pak měl týden zamrzlé desky nebo pakny a čekal na oteplení, protože jinak to nešlo odlepit, tak budu věřit blábolům o škodlivosti používání ruční brzdy. Ale na vlastní oči, takže sem anonymové nepiště smyšlené hovadiny.
Až někdo patentuje brzdový systém ve vakuovém pouzdře, kam nevnikne ani atmosférická vlhkost, pak věřím, že zamrzat určitě nebude. V ostatních případech ano, vy žaludí poupata.
15.02.2011 | 12:54:03 | Eman PřiskřipsemsiřiťReagovat
V autoškolách to učí dobře, protože v případě nějakého zkratu na el. instalaci může dojít k točení startéru a i když auto nenastartuje, tak se dá na daný kvalt do pohybu a dojde k nějaké škodě, v lepším případě pouze na majetku. Taktéž v případě "nešetrného" odtahu se může poškodit motor, že dojde k přeskočení rozvodů. Tahejte se pak s firmou o peníze a dohadujte se s jejich arogantním právníkem a nebo spoléhejte na nepředvídatelné rozhodnutí soudu... Pokud ručku celou zimu nezatáhnu, tak každé jaro ji budu rozdělávat, mazat a rozhýbávat a měnit součástky. Takže je lepší ji užívat pravidelně. Já to tak dělám u Mondea III a lanovody jsou origo a nic nezamrzá a když už, tak po cuknutí se vše uvolní a není problém. Ostatně přimrzlé destičky nebo pakny ke kotoučům nemusejí mít s lanovody ručky nic společné. Stane se to i na předku, když zajedete s ohřátým autem od sněhu do garáže, Vše roztaje, do rána zase zmrzne a cítíte to při rozjezdu, ale to je normální.
ja som mal auto, ktore sa na kvalte v kopci neudrzalo, cize rucna brzda bola nutnost ...teraz mam auto, ktore ma dvojhmotny zotrvacnik a ten by sa tiez nemal v kopci nechavat na kvalte, cize najskor rucna a kvalt len pre istotu .... a este taka perlicka - svagrova dcera nedavno skoncila vodicak a ju ucili parkovat iba s rucnou, ziaden kvalt
Este som nevidel automaticku prevodovku, ktora by sa nedala nastavit na "P", cize "Parking". To sluzi presne na tie ucely co potrebujes. To jest toto u teba (vyguglene, ze toto by mala byt C5).
http://pics.autobazar.eu/330/1100278_12.jpg
Zaroven, nikto nevravi, ze ti rucna zarucene zamrzne, ked ju zatiahnes. Ale riziko tu je. U nas na ulici takto raz vecer prisla hmla, v noci prituhlo a rano sa polovica aut nevedela pohnut. Nove aj stare. Opat, na veku auta nezalezi, zamrznutie rucnej sposobi specificka kombinacia podmienok. Pokial nie si na zraze, tak nezatahovat. Ak si na slabsom kopceku, dat to do nejakej preliaciny, alebo opret vytocene koleso o obrubnik. Ak si na zraze, inu moznost nemas, ale vzdy tam budes mat to riziko zamrznutia.
Kdepak 5 let.Zamrzlo to hned první zimu po koupi,když bylo venku cca -6.Byl to první mrazík.To jí tenkrát byly jen tři roky a neměla ještě ani 110tkm. A znova zdůrazňuju.Byl to AUTOMAT! Tam tu ručku prostě zatahovat musíte,pokud parkujete jinde nežli na lautr rovině! A pro Anonyma....světe div se,doporučují to i výrobci aut! :-)
Ale no tak, Italle, jak zabráníš, aby ti při jízdě břečkou nevlezl marast do bubnů? Dostane se tam vzduch kvůli chlazení, dostane se tam samozřejmě i voda.
Jsi na omylu, debatu o kopci jste tady rozpoutali vy - zatahovači brzdy v zimě. My ostatní jsme nic o kopci nepsali - přečti si úplně první dva příspěvky a pochopíš, že to bylo myšleno obecně.
Anonyme stání v kopci tu právě bylo zmíněno, nikoliv však tebou. A kromě toho jsi napsal, že sem píše, až na vyjímky, samej dobytek-takže ty se jistě považuješ za toho vyjímečného, že?
Jasně, že u moderního auta by ručka neměla zamrznout, páč se tam voda nemá dostat. Ale u 5 let staré C5 se 115000 km (i když to není tak vysoké stáří ani km) asi může. Jestli je to důvod nezatahovat ručku v případě, že je potřeba to udělat, o tom silně pochybuji :o)
Taky sem až na vyjímky píše jen samej dobytek. Ruční brzda samozřejmě může zamrznout u každýho auta, a ne protože je odfláknutá, ale protože voda zamrzá, ať je kde je. Jedno jestli v bovdenu, v paknách, bubnech, samoštelech, atd. Jasně, že tady nikdo nemluvil o stání na prudkém kopci, vy zoufalci, ale o normálním parkování. Je logické, že zamrzlé brzdy jsou menší zlo, než samovolně rozjetý vůz. Zbytečně tady dramatizujete fakt, že prostě ruční brzda se pokudmožno v zimně nezatahuje - a světe div se doporučují to i výrobci aut.
Oťas, tohle nemá cenu jim to vysvětlovat. Za chvilku tady budou tvrdit, že zapnout vyhřívání čelního skla v mrazech je pokus o sebevraždu, protože to musí zákonitě bouchnout. Nech hňupa hňupem, až si bude kupovat další auto, tak bude trvat na tom, že tam ručku nechce, když vozí v kufru šutr. :-)))))
Tak znova pro anonymy....ruční brzdu nezatahujeme v zimě na ŠKODĚ 120.U tři roky starého auta,jehož původní pořizovací cena byla bez mála 1.200.000,- musí ručka fungovat i v -25ti stupních.Maximálně můžou přimrznout destičky,ale to je otázka prvního cuknutí s autem aby odskočily.Do lanovodů se voda nesmí dostat,alespoň ne po třech letech. V C5 je to prostě odfláknutý a ošizený,stejně jako vodící lišty stahování oken nebo naklápěcí mechanismus,který vám určuje směr proudění vzduchu do kabiny.Ošizená umělá hmota nedbale namazaná.
Tak já parkuju furt na rovině se svou C Omegou 2.6V6 a nikdy mě nenapadlo dát ručku. I v kopci se má Oma udrží s kvaltem, jedničkou či zpátečkou.A u všech starších aut ručka přes zimu ručka zamrzá, pokud nejsou zadní brzdy nebo brzdový pakny v nejlepším stavu.
Takže jedině kvalt.
29.04.2012 | 21:13:36 | Daniel
| 94.112.220.*Reagovat
Je pravda, že za jízdy jsou v převodovce velké tlaky a určitě větší než při stání z kopce na kvalt. Je potřeba si ale uvědomit, že ty síly za jízdy jsou lépe rozloženy mezi součástky převodovky než když auto stojí. Pak je největší síla soustředěna jen na určitou část, která se časem může opotřebovat natolik, že dojde k vypadávaní kvaltu při prudké akceleraci apod. A když už anonymové nevěří mě, tak to jednoznačně nedoporučují výrobci aut. Taky mě zamrzly pakny u fábky po 14 dnech stání v kopci, ale stačilo s autem cuknout opatrně dopředu, dozadu a odskočily. U staré felicie, co stála s ručkou dva roky v kopřivách se muselo po bubnech praštit palicí, což by určitě některým anonymům mohlo také pomoci, aby se jim konečně rozsvítilo v palicích. Nehledě na to, že můj strejda takhle utíkal před starou škodovkou, co majitel nezatáhl v kopci ručku a špatně dořadil kvalt a ten následně vyskočil a auto pár chodců prohnalo :-). Naštěstí se nic nestalo, jen se škodovka pomuchlala a její majitel čuměl stejně přiblble jako anonym, když se poprvé v životě dověděl, že tzv. parkovací brzda slouží k bezpečnému parkování. Taky nechávám kvalt, ale po zatažení ručky a vypnutí motoru spojku promáčknu, aby došlo k odlehčení převodovky. Furt mluvíme o kopci......
myslím, že je nejlepší nechat tam kvalt, jedničku, nebo zpátečku. to nijak převodovce ani motoru neškodí, protože za jízdy je v převodovce i v motoru nesrovnatelně vyšší pnutí. takže, dát tam kvalt a je zajištěno.
Jasně.Kdo zatahuje ručku v zimě je diletant a negramot.Taky by si měl uvědomit,že je potřeba zejména u aut s ABS brzdit přerušovaně a přes noc nezamykat auto,aby náhodou nezamrzly zámky.Taky je dobrý lít do nafty v zimě benzín aby nezamrzla,zejména natural je fajn!A ráno šoupnout pod kapotu hořící noviny k sání,když to nechce chytnout....
Na strmine je to nutnosť.Motor má predsa svoju kompresiu ale v prípade strminy je to váha auta čo ho dá do pohybu a ešte podľa toho ktorý kvalt zaradíš."pred 25 rokmi.............."keď bol za volantom sedlák......... tak je to aj dnes.
řešíte lanovody a bovdeny, ale asi vám nikdy nepřimrzly pakny k bubnům, chytráci. Kdo zatahuje v zimně ručku a má bubnové zadní brzdy, je diletant a řidičský negramot (před 25 lety měli řidiči víc rozumu než teď, bohužel).
Ozaj, asi v Taliansku a Francúzsku som videl, že sa ručná nezaťahuje. Pre prípad parkovania sa autá doslova narazia o nárazník a keď potrebujete, tak si susedovo auto vytlačíte..:)) Bolo to na ostrovoch, kde jazdia obyčajne malé autá.Lebo niektoré opachy dnes nemá človek šancu odtlačiť.
Vytočit kolo a opřít gumu do obruvníku je taky pěkná hovaďárna. Akorát si říkáte o popraskání drátů v gumě a následné koupi nové. A hledat na sídlišti nějaké balvany, aby mi to zajistilo auto proti pohybu je asi dost nepraktické. Pokud necháte auto stát na rovině, tak ručka není nutná, ale v kopci je to nutnost. Pokud má někdo auto staré 5 roků a chová se k němu jako ke stodváce, že se bojí zatáhnout ručku, tak ať se k té stodváce vrátí. Tam ta obava o ručku měla opodstatnění.
Rucna sa predsa nezatahuje ani dnes. Na rozbehnutie do kopca - ano, tam je potrebna. Ale parkovanie? Opret vytocenym kolesom o obrubnik, dat spiatocku a nechat stat bez rucnej. Parkujem takto uplne bezne, rucnu nezatahujem ani v lete (aspon netreba davat skracovatm resp. menit lanka). Ak by bolo riziko, ze sa auto aj tak moze pohnut, podlozim koleso dakym sutrom..
A v poslednych rokoch su (kratkodobo) extra tuhe mrazy, takze moze byt akakolvek ochrana proti prieniku vody, lanka su take krehke, ze ak nezamrznu, roztrhnu sa - dalsi dovod preco nepouzivat.
Ale plynove vzpery spotrebak nie su, zatial som ich nikde na ziadnom aute nemenil, a to mali aj 15 rokov..
Tak tak,nezatahovat ruční brzdu v zimě je stejný názor jako chcípat motor při jízdě z kopce nebo startovat přes kvalt.Tohle je opravdu historie.Navíc pokud se bavíme o automatu,tak je to nutnost,protože jinak necháváte 1,6 tuny viset na několika milimetrovém kousku železa v rychlostce,což není zrovna ideální.Je jen otázka času než se to utrhne a pak je ta oprava vcelku mastná.
Ruční brzda je důležitá stejně jako ta nožní. Kdo si myslí, že by ji v zimě neměl používat, o tom nic neví a měl by se zeptat v servisu, kde mu potvrdí, že pokud nechce namáhat převodovku v prudčím kopci, tak vždycky s ručkou. Důvod, proč někomu zamrzne a někomu ne je v konstrukci uchycení lanovodu, kdy u některých vozů se do bowdenu dostane voda od kola a pokud zmrzne, je problém. Taktéž záleží na kvalitě izolace bowdenu, aby nebyl popraskán a ideální je oplastované lanko. Pokud je lanovod dostatečně naipregnován zevnitř, tak by u tak "mladého" auta neměl být problém. Navíc zjistit nefunkčnost ručky v momentě, kdy nedejbože selže hydraulická vidím dost tragicky i když třeba nezablokuje kola, ale zpomalí. Takže ručku používat a pokud nejde, tak tam hodit druhovýrobu, když originál stojí zaprd.
jj tohle všechno je o tom jak sou kvalitní kotouče,bubny,pakny,jak kvalitně sou izolovaný a hlavně jak sou taky ty brzdy dobrý.A to už je otázka majitele auta jak často tu ručku používá.Pokud ji používá normálně,skoro každý parkování a má třeba už i 20let starý auto-BMW,Opel,Honda,Volvo,Ford,Toyota,vw a další auto jakýkoliv značky,tak nemusí mít obavy ani třeba v-25.Znám to sám.Mám BMW 325touring rok 1992 a nikdy mi ručka nenamrzla ani v-30 a rovněž mi v týhle teplotě napoprvé bez problémů nastartovala.Je pravda,že u každýho auta je to jinak a že ručka zamrznout muže,ale pak to je vina majitele a ani ne výrobců.Taky je pravda,že starší auta maj na to nárok.A je taky důležitý aby se tam nedostala voda a nepřimrzlo to´,což je taky individuální záležitost.U starejch Škodovek 105,120 to bylo normální i v lehkejch mrazech bez ohedu na častost jejího používání.Ale třeba u aut od roku 2000 až do teďka tak to normální není aby to přimrzlo.Proto je důležitý ji používat často.
20.11.2013 | 18:49:19 | Jakub
| 88.100.57.*Reagovat
Ono není problém ji zatahovat, ale povolit :-)) Vlhko nejen vniká, ale i sráží se změnou teplot, hlavně u bubnových zadních brzd. Věřím, že současná auta jsou na tom lépe než ta stará, ale přesto v zimně taktéž nezatahuji RB. Pokud to není životně důležité. Raději zařadím a stočím kola k obrubníku, když to jde.
Co se týče fyziky,tak se nezměnilo nic.Malinká změna za 25let proběhla ve vývoji oněch lanovodů a v jejich ošetření proti vniknutí oné zákeřné vlhkosti.Když si vezmu na pomoc své bývalé Volvo V40,tak tam šla ruční brzda bez problémů zatahovat i po sedmi letech a 170ti tkm.
pokud ruční brzda působí na kola pomocí lanovodů, pak je-li v nich vlhkost (a to zptravidla bývá), zamrzne ti dnes stejně jako před pětadvaceti lety. Čemu se na tom divíš? Nebo se podle tebe změnily fyzikální zákony co se zamrzání vody týká?
Tak to asi máš dost....Pokud víš alespoň něco málo o autech,tak bys měl vědět,že s automatem je docela nutný zatahovat ruční brzdu.Apropó,slova jako "ruční brzda v zimě?" platila tak před 25ti lety u Škody 120. A plynové vzpěry spotřebák...?Ano,ale po třech letech provozu?V tom případě je C5 jeden velký spotřebák.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5
To jsem se
toho o té C 5 zase dozvěděl. Kluci, nechte si své spory na nějaký odbornější portál. Tady bych coby zájemce o vozidlo uvítal jiné zkušenosti než o používání ruční brzdy v zimě ...
15.07.2011 | 13:38:48 | jarryxx Reagovat
Nová Fabie
Světe div se. Manželka si koupila novou Fabii v zimě. Hned druhé rávo mě vzbudila, že se ji netočí zadní kola. No prostě neřešitelný problém!!!!
Ať nové nebo staré, bubny prostě zamrzají!!!
Přemlouvací nářadí (kladivo) Dvě rány po šrubech na každém kole a je to.
No prostě hrozný problém, který zabere celé 2 minuty jinak nabitého života.
Ach jo, to je debata......
25.07.2011 | 21:07:03 | Libor Reagovat
Nevěřící Tomášové a Radkové v zajetí osmibitu, mohou se přesvědčiti v nejbližších mrazech na vlastní bulvy o vlastnostech spojení mrazu, vlhka a kovu olíznutím nejbližšího zábradlí.
15.02.2011 | 17:31:49 | Eman Přiskřipsemsiřiť Reagovat
Firetruck
Sorry.Teď sem si všimnul....Na slabšom kopčeku to ořít o obrubník jde,ale opravdu na "slabšom" jinak platí vše co jsem napsal:-)
15.02.2011 | 17:21:56 | Ota Reagovat
Firetruck
Samozřejmě že automat "P" má.Zkus si ale někde naštudovat,co se děje v převodovce když tam to "P" vrazíš.Pak se taky zkus někdy mrknout,co udělá pneumatika o rozměru 215/55/16 na AL ráfku,když jí opřeš o obrubník vahou 1600kg.
Apropo,problém s ručkou nebyl ten,že by někdy v krutým mrazu zamrzla nebo že by po večerní mlze a ranním mrazíku zamrzla, ale prostě od listopadu do března se na ní nesmělo máknout,jinak se už nevrátila.V létě byla v poho,ale jen to spadlo pod nulu, tak K.O.Je to vcelku běžná závada na C5. Ono je tam těch "běžných" závad víc.Prakticky všechno co jsem uvedl v části "závady" se na Citroen clubu běžně řeší.Ať už ten nebo tamten.Já to měl prostě v jednom balení...
15.02.2011 | 17:13:10 | Ota Reagovat
Mám takovej pocit, že někteří tady mají spíš vakuové pouzdro v hlavě a nejsou schopni pochopit jednoduché věci.Ať si s ručkou každý dělá, co chce. Nemá to smysl tady měsíc řešit. Až budu svědkem toho, že někdo zatáhl ručku přes noc a pak měl týden zamrzlé desky nebo pakny a čekal na oteplení, protože jinak to nešlo odlepit, tak budu věřit blábolům o škodlivosti používání ruční brzdy. Ale na vlastní oči, takže sem anonymové nepiště smyšlené hovadiny.
15.02.2011 | 16:41:37 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
Až někdo patentuje brzdový systém ve vakuovém pouzdře, kam nevnikne ani atmosférická vlhkost, pak věřím, že zamrzat určitě nebude. V ostatních případech ano, vy žaludí poupata.
15.02.2011 | 12:54:03 | Eman Přiskřipsemsiřiť Reagovat
V autoškolách to učí dobře, protože v případě nějakého zkratu na el. instalaci může dojít k točení startéru a i když auto nenastartuje, tak se dá na daný kvalt do pohybu a dojde k nějaké škodě, v lepším případě pouze na majetku. Taktéž v případě "nešetrného" odtahu se může poškodit motor, že dojde k přeskočení rozvodů. Tahejte se pak s firmou o peníze a dohadujte se s jejich arogantním právníkem a nebo spoléhejte na nepředvídatelné rozhodnutí soudu... Pokud ručku celou zimu nezatáhnu, tak každé jaro ji budu rozdělávat, mazat a rozhýbávat a měnit součástky. Takže je lepší ji užívat pravidelně. Já to tak dělám u Mondea III a lanovody jsou origo a nic nezamrzá a když už, tak po cuknutí se vše uvolní a není problém. Ostatně přimrzlé destičky nebo pakny ke kotoučům nemusejí mít s lanovody ručky nic společné. Stane se to i na předku, když zajedete s ohřátým autem od sněhu do garáže, Vše roztaje, do rána zase zmrzne a cítíte to při rozjezdu, ale to je normální.
15.02.2011 | 11:44:53 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
rucna brzda
ja som mal auto, ktore sa na kvalte v kopci neudrzalo, cize rucna brzda bola nutnost ...teraz mam auto, ktore ma dvojhmotny zotrvacnik a ten by sa tiez nemal v kopci nechavat na kvalte, cize najskor rucna a kvalt len pre istotu .... a este taka perlicka - svagrova dcera nedavno skoncila vodicak a ju ucili parkovat iba s rucnou, ziaden kvalt
15.02.2011 | 11:26:45 | pepa Reagovat
Ota
Este som nevidel automaticku prevodovku, ktora by sa nedala nastavit na "P", cize "Parking". To sluzi presne na tie ucely co potrebujes. To jest toto u teba (vyguglene, ze toto by mala byt C5).
http://pics.autobazar.eu/330/1100278_12.jpg
Zaroven, nikto nevravi, ze ti rucna zarucene zamrzne, ked ju zatiahnes. Ale riziko tu je. U nas na ulici takto raz vecer prisla hmla, v noci prituhlo a rano sa polovica aut nevedela pohnut. Nove aj stare. Opat, na veku auta nezalezi, zamrznutie rucnej sposobi specificka kombinacia podmienok.
Pokial nie si na zraze, tak nezatahovat. Ak si na slabsom kopceku, dat to do nejakej preliaciny, alebo opret vytocene koleso o obrubnik. Ak si na zraze, inu moznost nemas, ale vzdy tam budes mat to riziko zamrznutia.
14.02.2011 | 23:15:27 | Firetruck Reagovat
Ital
Kdepak 5 let.Zamrzlo to hned první zimu po koupi,když bylo venku cca -6.Byl to první mrazík.To jí tenkrát byly jen tři roky a neměla ještě ani 110tkm.
A znova zdůrazňuju.Byl to AUTOMAT! Tam tu ručku prostě zatahovat musíte,pokud parkujete jinde nežli na lautr rovině!
A pro Anonyma....světe div se,doporučují to i výrobci aut! :-)
14.02.2011 | 22:10:20 | Ota Reagovat
Itall
Ale no tak, Italle, jak zabráníš, aby ti při jízdě břečkou nevlezl marast do bubnů? Dostane se tam vzduch kvůli chlazení, dostane se tam samozřejmě i voda.
14.02.2011 | 19:53:01 | Reagovat
Marne
Jsi na omylu, debatu o kopci jste tady rozpoutali vy - zatahovači brzdy v zimě. My ostatní jsme nic o kopci nepsali - přečti si úplně první dva příspěvky a pochopíš, že to bylo myšleno obecně.
14.02.2011 | 19:51:11 | Reagovat
Anonyme stání v kopci tu právě bylo zmíněno, nikoliv však tebou. A kromě toho jsi napsal, že sem píše, až na vyjímky, samej dobytek-takže ty se jistě považuješ za toho vyjímečného, že?
14.02.2011 | 19:47:08 | marne Reagovat
Jasně, že u moderního auta by ručka neměla zamrznout, páč se tam voda nemá dostat. Ale u 5 let staré C5 se 115000 km (i když to není tak vysoké stáří ani km) asi může. Jestli je to důvod nezatahovat ručku v případě, že je potřeba to udělat, o tom silně pochybuji :o)
14.02.2011 | 18:23:21 | Itall Reagovat
Taky sem až na vyjímky píše jen samej dobytek. Ruční brzda samozřejmě může zamrznout u každýho auta, a ne protože je odfláknutá, ale protože voda zamrzá, ať je kde je. Jedno jestli v bovdenu, v paknách, bubnech, samoštelech, atd. Jasně, že tady nikdo nemluvil o stání na prudkém kopci, vy zoufalci, ale o normálním parkování. Je logické, že zamrzlé brzdy jsou menší zlo, než samovolně rozjetý vůz. Zbytečně tady dramatizujete fakt, že prostě ruční brzda se pokudmožno v zimně nezatahuje - a světe div se doporučují to i výrobci aut.
14.02.2011 | 18:06:00 | Reagovat
vole jeden...
A hele,nezatahovači už začali do diskuze motat i dobytek... :-))
14.02.2011 | 16:50:25 | Ota Reagovat
anonym 19:16
Taky může v mrazech někomu namrznout mozek, ty se ale toho bát nemusíš.
13.02.2011 | 19:22:06 | marne Reagovat
vy jste fakt nemožný ruční brzda může zamrzout u jakehokoliv
auta u toho je kravina nějaký ošizení ty vole jeden
13.02.2011 | 19:16:17 | Reagovat
Kotva je taky fajn....
13.02.2011 | 18:45:45 | Ota Reagovat
Pro Otu
Oťas, tohle nemá cenu jim to vysvětlovat. Za chvilku tady budou tvrdit, že zapnout vyhřívání čelního skla v mrazech je pokus o sebevraždu, protože to musí zákonitě bouchnout. Nech hňupa hňupem, až si bude kupovat další auto, tak bude trvat na tom, že tam ručku nechce, když vozí v kufru šutr. :-)))))
13.02.2011 | 17:12:57 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
Tak znova pro anonymy....ruční brzdu nezatahujeme v zimě na ŠKODĚ 120.U tři roky starého auta,jehož původní pořizovací cena byla bez mála 1.200.000,- musí ručka fungovat i v -25ti stupních.Maximálně můžou přimrznout destičky,ale to je otázka prvního cuknutí s autem aby odskočily.Do lanovodů se voda nesmí dostat,alespoň ne po třech letech.
V C5 je to prostě odfláknutý a ošizený,stejně jako vodící lišty stahování oken nebo naklápěcí mechanismus,který vám určuje směr proudění vzduchu do kabiny.Ošizená umělá hmota nedbale namazaná.
13.02.2011 | 16:40:34 | Ota Reagovat
V zimě se přece ruční brzda nezatahuje, to je pak jasný že ti zamrzne.Lepší je tam dát kvalt.
13.02.2011 | 15:53:51 | Reagovat
RE:
Tak já parkuju furt na rovině se svou C Omegou 2.6V6 a nikdy mě nenapadlo dát ručku. I v kopci se má Oma udrží s kvaltem, jedničkou či zpátečkou.A u všech starších aut ručka přes zimu ručka zamrzá, pokud nejsou zadní brzdy nebo brzdový pakny v nejlepším stavu.
Takže jedině kvalt.
29.04.2012 | 21:13:36 | Daniel | 94.112.220.* Reagovat
Je pravda, že za jízdy jsou v převodovce velké tlaky a určitě větší než při stání z kopce na kvalt. Je potřeba si ale uvědomit, že ty síly za jízdy jsou lépe rozloženy mezi součástky převodovky než když auto stojí. Pak je největší síla soustředěna jen na určitou část, která se časem může opotřebovat natolik, že dojde k vypadávaní kvaltu při prudké akceleraci apod. A když už anonymové nevěří mě, tak to jednoznačně nedoporučují výrobci aut. Taky mě zamrzly pakny u fábky po 14 dnech stání v kopci, ale stačilo s autem cuknout opatrně dopředu, dozadu a odskočily. U staré felicie, co stála s ručkou dva roky v kopřivách se muselo po bubnech praštit palicí, což by určitě některým anonymům mohlo také pomoci, aby se jim konečně rozsvítilo v palicích. Nehledě na to, že můj strejda takhle utíkal před starou škodovkou, co majitel nezatáhl v kopci ručku a špatně dořadil kvalt a ten následně vyskočil a auto pár chodců prohnalo :-). Naštěstí se nic nestalo, jen se škodovka pomuchlala a její majitel čuměl stejně přiblble jako anonym, když se poprvé v životě dověděl, že tzv. parkovací brzda slouží k bezpečnému parkování. Taky nechávám kvalt, ale po zatažení ručky a vypnutí motoru spojku promáčknu, aby došlo k odlehčení převodovky. Furt mluvíme o kopci......
13.02.2011 | 14:42:15 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
pokud stojím v kopci, dej ručku i kvalt. máš dvojnásobnou jistotu.
13.02.2011 | 13:54:02 | martin Reagovat
RE:
Mám Bmw 320i touring e36 a parkuju skoro pořád v kopci, dám tam ručku a kvalt, jedničku nebo zpátečku.pOKUD SE DÁVÁ RUČKA PRAVIDELNĚ tak i dýl vydrží.
08.01.2013 | 20:52:26 | Radim | 88.100.57.* Reagovat
Martin:11:57: Už som zažil, že sa auto na 1.prevodovom stupni začalo pomaly pohybovať dole kopcom:)).
Odporúčam vyskúšať....
13.02.2011 | 13:43:09 | ľuboš Reagovat
Ota 9:14: přesně tak, souhlas. Anonym: Doporučil bych ti dát auto na zimu do garáže, nejlépe na špalky. Tam ti pravděpodobně nic nezamrzne.
13.02.2011 | 13:20:10 | marne Reagovat
myslím, že je nejlepší nechat tam kvalt, jedničku, nebo zpátečku. to nijak převodovce ani motoru neškodí, protože za jízdy je v převodovce i v motoru nesrovnatelně vyšší pnutí. takže, dát tam kvalt a je zajištěno.
13.02.2011 | 11:57:51 | martin Reagovat
Jasně.Kdo zatahuje ručku v zimě je diletant a negramot.Taky by si měl uvědomit,že je potřeba zejména u aut s ABS brzdit přerušovaně a přes noc nezamykat auto,aby náhodou nezamrzly zámky.Taky je dobrý lít do nafty v zimě benzín aby nezamrzla,zejména natural je fajn!A ráno šoupnout pod kapotu hořící noviny k sání,když to nechce chytnout....
13.02.2011 | 09:14:13 | Ota Reagovat
luboš
Na strmine je to nutnosť.Motor má predsa svoju kompresiu ale v prípade strminy je to váha auta čo ho dá do pohybu a ešte podľa toho ktorý kvalt zaradíš."pred 25 rokmi.............."keď bol za volantom sedlák......... tak je to aj dnes.
12.02.2011 | 21:10:07 | rado Reagovat
To je zvláštne, mal som aj bubny a NIKDY mi neprimrzli:)) Žeby to bolo údržbou?:))
P.S. Poraďte mi, KDE mám nájsť obrubník, keď zaparkujem niekde na kopci, alebo strmom svahu, bez možnosti podloženia?
Iba somár nepoužíva ručnú na strmine, ničí si prevodovku.
12.02.2011 | 18:56:55 | ľuboš Reagovat
Hulsihoukolen
řešíte lanovody a bovdeny, ale asi vám nikdy nepřimrzly pakny k bubnům, chytráci. Kdo zatahuje v zimně ručku a má bubnové zadní brzdy, je diletant a řidičský negramot (před 25 lety měli řidiči víc rozumu než teď, bohužel).
12.02.2011 | 18:28:12 | Reagovat
Ozaj, asi v Taliansku a Francúzsku som videl, že sa ručná nezaťahuje. Pre prípad parkovania sa autá doslova narazia o nárazník a keď potrebujete, tak si susedovo auto vytlačíte..:))
Bolo to na ostrovoch, kde jazdia obyčajne malé autá.Lebo niektoré opachy dnes nemá človek šancu odtlačiť.
12.02.2011 | 18:15:27 | ľuboš Reagovat
Vytočit kolo a opřít gumu do obruvníku je taky pěkná hovaďárna. Akorát si říkáte o popraskání drátů v gumě a následné koupi nové. A hledat na sídlišti nějaké balvany, aby mi to zajistilo auto proti pohybu je asi dost nepraktické. Pokud necháte auto stát na rovině, tak ručka není nutná, ale v kopci je to nutnost. Pokud má někdo auto staré 5 roků a chová se k němu jako ke stodváce, že se bojí zatáhnout ručku, tak ať se k té stodváce vrátí. Tam ta obava o ručku měla opodstatnění.
12.02.2011 | 09:43:35 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
Rucna sa predsa nezatahuje ani dnes. Na rozbehnutie do kopca - ano, tam je potrebna. Ale parkovanie? Opret vytocenym kolesom o obrubnik, dat spiatocku a nechat stat bez rucnej. Parkujem takto uplne bezne, rucnu nezatahujem ani v lete (aspon netreba davat skracovatm resp. menit lanka).
Ak by bolo riziko, ze sa auto aj tak moze pohnut, podlozim koleso dakym sutrom..
A v poslednych rokoch su (kratkodobo) extra tuhe mrazy, takze moze byt akakolvek ochrana proti prieniku vody, lanka su take krehke, ze ak nezamrznu, roztrhnu sa - dalsi dovod preco nepouzivat.
Ale plynove vzpery spotrebak nie su, zatial som ich nikde na ziadnom aute nemenil, a to mali aj 15 rokov..
12.02.2011 | 00:13:21 | Firetruck Reagovat
406 parkovala vonku a bubnové brzdy...ručná drží dodnes, cca 10 ročné auto.
Na 607 som ODTRHOL ručnú brzdu, keď ma začalo šmýkať na zimných gumách dole kopcom a potreboval som zatočiť, aby som nevpálil na rušnú križovatku:))
Mala asi 4 roky. Ručná je v puzdre, ktoré izoluje vlhkosť, ale nezabrani zhrdzaveniu lanka pred ochranným plastom.
A keď mi ju v oficiálnom servise namontovali, tak ju zle "zavesili", že pri záťaži držala, akonáhle som z neho vystúpil... auto sa dalo do pohybu...
Čo by ste aj chceli za 400 eur a 2!! dni roboty..., mechanikovi, ktoý opravuje doma v garáži to trvalo asi 2 hodiny...(
11.02.2011 | 19:46:43 | ľubpš Reagovat
Tak tak,nezatahovat ruční brzdu v zimě je stejný názor jako chcípat motor při jízdě z kopce nebo startovat přes kvalt.Tohle je opravdu historie.Navíc pokud se bavíme o automatu,tak je to nutnost,protože jinak necháváte 1,6 tuny viset na několika milimetrovém kousku železa v rychlostce,což není zrovna ideální.Je jen otázka času než se to utrhne a pak je ta oprava vcelku mastná.
11.02.2011 | 19:27:39 | Ota Reagovat
Ruční brzda je důležitá stejně jako ta nožní. Kdo si myslí, že by ji v zimě neměl používat, o tom nic neví a měl by se zeptat v servisu, kde mu potvrdí, že pokud nechce namáhat převodovku v prudčím kopci, tak vždycky s ručkou. Důvod, proč někomu zamrzne a někomu ne je v konstrukci uchycení lanovodu, kdy u některých vozů se do bowdenu dostane voda od kola a pokud zmrzne, je problém. Taktéž záleží na kvalitě izolace bowdenu, aby nebyl popraskán a ideální je oplastované lanko. Pokud je lanovod dostatečně naipregnován zevnitř, tak by u tak "mladého" auta neměl být problém. Navíc zjistit nefunkčnost ručky v momentě, kdy nedejbože selže hydraulická vidím dost tragicky i když třeba nezablokuje kola, ale zpomalí. Takže ručku používat a pokud nejde, tak tam hodit druhovýrobu, když originál stojí zaprd.
11.02.2011 | 18:50:45 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
RE: Ruční brzda v zimě
jj tohle všechno je o tom jak sou kvalitní kotouče,bubny,pakny,jak kvalitně sou izolovaný a hlavně jak sou taky ty brzdy dobrý.A to už je otázka majitele auta jak často tu ručku používá.Pokud ji používá normálně,skoro každý parkování a má třeba už i 20let starý auto-BMW,Opel,Honda,Volvo,Ford,Toyota,vw a další auto jakýkoliv značky,tak nemusí mít obavy ani třeba v-25.Znám to sám.Mám BMW 325touring rok 1992 a nikdy mi ručka nenamrzla ani v-30 a rovněž mi v týhle teplotě napoprvé bez problémů nastartovala.Je pravda,že u každýho auta je to jinak a že ručka zamrznout muže,ale pak to je vina majitele a ani ne výrobců.Taky je pravda,že starší auta maj na to nárok.A je taky důležitý aby se tam nedostala voda a nepřimrzlo to´,což je taky individuální záležitost.U starejch Škodovek 105,120 to bylo normální i v lehkejch mrazech bez ohedu na častost jejího používání.Ale třeba u aut od roku 2000 až do teďka tak to normální není aby to přimrzlo.Proto je důležitý ji používat často.
20.11.2013 | 18:49:19 | Jakub | 88.100.57.* Reagovat
Ono není problém ji zatahovat, ale povolit :-)) Vlhko nejen vniká, ale i sráží se změnou teplot, hlavně u bubnových zadních brzd. Věřím, že současná auta jsou na tom lépe než ta stará, ale přesto v zimně taktéž nezatahuji RB. Pokud to není životně důležité. Raději zařadím a stočím kola k obrubníku, když to jde.
11.02.2011 | 18:44:12 | Reagovat
Co se týče fyziky,tak se nezměnilo nic.Malinká změna za 25let proběhla ve vývoji oněch lanovodů a v jejich ošetření proti vniknutí oné zákeřné vlhkosti.Když si vezmu na pomoc své bývalé Volvo V40,tak tam šla ruční brzda bez problémů zatahovat i po sedmi letech a 170ti tkm.
11.02.2011 | 15:25:45 | Reagovat
ota
pokud ruční brzda působí na kola pomocí lanovodů, pak je-li v nich vlhkost (a to zptravidla bývá), zamrzne ti dnes stejně jako před pětadvaceti lety. Čemu se na tom divíš? Nebo se podle tebe změnily fyzikální zákony co se zamrzání vody týká?
11.02.2011 | 15:06:56 | Reagovat
rado
Tak to asi máš dost....Pokud víš alespoň něco málo o autech,tak bys měl vědět,že s automatem je docela nutný zatahovat ruční brzdu.Apropó,slova jako "ruční brzda v zimě?" platila tak před 25ti lety u Škody 120.
A plynové vzpěry spotřebák...?Ano,ale po třech letech provozu?V tom případě je C5 jeden velký spotřebák.
11.02.2011 | 14:47:06 | ota Reagovat
Ruční brzda by se v mrazu zatahovat neměla, to bych jako závadu nebral.
11.02.2011 | 09:07:02 | Reagovat
C5
Plynove vzpery-to je spotrebak-v zime je to bezne.
Rucna brzda??? vzime???a na statie???nechapem!!!!
s tymto do servisu???mam dost.
10.02.2011 | 23:33:40 | rado Reagovat