Rok výroby:1996Typ motoru:3.0 V-6Stav km při koupi:102 000 kmStav km nyní:103 600 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 měsícePrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:29. 10. 2009
Poruchy, které se doposud objevily, byly se stěrači. Jednalo se o poruchu motorku předních stěračů, kdy byl nefunkční dojezdový kontakt. Zadní stěrač zatím zůstává nefunkční, patrně je spálený motorek.
Jinak již od koupě nefunguje tempomat a klimatizace.
Auto má také drobné kosmetické vady, jako například zmatněné přední plastové světlomety a prasklý kryt zpětného zrcátka na řidičově straně.
Nedávno jsem zjistil, že je ještě prasklá kost předního stabilizátoru. Ta se brzy dočká výměny.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dodge Grand Caravan 3.0 SE jsem koupil v červnu 2009 jako 2-místný, speciální, pohřební.
Je to model 1996 s motorem 3.0 V-6 (Mitsubishi), převodovka je 3-st. automatická s voličem pod volantem. Poháněná jsou přední kola.
V roce 1999 byl přivezen do České Republiky.
Od roku 2000 byla majitelem pohřební služba Charón z Ostravy, která nechala provést přestavbu ze sedmimístného provedení na dvoumístné - pohřební. O auto bylo evidentně dobře pečováno, nikde žádná koroze a ani interiér není poškozený.
Od roku 2008 byla majitelem soukromá osoba, která však nebohému Grand Caravanu dala pořádně zabrat...
Auto jsem koupil ve stavu, kdy byly na kolech terénní pneumatiky z JEEPu (patrně proto, aby se předchozí majitel nemusel bát ostravských silnic, propletených sítí tramvajových kolejí a výmolů), zadní reprobedny byly zakomponovány do nevzhledné dřevěné bedny, kterou předchozí majitel umístil mezi přední sedadla a autorádio bylo z nějakého Opla (asi z Astry G, protože nemělo displej, Astry G totiž měly displej zvlášť ve středovém panelu) a bylo dopasováno do podomácku vyrobeného rámečku. Původní rádio totiž mělo mít US rozměr (2 DIN), kdežto rádio z Opla, které bylo v Caravanu bylo se standartním rozměrem (1 DIN).
Tyto nedostatky jsem již odstranil. Grand Caravan dostal pneumatiky, které odpovídají údajům v Technickém průkazu, reprobedny se vrátily na své původní místo a rádio je prozatím z Chrysleru Neon. Nefunguje sice kazetový přehrávač, ale rozměrově je v pořádku a rádiopřijímač funguje bez problémů.
Jediný pozitivní zásah předchozího majitele je montáž světlometů pro denní svícení z LED diod.
Automobil je stále ve fázi, kdy je pouze dvoumístný, ale probíhá přestavba, aby bylo možné opět přepravovat více osob. Dvě zadní vyjímatelné lavice jsem obdržel k vozu při koupi. Po přestavbě však bude automobil šestimístný. Třímístná zadní lavice je totiž vybavena pouze dvoubodovým bezpečnostním pásem, což dnešním požadavkům, kdy je třeba mít všude tříbodové pásy, nevyhovuje. Bude na ni možno přepravovat pouze dvě osoby.
Samozřejmě byla provedena i nějaká údržba. Byl vyměněn motorový olej (včetně filtru) i ATF v automatické převodovce (včetně filtru), přední brzdové desky i zadní brzdové obložení.
V brzké době se Grand Caravan ještě dočká výměny rozvodů a chladící kapaliny.
A také bude třeba nějakým způsobem vyleštit přední světlomety. Ty jsou totiž z plastu a povětrnostní vlivy způsobují jejich zmatnění.
Poté už bude třeba doladit jen pár drobností. Vyměnit poškozené zpětné zrcátko a trochu zútulnit interiér.
Co se týče jízdních vlastností, vytknout se dá naklánění karosérie v zatáčkách, což je dáno vyšší stavbou automobilu. Také délka 5070 mm není zrovna výhodou při parkování ve městě. A třílitrový motor ve spojení s třístupňovým automatem také nepatří mezi zázraky. Překvapí však docela slušnou spotřebou, pohybující se kolem 10 litrů/100 km.
Ale toto auto nemá být žádným závodním strojem. Je to pohodlný minivan určený pro dlouhé trasy.
Vnitřní prostor je perfektní, zvláště při provozování pouze se dvěma sedadly. I při plném obsazení se cestující nemusejí obávat, že by cestovali nepohodlně. Místa je dostatek.
Dokonce i zavazadlový prostor je při plném obsazení vcelku slušný. Je to dáno posuvnou třetí lavicí a provedením karosérie s větším rozvorem náprav a delším zadním převisem oproti klasickému "krátkému" provedení minivanu.
Dodge Grand Caravan 3.0 velmi pohodlný rodinný automobil, vhodný pro dlouhé cesty, aniž by utrpělo pohodlí pasažérů.
Vzhledem ke svým rozěrům a hmotnosti by si zasloužil silnější motor. 3.3 nebo 3.8 by mohly být lepší volbou, budou však mít vyšší spotřebu.
Co se týče náhradních dílů, jejich dostupnost je bezproblémová. Přispívá tomu i fakt, že se tento minivan vyráběl i pro evropský trh jako Chrysler Voyager/Grand Voyager. Liší se sice v několika detailech, avšak většina dílů je zaměnitelná.
to auto se mi líbí mám pontiac trans sport a jsem spokojen právěse mi předělává na lpg tak snad buduještě spokojenější p.s. pohřebák, a nestraší v něm?
Fanda do Amerik teda jsem... No, v dnešní době je docela dost "malých" minivanů, ale Chrysler přišel s tímto označením a navíc si myslím, že je to označení docela trefné. Van je podle mě třeba Dodge Ram, Chevrolet G-20 nebo Ford řady F. To jsou poctivé full-size vozy s klasickou koncepcí (motor vepředu, náhon na zadní kola). Voyager/Caravan jsou s předním pohonem a co se do velikosti týče, jsou menší. A malé minivany mají menší rozměry proto, že jsou určeny evropským zákazníkům, američani mají radši větší vozy...
V dnešnej dobe, keď chcú ľudia iba jazdiť a neopravovať a upravovať, ste v mojich očiach fanúšik - v dobrom slova zmysle. Držím palce a ešte toľko, že z dnešného ponímania to nie je minivan. V tejto kat. sú o dosť menšie autá s vanovitou stavbou.
Komentáře uživatelů k recenzi Dodge Grand Caravan
Ahoj
Ne, nestraší v něm...
Brzy by měl být legalizovaný jako normální, osobní.
Přestavbu na LPG neplánuji, uvažuji o prodeji...
25.11.2009 | 13:38:37 | custom1 Reagovat
ahoj
to auto se mi líbí mám pontiac trans sport a jsem spokojen právěse mi předělává na lpg tak snad buduještě spokojenější p.s. pohřebák, a nestraší v něm?
23.11.2009 | 19:28:09 | Reagovat
Fanda
Fanda do Amerik teda jsem...
No, v dnešní době je docela dost "malých" minivanů, ale Chrysler přišel s tímto označením a navíc si myslím, že je to označení docela trefné.
Van je podle mě třeba Dodge Ram, Chevrolet G-20 nebo Ford řady F.
To jsou poctivé full-size vozy s klasickou koncepcí (motor vepředu, náhon na zadní kola).
Voyager/Caravan jsou s předním pohonem a co se do velikosti týče, jsou menší.
A malé minivany mají menší rozměry proto, že jsou určeny evropským zákazníkům, američani mají radši větší vozy...
10.11.2009 | 12:55:26 | custom1 Reagovat
Fanda
V dnešnej dobe, keď chcú ľudia iba jazdiť a neopravovať a upravovať, ste v mojich očiach fanúšik - v dobrom slova zmysle. Držím palce a ešte toľko, že z dnešného ponímania to nie je minivan. V tejto kat. sú o dosť menšie autá s vanovitou stavbou.
04.11.2009 | 07:44:28 | Pavol Reagovat