Recenze Fiat Dobló Panorama My Life
“Levné a spolehlivé auto pro nenáročné uživatele”

Autor recenze: Starej Lišák (56 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1,3 JTD Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:38 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 16 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5,6 l/100 km Vloženo: 4. 12. 2012

Hodnocení inzerátu: 73 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

velký vnitřní prostor pro posádku i zavazadla
bezporuchovost
spotřeba nafty 5,6 l/100 km
ergonomie
dlouhý servisní interval 30 tis. km
možnost spaní v autě
malý zájem zlodějů o Fiaty
motor nemá DPF
start-stop, hill holder

Slabé stránky

1,3 JTD nevhodný na dálnici (hluk, spotřeba)
jednorychlostní cyklovač stěračů
přepínání dálkových světel
málo čitelný rychloměr s denními světly
málo výkonné topení

Závady a opravy na autě

02/2012
Po 8 měsících bezproblémového užívání (najeto 17 tisíc km) mi v únoru 2012 při mrazu -20 st.C zatuhla nafta, motor po 20 km! jízdy chcípnul. Po chvíli bádání šel nastartovat a Fiat pokračoval v jízdě s rozsvícenou kontrolkou řídící jednotky motoru. Diagnostika hlásila poruchu P0089 - Fuel Pressure Regulator 1 Performance. Domů jsme dojeli, následovala cesta do značkového servisu, kde diag. hlášku bezplatně odstranili.
09/2012
Výměna čelního skla poškozeného kamenem od protijedoucího kamionu. Výměna v neznačkovém servisu: sklo 3792 Kč, lepidlo 800 Kč, práce 600 Kč, celkem 5192 Kč s DPH.
11/2012
Prasklá žárovka H7 předního klopeného světla, výměna je poměrně snadná. Reflektor nemusí ven, je do něj přístup z motorového prostoru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Osobní dodávku Fiat Doblo jsme koupili na každodenní jízdy do práce ve 3-4 lidech, rodinné auto pro 4 lidi + 3 psy a na cesty na sportovní akce se psy. Akce bývají třídenní a jezdíme ve složení 2 lidi + 3 psi, tak jsem do auta vyrobil postel - viz fotky. Postel o rozměrech 170 x 120 cm nám vyhovuje (měřím 173 cm), větší člověk by už měl problém se natáhnout. Pod ní je dostatečný zavazadlový prostor. Její instalace trvá 20 minut, je nutno vymontovat zadní sedáky upevněné šesti šrouby.

Hodnocení auta: jedná se o dodávku krabicového tvaru, přesto je sympatická svým vnějším vzhledem. Dobrá práce italských designérů. Od auta nelze očekávat dokonalou aerodynamiku (výška i šířka 184 cm) a doporučil bych ho spíš na jízdy mimo dálnice. Po okreskách lze jezdit se spotřebou 5,5 l/100 km. Při vyšších rychlostech nad 120 km výrazný aerodynamický hluk a spotřeba nafty na dálnici vzroste na 7 litrů. Z auta je vynikající výhled do všech směrů. Velká šířka i výška nad hlavou dávají pocit neomezeného prostoru. Pracoviště řidiče solidní, vše po ruce. Display palubního počítače poněkud zastaralý, taková vzpomínka na 90. léta. Rychloměr je podsvícený pouze při rozsvícených světlech. Pokud používáte denní svícení, které zajišťují klasické žárovky 20W (nejsou to LED) zabudované v reflektorech, tak se nepodsvícený rychloměr špatně odečítá. Uvítal bych možnost volby v menu, aby přístroje svítily i s denními světly, ale tato možnost chybí. Ještě mám tři připomínky k fiaťáckému ovládání:
1/levá páčka na přepínání tlumených / dálkových světel přepíná přitažením k sobě, ne jak jsem byl zvyklý u Toyoty dálková světla od sebe a tlumená k sobě. Takže u Fiata krátké přitažení páčky = bliknutí dálkovými světly a delší přitažení = přepnutí na dálková. Poloha od sebe není nijak využita.
2/Druhý problém je přepínání palubního počítače tlačítkem na pravé páčce, která ovládá stěrače. PP má asi 10 funkcí a pro přepnutí na předchozí musíte proklikat celé menu, nelze se rovnou vrátit.
3/stěrače mají cyklovač pouze s jednou frekvencí. Mnohem lepší je více intervalů, nejlepší by byl nastavitelný interval cyklování.
Spolujezdci na zadních sedadlech mají díky velké šířce auta tři plnohodnotné sedačky, jen se musí seznámit se specifickým otvíráním posuvných dveří. Odjišťují se takovým kohoutkem jako od revolveru, kdo to neumí, ven se nedostane.

Motor 1,3 JTD EURO4 (bez DPF) mě překvapil dostatečným výkonem při jízdě po běžných silnicích i přijatelnou spotřebou. Po městě se dá jet na pětku - 1500 ot./min při 50 km/h, ale nesmíte po něm chtít akceleraci. To je lépe podřadit, motor ožije při 1800 ot. a má rád otáčky do 3500. Proti osobnímu autu je dost špatně odhlučněn, jeho chrochtání vás po cestě stále provází, ale zvyknete si. Servisní interval stanovil výrobce optimisticky dlouhý 30 000 km nebo 2 roky, cena 6500 Kč ve značkovém servisu mi přijde poměrně vysoká. Měnili motorový olej, olejový filtr, vzduchový filtr, naftový filtr, kabinový filtr, kontrola brzd a tlumičů na stolici.

Auto je vybaveno všelijakými elektronickými vychytávkami: ABS, ESP, asistent rozjezdu do kopce, vyhřívaná a el. ovládaná zrcátka, palubní počítač. Vše funguje bez problémů. Systém start-stop mi nedělá problémy a to ticho, které se ve stojícím autě před křižovatkou rozhostí, je úžasné. Vestavěné rádio s CD hraje dobře, vyšší verze mají USB port a blue tooth (naše ne).
Sedačky příjemně tvarované, naše verze nemá výškové nastavení. To bych doporučoval osobám 160 cm a méně - mají problém dosáhnout nohama na pedály a tak musí mát sedačku velmi blízko u volantu. Ale pro člověka konfekčního vzrůstu (170-190 cm) vyhovují i sedačky bez výškového nastavení.
Topení je tragické, při současných ranních teplotách kolem nuly začíná topit po 10 km, když je venku -15 tak asi po 25 km a kulicha si radši nesundávejte.
Obří zavazadlový prostor 790 litrů netřeba komentovat, zmíním se ale o velmi praktickém pevném krytu. Ten není v základní výbavě, připlácí se 1500 Kč, ale vyplatí se. Má nosnost 70 kg a lze usadit ve dvou výškách: buď v horní poloze na úrovni vrchu opěradel nebo o 40 cm níže. Takto se do kufru vejdou naši 3 psi a ještě je pod nimi prostor na zavazadla 120 x 95 x 30 cm. Určitě doporučuji koupit.
Podvozek Dobla je na dodávku velmi stabilní a víceprvková zadní náprava řidiče nijak neomezuje ve svižném projíždění zatáček. Přímý směr drží perfektně, posilovač řízení tak akorát. Brzdy rovnoměrné a brzdí dost intenzivně.

Celkově jsem s Doblem po necelém 1,5 roce a 38 tisících km spokojen a považuji ho za vhodnou volbu pro specifický druh zákazníků, kteří vyžadují větší prostor a jsou ochotni slevit na komfortu, odpustí mu poněkud vyšší hladinu vnitřního hluku a větší šířku a výšku proti běžným osobákům. Náklady na pořízení a provoz jsou relativně nízké a věřím, že i životnost se ukáže dobrá. Pokud se auto dožije 10 let a 250 000 km ve zdraví, budu jeho pořízení považovat za vynikající investici. Ale o tom si povíme až v r. 2021.


Doplnění recenze ze dne 21.03.2015

Stav km nyní: 90 000 km

Doplnění recenze autorem v březnu 2015
Po necelých 4 letech provozu bych na recenzi nic moc neměnil. Doblo ročně najede asi 25000 km, spotřeba nafty klesla na 5,5 l/100, eviduji si spotřebu poctivě na www.spritmonitor.de. Naftu tankuji převážně u levných pump (Makro, Tank-Ono) a aditivuji přípravkem VIF. Servis (olej, filtry) dělám podle doporučení Fiatu po 30000 km.
V recenzi jsem napsal, že je motor bez DPF - opravuji, DPF má, jen jsem špatně hledal. V souvislosti s DPF se udála jedna porucha v srpnu 2013 (54000 km). Netěsná trubička, které přivádí ke snímači diferenčního tlaku před a za filtrem DPF informaci, kdy je třeba spustit regeneraci. Opravili ve Fiatu, celková cena opravy 3100 Kč. Jiné poruchy zatím nebyly.


Doplnění recenze ze dne 23.01.2017

Stav km nyní: 137 500 km

Po 5,5 roku provozování Dobla jsem s autem stále spokojen, významné poruchy nebyly. V 10/2015 (najeto 107000) přestalo fungovat otevírání zadních dveří. V servisu opravili přerušený kabel nahoře u pantů, cena opravy 1080 Kč ve značkovém servisu.
Ulámaly se postupně různé drobné plastové díly: držák na vzpěru kapoty motoru, oba plastové závěsy, do kterých se v kufru vsazuje pevný kryt zavazadlového prostoru, růžek plastového pásu v levém předním sloupku dole. Jsou to drobnosti, které neřeším, zřejmě Turci ve výrobním závodě používají nekvalitní plasty.
Systém start-stop v létě funguje dobře, ale v zimě s vyšším odběrem elektřiny a horším stavem akumulátoru po vypnutí motoru sám startuje asi za 15 vteřin, takže jeho využití je nesmyslné. Preventivně vypínám, bohužel musí se tlačítkem vypnout po každém nastartování, nelze trvale vypnout.
Spotřeba stále 5,5 l, ale palubní počítač vykazuje o 0,5 až 1 litr víc.
DPF, turbo, EGR, vstřiky se chovají slušně - zatím o nich nevím. Až se tyto problémové součásti naftového motoru ozvou, tak napíšu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 73


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Dobló

Vložit komentář

kvalita

moje zkušenost čim vic navštěvuji servisy tim vic se auto sipe a jedno jaka značka,nejvic u známých...

03.08.2019 | 21:29:51 | pepik  | 81.200.58.* Reagovat

Kratka zkusenost z noveho Dobla z pujcovny

Ted jsem mel pujcene Doblo 1.3 diesel ve Spanelsku. Uplne nove auto, prihlasene v prosinci 2016. Najel jsem s tim 1800 km.
- zvuk motoru priserny. Furt jsem mel strach, ze se to rozpadne. Pod 2000 otacek nejede, nad 2000 hrozne rve
- asi petkrat mi to chciplo pri zastaveni na krizovatce (pro rejpaly, spojku jsem zmacknul ...)
- deti mi rikaly, ze pri poklepani na zadni okna maji strach aby nevypadly. Znelo to jak zeleny vlnity plech ...
- pres 120 jsem se neodvazil jet, aerodynamicky hluk sileny
- prumerna spotreba 6.2l, cca polovina z toho na dalnici pri rychlost 100-120
- dojeli jsme ve zdravi, ale duveru v auto rozhodne nemam

16.02.2017 | 21:02:32 | M  | 46.135.39.* Reagovat

fiat Doblo multijet

auto pohodlne, sedacky v primerene vysi,prostorny kufr , mala spotreba, pekny desing
Ale -
rezave listy u postranich posuvnych dveri
neustale ucpany partiklovy filtr, porad sviti nejaka kontrolka, jednou je to ABS pak servo, Motor steuerung defekt, motorovy olej vymenit ( i kdyz byl nedavno vymenen),baterka ( pry dava malo elektriny , byla menena pred 2 roky- mezitim najeto nejakych 1000 km) atd.Partyklovy filtr se pry ucpava pri jezdeni kratkych vzdalenosti( coz neni muj priklad a presto porad sviti kontrolka , ze je ucpany) Auto je garazovane. najeto 92 000 km.
Vzdy se neco opravi , v domeni , ze byla chyba ostranena , po kratkem case je vse zpatky . Opet ty same hlasky na palubnim pocitaci. tak opet do servisu a zase se hleda a meni a zase mne to stoji spoustu penez a vysledek k placi. Behem 4 mesicu mne staly opravy 25 000 kc , ty minule ani nepocitam. Jedna se porad o stejnou chybu

08.11.2014 | 11:27:58 | APUPI  | 80.250.9.* Reagovat

Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Dobrý den, mám stejný vůz jako autor recenze. Zhruba do 55 tisích najetých km, se s recenzí ztotožňuji. Po uplynutí 2 leté záruky se auto začalo "sypat". Zhruba každý měsíc jezdím do servisu, kvůli nějakým problémům (stabilizační tyče, žhavení, check engine apod.) Vše vyvrcholilo nedávno, kdy při výměně žhavících svíček došlo k jejich prasknutí - údajně se musí vyndat a přebrousit hlava. Původní cena opravy ze 4 tisíc vyšplhala na 22 tisíc. Zatím je vše ve stádiu, kdo opravu zaplatí. Má někdo obdobnou zkušenost? Díky.

03.05.2013 | 07:50:16 | Martiník  | 85.71.181.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Tak to je myslím typický "jihoalpský" problém. Cokoliv složitějšího (auto,myčka,prčka) vyrobeno v zemích, které jsou geograficky na jih od jmenovaného pohoří má většinou super design, ale kvalita bývá prachbídná, ověřil jsem si to už na milionu věcí. Je tam teplo, lidé mají jinou mentalitu a i relativní šunt tam vydrží víc než u nás, nehledě na fakt, že to prostě tolik neřeší. Obávám se, že to nikdy nbude jinak, leda až s na Zemi rapidně změní klima, ti lidé tam jsou daleko veselejší a vstřícnější než my nebo dokonce Švédové, ale pod slovem "kvalita" si představují něco zcela jiného, než my.

03.05.2013 | 13:09:39 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Ano člověče to naprosto souhlasím.
Celkem se mě líbí jak třeba v Itálii je většina řidičů klidná,nikdo nikam skoro nespěchá,občas to vypadá že nikdo ani nic nedělá:D.Někdy naopak jsou to na silnici zmatky,ale spíše z důvodu splašenosti nežli nějaké agrese.
Ale vypadají daleko více spokojení než tady lidi u nás.Protože tady se pořád člověk za něčím žene a úplně zbytečně.Tam si asi člověk nedělá z ničeho moc hlavu a jak říkáš spoustu věcí ani tolik neřeší.
Tak ono se stačí podívat třeba ve Francii nebo Itálii na jejich styl parkování.Auta namačkaná na sebe,otukaná,odřená apod.
Tady když mě někdo u obchodu trefí dveřma moje auto,tak můžu vyletět z kůže..:D a nejsem asi určitě sám.V jejich případě zbytečné.Navíc jak říkáš že u nich to auto vydrží nebo ten výrobek déle.Osobně bych řekl že ano,mám Francouze a když přijde Zima tak si elektronika hraje občas po svém.V létě absolutně bez problému,takže v mém případě když by auto jezdilo někde v teplých krajích nemá s elektronikou žádný problém.

03.05.2013 | 15:00:00 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Copak to bylo za věci?Amilion jo,tak nám pověz o bídné kvalitě ty jihoalpský probléme.Plácáš tady nesmysly a snažíš se psát jako nějaký vzdělanec.Přitom jen opakuješ všemi rozšiřované nesmysly.Jihoalpský problém To napadlo tebe? Velká myšlenka malého kecálka.

03.05.2013 | 21:08:57 | marek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Copak,copak potrefená husa? To musí být hrozný komplex.....

04.05.2013 | 18:04:10 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Teraz neviem, ale isty Vasek tu narieka nad Thaliou..., komplexy su fakt svina.

P.S. Tie zvasty o " juhoalpskej" nekvalite su uz ani nie smiesne, ale iba ukazuju ubohost Vaska.
. Uz iba preto, ze take Ferrari, Lambo, Masserati, Pagani Zonda, ci obycajny Fiat..., vsetko znacky a vyrobca,ktory udaval trend vo vyrobe, ci vyvoji aut.priemyslu.

No jo, Vasek.

04.05.2013 | 19:17:37 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Á Blboš :-), nikdo se nehádá bobečku, že italové neumí vyrobit technicky vyspělý výrobek, problém je ale s kvalitou, pokud tomu nedokážeš porozumět, dej si to do překladače všechnovíme.

04.05.2013 | 20:29:09 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

No jo, ked to tvrdis Ty, nas najmudrejsi Vasek, ktory neznasa Thaliu a na C max-e vypina ESP, aby bol rychlejsi na kruhaci..., zi si vo svojej iluzii.

Akurat nexapem...: neodporujes si sam sebe?:):)

Na jednej strane napises, ze Taliani, ci ini.., vyrobia technicky vyspely vyrobok..., ale nekvalitny:-):-), sranda, doteraz som si myslel, ze je to rovnaky vyznam slova. P.S. napr.v E sa vyrabaju aj Seaty...koncern W, Nissan, v Maroku Dacie, v Turecku Toyoty..fuuj!!, najspolahlivejsie na svete.


Hlavne, ze Tvoj Ford je mega spolahlivy:):), xa-xa, o nepodarkoch W..." severoalpskej" kvalite.., si este asi nic nepocul.

Ale aspon si si kopol, ze ano:).

04.05.2013 | 22:03:08 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

nevim kam na tohle chodite

05.11.2017 | 19:46:51 | spak  | 194.213.237.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Proč komplex?Ten máš ty a z toho pak vychází ,že píšeš na diskusi takové žvásty.Zkušenosti žádné o autě nic nevíš tak se raději nevyjadřuj.Ty jihoalpský probléme.

05.05.2013 | 08:24:09 | marek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Tak vůbec největší sranda je, že Ford C-MAX se vyrábí ve městě Saarlouis, původem francouzské město který pojmenoval francouzský Ludvík XIV, tedy ještě nedávno generace z Francie.
Navíc Ford od roku 2006 spolčil své síly s číňany a vyrábí tedy čínské díly a montují se do Fordu. Ano to je best francouzsko čínská kvalita na platformě japonské Mazdy to je ale kupa šrotu a člověk neví jestli se tím chlubit, že to má aspoň něco japonského na tom autě. :D

05.05.2013 | 10:52:45 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

To jsou zase nesmyly.Teď nevím jestli to myslíš vážně nebo je ti pět let.Mluvit v dnešním globálním světě o tom kde co bylo vyrobený je stejně ubohý jako všechny tvoje příspěvky tady,ty číno.Aktuální c max se dělá ve španělsku a starej se dělal v šp a de.Mazda i volvo používají platformu ford a naoplátku fordu půjčovali motory.Tady si něco přečti o fordech news.autoroad.cz/zajimavosti/36171-ford-c-max-autem-roku-ve-studii-spolehlivosti-dekra/

06.05.2013 | 07:53:31 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Aha, klidně povídej, jak moc se chlubíš španělskou kvalitou a montovanými díly to je přeci na lepší úrovni než výroba made in Germany(hranice s Francii). Sám si řežeš pod sebou větev. :D
A co teprve Ford S-MAX, tak ten už je čistokrevný made in China ,můžeš klidně potvrdit? :D
Auto roku hmm, no a např. v Británii udělali autem roku v luxusní třídě Škoda Superb - z části made in china a vůz s díly nižší střední třídy.... :D
To jsou prostě obchodní manýry...:))

06.05.2013 | 10:12:47 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

A s původem a kvalitou, to už si tolik nalháváš, že se Ti od huby práší...
Vzpomeň si až si koupíš neznačku náhradní díl na auto, ať made in china, nebo made in Poland. Však ono by se Ti po 3. výměně stejného opotřebeného dílu nahrazeného stejným šuntem rozsvítilo...

06.05.2013 | 10:27:56 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Ty jseš normálně blázen.Já se ti tu snažím vysvětlit,že je jedno kde je co vyrobený hlavně,když je to kvalitní a spolehlivý a jedno jestli čína nebo thajsko a ty sem pleteš nějaký neznačkový starliny z kellyny.Na co bych kupoval náhradní díly,když si koupím ford vyrobenej ve španělsku z čínskejch dílů a na něj za dobu používání žádnej díl nebudu muset kupovat.Je mi jedno jestli to udělal rákosník nebo svlastik,hlavně když je to spolehlivý.Tady se podívej co všechno se u nás dělá na focuse auto.aktualne.centrum.cz/grafika/2012/02/04/dily-ktere-se-vyrobily-v-ceske-republice-pro-ford-/ a končím s tebou nemíním tu už zasírat racenzi.

06.05.2013 | 10:59:09 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

No typický jihoalpský problém hmm.
Asi bych to řekl tak. Proti těm nejlepším z těchto krajů jsme úplně zaostalé opice, které ničemu nerozumí. Nechápeme nic co z těchto krajů vznikne, nejsme to schopni udržovat a ani opravit. Italové stále pár věcí ženou kupředu a v evropě určitě, Francouzi udávají tempo. Už na pohled to jde vidět ve zručnosti.

Kdyby se člověk bavil o letecké dopravě, také železniční dopravě, dokonce i autobusové a nákladní dopravě, tak nikdo neřekne ani ťuk a Francie je tu v evropě JEDNIČKA.

Ale v osobní dopravě do toho mluví i Ti, kteří ničemu nerozumí, takoví kecalové jako ty Vašku a blbnou lidem hlavy...

Jim nedělá problém se vyznat ve složitějších zařízení. Jsme tu takový zaostalci, že nejsme schopní udělat ani kvalitní cesty pro auta. Motory které umíme? benzín kolem nebo do 1.3 a od VW leda tak opravovat a systém vstřikování jako elektronika benzín, diesel? Co to je? Řídící jednotka? Co to je? My vám to vyměníme a pošleme...
Čech něco takového v životě někdy vymyslel?

A tak tedy pro nás kvalitní auto znamená co nejvíc jednoduchý a snadno opravitelný. Fiat za to nemůže, že zdejší lidi tomu nerozumí a jsou vymaštěný paka, holt.

Ale teď nechápu tuhle diskuzi na křapnutí nějaké žhavičky povolováním, to je snad problém mechanika, buď že si spletl utahování s povolováním, nebo chyba z výroby větší dotažení, ale nestává se to, to se spíš ohobluje závit, nebo když správně povoluje tak ohobluje ta matice. Já si na 99% vsadím, že si mechanik spletl směr povolování, holt učený z nebe nespadl, ale jako kdyby nás do ČR posílali z celýho světa...

To už se občas stalo nejen se žhavičkou ale třeba i svíčka atd...
A ano vyjmout žhavičku, vytáhnout hlavu zabrousit, udělat nový závit, smůla a jestli to stojí takovou pálku a není to v záruce, tak nevím, ale chce to soudního znalce a vymluvit se na jednu z příčin, chyba mechanika, nebo chyba z výroby.

PS: Ford je ještě na nižší kvalitě než Fiat a vždycky bude, americká kupa... Krachuje a stahuje se kde to jde, protože ty jejich auta jsou tak akurát vhodné do Ameriky. Od minivozů, až po dodávky, Ford patří mezi německé podauta spolu s Oplem z Ameriky. Značce Opel(GM) už pomalu odzvonilo v Německu, teď je na řadě Ford ať si jezdí po americe a vyrábí tam ty svoje super křápy. Opel a Ford byly ještě slušné v 90.letech i když ten jejich neúžasnější Eskort byla fakt hrůza děs. Sirku jsem měl, a taky to nebylo best. Ale Forďáci nechápali ten rozdíl šrotu a konkurenceschopnýho auta, kterýmu se to sype jen třeba v držení otáček, atd.

Teď jsou drahé a kvalitativně nekonkurovatelné..., až odjezdí pár stovek tisíc ty common Raily, hlavně diesel bez problému, tak se uvidí.
Ale hlavně Fordem tam, vlakem zpět. :D

05.05.2013 | 10:10:21 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

S prvním odstavcem souhlasím,já mám tyto národy z Evropy dá se říct nejradši.
Líbí se mě jejich způsob života,jejich krajina přijdou mě tam lidé mnohem vstřícnější a sympatičtější.
Co se týče aut líbí se mě po stránce designu nejvíce Francouzská auta a Italská.
Především u Francouzských jejich pohodlí.

Ovšem jak píšeš že u nás se kvalita bere po stránce jednoduchosti.Tak v tom to já zase ani tak nevidím.
Po stránce kvality která z 99% je opravdu reálná tak je u Japonských aut,a to je dle mě ta správná kvalita.I když ovšem nemusí to být pravidlem.

Když bych vzal v potaz auta z dob minulých třeba Fiat Tipo,Fiat Croma,Tempra a Marea.
Tak po stránce designu za mě velice povedené,motory u Fiatu z mé zkušenosti velice dobré.Prostor a pohodlí bylo taky celkem solidní.
Ovšem když vezmu na paškál dílenské zpracování a elektroinstalaci tak bych jej v případě oznámkování jako ve škole označil známkou mezi 3-4.

V takové Cromě nebo Tipu se po 10-12 letech začalo v interiéru všechno lámat a postupně upadávat.Například u Cromy praskl sám od sebe plast jenž držel sluneční clonu,plast nad tachometrem se začal prohýbat,páčky na ruční štelování zrcátek tenkrát sám od sebe u spolujezdce odpadl.Nemluvě o korozi která byla celkem dost předčasná.Další už tenkrát do šestileté Cromy zatíkalo střešním oknem.
V případě Fiata Marea tak v tomto už byl podstatě mnohem lépe,ale zase časté problémy s elektrikou.Další jsem si ještě vzpomněl Lancia Kappa 2x do roka vyhořeli pojistky neustále něco problikávalo a nefungovalo.

Momentálně mám dva Francouze od roku 2001 a výše.A co se týče elektriky tak když bych hodnotil jako ve škole tak je to za 2-3.
Po technické stránce a dílenském zpracování u mě za jedna,ale ta elektronika mě konkrétně v zimě prostě dělá neplechu.Špatné kontakty v kabelech,občas něco problikne co nemá atd.

Například kamoš má Alfu 159 a v zimě mu prostě nefunguje DO.centrál.Už dva roky prostě v zimě auto otvírá klíčem:D protože když přijdou teploty 10C+ tak už to zase funguje.Tím pádem kašle na opravu.
Takže na tom něco prostě přece jen bude.A neříkám to abych tyto auta hanil nebo jejich výrobce ale protože to je pravda.
A navíc sám auta těchto výrobců mám a i přesto bych jej za jiné momentálně nevyměnil..:D.
Protože i přes tyto menší zápory v tom autě pro mě stále převládají ty další kladné věci,kvůli kterým jsem si auto koupil:)

05.05.2013 | 16:01:49 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Tak čína už nás zahlcuje i v automobilismu. Ford-Mazda je také čínský výrobce tedy z části některé díly made in China od roku 2006 vyrábí i Ford Fiesta a Mondeo, C-max v číně jako celé auta, ale pro vlastní trh tedy čínský, to ale neznamená, že by to mohlo být dovezeno jako ojetina i do čech. Prostě vše co je v korporaci se spojením dílů Ford-Mazda...

PSA od roku 2010 také je ve spojenectví s čínou. Dobrý ne. :D

Já to věděl, že ta čína ovládne i automobilový trh, ale svým způsobem. :D

05.05.2013 | 19:30:49 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Fiat Doblo 1,3 po 65 tisích km

Tak a už se nebudu radějc koukat. Škoda Jingrui, Mingrui, Haorui.
Vyrobeno více než 500tisíc ks z celkového počtu 800t ks. :(
V čechách jsou schopní vyrobit kolik kusů, když jsou továrny i v Indii, tak 5% výroby?
PSA jelikož se to dá snadno zjistit, protože měl stejnou továrnu a je společníkem Fordu od roku 2010 bude vyrábět vozy 50% z číny. Achjo to je hrůza. :(
A všechno je to staré ty zprávy už přes 2 roky, takže nic nového hmm. Jo nezávidím těm, co si kupují auta nové nebo od roku 2009. :( Samá kupa čínského šrotu...

06.05.2013 | 04:49:46 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

doplnění recenze autorem po 4 měsících

Co se změnilo k 1.4.2013: najeto 45 000 km, spotřeba 5,6. Dvě závady se objevily: v 01/2013 začala bouchat zadní náprava při přejezdu každé nerovnosti, a že jich na našich cestách je. Každé zhoupnutí auta provázeno dvojitým cvaknutím. Postupně se tento zvukový efekt zvětšoval, tak jsme v 03/2013 reklamoval ve značkovém servisu v ČB. Hned věděli o co jde, zřejmě nejsem jediný. Výměna zadních tlumičů. Museli je objednat, tak jsem asi za týden s autem přijel a vyměnili na počkání bezplatně asi za hodinu. Tázal jsem se přejímacího technika, co že to bylo za značku tlumičů, abych se jim vyhnul při případné další výměně. Jsou orig. Fiat, ale problém není ve vlastním tlumiči, tam je OK. Ale horní zavěšení se rychle opotřebovává a vniklá vůle se takto projevuje. Výrobce už na to reagoval a překonstruoval uchycení, teď by mělo vydržet víc. No uvidíme. Pokud se s tím někdo ze čtenářů potýkal, napište jak brzy jste tlumiče u Dobla měnili.
Ještě jedna drobná závada: v 01/2013 začal teploměr venkovní teploty ukazovat asi o 5 st.C víc než je skutečná teplota. Venku kolem nuly, teploměr ukazuje +5. Ale jak problém přišel, tak zase odešel, po cca třech týdnech se měřená teplota srovnala a od tá doby už 2 měsíce měří přesně. Takže nebylo co reklamovat.
Celkově spokojenost s Doblem trvá a až bude něco nového, zase napíšu.

01.04.2013 | 18:47:54 | Starej Lišák  | 81.90.164.* Reagovat

Pěkná recenze, zajímavého vozu. Jen ten motor 1,3 v tak velikém autě, toho bych se bál. Tak ať dlouho slouží, jsem zvědav na tu recenzi ve 250tis.km.

06.12.2012 | 23:12:23 | Martin  | 94.112.154.* Reagovat

RE:

Martine, věřím že se toho r. 2021 dožijeme já i Fiat. Ale pro jistotu udělám nějakou poznámku k recenzi i dřív, zejm. když se bude s autem něco zajímavého dít.

07.12.2012 | 22:35:25 | Starej Lišák  | 81.90.164.* Reagovat

RE:

Taky sem výbíral kufr kvůly psovi, sice je jeden, ale klec je presně do Dobla na podlážku v nižšší poloze, sedne jak prdel na hrnec a ještě se pod to něco dá. Na spaní sem taky pomýšlel ale na mě moc krátký, mít Doblo Cargo v prodloužený verzi nemělo by to chybu, takhle sem se pohodlně vychrápal jen v Renaultu 25 a toyotě 4 runner kde po sklopení sedaček sou skoro 2 metry "postele". Místo Dobla sem si měl vzít Scudo L2 (autem do Chorvatska by to bylo jiný kafe než Doblo (bez psa) narvaný po střechu a děti obložený jak chlebíčky taškama) ale stejně by mi pak bylo malý i to, já čím větší auto tím víc věcí a lidí tam cpu :-D.

28.02.2013 | 10:07:31 | shadowcompany  | 88.101.56.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló
  • Fiat Dobló