Rok výroby:2005Typ motoru:Stav km při koupi:124 000 kmStav km nyní:228 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,8 l/100 kmVloženo:11. 7. 2018
Po koupi byl zapečený jeden vstřik . Oprava cca 5000,- ,Výměna čelního skla- při odjezdu z bazaru mne trefil kamenem přede mnou jedoucí vůz. Vyměněny přední kotouče i desky hned po koupi vozu . Ve 150 000 km odešlo kvůli bio naftě palivové čerpadlo v nádrži, to jsem sice opravil, ale pro jistotu jsem si tam dal nové a již nikdy tento tzv. ekologický nesmysl do vozu nezkusil natankovat. Ve 160 t levé ložisko předního kola. Ve 175 začla hučet pátá rychlost a jezdil jsem s ní asi ještě do 180 tisíc, než mne doplnil můj dvorní mechanik olej v převodovce a přetěsnil ji . Hučení přestalo ve 185 tisíci za pomocí přidaného lubrikantu od nejmenované firmy . Ve 1850000 přední brzdové desky, zapochyboval jsem, jestli mi je v servisu před tím vůbec měnily. Ve 190 tisíci jsem měnil čidlo plnění turba, nebo podtlaku za cca 400 Kč ale originál byl za skoro 2000,- i když bylo jen zaneseno sazemi a dalo se vyčistit. Ve 200000 rozvody pro alternátor a klimatizaci a oprava klimatizace za cca 2400,. Opravy na voze se vyšplhaly při 100 t nájezdu na závratnou částku kolem 65000 až 90000 kč když uvažuji i oleje a filtry. Což samozřejmě hodnotím jako skvělé, protože nejvíc jsem dal za značkový servis brzd, olejů filtrů a výměnu originálního čelního skla v ceně 30 000,- . To bylo naposled co mne tam viděli .. Nevěděl jsem, že nejmenovaný značkový Fiat v Brně umí opravovat za takto lidové ceny !!!! Tím mne nadobro odradili . Ve 202 t odešla startovací skříňka spíš ten zámek . Namontoval jsem tam jiný nový z Fiatu Punto, který sice nemá chip jako Doblo, ale stojí asi 1500,.i se dvěma klíči, takže starý klíč s chipem jsem jen přiložil k čtečce pod volantem a z autem jezdím vesele dál .
Hodnocení a zkušenosti s autem
Skvělé autíčko za tyto peníze, které navíc uveze skoro 500 kg a objemný náklad . V autě mám lanový zvedák pro případné vyproštění, ale hlavně na nakládání svářeček, které některé vážili i 270 kg . Spotřeba se dá při dědkovské jízdě udržet na dlouhé trati a rovině i pod 4 l, ale to mne brzy přestalo bavit. Nyní jezdím za 5,8 protože auto honím jak zdutou kozu a nechá se vytočit i na 4000 ot za min. a jet tak na III kolem 90 km h . V poslední době už klima téměř nechladí a tak snad mne jště čeká její doplnění. Auto mám ale už jen na dojetí, protože už jezdím z 1,9 77kW s Chiptuningem a tak mne už 1,3 multijet tolik nebaví . Auto vřele doporučuji, protože mne nikdy nenechalo ve štychu. kromně mojí blbosti, kdy jsem z chamtivosti natankoval BIO naftu a chtěl tak ušetřit a zničil jsem palivové čerpadlo. Od té doby jen nafta s aditivem a předepsaný olej Selenia .Ze začátku jsem dal do motoru i keramické aditivum, ale to jsem se pak bál, že se motor zničí, šel nějak z tuha a nešel moc za plynem. Také jsem občas použil pro dobrý pocit různé aditiva do oleje jako třeba Bishop, nebo také Militec. Měl jsem s nimi dobré zkušenosti i v jiných vozech . Nic jiného ať tam lidi nedávají, protože pak si stěžují , že jim motor nevydržel a odešel když dobře ve 150 t....
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Dobló