Rok výroby:1997Typ motoru:4L/V8Stav km při koupi:140 000 kmStav km nyní:166 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:12,5 l/100 kmVloženo:8. 1. 2011
Velice komfortní vůz, který předčil má očekávání. Vysoce stabilní i když má zadní pohon. Brzdy jsou neúnavné se stejným účinkem po celou dobu jízdy. Na automat má výbornou dynamiku, kterou mu zaručuje 300 HP. Manuální převodovka by se k němu hodila více. Spotřebu jsem testoval na jízdě z UK do ČR a zpět. Průměr dle palubního počítače byl 10 l / 100 km po ujetí 2800 km. Ve městě je průměr 17 litrů. Je to první V8 motor, který Jaguar použil v sériové výrobě. Motor je ze slitiny NIKASIL, což pro některé uživatele tankující méně kvalitní benzin vedlo k jeho samodestrukci v důsledku vyššího obsahu síry. Jde o čtvercový motor s kompresním poměrem 10,6 a s vysoce kultivovaným chodem. Interiér je velice příjemný a po usazení se do kožených sedaček a pohledu na vyleštěnou, dřevem vykládanou palubní desku můžete začít relaxovat. Po vložení klíče do zapalování před vás přejede volant automaticky nastavitelný spolu se sedačkami a zpětnými zrcátky. Do paměti můžete vložit dvě polohy. Zadní sedáky jsou spíše určeny pro malé děti nebo pro odkládání osobních věcí. Jízda s tímto vozem je opravdu požitek, který si vychutná každý.
Ahoj. Propadl jsem kouzlu víceválců. Jezdím teď Vel Satisem 3,5V6, a až za rok budu měnit, XK8 je kandidát. Chci se zeptat, kolik je tam místa. Mám skoro 2 metry, a údajně je nízká střecha a vůbec poměrně stísněno. Ještě jsem to auto nepotkal, abych si do něj sedl. A pak nevíte někdo jestli to tu někdo servisuje?
Drobná oprava,prípadne vysvetlenie autorovi čo má pod kapotou.Motor určite nie je zo zliatny NIKASIL,na to nie je táto zliatina určená.NIKASIL je zliatina NIKLU a KREMÍKA a používa sa k finálnej povrchovej úprave trecích plôch v motore,najčastejšie konkrétne povrchová úprava valcov výkonných motorov.Znižuje trenie a zvyšuje efektivitu mazania styčných plôch...
Komentáře uživatelů k recenzi Jaguar XK
Dotazy
Ahoj. Propadl jsem kouzlu víceválců. Jezdím teď Vel Satisem 3,5V6, a až za rok budu měnit, XK8 je kandidát. Chci se zeptat, kolik je tam místa. Mám skoro 2 metry, a údajně je nízká střecha a vůbec poměrně stísněno. Ještě jsem to auto nepotkal, abych si do něj sedl. A pak nevíte někdo jestli to tu někdo servisuje?
16.02.2011 | 17:46:04 | Michal Reagovat
motor
Blok a hlava motoru jsou celohliníkové, válce elektrolyticky pokovené NIKASILem. Váha motoru 200 kg.
11.01.2011 | 05:36:02 | Reidyk Reagovat
NIKASIL
Drobná oprava,prípadne vysvetlenie autorovi čo má pod kapotou.Motor určite nie je zo zliatny NIKASIL,na to nie je táto zliatina určená.NIKASIL je zliatina NIKLU a KREMÍKA a používa sa k finálnej povrchovej úprave trecích plôch v motore,najčastejšie konkrétne povrchová úprava valcov výkonných motorov.Znižuje trenie a zvyšuje efektivitu mazania styčných plôch...
10.01.2011 | 08:59:06 | kakafko Reagovat