Rok výroby:2000Typ motoru:SR20DE+TurboStav km při koupi:185 000 kmStav km nyní:230 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7,5-11 l/100 kmVloženo:10. 6. 2011
Samozřejmě už to není stará "poctivka" Made in Japan,ale byla vyrobena v Evropě.Také s elektronikou Bosch,jsou problémy. Takže výměna váhy ,lambdy mě neminuly.Jinak standardní údržba až do zvýšení výkonu,kdy jsem zrepasoval podvozek a brzdy.Jediný opravdový problém Primery je nedostatečná ochrana proti korozi,která tyto skvělá auta časem přivede v zapomnění,protože se rozpadnou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám Primeru v maximální výbavě mimo kůže v daném ročníku. Fenomenální podvozek a s tím i jízdní vlastnosti.Dále skvělý motor SR20DE,spolehlivý s výbornou spotřebou benzínu i oleje na danou kubaturu. U modelu P11/144 je již znát váha a snaha snížit emise i na výkonu a proto jsem přistoupil po k jeho zvýšení. Po dlouhém studiu a shromažďování komponentů jsem Primerě přidal turbo a tím i cca 100koníků navíc. Tím tento vůz dostal teprve to,co mu právem patří a to je exkluzivita v ve všech směrech. Momentálně zvažuji po 5 letech provozu auta jeho výměnu,ale nenacházím nástupce v poměru cena /výkon/užitná hodnota/spolehlivost.
Vlastnil jsem tento typ Primery 4 roky. Spolehlivé auto, měl jsem CVT převodovku s možností manuálního řazení. Nicméně 13.6. za jízdy zdechlo, žena ho odstavila na vedlejší cestu a pomalu ale jistě začalo hořet v motorovém prostoru. Poté, co jsem tam přijel, byly plameny pod autem i nad ním (nad kapotou). Vůbec nevím příčinu, zřejmě něco s elektrikou. Je po autě.
Lag(turbodíra) není o zvýšení tlaku,ale o volbě velikosti turba k danému motoru. Přední náprava je v pohodě(lichoběžníková).Těžko se dá posoudit snížení životnosti ramen vzhledem k individuálnímu používání daného vozu. Ne ,primera nemá kontrolu trakce,a plný výkon nic neomezuje. Navíc se dá sehnat samosvor z US verze.
Rozumím správně,že se při zvýšení tlaku turba zvětšila i ''turbodíra''?Jak se s výkonem potýká přední náprava,je ve výbavě Primery i nějaký systém kontroly trakce?A neomezuje nějak sériové zpřevodování využití plného výkonu motoru?
ja mám síce primeru p11-144 diesel používam ju cez dva a pol roka je to vydarené auto,možno aj preto že bolo jazdené v rakúsku a do 150000 má aj potvrdený značkový servis,dnes mám 196000km a v pohode.stretli ma tie závady ktoré si prečítaš na nissan club,nefunkčný palivomer,vrzgajúce stierače,ložisko v kolese,a nedávno som preventívne menil poloos lebo bola prehrdzavená pod tou vyvažovacou gumou odporúčam všetkým majiteľom primier nech si to pozrú lebo na 90 percent to postretne každého.karoséria je v dobrom stave má ešte aj pekný lesk na podvozku je mierna korozia ale na 11ročné auto nič hrozné v lete sa chystám urobiť nejaký voskový nástrek.zatiaľ veľká spokojnosť
Ty vole, 240 koníkov na Primere...:)), to je na samovraždu.../myslím to v dobrom, ak som na starej Primere z 1995 mohol ísť v noci "na slepo" 180-200, mimo diaľnice, samozrejme, tak s týmto to musí byť ešte väčšia sranda...
Fakt je zvláštne, že staršie vydžia VIAC, ako novšie..:((
Ne nebylo,přišel bych o kompresi a tím snížil účinnost motoru a tím jeho pružnost. Vše je zde: http://www.nissanclub.cz/forum-tema/p11-144-sr20de-t-117445 Jinak od posledního videa jsem udělal další úpravy na 12psi mám zrychlení 0-100km/h cca 6sec. ....
To by mě dost zajímalo, jak jste přidal turbo. předpokládám, že jste použil díly z Nissanu 200sx, z motoru SR20DET. To by chtělo minimálně vyměnit sací a výfukové potrubí, nejspíš řídící jednotku, možná písty a kroužky... Nebylo by lepší vyměnit rovnou celý motor za SR20DET?
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera
Vlastnil jsem tento typ Primery 4 roky. Spolehlivé auto, měl jsem CVT převodovku s možností manuálního řazení. Nicméně 13.6. za jízdy zdechlo, žena ho odstavila na vedlejší cestu a pomalu ale jistě začalo hořet v motorovém prostoru. Poté, co jsem tam přijel, byly plameny pod autem i nad ním (nad kapotou). Vůbec nevím příčinu, zřejmě něco s elektrikou. Je po autě.
20.06.2011 | 07:40:19 | boratko Reagovat
Lag(turbodíra) není o zvýšení tlaku,ale o volbě velikosti turba k danému motoru.
Přední náprava je v pohodě(lichoběžníková).Těžko se dá posoudit snížení životnosti ramen vzhledem k individuálnímu používání daného vozu.
Ne ,primera nemá kontrolu trakce,a plný výkon nic neomezuje.
Navíc se dá sehnat samosvor z US verze.
16.06.2011 | 21:38:38 | jifo Reagovat
TurboGarrett
Rozumím správně,že se při zvýšení tlaku turba zvětšila i ''turbodíra''?Jak se s výkonem potýká přední náprava,je ve výbavě Primery i nějaký systém kontroly trakce?A neomezuje nějak sériové zpřevodování využití plného výkonu motoru?
15.06.2011 | 11:57:44 | Turbocharger Reagovat
ja mám síce primeru p11-144 diesel používam ju cez dva a pol roka je to vydarené auto,možno aj preto že bolo jazdené v rakúsku a do 150000 má aj potvrdený značkový servis,dnes mám 196000km a v pohode.stretli ma tie závady ktoré si prečítaš na nissan club,nefunkčný palivomer,vrzgajúce stierače,ložisko v kolese,a nedávno som preventívne menil poloos lebo bola prehrdzavená pod tou vyvažovacou gumou odporúčam všetkým majiteľom primier nech si to pozrú lebo na 90 percent to postretne každého.karoséria je v dobrom stave má ešte aj pekný lesk na podvozku je mierna korozia ale na 11ročné auto nič hrozné v lete sa chystám urobiť nejaký voskový nástrek.zatiaľ veľká spokojnosť
15.06.2011 | 09:37:25 | devil64 Reagovat
A samozrejme, NEPREDAVAŤ!! Ak je auto OK, prevodovka, spojka stíha, poloosy sa nelámu, tak plechy sa dajú kúpiť vždy..:))
Nech sa darí, ale to už je fakt o život..:))
14.06.2011 | 23:18:09 | Reagovat
Ty vole, 240 koníkov na Primere...:)), to je na samovraždu.../myslím to v dobrom, ak som na starej Primere z 1995 mohol ísť v noci "na slepo" 180-200, mimo diaľnice, samozrejme, tak s týmto to musí byť ešte väčšia sranda...
Fakt je zvláštne, že staršie vydžia VIAC, ako novšie..:((
14.06.2011 | 23:16:17 | ľuboš Reagovat
turbo
Ne nebylo,přišel bych o kompresi a tím snížil účinnost motoru a tím jeho pružnost.
Vše je zde:
http://www.nissanclub.cz/forum-tema/p11-144-sr20de-t-117445
Jinak od posledního videa jsem udělal další úpravy na 12psi mám zrychlení 0-100km/h cca 6sec. ....
11.06.2011 | 22:46:35 | jifo Reagovat
Turbo
To by mě dost zajímalo, jak jste přidal turbo. předpokládám, že jste použil díly z Nissanu 200sx, z motoru SR20DET. To by chtělo minimálně vyměnit sací a výfukové potrubí, nejspíš řídící jednotku, možná písty a kroužky... Nebylo by lepší vyměnit rovnou celý motor za SR20DET?
11.06.2011 | 13:51:52 | Mugupugec Reagovat