Rok výroby:2003Typ motoru:2198 ccm/DieselStav km při koupi:112 000 kmStav km nyní:131 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:31. 12. 2006
Předchozí auto: Op. Vectra BAcura Š. Felicia Favorit
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Po 130 tkm. se stává, že při jízdě do kopce, na 4. a 5. rychl. stupeň a cca 2200 ot. se motor přepne do nouzového režimu. Po zastavení a znovu nastartování se závada neobjevuje a vše je OK. Stává se tak každých 400 km. Na vině je čidlo vzduchu před turbínou - výměna vše vyřeší.
Praskají žárovky častěji, než bych si představoval. Elektronika však vše řeší využítím jiných žárovek (při defektu potkávačky svítí dálková na menší proud). Ale zase jsou tam žárovky docela levný, takže to tak nevadí.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Až na výše popsané závady jsem velmi spokojen. S těma žárovkama se dělat asi nic nedá. S tím čidlem uvidím po výměně v servisu (nebylo na skladě).
Velmi si cením jízdních vlastností. Motor jde krásně od spodu a když je zahřátý, tak je to auto na zbrojní pas. Super je spotřeba 6,8 průměr, co ho mám a to jezdím tak 70% ve městě. Designově se mi líbí zejména předek. Ze zadkem si mohli dát designeři ještě více práce. Mám pořád takovej pocit, že vypadá, jak dospělá Astra. Ale zase jich nejezdí tolik a není tak okoukaný. Fascinuje mě v něm pocit bezpečí. Připadám si jak v tanku a těch 8 airbagů co tam je snad nebudu nikdy potřebovat. Kladně hodnotím i uspořádání interiéru, ikdyž tomu chybí ten "šmrnc", ale velmi elegantní a nikoho neurazí. Na to, že to je sedan, tak i kufr je moc dobrej. Mám el. sedadla s vyhříváním a tak pohodlnej posez jsem dlouho nezažil. Kam se hrabe Passat.
Možná by mohlo být tvrdší naladění podvozku, přijde mi moc do komfortu a uvítal bych vypínání ESP.
mám úplně stejný problém. Mám Vectru 2.2 DTI 93 kw r.v. 2003, aktuálně najeto 93 tis. km (koupená nová, bylo to auto rodičů, skoro s ní nejezdili). Problém se již projevil kolem 75 tis. km, ale nebylo to tak časté. Teď už je to skoro po každých 150 - 200 km. Vyřešil se problém výměnou čidla?
moze to robit zaseknute ovladanie turbiny alebo zaseknute lopatky turbiny ...este to moze byt ventil obmedzenia plniaceho tlaku...EGR ventil s tym nema nic spolocne
mal som podobny problem na signume, na vine bol EGR ventil, stacilo ho prefuknut a odstranit nahromadeny karbon, na diagnostike to tiez signalizovalo jedinu chybu a to EGR, teraz je to v pohode a auto slape jak ma
Mám naprosto stejnou zkušenost. Záznam v PC v servisu popsal závadu jako "přetížení motoru". Jen mně se to stalo při cestě 500 km 4 krát. Na vině by mohl dle servisu být i EG ventil ve výfukovém potrubí. O čidle vzduchu mi servis nic neřekl. V podstatě závada nebyla jednoznačně odstraněna a nevědělo se čím to je.
Jen kratce ,souhlasim auto je bez problemu vlastnim vectru c vyrobenou 2002 podzim 1.6.16v je to asi nejaky atip protoze stim to motorem mam osum airbagu klimu koupil jsem ji v prosinci 2006 najeto mela pouze 47000 km pred tim jsem mel peugeot 605 3.0 l co se tyce pohodli je to stejne jen spotreba nesrovnatelne nisi preventivne jsem udelal vymenu rozvodu oleju a brzd a co se tyce maximalky byl jsem v soku kdyz se rucicka zastavila na 230 km/h asi to neni objektivni ale i tak GPS ukazovalo 225 km/h jen jsem to skousel jezdim pianko celkove nedam na vectru dopustit libive a pohodlne autko tem co vahaji doporucuji / mam nove pneu nokian auto temer nelze odlepit od zeme /
Tak Vectru mám do dnes. Už má najeto 240 tkm. Za tu dobu se měnilo turbo (200 tkm), jednou se repasoval podvozek a zadní pružiny. Nepříjemnou závadou je nutnost výměny CIM modulu. Jinak za ty roky pouze pravidelný servis. Spotřeba se drží do 7 l (manželka a jen město). Oceňuji odolný interiér, bezpečnost a prostornost vozu. Výtku bych měl knemožnosti vypnout ESP a podvozek by mohl být tvrdší a trvanlivější.
27.06.2013 | 13:10:32 | Michal
| 193.85.33.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Vectra
Stejná závada
Dobrý den,
mám úplně stejný problém. Mám Vectru 2.2 DTI 93 kw r.v. 2003, aktuálně najeto 93 tis. km (koupená nová, bylo to auto rodičů, skoro s ní nejezdili). Problém se již projevil kolem 75 tis. km, ale nebylo to tak časté. Teď už je to skoro po každých 150 - 200 km. Vyřešil se problém výměnou čidla?
Děkuji
dano97@seznam.cz
19.08.2017 | 11:10:15 | Dano97 | 178.255.168.* Reagovat
moze to robit zaseknute ovladanie turbiny alebo zaseknute lopatky turbiny ...este to moze byt ventil obmedzenia plniaceho tlaku...EGR ventil s tym nema nic spolocne
28.01.2009 | 07:20:34 | Reagovat
EGR ventil
mal som podobny problem na signume, na vine bol EGR ventil, stacilo ho prefuknut a odstranit nahromadeny karbon, na diagnostike to tiez signalizovalo jedinu chybu a to EGR, teraz je to v pohode a auto slape jak ma
27.01.2009 | 23:46:23 | doodle Reagovat
Mám naprosto stejnou zkušenost. Záznam v PC v servisu popsal závadu jako "přetížení motoru". Jen mně se to stalo při cestě 500 km 4 krát. Na vině by mohl dle servisu být i EG ventil ve výfukovém potrubí. O čidle vzduchu mi servis nic neřekl. V podstatě závada nebyla jednoznačně odstraněna a nevědělo se čím to je.
16.05.2008 | 13:04:57 | David Reagovat
čidlo vzduchu
kolko si zaplatil za to cidlo vzduchu? ja mam podobny problem (pravdepodobne). dik.
14.06.2007 | 00:04:56 | poko Reagovat
opel vectra - super
Jen kratce ,souhlasim auto je bez problemu vlastnim vectru c vyrobenou 2002 podzim 1.6.16v je to asi nejaky atip protoze stim to motorem mam osum airbagu klimu koupil jsem ji v prosinci 2006 najeto mela pouze 47000 km pred tim jsem mel peugeot 605 3.0 l co se tyce pohodli je to stejne jen spotreba nesrovnatelne nisi preventivne jsem udelal vymenu rozvodu oleju a brzd a co se tyce maximalky byl jsem v soku kdyz se rucicka zastavila na 230 km/h asi to neni objektivni ale i tak GPS ukazovalo 225 km/h jen jsem to skousel jezdim pianko celkove nedam na vectru dopustit libive a pohodlne autko tem co vahaji doporucuji / mam nove pneu nokian auto temer nelze odlepit od zeme /
29.04.2007 | 17:00:58 | alik Reagovat
RE: opel vectra - super
Tak Vectru mám do dnes. Už má najeto 240 tkm. Za tu dobu se měnilo turbo (200 tkm), jednou se repasoval podvozek a zadní pružiny. Nepříjemnou závadou je nutnost výměny CIM modulu. Jinak za ty roky pouze pravidelný servis. Spotřeba se drží do 7 l (manželka a jen město). Oceňuji odolný interiér, bezpečnost a prostornost vozu. Výtku bych měl knemožnosti vypnout ESP a podvozek by mohl být tvrdší a trvanlivější.
27.06.2013 | 13:10:32 | Michal | 193.85.33.* Reagovat