Rok výroby:2007Typ motoru:BFQStav km při koupi:162 000 kmStav km nyní:210 000 kmZpůsob řazení:Palivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:8,2 l/100 kmVloženo:2. 5. 2022
Motor možný předělat na LPG Cena ND Spotřeba I na ta léta je to pořád relativně pěkné auto
Slabé stránky
Je to prostě 1.6, z toho závoďák nebude Člověk musí v budoucnu počítat s GO motoru Pořád se krade... nechápu
Závady a opravy na autě
Zámek řidiče - bolest všech octavií. Běžná údržba tj. čepy, rozvody, stabíky, vzpěry kufru atd.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po zkušenosti s Cordobou jsme opět hledali druhé auto do rodiny. Tentokrát ne pro ségru, ale pro manželku. Auto mělo být přibližovadlo pro všemožné účely, tzn. kupovat modlu Českého Pepíka 1.9TDI postrádalo absolutně smysl - obzvlášť při představě že za vylítanou herku chtějí nemocní majitelé kolikrát polovinu ceny auta nového s nájezdem a stářím, vozidla starého pomalu jako jsem já. O 1.6 MPI koluje po internetu asi tolik nepravdu a strašidelných příběhů jako o 1.2 HTP. Internetoví expetri hlásí spotřebu oleje v litrech na 100 kilometrů a exploze motoru doprovázené kouřem podobným provozu Titanicu.
Proto je třeba napsat, že každé vozidlo co člověk kupuje, by měl zkontrolovat s mechanikem, popř sám a následně mechanik.
Octavia kterou jsem koupil byla z počátku roku 2007 z Německa ve verzi Sport. V Čechách Pepíkovská cena 100 tisíc, v Německu 55 tisíc. Spočítejte si to. Verze Sport je oproti klasické verzi takovým hezkým myšmašem RS paketu a výbavy Ambiente. Tj. černý interiér, kožený tříramenný volant, kožená řadící páka a ruční brzda. Na žádost manželky nesměla chybět klimatizace, která je zde dokonce v podání Climatronicu. Elektrická zrcátka a přední okna jsou samozřejmostí, stejně jako palubní PC. To je ovšem vše. Původní rádio se okamžitě vyměnilo za Pioneer s handsfree a bluetooth - kdo podniká a neustále něco vyřizuje tak ví. Příjemným bonusem je i to, že rádio umí samo spárovat Spotify, čiliže na dlouhé cesty si člověk může v klidu streamovat hudbu přímo skrze rádio a ovládat tak i playlist v telefonu. Co se týká exterieru. Verze Sport má klasický RS paket - nárazníky, střesní spoiler a 16 palcové kola spider. Absolutně nechápu proč jsou ty kola tak předražená, nicméně už několikrát mi chtěli kola jistí paznehtové ukrást - rada pro ostatní majitele, kupte si z číny ty nejvíc šílené bezpečnostní šrouby na které nejde namlátit ořech z gola sady, neukradne vám je nikdo a možná je sami jednou taky nesundáte :-D . Toliko k České lowlifové mentalitě.
Auto vlastním už několik let, kdy s ním zpočátku jezdila manželka a následně jsem si ho tak trochu vzal nazpátek při stavbě domu, jelikož bylo potřeba využít obří kufr, kterým octavia disponuje. Spotřeba na Benzín se pohybuje podle stylu jízdy někde mezi 6 až 8 litry na 100 km. Narovinu je třeba říct, že 1.6 MPI není motor na dálnice, byť je relativně dobře pružný. Nejlépe se cítí na okreskách a rychlostních silnicích do 100 km/h, kdy není problém jet opravdu ekonomicky i s naloženým vozidlem. Na vozidle bylo doděláno i tažné zařízení, nicméně tahání i menšího vozíku je na delší vzdálenosti skoro za trest.
Jeden z důvodů proč jsem kupoval zrovna MPI byla možnost pozdější přestavby na LPG, jelikož jsou na to tyto motory z výroby už uzpůsobené (pro pamětníky, BFQ se prodávalo i s tovární zástavbou LPG). Samosebou s úderem Coronavirové krize byl tento plán odložen, protože při ceně benzínu kolem 19 kč/litr to nedávalo prostě smysl. Ve chvíli kdy se začínal trh stabilizovat bylo ovšem načase přestavbu provést (na to že budou všichni chtít pokrýt ztráty za prodej ropy nemusíte být ekonom) a na podzim minulého roku došlo k přestavbě na LPG s přímazem ventilů. Po 15 tisících kilometrech musím konstatovat že to bylo správné a nejlepší rozhodnutí, obzvlášť za situace kdy tentokrát krize na Ukrajině vyhnala ceny PHM do nesmyslných výšin. Paradoxně se mi díky tomu investice vrátila mnohem dřív než jsem plánoval a měsíčně ušetřím něco přes 6 tisíc jen na palivech. Hysterie českých řidičů a řidiček, kteří zjistili že na ježdění prostě nemají způsobila to, že se najednou ženou do přestaveb i několik dekád starých šrotů, za ceny kdy sady na přestavbu skokově také zdražují. Za mě říkám že dnes je pozdě, kdo neměl auto přestavěné na LPG dříve, tak by s tím neměl ani začínat teď, ale měl by si najít způsoby kde ušetřit a kde zefektivnit vlastní dopravu. Já jsem počítal s návratem investice do 16 měsíců při ceně benzínu 34kč/litr. Pokud někdo neumí pracovat s náklady domácnosti, nemá mít auto vůbec. Oproti jiným zemím je síť veřejné dopravy v ČR skvělá. Toliko k LPG.
Pro rýpaly a internetové experty ze serverů emimino apod. Spotřeba oleje je cca 0,2l/1000km což považuju za normu.
Doplnění recenze ze dne 10.12.2023
Stav km nyní: 217 000 km
Je to vochcávka na LPG, co po mě jako chcete? Furt to jezdí za 1,3kč/km Furt to šetří přes 60 litrů ročně na palivech Furt na to stojí díly pár šupů
Ne není to sporťák, jet s tím jinde než po okresce je hrozný Ano, lepšího dělníka člověk v dnešní době nemůže chtít
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Bravo mistře, někdo tu objevil Ameriku, jezdit na plyn je levný...
Nikdo po tobě nic nechce, rozhořčuješ se tu zbytečně...
30.12.2023 | 19:04:48 | Michal | 78.102.112.* Reagovat