Rok výroby:1996Typ motoru:1.8 16VStav km při koupi:89 000 kmStav km nyní:105 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:7,5-8 l/100 kmVloženo:1. 2. 2010
Letošní zimu nepřežil chladič - sůl si na něm pochutnávala 13 let - nový cca 6000,-. Zároveň vyměněno pravé přední rameno - cca 2500,-. Dále klasické spotřební položky jako olej, filtry,... Jinak auto neprosto bez závad.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Japonec na první pohled. Exterier je z výroby opatřen spoilery, které autu dodávají sportovnější vzhled. Vzadu možná překvapí docela velká zadní světla, ale aspoň jste vidět a autu sluší. Také okna jsou z výroby lehce tónovaná. Celkově bych auto hodnotil jako líbivé.
Interiér potěší sportovními sedačkami s dobrým bočním vedením, loketní opěrkou, el. zrcátky a všemi el. okny. Dále jsou zde 2 airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, klima a na středovém tunelu, vedle ruční brzdy, ovládání SSCS podvozku. Všechny ovládací prvky jsou dobře po ruce. Dobrý dojem kazí jen volant. V lehce sportovním autě bych čekal trochu menší se silnějším věncem.
Motor má objem 1.8 a dává slušný výkon 89 kw. Celé auto váží cca 1010 kg, takže s ním dovede pěkně zacvičit. Díky řetězovému rozvodu je trochu hlučnější, ale není to nic hrozného. Ve vyšších otáčkách má příjemný ostrý zvuk. Jako u každého japonce má příval výkonu za hranicí 4000ot./min. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 7,5l/100.
Největší přednost tohoto auta jsou tlumiče SSCS umožňující změnu tuhosti podvozku a to plynule i během jízdy. Po přepnutí na sport se celé auto přitvrdí a získává sportovní jízdní vlastnosti. Jistě drží v zatáčkách a téměř se nenaklání. V kombinaci s nízkou hmotností a "silným" motorem je to krásná a zábavná kombinace. V normálním režimu je auto dost měkké aby se s ním dalo pohodlně jezdit po Praze i českých silnicích. Nemá však v lásce příčné nerovnosti.
Celkově je Baleno povedené a pěkné, ale trochu nedoceněné auto. Dostupnost dílů je dobrá a ani ceny nejsou nejhorší. Taky nezájem zlodějů a nenechavců není na škodu. Auto bych doporučil každému, kdo hledá netradiční vůz s bohatou výbavou za hodně přijatelnou cenu.
Závěrem něco o provedených úpravách. Jako většina mladých jsem si i já auto trochu "vytunil". V létě stojí na 16" alu kolech, pod zadním nárazníkem je nový tlumič výfuku s decentně hlubším zvukem a pod předním nárazníkem je plastové lízátko z Renaultu Megane. Přední oranžové blikače byly vyměněny za chromové. Budíky byly opatřeny alu rámečky a celé auto decentně sníženo...
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Baleno