Asi dva měsíce jsem jezdil s pocitem, že jsem začátečník a neumím se rozjíždět, ani pomalu couvat. Auto buď vyrazilo jako splašené (za současného hoblování spojky), někdy až podhráblo, nebo naopak při pokusu o jemný rozjezd kliďánko chcípnul motor. V servisu mi nejdříve řekli, že se jim zdá spojka v pořádku. Ale pak naštěstí při sešlápnutí spojky něco ruplo a pedál se propadl – prasklo uchycení (taková ocelová hrazdička) na konci bowdenu). Tím pádem mi tam dali nový komplet, německé výroby (určený pro tento vůz) – a ejhle – najednou jsou rozjezdy naprosto v pořádku, jako u každého jiného auta (materiál stál kolem 1000,- Kč a práce 400,- Kč). Kdo má tenhle problém – doporučuji nechat si vyměnit tuto původní součástku.
SUZUKI IGNIS 1,3 GL – r.v. 2005, 69 kW, ABS, servo, klima, orig. CD-rádio, 5 místné, 5 dveří, benzín
Klady:
- vysoké sezení, pohodlné nastupování, po otevření dveří vpadne vždy trochu sněhu na sedačku
- na zadních sedadlech je výborný výhled, sedadla jsou ještě výše než přední
- dostatečný výkon pro předjíždění s podřazením, výborná akcelerace za jízdy
- má rozvodový řetěz – a to údajně bez nutnosti výměny po celou dobu životnosti
- zvuk motoru i při dost vyšších otáčkách – ačkoliv je pak slyšet – není nepříjemný, zní špíše jako elektromotor
- rychle si zvyknete jezdit rychleji, než byste čekali, pocit ve voze je asi o 20 km nižší rychlost, než jedete (do 80 km/hod)
- bez problémů startuje i v -18 stupních C po celonočním stání, dveře a jejich zámky nezamrzají (vyjma zámku nádrže)
- do 100 km/hod. velmi tichý chod
- dobrá antikorozní ochrana, nereznou ani trochu okleplá místa, ani podvozek
- velmi účinné brzdy, (avšak na sněhu zapíná ABS dost brzy – viz zápory)
- celkové příjemný dojem v kabině, velkorysý rozhled dopředu a do stran (ačkliv nic moc výhled při couvání – viz zápory)
- kvalitní plasty nárazníků – hodně vydrží (žádný kelímek od fogurtu na molitanu), prasklinu lze svařit
- příjemné sedačky
- vysoko položená karoserie od silnice, nepoškodí se od obrubníků
- přes svou výšku a vysoké sezení překvapivě dobře sedí v zatáčkách (nikoliv v zimě)
- výborně a rychle topí
- do vozu nezatéká ani při mytí tlakovou vodou
- originální vzhled, vypadá zvenku větší, než ve skutečnosti je
- dostatečný prostor pro všechny cestující
- není ještě tak vysoké, aby se nedalo něco upevnit na střechu, ale je dost vysoké, aby bylo dobře k nalezení na parkovišti
- ukazatel okamžité spotřeby naučí člověka správně řadit – zpravidla řadím o 1 stupeň výše, než bych dříve jinak jel, po rovině i do mírného stoupání v cca 50 kmh jednoznačně na čtyřku, v 80 kmh tam dáte pětku a ve stovce hledáte marně šestku. Samozřejmě u dynamické jízdy nebo plného auta je to o stupeň níže.
- ani v zimě se neozývají žádné pazvuky a vrzání
- má hezký znak, který je dokonce kovový (oproti třeba Chevroletu, který má znak přímo nechutný a kýčovitý)
- auto má nepochybně svoje kouzlo a i přes řadu svých záporů ho prostě chcete a baví vás s ním jezdit, je to fešák a sympaťák
Zápory (předem upozorňuji, že jsem nespokojený prakticky s každým výrobkem):
- nijak zvlášť dobrý výhled pro couvání, což podporují i matoucí šikmé dolní hrany oken (nepoznáte, zda jste rovnoběžně se sousedem), nic moc velká zrcátka, doporučuji zevnitř na páté dveře nalepit do horního pravého rohu pamoramatické zrcátko – uvidíte za vůz
- slabý motor v nízkých otáčkách – když se rozjíždíte, tak má sílu asi tak 40 kW, jako malý osobáček, pořádně táhne až od 3000 ot/min., ale i tak frnknete ze semaforů ostatním autům jako nic, chce to nebát se jet a mít podřazeno.
- dost lehký předek, takže výkon motoru moc při rozjezdu nevyužijete – i za cenu hoblování spojky – protože přední kola velice snadno začnou prokluzovat na vozovce, asi je motor moc lehký. To se pak projeví negativně i na rozbředlém sněhu ap.
- při silném mrazu má něco v motoru divný zvuk po nastartování – asi jen půl minuty, trochu jako zapnutý vysavač (asi nějaká řemenice nebo tak)
- plyn je krátký – reaguje poněkud jankovitě a je třeba si na to zvyknout
- pokaždé jiné otáčky na neutrál – motor si řídí otáčky nautrálu s ohledem na kvalitu spalin, proto když zastavíte, drží se někdy otáčky motoru třeba 15 vteřin na 1500 ot., jindy jsou normálně na 700 ot. - což vzhledem k tichosti motoru nepoznáte a potom je obtížné odhadovat, jak přidat pro měkký pomalý rozjezd plyn, rozjezdy jsou trochu problém, ale dá se na to zvyknout
- posilovač řízení působí trochu nepřirozeně, jakoby se s námi někdo tahal o volant a chtěl jet jen rovně, ženská to při couvání jednou rukou těžko utočí (volant se hned jakoby vrací), když necháte volant v půli zatáčky vracet proklouznutím v rukou, tak se vrátí na moje gusto až moc rychle, celé auto nepadne až tak rychle „do ruky“, jak by jeho menší rozměry napovídaly, ze začátku máte pocit, že za váš řídí někdo jiný a vy ho točením volantu jen tak tak doháníte, ale je to také tím, že při jízdě nepoznáte skutečnou rychlost - sedmdesátku budete považovat za padesátku.
- rejd předních kol je spíše průměrný., tam kde se jiné auto otočí jako nic, tam se Ignis otáčí na dvakrát, asi jako stará škodovka 120.
- na sněhu se auto poněkud lehké – kdo si chce koupit Ignis do hor v zimě, tak jedině 4x4, a to nemám na mysli nějaké ježdění po polních cestách, ale po normálních silnicích (kde by stará škodovka jela jako nic, tam Ignis poletuje jako koza na ledě), a to mám zimní gumy s hlubokým vzorkem 8 mm a jsem zvyklý jezdit každý den za jakéhokoliv počasí
- na sněhu brzy zapne ABS – výrobce uvádí, že pod 7 km/hod. nezapne, jenomže ono zapne třeba v 10 km/hod. a pak se drží až do nuly. Vzhledem k lehkosti auta zapíná na moje gusto dost často a brzdná dráha je pak minimálně o 1/3 delší, což při jízdě v koloně může mít velmi nepříjemné následky. Přivítal bych vypínač ABS, případně lze vyjmout jeho pojistku a je pokoj – myslím, že ABS je užitečné třeba v mokru na dálnici, ale v břečce po městě akorát znepříjemňuje život.
- absence 6. rychlostního stupně – to ale vadí až nad 100 km/hod., protože začne stoupat spotřeba a hlučnost, nad 120 km(hod už je to hodně nehospodárné auto
- řazení zpátečky je velmi nepřesné (asi nejhorší vada) a je vhodné provést bezprostředně po sešlápnutí pedálu spojky, jinak často nezapadne a dochází k česání zubů, pokud se tohle pravidlo nedodrží, tak se to stane asi tak 2x z 10 pokusů, to je hodně, takže při podélném parkování, kdy se zajíždí sem-tam pořád raději mačkáte spojku, až jste z toho celí popletení a nevíte čí jste, zejména si člověk není tak zcela jist, zda je tam právě neutrál, řekl bych nic pohodlného
- kraťoučký chod řadící páky – dlouho trvá, než člověk pohmatem či pohledem zjistí, kde je neutrál, což vede dlouho k nejistotě při couvání a rozjíždění (páka je totiž na 1a 3 kolmo k podlaze, na neutrál mírně šikmo dozadu a na 2 a 4 trošku více šikmo dozadu)
- chybí vpředu otevřený odkládací prostor (třeba na nějaké dokumenty ap.), zavírací schránka je docela malá, schánky ve dveřích jsou docela na nic, leda tak na hadr a škrabku
- prostory na láhve ve dveřích jsou malé – normální PET láhev se tam nevejde, jen láhve menších průměrů, kapsa ve dveřích je vůbec tak leda na dětské pitíčko
- reproduktory nesnesou moc basů ani třeba zvučnějších středních tónů – hned křapou (a to i při malé hlasitosti), musí to být potichu, lepšího zvuku lze dosáhnout zvýhodněním zadních reproduktorů, prostě nic moc, ale stačí to, tedy normálním lidem.
- osvětlení nad krytem kufru je k ničemu, ale dá se to řešit diodovým osvětlením na baterie přilípnutým zdola na kryt suchým zipem
- počítač ukazuje při neutrálu jakousi neidentifikovatelnou hodnotu 4,1 litru, a to ať jedete z kopce stovkou, nebo třeba dvackou, tenhle údaj jsem vůbec nepochopil, ledaže by to byla spotřeba 4,1 litru za hodinu běhu motoru na neutrál? To by byla hodně velká spotřeba.
- spotřeba není kdovíjak malá – při mírné jízdě po městě (záleží na kopcovitosti) v zimě kolem 7,5 až 8,5 l/100 km při poloprázdném autě, v létě to bude tak o 1 litr méně, na dálnici jsem s tím delší štreku ještě nejel, ale odhaduji tak kolem 6,5 l/100 km při rychlosti kolem 100 km/hod.
- absence kontrolky na potkávací světla – to dost vadí, ačkoliv je to vidět dle polohy otočného spínače, jenže tam se člověk při jízdě nekouká, dále vadí, že tím pádem zapomenete, když sedíte ve voze a vypnete motor, puštěná světla – dost často. Naproti tomu kontrolka dálkových světel je dost nepříjemně oslnivá.
- světla mají jen průměrný výkon, žádná sláva, ale stačí to
- nelze poslouchat rádio po vytažení klíčků (třeba, když někdo na vás čeká ve voze)
- cyklovač stěračů je jen jednorychlostní – nelze měnit interval, ale většinou to stačí, avšak jsou případy, kdy to vadí
- háčky pro šňůrky na zvedání zadního plata (zaklesnuté na 5. dveřích) se lehce ztratí, moc tam nedrží (háček stojí asi 50 Kč)
- tlačítka klaksonů na dvou ze tří paprsků volantů – pokud nejste chronický troubič – zaručeně tlačítko netrefíte v krizové situaci a prostě nezatroubíte (je třeba si je označit nálepkou, jinak mačkáte 3. sloupek bez tlačítka ap.), nebo při točení volantem nemáte šanci, tohle považuji za dost vážnou závadu (hned vedle zpátečky), měli udělat tlačítko uprostřed volantu nebo na páškách blinkrů, popř. na středním panelu ap. Naproti tomu, když usedáte do vozu a nebo když točíte volantem a jste otočeni na couvání – tak zatroubíte předloktím nechtěně velice často.
- při ostříknutí skla se hned současně rozjede stěrač, lepší by bylo, aby šlo ostříknout samostatně i bez stěračů, protože takhle se stěrače rozjedou vlastně ještě po suchém skle
- hrozně lítá bláto na boky auta, instalací zástěrek se to snížilo asi o 50 %
- chybí ukazatel hladiny v ostřikovači, nepoznáte, kolik zda dolít
- měřící sonda na hladinu oleje v motoru je takový tenký proužek plíšku, když ho vytáhnete, tak je nepříjemné ho tam vracet – je dlouhý, musíte ho rukou (bez ohledu na olej) navést do otvoru
- pro někoho se může zdát podvozek dost tvrdý a hopsavý, škodovka 120 je v tomhle ohledu komfortnější (např. na příčných prahách), asi je to také příliš lehounkým zadkem auta, výhodou za to je, že se ani při své výšce moc nenaklání v zatáčkách
- jenom jedno světlo zpátečky, není od něho zase tak moc vidět, což zase tak nevadí, protože stejně za vůz nedohlédnete, pokud si nedoplníte zevnitř pátých dveří vhodné panoramatické zrcátko (do horního pravého rohu na sklo).
- prostor pro nářadí je pod podlážkou kufru, a tedy když potřebujete nějakou prkoť z nářadí, musíte někam vyložit celý náklad kufru (to je ale i u většiny ostatních aut)
- víčko nádrže zamrzá – pokud je trvale pod nulou, nejezděte k pumpě bez rozmrazovače, zámek víčka jinak prostě neodemknete
- pevnost vnitřku kufru – kufr je značně křehký, je to dobré tak na nákup, spacáky a peřiny, podlážka je tvořena tenkým papndeklem, který naštěstí podpírá rezerva, ale po obvodu je dekl položen na umělohmotném rantlu (šíře asi 1,5 cm) bočních plastových obloženích, která jsou na karoserii chycena jen několika plastovými hřeby. Sedačky mají také lehce poškoditelná záda z papndeklu. Prostě ocelový radiátor si tam odvezete jen pokud celý prostor vyložíte molitanem síly 10 cm ap., jinak si takovým převozem interiér kufru prostě rozmlátíte, odřete a tak. Nic moc, ačkoliv jiná auta na tom asi nebudou lépe.
- v kufru chybí na bočnicích nějaké vhodné kapsy, také chybí nějaká oka, aby bylo možno něco přivázat (ale není kam kotvy přidělat), jsou tam jen oka na zádech sedaček (myslím, že pro uchycení dětských sedaček – asi) a o jejich pevnosti nemohu nic říct
- velikost kufru nic moc – na pohled sice dost velký, ale spíše na výšku, což není tak výhodné. Je sice možné mírně odklonit zadní opěráky do kolma, ale to pak vznikne mezera mezi platem a opěráky a do kufru je vidět, lepší kryt než plato by byla žaluzie
- na zadní plato se nemá nic odkládat – to je škoda, chápu, že to pak letí dopředu na hlavy cestujících, ale ono i docela křehké, tak leda na čepici, rukavice a šálu
- v zimě před dolní hranou 5. dveří někdy namrzne krusta ledu nad zadním nárazníkem a dveře jen tak neotevřete
- obtížná výměna parkovací žárovičky v předním levém reflektoru (ostatní nevím) – je to jen pro speciální tvar ruky a dost značnou odolnost prstů, ženy si s tím neporadí, chce to ruku úzkou, ale vymakanou.
- na ovládací prvky klimatizace a topení není za jizdy až tak pohodlné se podívat, představuje to kompletní ztrátu očního konkatku s provozem a silnicí
- koncovky zadních pasů klepají někdy o bočnici-sloupek (při jízdě po hrbolech) a nepomůže ani zaháknutí pasů pod držák
- není stavitelný volant – to může někomu vadit, menším postavám asi ne, vyšší nedokážu posoudit, sedačka se dá zdvihat dostatečně.
ZKUŠENOST SE ZÁVADOU:
Asi dva měsíce jsem jezdil s pocitem, že jsem začátečník a neumím se rozjíždět, ani pomalu couvat. Auto buď vyrazilo jako splašené (za současného hoblování spojky), někdy až podhráblo, nebo naopak při pokusu o jemný rozjezd kliďánko chcípnul motor. V servisu mi nejdříve řekli, že se jim zdá spojka v pořádku. Ale pak naštěstí při sešlápnutí spojky něco ruplo a pedál se propadl – prasklo uchycení (taková ocelová hrazdička) na konci bowdenu). Tím pádem mi tam dali nový komplet, německé výroby (určený pro tento vůz) – a ejhle – najednou jsou rozjezdy naprosto v pořádku, jako u každého jiného auta (materiál stál kolem 1000,- Kč a práce 400,- Kč). Kdo má tenhle problém – doporučuji nechat si vyměnit tuto původní součástku.
ZÁVĚR:
Do Suzuki iGNIS bych klidně šel zase, jenomže spíše do čtyřkolky, ale pro ženy bych doporučil raději auto, které má delší plyn a hlavně motor s lepším rozložením výkonu směrem k nižším otáčkám pro rozjíždění. Ze zpátečky docela zblbnete (neustále sešlapávání spojky – aby zapadla) a občas to při tom nechtěně „chcípnete“, což vás jako zkušené řidiče překvapí. Naproti tomu při jízdě mimo město si budete labužit výhled, tichost, dost slušnou akceleraci pro předjíždění. Ovšem na dálnici už zase nic moc. Pro časté jezdění na sněhu to však chce jedině Ignis čtyřkolku. Ačkoliv se i dvojkolka tváří docela terénně, tak na blátivé polní cestu nebo na sněhu, budete překvapeni, jak se bude vůz sesouvat do všech nepředpokládaných směrů. Jinak lze dále ocenit topení, pocit z volantu a vnější vzhled vozu a odolnost vnějších spojlerových plastů a jejich opravitelnost. Celý vůz budí dojem vysoké provozní spolehlivosti, malé poruchovosti a nadprůměrné antikorozní ochrany. Obecně bych ale řekl, že tyto vozy jsou v bazarech trošku předražené, dle mého názoru tak o 20 tisíc. Po určité době člověk zjistí, že je celé auto jen taková křehulinká splašená skořápka, ne až tak poslušná i když příjemná a docela hezká, ovšem nijak extrovně hospodárná na palivo. Jediná závada za 3 měsíce – lanko spojkového pedálu, ale to se stává (zejména když ho musíte pořád šlapat kvůli zpátečce). Podotýkám, že nemám moc zkušeností s jinými moderními vozy, dost možná bych došel ke stejnému problematickému závěru i u jiných vozů (předtím jsem jezdil ve Škodovce, které se nyní musím zpětně omluvit, nebylo to tak špatné auto – až na mizerné topení a zamrzání dveří a chabou akceleraci a korozi a .....). Ignis vám poskytne iluzi, že jedete v něčem, v čem ve skutečnosti nejedete, přesto je jízda docela zábavná, i když občas poněkud nevypočitatelná.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Ignis
vymena zadnych celusti
Serus kamaradi,pokusal som sa vymenit zadne celuste na suzuki ignis II, 1.3 69 kW. Po marnej snahe a namahe som to vzdal. Neslo to vobec a ani nemalo to snahu. Cakam na odborny postup pri demontazi a montazi. Vopred dakujem za kladnu odpoved /radu/.
21.03.2015 | 17:39:02 | Igor | 176.61.224.* Reagovat
Mám ignisku rok a 8500 najeto. Na čtverku ta 50ka po rovince jde,protože celá převodovka je krátká.Podle mě je to hlavně kvůli jízdě v terénu,kde jednička je na horší místa a spotřeba jde nahoru a dvojka do lehčího. Než dojedu na chatu, cca 5km lesní cesty,trojku tam ani náhodou nedám. Ta už má lepší rozsah, ale vykoplo by mě to do lesa. Jinak souhlas s autorem a mám to auto rád. Je na míru pro mně. Dřív jsem to jezdil s Twingem a nějak se mi začlo rozpadat. Tohle drží. ZATIM
02.01.2014 | 08:54:16 | Pavouk | 78.157.130.* Reagovat
tuha prevodovka
ahoj,
mate niekto skusenosti ako poriesit tuhe radenie na Ignise? Pomoze vymena oleja v prevodovke ???
Niekedy problem zaradit 1, 3 a najcastejsie R.
Ignis predny pohon, 2005 najazdene 125 000.
Prosim napiste!
11.06.2013 | 13:42:11 | shim | 89.173.143.* Reagovat
RE: tuha prevodovka
To asi těžko měnit je to zbytečné,víc se zaměřit na řízení serva-bud doplnit nebo vyměnit kapalinu.Nebo zaškrcené hadičky ale to je podle mne blbost.Čao
13.09.2013 | 17:10:06 | mirek | 89.176.37.* Reagovat
RE: tuha prevodovka
Sorry nepřečetl jsem si pořádně.Tak třeba více krát sešlápnout spojku a pak zařadit anebo nechat hodně promazat!je možné že jsou opotřebovaná ložiska řazení.Ale spátečka dělá problém u všech ignisuII.Tak zatím.
13.09.2013 | 17:14:42 | mirek | 89.176.37.* Reagovat
autor reaguje na blechu
S tou zpátečkou právě čím déle čekám s nohou na spojce, tím spíše se po zasunutí zpátečky (asi každý 4. pokus je vadný) ozve při pokusu o couvání krrrrrrrrrrr, takže to už ani nezkouším a naopak to lze vždy, pokud pustím spojku - znovu ji sešlápnu a ještě dokud se tam točí předlohy nebo co to je, tak šup tam s ní, ono si to trochu krkne, ale je tam vždy. Takhle mi to poradili v Suzuki servisu a funguje to. Ovšem člověk z toho opravdu časem zmalomyslní.
Ale za nejhorší vlastnost tohoto vozu považuji jeho malou hmotnost na přední nápravu - v zimě. Velmi často jenom bezocně podhabuje kolečkama kvůli malému hrbolu ap. Do smyku jde na to šup, a to jak předek, tak i zadek - fígle s ruční brzdou pomohou jen omezeně. Vzorek na zimních mám přitom dobrý. Na příští zimu zkusím hodně, ale opravdu hodně hrubé drapáky s širokou vodící drážkou. Snad to pomůže.
10.03.2010 | 19:03:03 | Franta Reagovat
RE: autor reaguje na blechu
Teda bydlím na slušném kopci -cesta je dlážděná. V zimě téměř každý víkend hory a nemám problém s tím,že nevyjedu. Naopak. Auto mám 5 roků,nalítáno 90tis. a v pohodě.
27.02.2012 | 20:13:32 | | 89.103.185.* Reagovat
blecha
S tou zpátečkou já problémy nemám. Někdy se stane, že se ji tam zažadím až napodruhé, ale je to málokdy. Zpátečka se nemá řadit ihned třeba z jedničky, kdy se auto ještě pohybuje dopředu, ale vyčkat cca 2 sec, pak není problém. Tuším, že něco takového je i v návodu.
09.03.2010 | 12:26:02 | marne Reagovat
super recenze
S tímhle autem jezdím pět let a všechno je přesně tak, jak je to tu napsané. Při řazení zpátečky mám pořád problémy, při hlasitější muzice repráky drnčí s celým autem, atd., atd. Jen jedna výhrada - tou padesátkou bych na čtverku rozhodně nejel.
09.03.2010 | 12:07:32 | blecha Reagovat
autor
Původní cena Vaší výbavy GL byla 340 000kč, v roce 2007 to bylo již 270 000kč, v plné výbavě 290 000kč. Ještě v roce 2008 byl nový k mání v DE v přepočtu za cca 280 000kč v plné výbavě, která byla bohatší, než u nás, verze4x4, metalíza. Ve srovnání s dnešními cenami nových malých aut téměř astronomické částky:-))
02.03.2010 | 20:13:27 | marne Reagovat
autor reaguje
K té ceně a kvalitě - nevím kolik stála v roce 2005, ale určitě to nebylo pouhých 250 tisíc Kč, myslím že to bylo tak o 100 tisíc více a s takovou výbavou možná i 380 tis. Kč, protož i nyní se drží v bazarech tenhle ročník v té výbatě tak kolem 140 tis. Kč, nenechtě se zmást nízkou cenou, kde po rozkliknutí je dovětek, že tato cena pouze při úvěru a při hotovosti je to o 20 tis. Kč více. Dnes se už nevyrábí, tak těžko říct.
Ty repráky ne že by chrastili jako porouchané, prostě při více nabasovaném CD to membrány nestíhají, leda z nízké hlasitosti - a to já mám rád v autě spíše ticho.
02.03.2010 | 19:51:39 | Franta Reagovat
Radek
Přesně tak, tohle platí všude, nejen u aut.
27.02.2010 | 19:56:56 | marne Reagovat
autor
Ta šestka by se tam opravdu uživila, s tím plně souhlasím a taky mi tam chybí. Jinak ty reproduktory mi nechrastí ani při vyšší hlasitosti, možná je u vás nějakej problém, nicméně kvalita reprodukce i příjmové schopnosti rádia jsou opravdu skromné. Do kapsy ve dveřích se vejde i ta 1,5l PETka, musíte ji ale otevřít, aby si "odfoukla a změkla" a pak ji tam nacpete, dělám to tak běžně.
27.02.2010 | 19:50:32 | marne Reagovat
Pěkná recenze. Jen bych u těch negativ bych více zohlednil pořizovací cenu vozu, jako nového. Pochopilně těžko bude kdokoli mít v autě za cca 250.000kč kvalitu a vychytávky, jako ve voze za milion. Někde se ušetřit muselo. Nicméně při troše šikovnosti se to jistě dá zlepši ta rozumný obnos, třebas ty repráky, podlaha v kufru, atd. .
27.02.2010 | 12:28:30 | Radek Reagovat
autor reaguje
Na 4ku v 50sátce - samozřejmě s citem, když člověk slyší, že motor začíná bručet, tak ne. Ale jinak bez problémů po rovince na přikrmování. Vždy záleží na charakteru jízdy (zrychlování, přikrmování), ale je takt, že na dálnici nad 120 km/hod. bude 6ka chybět asi každému, nebo se nesmí dívat na ukazatel spotřeby.
Doplňuji ještě tyto údaje - Ignis se otočí mezi dvěma zdmi, které jsou od sebe vzdálené 10 m, což je takový docela slušný průměr.
Parkování - solidně lze zaparkovat (podélně) do mezery (mezi dvěma auty) o délce 4,25 m - natřikrát, ale chce to cvik. Před i za autem pak zbývá asi 25 cm. Do užší mezery bych to už nezajížděl.
27.02.2010 | 10:27:04 | Franta Reagovat
anonym 22:55
Já ho mám v garáži. V 50km/h na čtyřku točí pod 2000 ot/min a na motoru je znát, že "to nemá rád." Když ekonomickou jízdu, tak mezi 2000 - 3000 ot/min. Nad 4000 ot. je dobré např.na rychlé předjetí.
22.02.2010 | 00:33:58 | marne Reagovat
Marne
S tou jízdou 50 na čtyřku - to je otázka. Ty jsi s tím někdy jel? Myslím si, že když na pětku už ve 120ti podle pisatele recenze jede hlučně a nehospodárně, tak moc dlouhé převody nemá. Takže proč ne? Bylo by potřeba znát rozsahy jednotlivých stupňů a otáčky motoru. Určitě to není rychlost na nějakou dravou akceleraci, ale udržovačka po rovině to klidně může být.
21.02.2010 | 22:55:36 | Reagovat
Chválím pisatele za takto vyčerpávající recenzi. To se jen tak nevidí, tak do podrobna napsaná recenze. Těch záporů je tam dost, Ignis už se nevyrábí, ale svého času se mi docela líbil. Odradil mě jen tvrdý podvozek, zejména odskakování zadní tuhé nápravy. Také čtyřkolky prý měly velmi často problémy se spojkou, která přiřazuje pohon zadních kol.
21.02.2010 | 22:52:02 | XY Reagovat
autor recenze
Jezdit s Ignisem 50km/h na čtyřku je týrání motoru, člověče...
21.02.2010 | 22:27:49 | marne Reagovat
RE: autor recenze
Jezdím tak naprosto běžně po rovince.
Ona ta padesátka je na tachu téměř u šedesátky. Motor to zvládá po městě denně do práce 10 a 10 km za sedm litrů. Na dálnici při stovce podobné,ale když mu šlapeš na krk,jde klidně za jedenáct i víc.
18.02.2012 | 21:44:17 | Rosi45 | 89.103.185.* Reagovat
RE: autor recenze
mám 1,5 4x4 a na 4-ku dobržduji na 50-ku,a tu točím na 1900.Scelkovým hodnocením souhlasím,pred zaradením zpát. musí auto stát!Když se nedošlápne spojka tak spočítáte zuby, to je pravda.Spotrebu neřeším,když si chci zajezdit-treba Buchlov.
20.08.2014 | 15:04:11 | jaroslav | 178.41.192.* Reagovat
autor
...po otevření dveří vpadne vždy trochu sněhu na sedačku patří mezi klady?:-))
14.02.2010 | 22:20:06 | marne Reagovat