Rok výroby:2016Typ motoru:1.6 VVT Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:53 500 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:8. 4. 2021
Spolehlivost motoru Potkávací světla Design Jízdní vlastnosti (kdekoliv a kdykoliv) Automatické spínání 4x4 Režimy SNOW / SPORT Prostornost interiéru Zvukový projev motoru
Slabé stránky
Možná trochu vyšší spotřeba Sem tam koroze
Závady a opravy na autě
Reznoucí držáky chladiče Odlupuje se obšití volantu
Hodnocení a zkušenosti s autem
Bohužel nejsem přímý majitel auta, ale i tak s ním mám najeto něco kolem 45tis km. Vitara je výborný pracant, ale rozhodně se nejedná o nudné auto. S atmosferickou 1,6 samozřejmě nebudete předjíždět třílitry na dálnici, ale rozhodně je můžete v zimě tahat z pangejtu. Řekl bych, že Vitara je v podstatě univerzální auto.
Na vzdory poměrně krátké zádi není problém sbalit 4 lidi na dovolenou, převézt cokoliv většího a zároveň za sebou netáháte kufr kombíku.
Na silnici si vede opravdu obstojně, jak ve městě, kde si sice vezme necelých 8 litrů, ale za tu cenu jede opravdu svižně, hlídá okolí a v případě nutnosti Vás nejdřív seřve a poté začne automaticky brzdit :D
Na dálnici se projevují typické rysy atmosferického motoru, zkrátka nepodtáčet. Ve chvíli, kdy se dostane nad hranici 2,5tis ot/min, začne tahat klidně až k redline s krásným zvukovým doprovodem. Věc, která se na dálnici projevuje ve větším měřítku je bohužel aerodynamika, která u Vitary není úplně nejlepší, a připadáte si trochu jako ve Volvu 240. Dálnici zvládá se ctí, ale není to limuzína na cestu po Evropě.
Kde ovšem exceluje jsou polní cesty, sníh, lesy a jakékoliv hrboly na silnici včetně retardérů. Nejedná se o offroad, ale se spojením nízké pohotovostní hmotnosti a náhonem na všechna kola jsem nikdy neměl problém cokoliv vyjet. Pravda, v hlubokém sněhu jsem zůstal na břiše, ale vyhrabal jsem se.
Pokud bychom se vrátili k té zábavnější části, ideálním prostředím byl zasněžený polygon, kdy při uzávěře mezinápravy a vypnutí asistentů bylo možné auto rozhodit téměř k 90° oproti směru jízdy a pod plynem s kontra zase srovnat.
Bohužel tak, jako každý Japonec, sem tam se na podvozku objevuje trocha koroze, naštěstí to není nic hrozného, ale je potřeba na to myslet. Vzhledem k tomu, že motor je stará koncepce nesmrtelného čtyřválce, nebojím se říct, že přežije převodovku, možná i kastli.
Interiér u Vitary je zpracovaný zejména z plastu, volant je obšitý kůží, která se bohužel ráda loupe, to ovšem není takový problém nechat přešít, na rozdíl třeba od sedaček, které naštěstí drží a spojení středu alcantary s koženým bočním vedením je esteticky pěkné, pohodlné a ani se v tom člověk tak moc nepotí. Co bych z interiéru vytknul je snad jen cvakání čehosi ve středovém panelu kolem hodin, naštěstí to není výrazný zvuk a moc to neruší.
Co se týče světel, doslova oslňující ledky bohužel doplňují halogenové dálkové, které jsou sice dobré, ale tím to končí.
Když to shrnu, autu opravdu nemám co vytknout, zažilo se mnou snad všechny povětrnostní podmínky, jízdu od opravdu klidné, po agresivní a nikdy se mi nestalo, že by mi něco vyloženě vadilo. Za tu dobu, co s ní jezdím bych řekl, že už je to víc parťák, který mi opravdu sedl, než auto pro přesun.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Vitara