Recenze Audi 100 C4 Avant 2.8 Quattro
“Panove v Ingolstadtu vedi moc dobre co delaji.”

Autor recenze: Holandan (34 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:2.8 128KW AAH Stav km při koupi:203 000 km Stav km nyní:352 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 15 l/100 km Vloženo: 7. 5. 2011

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: ale tohle je 4ta audi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Pri koupi svitila kontrolka opotrebeni brzdoveho oblozeni. Stara bolest tohoto modelu. Jinak bez zavad.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto vlastnim od roku 2006. Vlastnil jsem jiz spoustu aut ruznych znacek. Ale nejvice se u me vzdy objevovala auta se ctyrmi kruhy. Pro toto auto ( jako vetsinu mych aut ) jsem si osobne jel do Nemecka. Vozidlo bylo skvele udrzovano a rozhodne se na nem nesetrilo.
Mam-li popsat zkusenosti a dojmy, bude to asi nasledovne;

Karoserie: je libiva i dnes a nemusi se za sebe stydet. Lec po 19letech uz se do ni dala rez. Hlavne pod spodnimi listami dveri a pate dvere uz mam druhe. Ty prvni uz nesly zachranit. Diky motoru V6 je slyset pouze aerodynamicky hluk a pneumatiky. A i to diky celkovemu zpracovani velice minimalne.

Interier: velice prostorny a skladny. Merim 188cm a za volantem defakto lezim. I presto si za me pohodlne sedne stejne velky clovek. Pouzity byly velice kvalitni materialy a zpracovani je proste nemecke. Neda se to bohuzel srovnat s vozy teze znacky mladsiho rocniku. Ty maji casto vse ohmatane a tlacitka vylestene do bela. Na mem aute po tech letech a km neni v interieru po uzivani ani stopy. Sedadla a dvere jsou potazena velice prijemnym velourem.

Zavazadelnik: verze kombi je diky sve skosene zadi velice libiva,avsak na ukor skladnosti uvnitr. To je asi jedina vada tohoto modelu. Kufr je diky reseni zadni napravy dost plytky. Sic ma velmi prakticke a oproti jinym vozum hluboke dvojite dno, bohuzel se do kufru mnoho nevejde. Jedine pozitivum je ze pri slozeni zadnich operadel je podlaha temer rovna a uz se necha lecos odvezt. Nedavno jsem poridil navic Volvo 850 kombi, to ma sice aerodinamicke vlastnosti asi jako cihla,ale kufr ma oproti audi doslova jako vrata.

Jizdni vlastnosti: diky genialnimu pohonu vsech kol, jehoz je audi, jak znamo, prukopnikem na poli osobnich automobilu ( japonci a haldexove se muzou jit klouzat ) se auto chova sebejiste za kazde situace. At je sucho, mokro, led, snih, blato, sterk niceho se nezalekne. Je nutno rici, ze to ma i sve mouchy a je treba je miti na pameti. Vzhledem ke konstrukci vozu a posazeni relativne tezkeho motoru dost pred predni napravou se auto pri nepozornosti chce chovat nedotacive. Chceteli brat zatacky ostre, coz jde s Q uzasne, je treba drzet auto v tahu. Tudiz v otackach. Dle vlastni letite zkusenosti musim rict,ze pokud chcete jezdit s quattrem sportovne zvolte manualni prevodovku. Automat a zvlaste pak tiptronic ( zkusenost s vozy kolegu audinaru, ja mam klasicky 4st, ktery se da jeste do jiste miry kontrolovat plynovym pedalem ) vam muze pripravit horke chvilky. Jestlize jedete zatacku svizneji a v zatacce vam ten kram preradi nahoru.......propad otacek=ztrata tahu.....kynetika udela sve. Cumak vas stahne a jedete rovne. Coz v zatacce potrebuje clovek ze vseho nejmene. Uz jsem v zime parkrat skoncil mimo cestu, nastesti bez nasledku.
Jinak se da v zime dojet kdekoliv. Auto zrychluje na nespevnenem povrchu neskutecne dobre a sebejiste. Diky jeste u tohoto modelu,dalsi to uz nemaji, manualni uzaverce differencialu se dostanete z kazde slamastiky. A kdyz na to prijde vytahnete ze skarpy fungl nove BMW 5, ikdyz sami stojite na zledovatelem stoupani.
Motor: V6 2.8 128kw 250Nm s firemnim oznacenim AAH je svou konstrukci zastaraly a ziznivy. Zato je jednoduchy a nema se na nem co pokazit. Taha od spodu, chce se mu tak do 3500ot. Necha se vytocit az na 5500, ale to je zbytecne, od 4000ot uz jen jeci a nedela nic. Pokud se k nemu vsichni od novoty chovali slusne ( muj pripad ) tak je to skvely drzak co po vas nechce skoro zadny olej, jen vymeny. Do mesta to neni Na dalnici vsak zari. Stala cestovni rychlost 140km/h pri 3200ot je ticha a prijemna. Kdyz musi leti 200km/h jakoby nic. V kombinaci s automatem a neskutecne lehkym rizenim velice pohodlne svezeni.

Spotreba? Kdo se zajima o spotrebu at si koupi traktor 1.9TDI... Na benzin to pod 11L proste nepujde at mate sebelehci nohu. Ja jezdim uz dlouho na LPG a spotreba ( hlavne diky trosku zanedbane udrzbe ) se drzi do 15L, bejvavalo 13L. Je to dan za medvedi silu a sametovy chod.

Brzdy: vzhledem k vaze vozu by mohly mit lepsi nastup, ale zastavi vzdycky. V zime bych ocenil vypinatelnost ABS, od kterezto funkce bylo upusteno tesne pred vyrobenim meho milacka. Nastupuje dost brzy a pri brzdeni z kopce je docela fuska ho proslapnout kdyz zacne kopat. Quattro dela na lede a snehu divy smerem dopredu,ale brzdi stejne blbe jako kazde jine auto...Trpi na zadrene zadni trmeny a rucni brzda byva taky v urcitem veku problematicka. Ale tohle neni u audin nic noveho.

Zavady: mechanicke skupiny jsou kvalitni a az na beznou amortizaci vcelku spolehlive. S vekem se zacnou dostavovat potize s elektrickou soustavou. Sibr ma nekdy svoje dny a otevre se kdy se mu chce do polohy ventilace. Zarovicky podsviceni od jiste doby nepocitam, jesteze jdou lehce vymenit. Klimatizace mela nekolik zaludnych zavad. Topila kdyz mela chladit a naopak. Jednou to byl motorek termo klapky. Kuna, ta mrcha si nasla jeho kabel a to je k nemu dost blby pristup. Je pod krytem torpeda. Oprava nenarocna,zvladne kazdy kdo nema v rukach vylozene nas...
Podruhe to bylo cidlo venkovni teploty, opet trivialni ukon. Jednou zacala utikat trubicka vedouci pod radiatorem. Vymena lehka, lec soucastka za astronomickych 140€. Nahradil jsem hadici s odpovidajicima prirubama a je svaty klid.
Servo rizeni zacalo tect. Po dlouhem patrani jsem nasel pricinu. Tzv vratnou vetev z pumpy do nadobky nekdo vymyslel dost nestastne. Sestava se z vetsi casti z hadicek,ale v jednom useku je to trubka ktera vede po leve savli nosniku. Je uchycena v plastovem uchytu. Prave tam prorezavela a praskla. Mate 2 moznosti,ocesat cele ABS a vyrovnavaci nadobku, vsechny hadice okolo, nebo si lamat ruce jako ja dorvat se k tomu pres tu dzungli a vymenit to za hadici. Pristup strasny, ale se zatatymi zuby to jde.
Zkontrolujte jestli netece nadobka ostrikovacu. Tohle auto na to trpi. Eventualni zavada neni tragicka,ale usetrite si jednu starost.
Casem odeslo palivove cerpadlo. U vozu opatrenych siditkem LPG bezny jev, jelikoz malo kdo nechava pul nadrze benzinu,aby bylo cerpadlo stale mokre a mazalo se. Hodne lidi totiz netusi ze ikdyz auto jede na plyn,benzinove cerpadlo stale tlaci, jen ma udelany bypass a palivo jde zpet vratkou do nadrze. Vymena je jednoducha a dil neni nijak tragicky drahy.
Jednoho dne shorela i pumpa centralniho zamykani. S tim nic nenadelate, vymene se nevyhnete. K dylerovi nelezte, nebo vas trefi slak. Je treba miti dobre zdroje na pouzite soucastky.
Verze s klimatizaci maji baterii pod zadnim sedakem. Pri jeji vymene dbejte na to aby jste zpetne bezpecne zakryli oba poly. Jsou totiz nebezpecne blizko kovovych vystuh sedaku a hrozi skrat. Nejedna tato audi uz diky teto malickosti lehla popelem.

Souhrnem: tento model je uz dnes sice z kategorie vykopavek, ALE je to jeste jedno z poslednich aut ktere bylo konstruovano a take staveno tak, aby Vam vydrzelo nejmene 20 let. To ty dnesni krapy se s tim nedaji srovnat. U tech se pocita s zivotnosti maximalne doby trvani leasingu. Tudiz tak do 5ti let.
Je to nezmar a velmi spolehlivy spolecnik na ktereho nedam dopustit akdykoliv si bez vahani koupim dalsi.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Audi 100

Vložit komentář

Audinka

.doplním..pouze ke spotřebě.mame v rodině 2.8 quattro..jsem schopen předpisovou jizdou udělat počitačovou spotřebu 7.6litrů.Autem jsem jezdil měsíc.cca 1000km.Dálnični přesuny spotřeba stoupla o dva litry.Při doplnění paliva počitač moc nelže,takže respektuji hodnoty..Po cele době byla spotřeba 8.5litrů..Čili za mě uplně dobrý...12 litrů,to bych musel jezdit hodně svižně,tak jak obchodáci,,a to je už proti předpisům.Čili přiměstský provoz povolenou rychlostí 7.6litrů

Holý fakt..Děkuji za pozornost

02.07.2020 | 13:55:47 | Znalec  | 78.80.96.* Reagovat

aut převodovka

zdravím , možná to sem nepatří ale nevím co s tím, mám audi a6 c4 2.8 quattro automat a občas se mi stane, že automat nechce zařadit 3. stupeň, nevíte v čem by mohla být chyba ? za případné rady moc děkuji

16.02.2016 | 17:58:15 | mac  | 94.143.232.* Reagovat

dobře napsané

a pravdivě :-)

19.01.2012 | 13:18:32 | stoneworker  | 80.250.12.* Reagovat

chybka

vloudila se mě do textu malá chybička, moje C3 má 25 roků, ne 20 :)
Tyhle pětihrnky vydrží mnohem víc než jen 750000

12.05.2011 | 11:26:42 | svope Reagovat

je tu ... bacha nan. specialista na auta nstar. na audine ma 750tis.tak kde sa nanho ostatny hrabeme?

11.05.2011 | 20:43:04 |  Reagovat

RE: audi, volvo, mercedes

Až si někdy pořídíš MB124, Volvo zadohrabku, nebo Audi do r.v. 1995 tak teprve poznáš, že 500 000km nic není auto je v neporovnatelně lepším stavu než ostatní "jebky"

19.01.2012 | 13:22:30 | stoneworker  | 80.250.12.* Reagovat

veru

C4 je krasna, tie vytiahnute blatniky, zadne lampy...uz len to zatvaranie dveri...a central potichucky...Jamy na ceste - len tak sa prenesie, bez buchotu, razov, skripania interieru, celkovo kultura cestovania je niekde uplne inde ako bezne spotrebne vozy vyrabane teraz a to nehovorim este vtedajsi sucastnici - bez sance, materialy ake su pouzite v tychto Audinach, alebo aj Medvedoch, Baworakoch z tych rokov nemaju ani dnes konkurenciu...

11.05.2011 | 14:44:28 | nstar Reagovat

Nic než pravda

Dobrá recenze :), musím jen potvrdit spokojenost s tímto modelem. Vlastním druhý vůz s motorem AAH a nemůžu si stěžovat, jen bych uvítal nižší spotřebu.
S prvním vozem v quattru, který měl na tacho 245000 km a prošel v ČR přes několik majitelů jsem se po jeho uvedení do bezpečného, technického a líbivého stavu a GO motoru, definitivně (ale nedobrovolně) rozloučil díky jedinému problému, který byl mezi sedačkou a volantem.
Druhý vůz s předním náhonem byl mým předchůdcem dovezen z CH a má najeto kolem 570000 km, po naplnění klimy, opravě brzd, přetěsnění motoru a výměně ŘJ automatu spokojeně jezdíme a věřím, že ještě dlouho budeme.
Je to prostě skvělý nástupce super modelu C3, která po dvaceti letech jezdí bez větších problémů tak dobře, až se závodníci v zánovních vozech nestačí divit :D
Audi heil!

11.05.2011 | 12:32:31 | svope Reagovat

Audi 100

Pekna recenzia, kopec dobrych informacii, pekne auto - teda nadherne, stara dobra klasika kedy este znacky mysleli na to ako sa pred svetom predviest a nie tie dnesne plecky co sa chrlia dnes, v tychto autach je vsetko krasne premyslene, nic nevrzga a netrha sa, neodlamuje...to bola kvalita to dnes mozno tak Bentley...
Pre rypalov, ktori sa tu urcite objavia : jednu 100 C3 2,3e mam doma a ma najazdene 750tkm...

09.05.2011 | 11:07:54 | nstar Reagovat

RE: Audi 100

pekny članek ja měl audi 100 2.3 quattro a měla najeto 450 000
a už to auto nejezdí začalo se sipat protože nemela servis a byla v havarijním stavu neco malo jsem opravil ale nemelo to dlouheho trvani a rosipala se elektrika a nechal jsem ji brachovi na nahradni dily ne každa audovka najezdi tolik kilometrů

31.10.2011 | 09:54:54 | jan  | 90.179.92.* Reagovat