Rok výroby:1988Typ motoru:1,9Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:170 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:18. 4. 2007
Když jsem ho koupil,tak velká spotřeba oleje(bylo odpojeno čidlo na olej o čemž jsem nevěděl) čili zapečené pístní kroužky. Klikovka se protočila v ojnici pístu a utrhla šálu
Opravy a výměny při 170 000km,do té doby vše OK kromě výše zmíněného: -motor -pavouk -brzdový válec -přední náboj -komplet spojka -komplet rozvody -komplet oleje a filtry -komplet destičky a kotouče -nějaké vypínače -přepad od pístnice
většinou šlo jen o běžné věci co se mění
pozn.Motor s najetými 170 000km vyměněn za motor s najetými 120 000km z r.94(v info uvádím momentální stav 170 000km,protože jiný motor mám v autě teprva čtyři týdny a najel jsem pár km).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to již několikáté BX co mám a nedám na něj dopustit.Člověk sice zanadává když má něco opravit a ono to nejde,ale když autu dáte co chce,tak se vám odvděčí a u BX to platí zvlášť neboť hydraulický systém vyžaduje kvalitní a pravidelnou péči.
Jízdní vlastnosti jsou výborné.Auto dobře drží v zatáčkách,nedá se přetočit(snad jen na sněhu a jelikož má ručku na předek,tak to dá práci) S dobrými zimními pneu jsem vyjel všude(bydlím v Krušných horách) Díky hydraulice přejezdy jen zlehka přehoupnete,nehrozí kodrcání jako ve favoritu.Po zvednutí podvozku můžete přejet i větší nerovnosti a výmoly.Když auto plně naložíte,tak opět díky hydraulice nedrhne zadek po zemi,ale pořád je v provozní poloze.
Auto má relativně velký kufr,pohodlná sedadla místo pro posádku je také dobré(9 lidí se vešlo v pohodě)
Výbava také není špatná,ale je dle roku a typu. Já mám:servo,el.zrcátka,el.okna,el.šíbr,mlhovky,černý interiér,mikroplyš koberce,křídlo,tmavá zadní světla,roletky na zadním platu a origo Alu(možná jsem i něco zapoměl)
Akcelerace je výborná,auto váží něco málo přes 1000kg a 125 koníků to umí rozhýbat,není to žádná zdechlina.
Spotřeba je velmi příznivá 6l/100km-dálky,7l/100km-kombinovná a 8l/100km-město podařilo se mi,ale jet i úsporněji
Důkaz,že hydraulický systém není špatný dokazuje fakt,že i jiné automobilky montují tento systém či systém na podobném principu do svých aut. Citroen montuje od 70.let hydraulický systém vyjma několika modelů až do dnes,samozřejmě v kvalitnějším provedení viz.C6
mam taky 1.9 gti a je to super kára lehká živá už má za sebou hodně výměn ale nerezne mam ho po prvním majiteli a to po ženě jezdí to úplně samo!!anonym asi nemá páru o autech s bráchovo autem bych tě rozdrtil...a ani by sis neškyt...citroen bx tomotu vozu patří odemně úcta
BXo je moc povedené auto..až na zanedbanou údržbu hydrauliky ale to je každého věc.Prostor je na svoji dobu obrovský.. a pohodlí.... PS: možná se v mém autě objeví právě kožené sedačky z BX....přední pasují na centimetry..zadní se upraví.... PS: z anonymů si nic nedělej.....když něco kritizuju nebo napíšu...tak se podepíšu.Slintat bláboly tady může 50ti letej umaštěnej vidlák stejně jako 14tiletej klučina co má internet ve výuce
Je pravda, že Citroen nepredal patent, alebo výrobu, alebo niečo také... on ho totiž daroval Rolls Royce..jediná podmienka bola, že sa pri použití ich systému musí uvádzať, že je to Citroen... A len tak mimochodom, Citroen DS bol predstavený v roku 1964 v Paríži a od roku 1965 išiel do seriovej výroby....
Anonyme,Ty milý vole,nepiš své sračky někam kam nepatří.A co jako,že jsem dal VTi do úvozovek,se Ti z toho kroutí péro???Jestli jo,tak si ho usekni debile.Rozumnej a zkušenej člověk se tu přece nebude vyjadřovat jako kokot,teda jako Anonym.
Víš co,radši jdi mezi sobě rovné hňupy zpět do toho uhláku,vyfáral jsi nějak brzo.
Loser,tak tohle je ta "paráda".Ty mrdko z krtka,já Ti dám VTi srkat do úvozovek.Ve 20 letech si musel udělat generálek motoru alespoň 100,Ty knechte umaštěnej.Já Ti dám,že to mám vyčtený Ty vidláku...Ty se jen na recenze koukej,protože s tím šmelcem nemáš právo něco kritizovat.Mám toho za sebou o trochu víc,než Ty,ale v životě bych si nedovoli zpochybňovat něco,na co sám nemám...Ty můžeš kritizovat jen sobě rovné-Š 100-120,ale to nesmí být po renovaci,hňupe matláckej!!
To Moje:Nó,pán je odborník,to se hned pozná.Stydím se,že vůbec v takovém neautě jezdím.Prosím poradit,co si koupit,jsem zahanben svou neznalostí,Ty kreténe.Je jen škoda,že Tě fotr nestříknul na vrata a nerozstřílel to vzduchovkou.Nemluv,pokud nejsi tázán a pokud nejsi znalý.
Valdauf,jasně napsal jsem to zajímavě :-) a s těmi 50.léty máš pravdu,nevím proč jsem napsal 70.léta
XM je velmi náročné na údržbu.Ohledně CX co mám zkušenosti a zkušenosti lidí dělajících pouze hydro citroeny vychazí,že CX je v tomto lepší než BX. Čím méně elektriky tím méně závad a XM byl pokusnej,ale když maká jak má,tak je to super jako u každého vozu.
Spojení Citroena a Peugeotu myslím prospělo oběma značkám.Každý si dělá podle svého stylu akorát,že motory má Citroen od peugeota což je dobře,protože to jsou držáci. navíc P405 4x4 má hydro na zadní nápravě,ale tam to Peugeot podělal s tím,že u zadní nápravy je čerpadlo na hydrauliku elektrické.Jiné na vrakovišti je k nesehnání a nové stojí 63 000kč což hodně.
Hydrauliku nemontuje Citroen od 70 let,ale od 50 let.Začlo to typemDS,pak SM,CX,BX,XM,Xantia,C5,C6.Od typu XM už je hydraulika řízena elektronicky,před tím to byla jen čistá mechanika.A navíc celý svět může sborem nadávat právě na XMko,které jako první začalo používat multiplexní el.síť,prapůvod většiny problémů dnešních aut,co se týče elektriky.I Mercedes si na tom u Éčka vylámal zuby.A ještě se vrátím k typu CX.Jeho vývoj položil Citroen na lopatky.Poté Citrónka převzal Peugeot.
Citroen systém hydrauliky nikomu neprodal,tak se ho snaží napodobit vzduchovým pérováním nebo Mercedes ,,svým,,systémem ABC(active body control),který ovšem funguje stejně jako Hydractive 2 na Xantii Activa.Například při průjezdu pravotočivé zatáčky se odpojí hydraulika na levé straně,která ztvrdne a auto má minimální náklon.Je to velice zběžné,ale zajímavý je,jak se většina lidí Citroenu posmívá a jaký automobilky kopírujou.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën BX
tak od napsání recenze jsem nedávno měnil brzdovou hadici a jednu hadičku na vodu co prdla.
jinak jen destičky a olej :-)
30.12.2008 | 21:00:03 | Loser Reagovat
1.9 gti
mam taky 1.9 gti a je to super kára lehká živá už má za sebou hodně výměn ale nerezne mam ho po prvním majiteli a to po ženě jezdí to úplně samo!!anonym asi nemá páru o autech s bráchovo autem bych tě rozdrtil...a ani by sis neškyt...citroen bx tomotu vozu patří odemně úcta
14.03.2008 | 19:27:16 | roman Reagovat
dik kubiku,
to jsou ti internetoví experti co vše měli a všemu rozuměj :-) vemena
03.12.2007 | 18:50:21 | Loser Reagovat
Losere tohle je GTI?Musim se zasmat,ale spíš to je střep na čtyřech kolech.
21.10.2007 | 21:00:24 | Reagovat
Povedené
BXo je moc povedené auto..až na zanedbanou údržbu hydrauliky ale to je každého věc.Prostor je na svoji dobu obrovský.. a pohodlí.... PS: možná se v mém autě objeví právě kožené sedačky z BX....přední pasují na centimetry..zadní se upraví....
PS: z anonymů si nic nedělej.....když něco kritizuju nebo napíšu...tak se podepíšu.Slintat bláboly tady může 50ti letej umaštěnej vidlák stejně jako 14tiletej klučina co má internet ve výuce
25.09.2007 | 11:28:14 | KubikCv Reagovat
pár doplnkov..
Je pravda, že Citroen nepredal patent, alebo výrobu, alebo niečo také... on ho totiž daroval Rolls Royce..jediná podmienka bola, že sa pri použití ich systému musí uvádzať, že je to Citroen... A len tak mimochodom, Citroen DS bol predstavený v roku 1964 v Paríži a od roku 1965 išiel do seriovej výroby....
25.09.2007 | 10:34:16 | buble Reagovat
kdybys byl můj šéf,tak bych byl rád,že Ti nadávám,ale jinak mě to ani netěší a nebaví.
přece si nedovolíš na mladšího :-)
13.08.2007 | 17:54:38 | Loser Reagovat
tak nenadávej Ty mě,je to zbytečné jako celá diskuse,stačilo napsat,že mi nevěříš a hotovo a že jsem asi blázen a tečka,no
13.08.2007 | 17:52:51 | Loser Reagovat
Loser,chcípáku,to bude překvápko,až zjistíš,komu nadáváš!!!
13.08.2007 | 09:54:17 | Reagovat
Anonyme,Ty milý vole,nepiš své sračky někam kam nepatří.A co jako,že jsem dal VTi do úvozovek,se Ti z toho kroutí péro???Jestli jo,tak si ho usekni debile.Rozumnej a zkušenej člověk se tu přece nebude vyjadřovat jako kokot,teda jako Anonym.
Víš co,radši jdi mezi sobě rovné hňupy zpět do toho uhláku,vyfáral jsi nějak brzo.
11.08.2007 | 18:30:30 | Loser Reagovat
Loser,tak tohle je ta "paráda".Ty mrdko z krtka,já Ti dám VTi srkat do úvozovek.Ve 20 letech si musel udělat generálek motoru alespoň 100,Ty knechte umaštěnej.Já Ti dám,že to mám vyčtený Ty vidláku...Ty se jen na recenze koukej,protože s tím šmelcem nemáš právo něco kritizovat.Mám toho za sebou o trochu víc,než Ty,ale v životě bych si nedovoli zpochybňovat něco,na co sám nemám...Ty můžeš kritizovat jen sobě rovné-Š 100-120,ale to nesmí být po renovaci,hňupe matláckej!!
11.08.2007 | 10:54:04 | Reagovat
IQ
To Moje:Nó,pán je odborník,to se hned pozná.Stydím se,že vůbec v takovém neautě jezdím.Prosím poradit,co si koupit,jsem zahanben svou neznalostí,Ty kreténe.Je jen škoda,že Tě fotr nestříknul na vrata a nerozstřílel to vzduchovkou.Nemluv,pokud nejsi tázán a pokud nejsi znalý.
26.04.2007 | 13:09:35 | Valdauf Reagovat
to "moje":je mi líto Tvých rodičů a Tebe taky
25.04.2007 | 23:17:36 | Loser Reagovat
SUNT
Dyt je to starej POJEBANEJ šunt,citroen=auto na pi*u!
25.04.2007 | 18:48:55 | moje Reagovat
Ja ja
To mi připomíná slavný DIRAVI,co mám v autě.Neopravitelný a nový 70 000 Kč.
21.04.2007 | 09:33:55 | Valdauf Reagovat
dobrá dobrá
Valdauf,jasně napsal jsem to zajímavě :-) a s těmi 50.léty máš pravdu,nevím proč jsem napsal 70.léta
XM je velmi náročné na údržbu.Ohledně CX co mám zkušenosti a zkušenosti lidí dělajících pouze hydro citroeny vychazí,že CX je v tomto lepší než BX.
Čím méně elektriky tím méně závad a XM byl pokusnej,ale když maká jak má,tak je to super jako u každého vozu.
Spojení Citroena a Peugeotu myslím prospělo oběma značkám.Každý si dělá podle svého stylu akorát,že motory má Citroen od peugeota což je dobře,protože to jsou držáci.
navíc P405 4x4 má hydro na zadní nápravě,ale tam to Peugeot podělal s tím,že u zadní nápravy je čerpadlo na hydrauliku elektrické.Jiné na vrakovišti je k nesehnání a nové stojí 63 000kč což hodně.
20.04.2007 | 15:25:17 | Loser Reagovat
A upozornění
Hydrauliku nemontuje Citroen od 70 let,ale od 50 let.Začlo to typemDS,pak SM,CX,BX,XM,Xantia,C5,C6.Od typu XM už je hydraulika řízena elektronicky,před tím to byla jen čistá mechanika.A navíc celý svět může sborem nadávat právě na XMko,které jako první začalo používat multiplexní el.síť,prapůvod většiny problémů dnešních aut,co se týče elektriky.I Mercedes si na tom u Éčka vylámal zuby.A ještě se vrátím k typu CX.Jeho vývoj položil Citroen na lopatky.Poté Citrónka převzal Peugeot.
20.04.2007 | 12:43:46 | Valdauf Reagovat
Slovíčko
Chytil jsem se větičky,že jiné automobilky tento systém montují,čtu pořádně,neboj.Sám mám XM 3.0 V6
20.04.2007 | 11:02:24 | Valdauf Reagovat
Chybička????
nenapsal jsem,že citroen systém hydrauliky někomu prodal...napsal jsem,že na podobném principu..čti pořádně
nějaké audi má snímání,které snímá silnici 2m před autem a "elektromagneticky se šteluje výška podvozku vzhledem k terénu" nějak tak to tam je...
posmívá se většinou ten kdo o tom nemá páru a nebo ten co se nechce shodit před "kamarády",těmhle lidem se zase směju já
20.04.2007 | 08:37:26 | Loser Reagovat
Chybička
Citroen systém hydrauliky nikomu neprodal,tak se ho snaží napodobit vzduchovým pérováním nebo Mercedes ,,svým,,systémem ABC(active body control),který ovšem funguje stejně jako Hydractive 2 na Xantii Activa.Například při průjezdu pravotočivé zatáčky se odpojí hydraulika na levé straně,která ztvrdne a auto má minimální náklon.Je to velice zběžné,ale zajímavý je,jak se většina lidí Citroenu posmívá a jaký automobilky kopírujou.
19.04.2007 | 20:29:18 | Valdauf Reagovat