Rok výroby:1999Typ motoru:1.3 benzinStav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7-9 l/100 kmVloženo:9. 6. 2004
Opět jsem s autem jezdil při mém pobytu v Rumunsku. Za mé anabáze s autem nebyly zásadnější problémy, nepočítám-li pazvuky v interiéru a občasné odmítnutí zařadit rychlost.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ač se to na první pohled nezdá, jedná se opět o variaci na téma R12. Vnější tvar se podstatně změnil, vnitřní konstrukce a podvozek zůstaly zachovány. Odpružení doznalo jistých změn, není sáňkovité, za to s ním má auto jízdní vlastnosti nadmuté kozy.
Motoru ke kultivovanosti schází asi stejně tolik jako k pružnosti. Po nastartování se opět přihlásí trhavý a výrazně zneklidňující zvuk neharmonického karburátorového čtyřválce.
Nejhorší překvapení však přichystala převodovka. Geniální konstruktér hodlal vyřešit vypadávání kvaltů za jízdy přesuvnou objímkou, kterou je potřeba při každém přeřazení povytáhnout. Zvyknout se na to prostě nedá, je to neomluvitelné!
Karosérie se různě kroutí a zajet čistě rychlejší zatáčku je téměř zhola nemožné.
Bohužel s tým řazením je to pravda, ale neni to převodovkou, ale táhlem mezi převodovkou a řadicí pákou, kde na táhlu je spoj, který se jízdou pootočí a pak je problem s řazením. Od roku 2000 byl továtnou přidán aretační nýt a problém vyřešen. P.S. týka se Dacie Nova - Dacia SuperNova už byla v poho
Komentáře uživatelů k recenzi Dacia
Převodovka
Bohužel s tým řazením je to pravda, ale neni to převodovkou, ale táhlem mezi převodovkou a řadicí pákou, kde na táhlu je spoj, který se jízdou pootočí a pak je problem s řazením. Od roku 2000 byl továtnou přidán aretační nýt a problém vyřešen.
P.S.
týka se Dacie Nova - Dacia SuperNova už byla v poho
19.09.2008 | 16:25:43 | 1310 Reagovat
Nepleť si Novu se Super Novou. Ačkoliv je možné že pozdější modely měly řazení už jinačí. Psal jsem co jsem zažil.
16.05.2007 | 11:56:18 | Ppowerslide Reagovat
blbost
auto to moc dobre neni, ale s tou prevodovkou je to pekna kravovina.....
16.05.2007 | 01:06:54 | ERVE Reagovat