Rok výroby:2007Typ motoru:2.0 TDCiStav km při koupi:14 500 kmStav km nyní:20 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:10. 2. 2009
Doposiaľ auto nemalo nejaké poruchy, je po prvej garančnej prehliadke a jediné čo som požadoval odstrániť bolo vŕzganie volantu a uvoľnený zadný spojler. Asi 3 krát sa mi vypálila žiarovka H7 v pravom prednom svetlomete. Ešte jedna vec ma rozčuľuje a tou sú koberce. Dosť sa opotrebovávajú a "chlpatia" už po takom krátkom čase vyzerajú ako u iných vozidiel (BMW, VW,...) po 200 000 km. Nie som žiadny čuník o auto sa primerane starám.Pod gumenými rohožami sú stále ako nové, no tam kde nezasahujú (napr. stredová časť v zadnom rade), je vidieť značné opotrebenie.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bolo kúpené ako zánovné od majiteľa ktorý to nejako finančne nezvládal. Je vo vrcholnej výbave (Titanium) a aj motorizácii (2,0 TDCi). Výkonovo auto nadchne aj športovo založeného vodiča ( i keď zarytý športovec by siahol po benzíne). Motoru stíhajú brzdy a aj focusovský podvozok má čo ponúknuť. Navzdory mojim obavám ma milo prekvapilo, že 17" kolesá s rozmerom pneumatík 205/50 R17, ktorými je auto sériovo vybavené mi nevytrhnú volant z ruky a nemusím kŕčovito držať volant, aby som vozidlo udržal vo vyjazdených kolajách našich "vysokokvalitných ciest prvej triedy". Obávam sa však, že čoskoro mi zamávajú na rozlúčku tlmiče a aj pružné uloženia náprav, predsa len nemáme uvedeným kolesám odpovedajúcu kvalitu ciest. Ako vhodnejšie sa mi preto zdajú zimné 205/55 R16. Všade sa uvádzajú spotreby uvedenej motorizácie okolo 7,5 litrov nafty na 100 km v mestskom režime. Zatiaľ sa mi ledva darí toto číslo udržať ako priemernú spotrebu, je však pravdou, že si užívam výkonového potenciálu motora (diaľnica 150, mimo mesto 120 a mesto radšej nenapíšem - pasovali by ste ma za piráta). Jeden týždeň som jazdil výlučne na krátke vzdialenosti, na studený motor čisto iba v meste a priemerná spotreba sa zastavila na 11,2 litrov/100km - desivý údaj to som si mohol kúpiť aj nejaký benzínový trojlitrík :D. Auto mám zatiaľ iba krátku dobu a preto ma tu budú mnohý asi napádať, že táto recenzia nie je vlastne recenziou ale nejakým zoznámením sa z vozidlom - myslím, že v tom bude kus pravdy. Čakať kým auto zoderiem a objavím na ňom všetky neduhy, tak to už bude mať nejaký ten rok (6 rokov) a to už nejaká recenzia starého vehikelu nikoho zaujímať nebude. Pôvodne som chcel nejakého VW, ale nakoľko by som si s ním dlho nepojazdil (vysoká kriminalita) rozhodol som sa pre (menej atraktívny) Ford.
Dnes som sa bol odviesť na predvadzacom vozidle na novom C-Maxe. Bola to 1,6 benzín. Motor bol vlačny, bez vyraznejsieho pocitu akceleracie. Mam 1,6 benzín služobnú Octaviu kde tento motor je ovela pružnejší. Ale pripisujem to aj tomu ze tento c-max mal len 800 km, čiže "surový" motor. Papierovo ma skoro o 2 sekundy pomalsie zrychlenie ako octavia a bolo to poznat. Druhé sklamanie bolo pri jazde. Malo miesta pre pravú nohu, plasty ma tlacli do kolena. Mam 188 cm a prave sa mi pacia auta s vyšším posedom. Tretím sklamaním je dizajn, viac sa mi pacila predchadzajuca genracia ta po facelifte od roku 2007. Moje sklamnie je možno dané aj tým že som očakaval viac, na základe roznych recenzii ktoré hodnotili jazdné vlastnosti a komfort. Bolo to moje vysnívané auto, ale uz nieje.
No já mám 193cm a 100kg a najít si polohu mi moc dlouho netrvalo, mista dost na vsechno. Rekl bych i vic nez v mondeu, ale stejne sem si nakonec vybral mondeo (vetsi kufr v kombiku), c-max mozna az se nebudu moci ohnout :)
Ano,seděl jsem opravdu v c-maxu, ale vepředu jsem neměl na mysli nedostatek místa nad hlavou, ale celkově, nemožnost se pohodlně vměstnat za volant (a ještě v této pozici řídit). Nastavení pozic nepomohlo.
mám 183 cm , sedadlo až nahoře a nad hlavou pořád mrtě místa, seděl jsi určitě v C-Maxu? Jo a sedadlo řidiče je celkem slušně polohovatelné i výškově(od vyšších výbav i u spolujezdce), takže nechápu, kde je problém. Vzadu teda nejezdím, ale rodina je nadšená :-)
C-max patřil mezi auta,které nás zaujala. Velké rozčarování přišlo ale po usednutí za volant. Jsem vyšší postavy (190 cm) a překvapil mě stísněný prostor, cítil jsem se uvnitř hrozně. Vzadu to bylo jak v nějakém miniautě, hlavu jsem měl vraženou ve stropě. Opěrky hlavy se viklaly, to jsem snad u žádného auta neviděl. Např. v Seatu Altea bylo místa dost, cítil jsem se tam velmi dobře a auto působilo celkově mnohem lepším, "festovnějším" dojmem. Do tohoto auta bych z těchto důvodů nikdy nešel.
Také patřím mezi ty čtenáře, kteří mají pocit, že píšete o jiném autě... Já mám na výšku 191cmm a 115kg. Se svou partnerkou jsem si zakoupil C-Max (1,8 TDCi 2007) jako kompromis mezi malým a velkým vozem. Abychom nemuseli moc měnit nastavení polohy volantu, zrcátek a výšky sedadla, nechal jsem jí si nastavit výšku sedadla na její 165cm výšky, při kterém, když na ně usednu, mám stále spoustu místa nad hlavou. I za mnou se posadí dospělý člověk, který, kdyby chtěl více místa, tak má možnost si sedadlo posunout dále dozadu (při zvednutí středového dílu zadní lavice) Tento vůz si mě svým prostorem získal a můžu ho jen vřele doporučit všem "nerozhodným" :-)
Takze ja len k tomu priestoru mal som golfa combi prava noha stale otlacena na strednom panely, ako firemne auta uz desat rokov pouzivame rozne modely a znacky ( vw,skoda,audi,) dokonca teraz mam superb II face. všade miesta aj pre slona ale sofer aj mensich rozmerov ako ja (195cm/130 kg) ma problem zo strednym panelom. Prave dnes som si kupil C max 2010 2 liter 100 kw vzdy sa my to auto pacilo jedine male sklamanie je mensi kufor ale poviem to tak ze tuareg nema o nic vatsi.miesta mam za volantom konecne kolko len chcem a dokonca aj vzadu celkom fajn, a ten motor som prijemne prekvapeny je to majster aj pri zatazeni do kopca ma rezervy porovnavam to zo superbom s tym istym motorom prvy den a som nadseny nahodou sa my podarilo kupit auto od prveho majtela s par km a vybavou takmer titanium takze ty co tvrdia ze sa tam nezmestia su asi ludia od vw
05.04.2017 | 22:13:18 | Michal
| 87.244.196.*Reagovat
RE: prostor
:-) mám 2009, ten malinko menší kufr je daní za prostor na zadních sedačkách, který je luxusní na nižší střední třídu........., ale co mne na maxíkovi baví je hlavně podvozek :-)
tiez som prechadzala z motoru 1,6 na 2,0 - pri rozbehu pouzivam ten isty styl ako pri benzine.. Na tomto aute s mi paci ze vobec necitit rozdiel - je to diesel, ale nie je taky tazkopadny ako napr. ine znacky aut (vw). chcem sa opytat ci neviete ci ma akciove vozidlo c-max ISOFIX dakujem
Tak jak jsem psal 10. března tak to i dopadlo. V pondělí 16.3 jsem skladový Titanium převzal s dočasnou papírovou značkou A dnes jsem obržel i TP a Maxe zaregistroval. První dojmy jsou ohromující. Je to macek s obrovským výkonem a ten prostor a posez vysoko nad silnicí a masa materiálu cockpit-u před vámi nemá chybu. Přechod na 2,0 TDCi z 1,6 benzín je obrovský výkonový rozdíl (což jsem pochopil až nyní) na který si budu muset zvyknout protože prozatím nechtíc (záběh) se vystřeluji jako raketa a nemůžu si pomoct (příliš zafixovaný rozjezd s 1,6). Ale mohu potvrdit že ta jízda je opravdu MAXimální zážitek, už nemohu najít argumenty pro manželku kam zase jedu (furt bych jezdil :-) ).
c-max (2.0 TDCi, 2004, okrem xenonov plna vybava, pneu mam 205/55R16) mam 9 mesiacov, najazdene mal 90tis. km, ja som urobil 25tis. km. vzdy som mal na kazdom aute problem so spotrebou (jazdim rychlo a nehospodarne) ale tomuto autu to asi vyhovuje. jedine, na co si davam pozor, je plynule a nie extremne zrychlovanie, samozrejme okrem predbiehania. ale vacsinu casu som v lavom pruhu (aj mimo dialnic) a spotrebu mam presne podla vyrobcu 5,6. predpisova jazda mimo dialnic a na dialnici do 120 - spotreba okolo 4,8. niekolko krat som tankovanim overoval pravdovravnost pocitaca, pretoze sa mi to nezdalo. odchylka je minimalna.
a co sa tyka pohodlia pre vodica, mne absolutne vyhovuje, uzivam si pohodlie vyhrievaneho kozeneho kresla. ked to porovnam s mojim predchadzajucim oplom zafira, kde som si za 3 roky nenasiel optimalny posed, vozim sa omnoho radsej :)
spolahlivost posudit zatial nechcem/nechcem, predsa len 10 mesiacov je asi malo. uvidime. snad som nic nezakrikol a moja spokojnost bude pretrvavat
kupila som si pred pol rokom c-maxa som s nim velmi spokojna co sa jazdy tyka - mam 2l TDCi- oproti vw (2l) je ovela zivsi najazdila som s tym uz pomerne dost moja spotreba sa v priemere pohybuje okolo 6,7 l. To ale neznamena ze ho setrim tiez mam rada rychlu jazdu aj ked je to na zenu asi netypicke. Jedine co mi vadi je nezrozumitelny manual. Bola som tiez vymienat ziarovky. Inak sa nemam na co stazovat kedy som sa mala rozhodnut teraz urobila by som opat take iste rozhodnutie.
Dnes jsem byl na test. jízdě u Renaultu i u Fordu a padl konečný verdikt Ford C-Max Titanium 2l. Kdo by měl nějaké argumenty proč to nekoupit ať to napíše do pátku 13.3 :-) anebo ať mlčí na věky. Později napíšu první dojmy a zkušenosti.
"pro pravou nohu je málo místa"... To musí být super cestování, zvlášť u takového auta, které je stavěno na delší cesty. Móda nade vše, že? Přece byste nechtěli u takového auta a za ty prachy pohodlí pro řidiče... :-(
tiaľ ste stále v zábehu. Spotreba bude klesať, ale vyhýbajte sa krátkym jazdám po meste.Musí sa zohriať. Neviem ako ste si užívali jazdu, viem, láka to, ale keď si ho naozaj dobre zabehnete, tak motor Vás pri trochu dobrej vôle prežije..., inak mu kopete pomaly, ale isto hrob. Pri normálnej jazde musíte hlboko pod 6 litrov, v meste do 7,5, inak niekde robíte chybu. Ak sa prudko rozbiehate, odíde Vám zotrvačník, diesel nie je stavaný na špurtovanie, to treba prenechať iným. Nech sa Vám dobre jazdí, motor je OK, trochu málo miesta na pravú nohu, voľakedy som ho chcel, jazdne je naozaj vynikajúce...
Komentáře uživatelů k recenzi Ford C-Max
kto mi poradi ako sa meny ventilator kurenia
02.12.2020 | 19:54:14 | Eduard | 85.237.234.* Reagovat
RE:
You Tube...
03.12.2020 | 08:53:53 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Sklamanie
Dnes som sa bol odviesť na predvadzacom vozidle na novom C-Maxe. Bola to 1,6 benzín. Motor bol vlačny, bez vyraznejsieho pocitu akceleracie. Mam 1,6 benzín služobnú Octaviu kde tento motor je ovela pružnejší. Ale pripisujem to aj tomu ze tento c-max mal len 800 km, čiže "surový" motor. Papierovo ma skoro o 2 sekundy pomalsie zrychlenie ako octavia a bolo to poznat. Druhé sklamanie bolo pri jazde. Malo miesta pre pravú nohu, plasty ma tlacli do kolena. Mam 188 cm a prave sa mi pacia auta s vyšším posedom. Tretím sklamaním je dizajn, viac sa mi pacila predchadzajuca genracia ta po facelifte od roku 2007. Moje sklamnie je možno dané aj tým že som očakaval viac, na základe roznych recenzii ktoré hodnotili jazdné vlastnosti a komfort. Bolo to moje vysnívané auto, ale uz nieje.
09.02.2011 | 16:47:05 | Miro Reagovat
místo
No já mám 193cm a 100kg a najít si polohu mi moc dlouho netrvalo, mista dost na vsechno. Rekl bych i vic nez v mondeu, ale stejne sem si nakonec vybral mondeo (vetsi kufr v kombiku), c-max mozna az se nebudu moci ohnout :)
17.02.2010 | 13:56:15 | Michal Reagovat
vašek
Ano,seděl jsem opravdu v c-maxu, ale vepředu jsem neměl na mysli nedostatek místa nad hlavou, ale celkově, nemožnost se pohodlně vměstnat za volant (a ještě v této pozici řídit). Nastavení pozic nepomohlo.
17.11.2009 | 18:47:26 | Reagovat
To moc nechápu,
mám 183 cm , sedadlo až nahoře a nad hlavou pořád mrtě místa, seděl jsi určitě v C-Maxu? Jo a sedadlo řidiče je celkem slušně polohovatelné i výškově(od vyšších výbav i u spolujezdce), takže nechápu, kde je problém. Vzadu teda nejezdím, ale rodina je nadšená :-)
17.11.2009 | 16:18:05 | Vašek Reagovat
prostor
C-max patřil mezi auta,které nás zaujala. Velké rozčarování přišlo ale po usednutí za volant. Jsem vyšší postavy (190 cm) a překvapil mě stísněný prostor, cítil jsem se uvnitř hrozně. Vzadu to bylo jak v nějakém miniautě, hlavu jsem měl vraženou ve stropě. Opěrky hlavy se viklaly, to jsem snad u žádného auta neviděl. Např. v Seatu Altea bylo místa
dost, cítil jsem se tam velmi dobře a auto působilo celkově mnohem lepším, "festovnějším" dojmem. Do tohoto auta bych z těchto důvodů nikdy nešel.
17.11.2009 | 13:26:19 | Reagovat
RE: prostor
Také patřím mezi ty čtenáře, kteří mají pocit, že píšete o jiném autě... Já mám na výšku 191cmm a 115kg. Se svou partnerkou jsem si zakoupil C-Max (1,8 TDCi 2007) jako kompromis mezi malým a velkým vozem. Abychom nemuseli moc měnit nastavení polohy volantu, zrcátek a výšky sedadla, nechal jsem jí si nastavit výšku sedadla na její 165cm výšky, při kterém, když na ně usednu, mám stále spoustu místa nad hlavou. I za mnou se posadí dospělý člověk, který, kdyby chtěl více místa, tak má možnost si sedadlo posunout dále dozadu (při zvednutí středového dílu zadní lavice)
Tento vůz si mě svým prostorem získal a můžu ho jen vřele doporučit všem "nerozhodným" :-)
17.02.2013 | 21:28:08 | STOCK | 88.100.29.* Reagovat
RE: prostor
Takze ja len k tomu priestoru mal som golfa combi prava noha stale otlacena na strednom panely, ako firemne auta uz desat rokov pouzivame rozne modely a znacky ( vw,skoda,audi,) dokonca teraz mam superb II face. všade miesta aj pre slona ale sofer aj mensich rozmerov ako ja (195cm/130 kg) ma problem zo strednym panelom. Prave dnes som si kupil C max 2010 2 liter 100 kw vzdy sa my to auto pacilo jedine male sklamanie je mensi kufor ale poviem to tak ze tuareg nema o nic vatsi.miesta mam za volantom konecne kolko len chcem a dokonca aj vzadu celkom fajn, a ten motor som prijemne prekvapeny je to majster aj pri zatazeni do kopca ma rezervy porovnavam to zo superbom s tym istym motorom prvy den a som nadseny nahodou sa my podarilo kupit auto od prveho majtela s par km a vybavou takmer titanium takze ty co tvrdia ze sa tam nezmestia su asi ludia od vw
05.04.2017 | 22:13:18 | Michal | 87.244.196.* Reagovat
RE: prostor
:-) mám 2009, ten malinko menší kufr je daní za prostor na zadních sedačkách, který je luxusní na nižší střední třídu........., ale co mne na maxíkovi baví je hlavně podvozek :-)
06.04.2017 | 11:36:26 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
ford c-max
tiez som prechadzala z motoru 1,6 na 2,0 - pri rozbehu pouzivam ten isty styl ako pri benzine.. Na tomto aute s mi paci ze vobec necitit rozdiel - je to diesel, ale nie je taky tazkopadny ako napr. ine znacky aut (vw). chcem sa opytat ci neviete ci ma akciove vozidlo c-max ISOFIX
dakujem
25.03.2009 | 08:32:27 | kojka Reagovat
Konečný verdikt - Max je doma
Tak jak jsem psal 10. března tak to i dopadlo. V pondělí 16.3 jsem skladový Titanium převzal s dočasnou papírovou značkou A dnes jsem obržel i TP a Maxe zaregistroval. První dojmy jsou ohromující. Je to macek s obrovským výkonem a ten prostor a posez vysoko nad silnicí a masa materiálu cockpit-u před vámi nemá chybu. Přechod na 2,0 TDCi z 1,6 benzín je obrovský výkonový rozdíl (což jsem pochopil až nyní) na který si budu muset zvyknout protože prozatím nechtíc (záběh) se vystřeluji jako raketa a nemůžu si pomoct (příliš zafixovaný rozjezd s 1,6). Ale mohu potvrdit že ta jízda je opravdu MAXimální zážitek, už nemohu najít argumenty pro manželku kam zase jedu (furt bych jezdil :-) ).
19.03.2009 | 02:53:35 | Reagovat
Ghia X`
c-max (2.0 TDCi, 2004, okrem xenonov plna vybava, pneu mam 205/55R16) mam 9 mesiacov, najazdene mal 90tis. km, ja som urobil 25tis. km. vzdy som mal na kazdom aute problem so spotrebou (jazdim rychlo a nehospodarne) ale tomuto autu to asi vyhovuje. jedine, na co si davam pozor, je plynule a nie extremne zrychlovanie, samozrejme okrem predbiehania. ale vacsinu casu som v lavom pruhu (aj mimo dialnic) a spotrebu mam presne podla vyrobcu 5,6. predpisova jazda mimo dialnic a na dialnici do 120 - spotreba okolo 4,8. niekolko krat som tankovanim overoval pravdovravnost pocitaca, pretoze sa mi to nezdalo. odchylka je minimalna.
a co sa tyka pohodlia pre vodica, mne absolutne vyhovuje, uzivam si pohodlie vyhrievaneho kozeneho kresla. ked to porovnam s mojim predchadzajucim oplom zafira, kde som si za 3 roky nenasiel optimalny posed, vozim sa omnoho radsej :)
spolahlivost posudit zatial nechcem/nechcem, predsa len 10 mesiacov je asi malo. uvidime. snad som nic nezakrikol a moja spokojnost bude pretrvavat
18.03.2009 | 11:07:19 | agenus Reagovat
forc c-max
kupila som si pred pol rokom c-maxa som s nim velmi spokojna co sa jazdy tyka - mam 2l TDCi- oproti vw (2l) je ovela zivsi najazdila som s tym uz pomerne dost moja spotreba sa v priemere pohybuje okolo 6,7 l. To ale neznamena ze ho setrim tiez mam rada rychlu jazdu aj ked je to na zenu asi netypicke. Jedine co mi vadi je nezrozumitelny manual. Bola som tiez vymienat ziarovky. Inak sa nemam na co stazovat kedy som sa mala rozhodnut teraz urobila by som opat take iste rozhodnutie.
15.03.2009 | 17:00:07 | kojka Reagovat
Konečný verdikt
Dnes jsem byl na test. jízdě u Renaultu i u Fordu a padl konečný verdikt Ford C-Max Titanium 2l. Kdo by měl nějaké argumenty proč to nekoupit ať to napíše do pátku 13.3 :-) anebo ať mlčí na věky. Později napíšu první dojmy a zkušenosti.
10.03.2009 | 01:18:10 | Reagovat
Pohodlí
"pro pravou nohu je málo místa"... To musí být super cestování, zvlášť u takového auta, které je stavěno na delší cesty. Móda nade vše, že? Přece byste nechtěli u takového auta a za ty prachy pohodlí pro řidiče... :-(
11.02.2009 | 11:40:10 | Mány Reagovat
A budete v zábehu asi do 100 000 a potom zase už budete v záhube.
11.02.2009 | 11:31:23 | Reagovat
Nezničte si motor! Za-
tiaľ ste stále v zábehu. Spotreba bude klesať, ale vyhýbajte sa krátkym jazdám po meste.Musí sa zohriať. Neviem ako ste si užívali jazdu, viem, láka to, ale keď si ho naozaj dobre zabehnete, tak motor Vás pri trochu dobrej vôle prežije..., inak mu kopete pomaly, ale isto hrob. Pri normálnej jazde musíte hlboko pod 6 litrov, v meste do 7,5, inak niekde robíte chybu.
Ak sa prudko rozbiehate, odíde Vám zotrvačník, diesel nie je stavaný na špurtovanie, to treba prenechať iným. Nech sa Vám dobre jazdí, motor je OK, trochu málo miesta na pravú nohu, voľakedy som ho chcel, jazdne je naozaj vynikajúce...
11.02.2009 | 11:14:26 | ľuboš Reagovat