Recenze Ford Fusion 1,4. 59kW
“Lehce nadprůměrný ve své třídě.”

Autor recenze: Sláva (54 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1,4 benzín, 59kW Stav km při koupi:57 000 km Stav km nyní:62 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 26. 9. 2008

Hodnocení inzerátu: 56 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Saab Felicia 1,3MPi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vadný ventil kola - výměna.

Oprava a údržba startéru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vlastním Ford Fusion 1,4 benzín, který jsem si nechal dovézt ze SRN na jaře 2008 , r. výroby 2004. V době pořízení měl najeto 57 tis. km. Předchozí vozy, nejvíce škodovky, jsem měl vždy nové, tentokrát jsem si pořídil zahraniční ojetý vůz.
Před tím jsem nikdy Forda nevlastnil a rozhodl jsem se na základě studia různých recenzí, testů a dalších materiálů tento model vyzkoušet. Nakonec, z těchto materiálů je zřejmé, že tento model vzbudil pozornost u motoristické veřejnosti a to od chvalozpěvů až po zatracování.

30 let pracuji v průmyslu, krátce jsem pracoval ještě v původní Autoškodě Mladá Boleslav, když se vyráběla Š 120, dále jsem měl možnost poznat výrobu u fy. Mercedes v 90 letech, mám proto trochu představu o sériové produkci vozidel. Žádný parametr nemá větší váhu než peníze. Úspěšnost modelu, lze hodnotit až zpětně, jak dlouho se udržel na trhu a kolik se prodalo vozidel, viz např. legendární Ford T nebo VW brouk.
První zkušenost, vozy renomovaných automobilek vycházejí ze společných technických platforem a s trochou nadsázky lze říci, že se technicky, v jedné třídě, podobají jako vejce vejci, ve smyslu probíhající globalizace.

Pro běžného uživatele je rozhodující pořizovací cena, cena servisu a náhradních dílů, vzhled a uživatelské image modelu a značky.
Ford se u modelu Fusion, již jak sám název říká, pokusil vytvořit fůzi, od všeho něco. Nevznikl, žádný krasavec, ale relativně dostupné, variabilní malé kombi pro nenáročnou širokou klientelu, které při vší unifikaci nabízí prvky originality některých řešení, byť je na konstrukční platformě osvědčené malé Fiesty.
Dojmy a zkušenosti. Vůz mám asi půl roku a najezdil jsem s ním dosud necelých 5tis.km v ČR i v zahraničí.

Motor 1,4benzín 59kW pro běžné rodinné ježdění stačí. Nemá zátah od spodu, pokud chce někdo z vozidla vymáčknout trochu dynamiky, nezbývá než využívat vytáčení do vyšších otáček. Na druhou stranu, dvojkou počínaje jsou jednotlivé „kvalty“ příjemně dlouhé a ručku otáčkoměru lze zahnat až někam k hranici 6000ot/min. Pro běžnou jízdu je to samozřejmě zbytečné a nehospodárné. Myslím si, že pro klidné ježdění je dostačující rozsah otáček někde v rozmezí 2,5tis. až 4,5 tis.ot./min. Nejlépe je motoru kolem 3,5 tis. ot./min.

Spotřeba je subjektivní záležitost, ale i s touto krabičkou se dá jezdit relativně úsporně. Spotřeba za dovolenou v SRN a v Rakousku, najeto cca 2tis. km, dosáhla 6,0l/100km. Spotřeba celková cca za 5 tis. km se pohybuje někde kolem 6,8l/100km. Po dálnici jezdím tak 120km/h, ostatní silnice podle předpisu , případně + 10km/h přes limit.
Jízdní vlastnosti, velmi dobré, za cenu tvrdšího pérování. Vůz nemá rád kolmé příčné nerovnosti na přední nápravu, při nešetrném průjezdu cvakají i zuby jezdce. Příčně pruhovaná D1 na Brno, pravý jízdní pruh, hotové utrpení. Dálnice v SRN pohoda.

Interiér: variabilní, pro hračičky, zejména sedadla, originální je nesporně schránka pod předním sedákem a sklopné opěradlo s úpravou „stoleček“. Z užitných vlastností oceňuji zejména vyšší světlou výšku vozu a mnohem vyšší posezení. Proti staré felicii je to „vyhlídkový vůz“. Kufr je úměrný třídě vozu, naprosto rovný, bez spodního „soklu“. Manuální klimatizace zatím funguje účinně a dobře, ale je třeba počítat s tím, že citelně ubere na dynamice vozu, zejména v nižších otáčkách. Proto je třeba klimatizovat ohleduplně.
Přístrojovka je strohá, ale funkční a přehledná, včetně rádia a CD přehrávače. Ovládače jsou dostatečně velké přehledné knoflíky a ani starší člověk nemá problém s obsluhou. Na rozdíl např. od služební Fábie, kde rádio je malý černý panel s tlačítky snad menšími než na mobilním telefonu.

Exteriér: není to krasavec na první pohled, ale má své „osobní kouzlo“ a jak je vidět svou klientelu si umí najít.

Nedostatky: vyšší hlučnost, zejména při otáčkách nad 4000ot/min., u SUV bych očekával spodní krytí motoru. Chybějící kontrolka zapnutých světel. Pazvuky z interiéru při jízdě po nerovnostech. Klepání pátých dveří, ale při jejich velikosti se to dá omluvit.
Takto koncipovaný vůz by si zasloužil, ne snad výkonnější, ale pružnější motor.
Závěr. Vynikající auto pro městský a příměstský provoz, ale ani na dálnici se neztratí. Toto jsem někde četl a plně s tím souhlasím.

Mám možnost občas jezdit služební Fábií kombi 1,4, není to také špatné auto, ale Fusion mi je bližší, právě tím, že není tuctový, že má „svoje ego“.
Vzhledem k tomu, že ceny aut padají dolů, lze i nový vůz pořídit za rozumnou cenu, s dobrou výbavou již v základu, s poměrně širokou servisní základnou a rozumnou cenou ND.
Doporučuji vyzkoušet a udělat si vlastní názor.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 56


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fusion

Vložit komentář

SUV

Sláva měl určitě na mysli Fusion Calero, je to něco jako u škodovky Scout. Fusiona mám dispozici, rizeni mi obcas navozuje pocit, jako bych řídil dodávku, ale to bude tím vysokým posezem. S 1,4 80PS je to sice lenochod, ale na 180 se taky necha roztahnout. Hlavne si myslim, že s intenzitou dnešního provozu úplně postačí. A do města taky fajn, obrubníky člověk při parkování moc neřeší, protože se světlou výškou "FERDY" nehrozí, že byste nechali nárazník na chodníku ;-)

29.03.2010 | 03:12:28 | Jenda Reagovat

RE: SUV

Vlastním tento vůz 5 let a se vším, co jste uvedl souhlasím.

05.08.2018 | 07:41:25 | Aleš  | 93.99.171.* Reagovat

Pěkně napsaná recenze,ale chtělo by to dát přídavek po více km.

29.09.2008 | 19:30:54 | Bebe Reagovat

to anonym

Samozřejmě že fusion žádný SUV není. Ale trochu tak vypadá, stojí málo a je to Ford. Proto ty prodejní úspěchy.

27.09.2008 | 19:44:53 | fabian Reagovat

iba jedna otazka... odkial mate ze Fusion je SUV? :))))

27.09.2008 | 08:20:19 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Fusion