Recenze Ford Mondeo combi
“Komfort za skvělou cenu”

Autor recenze: Martin (33 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.8 benzin 92kw Stav km při koupi:125 000 km Stav km nyní:142 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 16. 9. 2010

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën ZX Mazda 626 škoda120

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dobrý den, před třemi roky jsem si pořídil Ford Mondeo rok výroby 2002 model combi s motorem 1.8 92 kw benzín. Každý obdivoval jeho prostornost i vzhled, přesto se objevili ti co říkali, "fordem tam vlakem zpět. Já jsem ze svého vozu opravdu nadšen i přesto, že spotřebu paliva mám kolem devíti litrů na 100km. Jezdím ale hodně po městě a krátké vzdálenosti tak to chápu. Teď mě ale začalo zlobit, že se mi ztrácí olej. Po výměně oleje (plné syntetiky) se do půl roku ztratily 2 litry a po dolití byly do půl roku zase pryč. Nyní jsem vyměnil zase olej a zkusil jsem po poradě se servisem polosyntetiku, prý hustší. Nevím proč se tak z ničeho nic děje tak prosím toho, kdo se s takovou závadou setkal u tohoto vozu, jestli by mi poradil. Rád bych se vyhnul opravě motoru za 30 - 40tisíc korun. Děkuji Martin

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

Únik motorového oleje

Ahoj! Mám podobné zkušenosti. Mondeo, r.v. 11/2000, 1.8, 92kW, dnes už 210 tis. km. (bez závad a nehody... :-))). V průběhu výměny (cca 15.000) dolévám cca 2 litry, ale pouze v případě používání plné syntetiky. Jakmile jsem změnil olej na polosyntetický, neuniká téměř nic. Narozdíl od jiných motor nijak zvlášť nekouří, ani nevykazuje jiné potíže. Navíc jsem před léty přestavěl na LPG a ani s tím není sebemenší potíž.

25.02.2015 | 15:11:23 | Ivan  | 195.22.41.* Reagovat

Jestli chcete auto užívat dalších 100 nebo 200 tis. km, tak si to opravte. S největší pravděpodobností to budou pístní kroužky. To poznáte, pokud máte vyšší kouřivost (oblak kouře má šedomodrý odstín)- a pokud nemáte olejové kolo pod autem, tak je to určitě ono. Není to nic, co by neopravil i neautorizovaný servis, který si za vše, a především za práci, vezme méně, než polovinu toho, co autorizovaný. Každopádně je to dost brzo. U takových 250tis. km bych se tomu nedivil. V necelých 150 je taková závada dost brzo. Určitě bych se nesmiřoval s tím, že budu prostě oddaně olej dolévat. Časem si tak zničíte další drahé věci, jako ventil EGR, katalyzátor a pod. Nestojí to za to.
Fordy na sobě hodně zapracovaly a dle modelu přibližně od r. 2000 jsou to zvláště po stránce podvozku a motoru (benzínových) nenáročné vozy, protože opravy nejsou cenově zlé (většinou se vše dá každá součástka měnit samostatně) a rozhodně to stojí za to opravit. Nečekejte s opravou, když něco není, jak má být. To platí obecně pro všechny vozy.
Když máte sešlé rozvody, taky nečekáte, až přeskočí řemen (a to zrovna ford mondeou má spolehlivý a nesmrtelný řetěz) abyste pak opravovali půl motoru. S únikem oleje to není jinak.
A ještě k těm neautorizovaným servisům - celý život jezdím do jednoho neautorizovaného servisu. Jezdil jsem tam s felicií, nebojím se tam jet ani teď s moderním fordem. Autorizovaní přečtou diagnostiku a pak jen mění součástky a účtují si od 500 na hodinu, aby zaplatili kravaťáky v salonu. Neautorizovaní si za hodinu účtují ani ne polovinu za hodinu práce, nehledě na to, že jsou to borci, protože jim rukama projdou všechna možná auta a příčinu závady poznají často už po sluchu. Neautorizovaný servis nemá svázané ruce ve výběru dodavatele náhradních dílů - ten slušný dělá tak, že vychází z originálních součástek, ale je li někde něco kvalitnější (neoriginální díl nemusí být zákonítě horší), udělají to kvalitněji. Neautorizovaný servis není s nikým smluvně vázán a proto se musí snažit, aby si udržel pověst a zákazníky.
A zvláště u nás je to tak, že jakmile vyprší smluvní lhůty, většina řidičů se stejně do autorizovaného servisu již nevrací a tak se tamní servisácí ani nemají možnost ve své profesi zdokonalovat, když nemají na čem.

05.10.2012 | 14:44:22 | Ford Fanda  | 81.91.216.* Reagovat

spotřeba oleje

Ahoj, mám ten samý problém.Šedý kouř - jak za wartburgem :( Jediný rozdíl je v tom, že spotřeba oleje je větší. Ach jo... co s tím... vyměnit pístní kroužky? vyměnit motor? vůbec nemám představu co se vyplatí. Jak jsi to vyřešil ty?

01.06.2012 | 19:53:36 | Am  | 81.201.60.* Reagovat

spotřeba oleje

Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda jste na něco přišli, proč nám ty duratecy HE 92kW tolik žerou olej... :-(

07.01.2012 | 22:54:29 | vojta  | 94.112.32.* Reagovat

RE: spotřeba oleje

tak to musia byť super motory,mám nissan primera gt 2.0-110kw rv.98 najazdené 306000km,na 12.000km dolievam 0.3 litra oleja mobil 5w40 ten motor asi nežerie nič lebo tie tri deci pustí okolo olejovej vane ktorá je stále trocha zavlhnutá od oleja nechce sa mi vymieňať tesnenie kvoli tej troche oleja sa to neoplatí,nuž berte si príklad.

08.01.2012 | 12:18:52 |   | 91.127.220.* Reagovat

RE: spotřeba oleje

Mam aj ford aj nissan Ako motor v poho prevodovky o k.k.te slabe a kasna cisty hnoj sama hrdza Na forde problemy trochu elektrika a ten motor ale to podla toho co som nazbieral info len vtedy ak sa dava druzstevnicka nafta a nemenia filtre ako maju a benzin ten neviem. Nissam nestabilny ford sedi ako prikovany podla mna viac plusov ford ako nissan Aj jedno aj druhe ma plusi a aj minusi

25.03.2012 | 20:44:57 | stevo  | 217.12.62.* Reagovat

RE: spotřeba oleje

No jestli to teče kolem olejové vany, tak se to dá vydržet a dolévat - ale ono to těsnění zase není tak drahé. Myslím, že 4 litry např. oleje 5W-40 je dražší, takže proč to neopravit. Proč si dělat binec na parkovišti. Jednou se stane, že si dlouho nevzpomenete, a pak to někde zadřít - to nestojí za to.
Já nevím, že jsou mezi námi stále takoví, kteří k autům přistupují, jak ke staré Škodě 100. Já razím teorii, že žádná oprava není tak drahá, aby nestálo za to ji udělat co nejdřív. Pokud to samozřejmě není oprava, která by převyšovala cenu auta. :-)

05.10.2012 | 14:51:20 |   | 81.91.216.* Reagovat

Také mám ten samý motor a model rv 2003, mám ho pár měsíců a teď jsem také doléval 2 litry (cca po 3000km), zatím netuším proč ...

30.05.2011 | 12:40:00 | bart Reagovat

Ahoj Martine.Mám ten samý motor a ted jsem řešil to samé.Můžou to dělat zapečené pístní kroužky a nebo gufera co těsní ventily.Mám auto po opravě a teprve ho zajíždím tak uvidím.Hustším olejem to nevyřešíš.

02.01.2011 | 21:14:19 | Petr Reagovat

RE:

jak to dopadlo se spotřebou oleje po výměně těsnění ventilů ? mě to žere cca 1L na 1300km, nevadí mi dolévat, ale pokud by to těsnění vyřešily, bylo by to fajn. p.s. tlaky ve válcích mám prý na 1+

09.05.2013 | 07:30:29 | vojta  | 94.112.32.* Reagovat

RE:

Nemate to stoceny? ja mam 190tis. km a olej nedolevam, vydrzi 12000km, pak vymenuji a mam olej nekde na pod pulkou na 1/3. A to je i krasne tichy a relativne zivy.

11.03.2014 | 21:42:03 | Reny  | 193.86.118.* Reagovat

RE: Motor žere olej

Přečetl jsem si celou diskuzi a musím říct, že mám asi tím pádem zvláštní motor. Mám ford mondeo 2.0 107Kw rv. 2000 a najeto 273000 Km. Auto jsem koupil s olejem 5W30 a motor žral olej neskutečně cca 1L/ 1000Km, ale dle manuálu výrobce vše v pořádku, protože tohle je přesně jejich hranice. Z výfuku mi nejde žádný oblak oleje, pod motorem nemám ani kapku.
Olej jsem změnil za 10W40 polosyntetiku a žravost se snížila na 0,5 L na 1000 Km, a o to šlo snížit spotřebu oleje, ale....stále motor olej žere. Z výfuku žádný oblak, pod motorem ani kapka. Tak mi teď vysvětlete kam ten olej mizí???

Jediná jistá věc je ta, že když jsem dělal emise na autě s olejem 5W30, tak mi musel dávat hadru do výfuku abych prošel a to právě přisuzuji tomu oleji, který mi to zhoršoval.

28.08.2016 | 11:40:43 | David Tejkal  | 86.61.179.* Reagovat

RE: Motor žere olej

Je to na generálku motoru. Když je u benzínového fordu takový problém, tak s použitím polosyntetiky 10W-40 se spotřeba vždy sníží, to ano, ale je to takové dočasné skrývání katastrofy. Když sežere u 5W-30 1L na 1000km, tak opravdu nečekejte, že uvidíte nějaký kouř z výfuku. Ale zkuste se někdy podívat do zpětného zrcátka, když dupnete na jedničku na plno a pěkně ji vytočíte.
Nečekejte a jestli to auto chcete ještě pár let jezdit, tak doporučuji udělat GO motoru - přinejmenším se budou muset vyměnit kroužky na válcích. S trochou štěstí to bude stačit. Mi měnili ještě pár nějakých věcí - dal jsem celkem 20tis. Kč. Teď ok. Po 10´000km jsem dolil snad 2 deci.

10.10.2016 | 17:58:27 |   | 89.24.189.* Reagovat

RE:

Opravit. Taky jsem měl komprese OK, ale olej se ztrácel. Přetěsnění rozhodně pomůže a poznáte zlepšení i na výkonu, když v motoru vše sedí, jak má.

10.10.2016 | 18:01:04 |   | 89.24.189.* Reagovat

Ford c-max 1.8 b 92 kw Nadmerná spotreba oleja

Mám Ford c-max 1.8 benzín 92 kw r.v. 2008 a pri nájazde cca. 150000 km som zaregistroval nadmernú spotrebu oleja - na 1000 km aj 2-3 litre. Tlak vo valcoch v poriadku. Nepomohla ani výmena oleja za 5w 40 a po čase mi zasvietila chyba motora - EGR ventil. Záver: kompletná generálka hlavy valcov spojená s výmenou celej ventilovej sústavy (niektoré ventily boli doslova ohnuté a netesnili) a semeringov ventilov (boli úplne tvrdé a prepúšťali olej). Našťastie, hlava nebola prasknutá. V servise tu hlavu prirovnali k hlave ventilov z auta na LPG, alebo nadmernej záťaži studeného motora. Preventívne boli vymenené piesne krúžky, pričom vnútro valcov nebolo poškriabané.

19.04.2021 | 14:59:02 | Robo  | 82.145.208.* Reagovat

RE: Ford c-max 1.8 b 92 kw Nadmerná spotreba oleja

Mám C-maxe 250tkm 1,6 benzín a NIC, motor šlape jako hodinky, každý rok nebo 20tkm nový olej, jedenkrát rozvody a jedenkrát!svíčky, jnak nic...

27.04.2021 | 08:11:31 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat