Recenze Ford Mondeo 1,8TD TCI
“Za ty peníze to byla jasná volba, a zatím to vypadá, že byla dobrá!”

Autor recenze: Marty Spruce (23 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:RFN Endura DE Stav km při koupi:192 500 km Stav km nyní:195 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 30. 12. 2012

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Kadett E GT 1,6i Mercedes-Benz Vito 1O8D Fiat Uno 1,Oi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

interiér a kufr u verze kombi
jízdní vlastnosti
stále slušný vzhled (mk2)
cena ojetin
jednoduchost motoru

Slabé stránky

časté problémy s centrálem u Fordů
malý rejd
konstrukce motoru (litiniová hlava válců)

Závady a opravy na autě

Zatím jsem s autem najel pouze 3000Km a během této doby se vyskytly je tyto závady:

-nefunguje centrální zamykání při odemykáním klíčem
-špatně fungující DO k centrálnímu zamykání během snížení teploty
(na chvíli vyřešeno výměnou baterie v ovladači)
zatím neřeším

-poškozené vedení stahování okna u řidiče
projevuje se vzpříčením okna při zavírání - nutno pomáhat mu rukou a držet směr..

-při teplotách kolem nuly a níže má motor po nastartování nízký volnoběh kolem 6OOot,
po pár minutách běhu se ustálí na 9OOot.
Na vině je nejspíše zatuhlý motorek ovládání volnoběhu, který jsem vyndal, vyčistil, ale zatím nevrátil zpět.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Člověk by si řekl, jak může ještě někdo v dnešní době koupit automobil s motorem, který má snad nejhorší pověst ze všech Fordů od druhé světové války. Právě proto zakládám tuto recenzi, jako sběrné místo pro poznatky tohoto vozu.

Ke koupi tohoto automobilu s daným motorem 1.8TD(TCI) 66kW přiměly pouze dvě věci, a to cena a jasný sympatický původ vozidla. I po obrovskému množství negativních názorů na tento motor jsem ho po několika dnes rozmýšlení vzal, i kdybych ho měl po roce prodat. Koupil jsem ho za 16OOOKč, což je myslím slušná cena automobilu čerstvě po technické, s již zaplacenou EKO daní, po výměně oleje a vzduchového filtru, letní i zimní sadou kol a kompletní povinnou výbavou.

Automobil má klimu, přední elektricky stahovaná okýnka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, elektricky stavitelnou výšku sedadla řidiče, el. ovládaná zrcátka, centrální zamykání s DO, dělená zadní sedadla, tažné. Celkově je v dobrém stavu, koroze prahů a podvozku není, jen je na každém zadním lemu jedno místo cca 1x1cm rezavé místo.

Interiér ani po letech neurazí, přístrojová deska je uspořádána v pohodě.. Automobil je velmi prostorný a zpříjemněný loketní opěrkou vpředu a vzadu. Výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Za zmínku stojí hlavně kufr, jehož nakládací hrana je příjemně nízko a po sklopení sedadel vznikna plocha cca 190cm dlouhá, což je i pro průměrně vysokého člověka na pohodlné vyspání.

Jízdní vlastnosti hodnotím jako dobré, i když je to samozřejmě otázka vkusu a schopnostech řidiče. Dle mě auto je velice pohodlné a přiměřeně odpružené(né tak měkké, jako Escort) Podvozek zvládá moje požadavky perfektně. Ostřejší průjezd zatáčkou(ano, i s tímto motorem jde jet svižně) zvládá velice v pohodě, pravděpodobně je důvodem nezávislé odpružení zadních kol a použití dostatečně širokých pneu(225).
Jedinou nevýhodu zatím vidím ve slabším rejdu a tím většímu poloměru otáčení.

Brzdám mohu říct jen to, že brzdí statečně, i když s trochu větší ovládací silou, než třeba Octavia I. Snažím se jezdit plynule, ale i při prudkém a častém brždění jsem vadnutí účinku nezpozoroval.

Motor sám o sobě zatím pracuje dobře, hladina oleje se drží na stejném místě. Co se týče pověstného startování, zatím jsem startoval při nejmenší teplotě asi -13 celsia a po dvojitém nažhavení a delším točení startérem (3s) auto chytá na můj vkus ještě v pohodě, ale opravdu je znát, že oproti ostatním stejně starým dieselům v tomto značně pokulhává(dáno systémem vstřikování do předkomůrek a horší kompresí za studena).
Při jízdě se chová ochotně, ale hbitý začíná být až od 2OOOot nahoru, kdy začne fungovat turbo a tento zátah trvá cca do 3500 otáček.
Z důvodu velmi úzkého rozsahu využitelných otáček je třeba naučit se řadit tak, aby motor byl svižný a zároveň se nepodtáčel.
Rozhodně to není líný motor, ale rozhodně by Mondeu neuškodil silnější. Vzhledem k tomu, že hlava motoru je litinová, totožná s variantou motoru bez turbodmychadla, je velmi náchylná na prasknutí, takže je potřeba chovat s k němu za studena slušně.
Automobil je také velmi zvláštně zpřevodovaný. 1. stupeň je velmi krátký(po rozjezdu a vytočení i třeba na 35OOot máte pořád pocit, že "stojíte"). Při tachometrových 140Km/h motor točí někde na 3300ot, což je akorát na cestování při této rychlosti..

Spotřeba od koupi mi vychází 6,8 litru. Je vyšší z důvodu provozu zejména ve městě. Jezdím denně do práce vzdálené 18km, při zimních teplotách se motor na této krátké trase hůře zahřívá, řeším to zakrytím chladiče. Delší cesty absolvuji při výjezdech na koncerty s kapelou, tzn. plně naložený se spotřebou do 6 litrů.

Závěrem lze říci, že pokud člověk natrefí na dobrý kus, rozhodně auto dobře poslouží. Je obecně při koupi nutnost pečlivě kontrolovat stav kapalin(zda se nemísí díky defektu hlavy nebo těsnění), tlaky válců, neodborné zásahy do motoru a dbát na rozvody motoru. Automobil se hodí pro někoho, kdo se v autech trochu vyzná a dokáže s nimi splynout. Kdo má rád svižnější jízdu, také si přijde na své, jenom je potřeba naačit se řadit a dodržovat zásady zahřátí motoru. Když se zájemce porozhlédne po variantě v benzínu, pravděpodobnost dobrého kousku bude jistě větší.



Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo

Vložit komentář

Prodáno

Auto jsem prodal před 2 měsíci nové majitelce do Pardubic společně s kompletní rozvodovou sadou a předními kotouči s destičkami. Ford jezdí vesele dál, mám z něho radost.

28.11.2013 | 12:33:10 | Marty Spruce  | 192.168.1.* Reagovat

Již najeto 205 000

Auto stále v pohodě, centrál i DO začaly pod odchodu zimy fungovat bez problému. Auto čekají nové kotouče, destičky a brzdová kapalina. Také se zvětšila rezavá místečka okolo zadních lemů, tak přemýšlím jestli má cenu to opravovat. Také o sobě dávat originální spojka, která při drsné jízdě vesele prokluzuje.
Po zimě se spotřeba drží lehce nad šest litrů - ježděno z 90% v Praze denně do práce a zpět. Již nejsem na motor tak opatrný, jako ze začátku a hlava stále drží. Motoru každopádně vytýkám jeho lenost do 1900 otáček. Závidím nafťákům, které se nemusí držet v otáčkách, skoro, jako kdyby to byly benzíny :) Každopádně pohodlí v tomto autě mě pořád baví.

17.06.2013 | 23:44:20 | Marty Spruce  | 89.176.236.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Mondeo