Recenze Ford Transit 2.0 74Kw
“Perfektní užitkový vůz s dobrou spotřebou,ale menším výkonem”

Autor recenze: Petr K. (27 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:TDDI Stav km při koupi:224 000 km Stav km nyní:269 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 30 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 13. 2. 2013

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Golf 1.6 Volkswagen Golf 1.9TD Subaru Justy

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Jednoduchost a spolehlivost
Spotřeba

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

V podstatě všechny závady na vozidle způsobené řidičem.
-Utržené táhlo řazení,
-Ucpaný přívod nafty do pal.filtru vysráženým parafínem(špatná příprava na mrazy). -Utržená klika bočních dveří.
-Prasklé listové pero (velmi časté přetěžování vozidla).
-Nyní hlučnější ložiska alternátoru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Transita vlastním něco přes 2 roky, je to verze 300L (dlouhý) s druhou řadou sedadel a posuvnou přepážkou, přední náhon. Jinak se jedná o sociální verzi - žádne ABS, žádný otáčkoměr, 1x airbag. Auto určitě nevyniká nějakým komfortem, je to prostě užitkový vůz, pouze sedadlo řidiče je vcelku pohodlné a posez je taky velmi příjemný - s vozidlem se dá v pohodě bez únavy najet 800km denně,ale lepší by bylo si dát špunty do uší :-) Jinak vržou boční i zadní dveře, hluk od nerovností na vozovce se umocňuje v celé skříni, na to by jistě byla lepší verze oddělená pevnou přepážkou.
Výkon motoru určitě neohromí oproti moderním dodávkám, ale o to mi nejde, stejně se v dnešním provozu žádným výkonem o moc nikam neposunete. Vozidlo má užitečnou nosnost 1100kg. Tuto hodnotu jsem snad překročil pokaždé když něco vezu, většinou se snažím nepřekračovat 1,5 tuny nákladu, ale několikrát jsem vezl i 2tuny přes celou republiku (pak mě praskl lisťák). S takovým nákladem si motor taky poradí, horší už potom brzdit. Jednou mě zakřupalo v homokinetickém kloubu, takže očekávám jeho následnou poruchu.
Ceny náhradních dílů u autorizovaného prodejce nejsou pro mě přijatelné, takže volím druhovýrobu u autokelly, elit atd. Stejně tak motorový olej - předepsaný je 5W-30, ten u mě vozidlo asi nikdy neuvidí kvůli jeho ceně, jezdím na 10W-40 od starlinu(autokelly) a měním po 10tis km. Palivový filtr, vzduchový filtr-oboje druhovýroba (filtron, starline)
U tohoto auta si cením jeho minimálních nároků na údržbu, rozvody řetězem, dobrý přístup při výměně oleje a filtrů. Je to takový dělník, který slouží přesně k tomu, na co jsou užitková auta vyráběna. S motorem, turbem, převodovkou, EGR ventilem nebo něčím ostatním jsem neměl nikdy problém. V budoucnu mě čeká výměna předních kotoučů a destiček a chci udělat přední nápravu, protože čepy a uložení u 2 tunového auta na českých silnicích dostává zabrat, navíc když se k tomu přidá další náklad 1,5 tuny.

Vozidlo používám na občasnou autodopravu, na kempování a na výlety s motorkou, dovoz palivového dřeva, na pole atd.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Transit

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Transit