Rok výroby:2003Typ motoru:TDDIStav km při koupi:224 000 kmStav km nyní:269 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?30 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:13. 2. 2013
Předchozí auto:Volkswagen Golf 1.6Volkswagen Golf 1.9TDSubaru Justy
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Jednoduchost a spolehlivost Spotřeba
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
V podstatě všechny závady na vozidle způsobené řidičem. -Utržené táhlo řazení, -Ucpaný přívod nafty do pal.filtru vysráženým parafínem(špatná příprava na mrazy). -Utržená klika bočních dveří. -Prasklé listové pero (velmi časté přetěžování vozidla). -Nyní hlučnější ložiska alternátoru.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Transita vlastním něco přes 2 roky, je to verze 300L (dlouhý) s druhou řadou sedadel a posuvnou přepážkou, přední náhon. Jinak se jedná o sociální verzi - žádne ABS, žádný otáčkoměr, 1x airbag. Auto určitě nevyniká nějakým komfortem, je to prostě užitkový vůz, pouze sedadlo řidiče je vcelku pohodlné a posez je taky velmi příjemný - s vozidlem se dá v pohodě bez únavy najet 800km denně,ale lepší by bylo si dát špunty do uší :-) Jinak vržou boční i zadní dveře, hluk od nerovností na vozovce se umocňuje v celé skříni, na to by jistě byla lepší verze oddělená pevnou přepážkou. Výkon motoru určitě neohromí oproti moderním dodávkám, ale o to mi nejde, stejně se v dnešním provozu žádným výkonem o moc nikam neposunete. Vozidlo má užitečnou nosnost 1100kg. Tuto hodnotu jsem snad překročil pokaždé když něco vezu, většinou se snažím nepřekračovat 1,5 tuny nákladu, ale několikrát jsem vezl i 2tuny přes celou republiku (pak mě praskl lisťák). S takovým nákladem si motor taky poradí, horší už potom brzdit. Jednou mě zakřupalo v homokinetickém kloubu, takže očekávám jeho následnou poruchu. Ceny náhradních dílů u autorizovaného prodejce nejsou pro mě přijatelné, takže volím druhovýrobu u autokelly, elit atd. Stejně tak motorový olej - předepsaný je 5W-30, ten u mě vozidlo asi nikdy neuvidí kvůli jeho ceně, jezdím na 10W-40 od starlinu(autokelly) a měním po 10tis km. Palivový filtr, vzduchový filtr-oboje druhovýroba (filtron, starline) U tohoto auta si cením jeho minimálních nároků na údržbu, rozvody řetězem, dobrý přístup při výměně oleje a filtrů. Je to takový dělník, který slouží přesně k tomu, na co jsou užitková auta vyráběna. S motorem, turbem, převodovkou, EGR ventilem nebo něčím ostatním jsem neměl nikdy problém. V budoucnu mě čeká výměna předních kotoučů a destiček a chci udělat přední nápravu, protože čepy a uložení u 2 tunového auta na českých silnicích dostává zabrat, navíc když se k tomu přidá další náklad 1,5 tuny.
Vozidlo používám na občasnou autodopravu, na kempování a na výlety s motorkou, dovoz palivového dřeva, na pole atd.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Transit