Recenze Kia Shuma 1.6 16V
“Nemastné neslané průměrně pohodlné přibližovadlo z bodu A do bodu B.”

Autor recenze: svlastik (32 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.6 16V Stav km při koupi:145 000 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 19. 11. 2012

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.2

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

Nízká pořizovací cena
Pohodlná průměrná jízda bez vrzání

Slabé stránky

Pochybná karoserie
Větší spotřeba
Dostupnost náhradních dílů

Závady a opravy na autě

Nefungující anténa rádia, centrál spolujezdce, koroze lemů prahů, blatníků, umírající servo, geometrie vozu, pískající kladka, trhající sedačka řidiče.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tak asi bych mohl popsat to své autíčko. Budu porovnávat s Octou, protože je to stejná třída, stejná kastle i stejně obsahový motor a měl jsem oba vozy. Až na to, že v Octě jsem měl motor Tdi.
Nejprve interiér
Je líbivý, korejci maj o něco vyšší posezení než japončíci, takže tak nějak průměr. Sedačka řidiče se už ale trhá v těch pověstně nejextrémnějších místech povolují švy boky. Typické taky u jiných značek, které nalítají podobné kilometry, počítám k ním nejen octu ale i Baworáky 3 a 5, však to známe.
V sedačkách se sedí dobře, nebolí zadek, jsou o hodně měkčí od Škody, no přirovnám k Fiatu spíše. Fiaty jako lidové vozy maj jedny z lepších sedaček, které mě neurazí. Do italů se ale lépe nastupuje. Blbě se mi opírá levá ruka o dveře. :D Jinak někdo nemá rád když mu koleno dře o středový panel, já si toho nikdy nevšim u žádnýho auta, a to jsem celkem při těle, naopak někdy jsem si tím středovým panelem upravil nohu abych mohl udržet určitou polohu nohy na plynu na delší trasy, kde není tempomat.
Kvalita plastu na lepší úrovni od Škody stále se leskne jak nová. Volant je na druhou stranu hoodně ošuňtělý na můj vkus a uvažuji o potahu i když u Škodovky to bylo trochu podobný. Odkládacích míst je tak akurát, nic navíc, boční kapsy, odkládací prostor pro pitíčko a šuplík spolujezdce. Kvalita tlačítek, o něco lepší od Škody, místo vzadu samozřejmě větší. Mě třeba už blbne centrál spolujezdce, ale nevím jestli se do toho někdo nechtěl dostat a tím to vlastně zničil.
Audio příšerný, uvažuju o změně repra. Rádio jiná značka - nefungující originál motorkem poháněná anténa, která je třeba vyměnit za obyč. snad u všech modelů Shumy.
Motor 1.6 16V žravý 8,5-9litrů běžně. S lehkou nohou 7l, rekordní 6,5l. Moc netáhne, slabší od Octávky. Silně poddimenzovaný, nebo to prostě korejci ještě v těch letech (2002) neuměly. Po otevření kapoty na mě motor působí dojmem, že by stejně vyšší výkon nedával, materiál vypadá o něco laciněji než v Octávii, až na takové pěkné vzhledové plasty a sací parohy. Nedoporučuji výměnu oleje a olej.filtru, pi.oval jsem u tohodle auta 3 hodiny a stejně jsem to pak pořádně ani nedotáh a musel to za mě udělat někdo jiný. Jak lakatoš, hrůza kdo vymyslel takové místo u motoru, kde ten olej.filtr se mění snad nejčastěji na tom motoru. :D
Karoserie, tak u toho to je děs, koroze prahů, blatníků lemů, po 10letech mno, 10 let tak jo dá se to zkousnout, horší byly Škodovky před Octou. Ale jak jsem rozdělával ty prahy, tak to bylo jak papír a loupal to rukou až půl metru podél, jak to chytlo rez. Naštěstí žádný chycený nosník. Kde by musela dolů náprava, nebo u podlahy, kde by musel dolů vnitřek a koberce. Takže před zimou je to v pohodě opravené a od koroze klid. Lak je hrozný, že to nemůže jít přes myčku, každý škrábanec se tam objeví a nelze to zaleštit. Oproti Octě, s nesmrtelnou kastlí se to nedává srovnat bohužel, tady Octa s přehledem tu Shumu válcuje.
Jízda - auto dobře řadí, brzdí, posilovač ten dobře zatáčí. Takový velmi mírný podprůměr v jízdních vlastnosti se Octě na suchu nevyrovná, za to na mokru je na tom lépe Shuma. Octě na mokru předbíhá prdel a sebemenší ledovka a mírně zajetý tlumiče a nic nepomáhá a tedy já jsem se s Octou vysekal a to jsem na ní měl týden staré zimní gumy. :( Se Shumou mi to nehrozí tomu věřím, protože je dobře vybalancovaná podvozkově i brzdama a nemá tak těžký předek navíc už jsem s tím několikrát na mokru jel a drží stopu skoro stejně jak na mokru, žádný extrém, uvidíme na ledovce v zimě. )

Auto jsem si pořídil přes rodinu za tržní cenu, a v rodině byl vůz cca 2-3 roky a měl najeto na tachometru kolem 100tkm, takže jsem věděl do čeho jdu, kde majitel nebyl spokojen se spotřebou a potřeboval vůz na denní dojíždění do práce. Auto vypadá stále dobře,zřejmě nemá stočené km. Také pochybuji, že by benzínový korejec odjezdil třeba 200tkm bez většího zásahu do motoru.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Shuma

Vložit komentář

Vrakac

Tak kiu jsem hodil do vrakace. Najeto nevím asi 220tkm. Měla ještě technickou. Nebudu krmit dva auta. Závady měla ke stávajícím navíc zadní brzdy, rezle brzd.trubky, rezly vyfuk, opět se ozval homokynetak a to byla pro mě konečná, opět koroze, servo únik bez hledani zavady a samo ze nefunkcni klima se kterou jsem jezdil uz nejaky ten rok. Na přípravu pro technickou by vyžadoval zhruba víc než 10t. Takže nashle...jinak pecka auto, ročně me vycházel asi na cca 10t provoz náklady na údržbu plus pohon. Tedkonc mam strašnou kasicku a na Shumu budu jen v dobrem vzpominat...

24.05.2020 | 10:04:00 | Svlastik  | 82.117.146.* Reagovat

RE: Vrakac

Udelal jsem recenzi na nove auto a uprostred se mi to smazalo, takze vas mrdam se dupat s recenzi, nemám čas. Mám Seata Alhambru 2.0 lpg, strasny krám ale splnuje me naroky - celopolstrovane dodavky.

24.05.2020 | 10:46:06 | svlastik  | 82.117.146.* Reagovat

Konzervace

Tak už počítám, že půjde pod plachtu, bo na vrakáč je jí škoda. Najeto 210tkm. Jelikož jsem jí koupil tehdy za 30t tak s najetím cca 70tkm a cca 7lety užívání paráda mno. Ročně si bere krom PHM se vším všudy cca 12tisíc(pneu, pojistka, STK, koroze, servis). Auto už dávno nemá klimu začíná blbnout elektrika oken spolujezdců, bo se nepoužívají a zas ta kosmetika a blbinky. Z motoru teče, spotřeba oleje vysoká asi litr 1tkm, výfuk děravý ale takové ty milimetrové neviditelné nic a to nestojí za to to sundávat, ale prdí to. Zadní náprava neunese to co bych rád vezl, rozvrzal bych jí. I když jsem nepsal, prostě investice tam roční jsou a ještě by chtěly průběžně. A Rezne to před očima. Geometrie už, aby se dělala co výměna gum. Potřebuju pracovní auto s rovnou podlahou a tažným. Už jsem si koupil dalšího žďorba, ale ještě nenajel ani 100km, možná sem něco napíšu, uvidím, budou to hlavně investice před spuštěním provozu, bo s ním ještě nejezdím. A na začátku bude chtít balík zainvestovat, takže to bude hodně velké zklamání už na začátku, koupil jsem to za vyšší cenu a v mnohem horším stavu. :( Né jako tohle moje autíčko, na které budu v dobrém vzpomínat, ty Shumy byly třeba vůči Octě hodně, ale hodně podceněné, né jako dnes Kia Ceed co stojí skoro tak jak Octáva. To dnešní nabídka korejců např. Hyundai I30 a Kia Ceed za stejnou cenu koncernu, ale když se to prodává tak proti gustu....
Ale holt co jsem teď chtěl to mám. Shuma je na práci a převoz malá, s drobnými investicemi by se s tím dalo jezdit ještě klidně dalších 5let. Ceny ojetých aut brutálně podrahly a ten stav, hrůza boží. Nové jsem sice chtěl a tak uvažoval o vybavené třeba Dacii MCV a mohl mít klid třeba 7let bez investic. Ale mě ta koroze už fakt nebaví a vidím Ty Dacie a i Ty první Dustery a reznou, fakt reznou, dokonce i ve šroubeních, kde je normál pozink materiál, podložky, matky, prostě je horší jak třeba ta moje Kia Shuma po 10letech. Zase jsem se koukal po bazarech dlouho a nechal se zviklat zajímavou nabídkou uvidím jestli nebudu litovat a nevrátím se zpátky k Shumě, kterou si asi zakonzervuju bo to prodat třeba za 10t aby mě otravovali a problémy s přepisem mi nestojí za to a pár šupů za povinné ručení mě nezabije. A pod tu cenu proč? Když to můžu mít jako pohotovostní spolehlivé kdykoliv, když budu třeba potřebovat odstavit tu čerstvě koupenou kraksnu na opravu... Tak ojetinám zdar...

28.05.2019 | 09:29:09 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Nalítáno cca 170tkm

Moc už nejezdím.
Servis LPG + výměna jednoho homokineťáku + STK. Trochu ranec cena asi jako na teréňáka, protože asi korea. Tak jako první vážné nečekané mínus. :(
Neustále měním žárovky (2xpůl roku), asi nějaký zkrat, nebo špatná kvalita(cca 70kč H4-supermarket).
No a to je tak vsjo doufejme aspoň na půl roku.

04.03.2015 | 06:56:14 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Po zimě

Nedávno se objevila jedna velká závada. Auto přestalo nějak jet. Vynechával jeden válec a taky cvakat jemně a výkon zprvu začal prerušovaně vynechávat jako kdyby zapínala klimoška(a totál odebírala výkon), a v neutrálu vibroval, čekal jsem nejhorší a šetřil prašule, Z víka ventilu se prolíná olej(ten bude muset jít přetěsnit), po tisíci km se ztratil výkon o 30% a vypadalo to na nouzový režim, vinil jsem z toho ventily a tlak v čudu a motor na rozborku. Protože mám na takový auta fakt smůlu. Objevila se kontrolka motoru na palubce. No nic naplat, objednal jsem se do servisu. Pak mě ještě napadlo vyměním svíčky ať tam nejsem za ostudu, všechno ostatní mělo být v poho, výměnu oleje dokonce podruhé za 10tkm díky tomu zatracenému olej. fitru, který se nedal dotáhnout a zas teklo z něj a utahoval jsem ho snad na popátý, tak snad jsem trefil ten správný grif a už z něj neuteče ani kapka.
Rozdělávám kable ke svíčkám a najednou ty plechové drátky z kablů zůstaly na svíčkách, tak volám servisákovi, že smůla auto nepojízdné a odročuji to a že zavolám pak až si to dám do kupy. Vyměnil to i se svíčkama NGK a šup, auto opět jezdí zase jak má a po vyresetování baterky se mi už kontrolka neobjevila. Šťastný jak blecha, že to bylo tímhle. Komplet to stálo cca 1500,- za díly. Letos jdu na technickou, tak stejně servisákovi práci nevezmu, půjde na kontrolu LPG a filtry.
Dále jsem karosářem nechal opravit blatník, po někom kdo mi tam nacouval či co a hlavně korozi na blatníkách. Opět prašule v několika tisících. :/ Hrůza, opět budu letos kontrolovat spodek jede to rychle, sice centimetry na zadních lemech u zadních dveří, ale vadí mi to a zvedání auta už řeším skrz nosné díly náprav, nevím co je pod lakem u prahu atd.
Následky, které jsem si vzal díky tomu, že jsem jezdil s autem který měl nepravidelný chod cca tisíc km. Rozvrže se palubka, ale jen při rozjezdu pak klid, rozvrzané přední boční okna při stáhnutí nadoraz(asi povolené vodící lišty oken ve dveřích, na to kalím, až si taky vyměním slušné repráky do dveří jak bude čas tak při jednom).
Dále jsem zjistil, že mi zatýkají kapičky v jízdě za zadním sklem, těsnění se rozlepilo a rozpadlo na skle pátých dveří, někdy jak bude návštěva obchodu tak si objednám.
Dále byla investice na klimu, šel jsem do servisu, protože to brutálně rosilo, a já měl za to že to byl únik kapaliny a strachoval se o to. Inu 12 roků stará ojetina, takové staré jsem ještě neměl s plně funkční klimou na 80%. Tak mě ubezpečili, že je vše v pořádku a přitom jsem si už vyměnil náplň, že prý tam byla od výroby. Také informovali, abych si pořešil později jakýsi filtr klimy, aby mě to nesmrdělo po klimě a možná bude zaneřáděn a může se poškodit něco na soustavě. A kabinový filtr už je taky nutný na výměnu, hodně dávno KO, též od výroby. Příští rok asi, nevím.
Za tu chvilku celkem víc investic no. Ale na to co jsem měl za střepy před tímhle za podobnou částku(vše ojetiny cca do 50tisíc)si stále pískám. 
Motor je myslím základ z Mazdy 3 a to samé i podvozek, kde nápravy by mělý být podobné i s Fordy starého mondea 90.let. Kladky si pískají, ale fungují. Prostě taková jednoduchost. Jízdní vlastnosti si všímám, že opravdu nejisté, houpavější, ale pohodka. Servo vůbec nezlobí jak jsem si prvně myslel, jen jsem dolil kapalinu. Klepklep.
No hodnotím, že ta koroze se na tom autě dost prodražuje a to mě čeká prohlídka spodních dílů a promazání, neboť počítám, že auto budu chtít mít dýl a budu chtít některé věci spravovat a vyměňovat. Tak abych pak třeba na nápravu a ramena nemusel brát flexu, sekáček, kladivo a kupovat nové šrouby držáky, brzdové trubky, úchyty výfuku atd. Tak lepší než Kia rozhodně Peugeot,Škoda, Audi a jiný pozink vozidlo.  Kia,Hyundai je dobrá volba místo novějších Fiatů, či Opelů, snad se lidi neurazí, ale všímám si trhu, že opravdu Fiat a Opel je na tom s prodejem hůř od dob nástupu korejce, ten je asi nahrazuje.

24.04.2014 | 09:59:21 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Po zimě

Dobrej krám na to jak je to starý :)

06.03.2015 | 17:26:31 |   | 62.245.124.* Reagovat

po 10tkm

Tak nalítáno dalších 10tkm a to je rok za mnnou. Klep klep, řeším jen korozi a staré blbiny, pomaličku každých 1tkm investuji. Jednou pneu, jednou filtry, olej, servo kapalinu, jednou brzdové desky.
Tak a můžu říct zatím spolehlivost KOREJSKÁ.
Co to značí?
Já osobně beru tu korejskou za ŠPIČKU stejné úrovně jako japonskou, ale jen spolehlivost, nikoliv kvalitu výrobku.
Na nic si nehrají, prodají to co nabídnou, je to průměrný střep, no spíš víc podprůměrný, ale držák neskutečný a funguje.
Už jsem se setkal se spotřebiči z evropy, kterým nevěřím, mobily, TV, bílá technika, malé spotřebiče atd. Všechno teď beru z koreje ať už Samsung, LG a další, prostě takovou kvalitu jsem ještě nezažil. Kam se hrabe Bosch,Siemens,AEG, atd. než jsem měl korejské výrobky, používal jsem evropu. Korejské výrobky ať jsou v obýváku, Počítači, kuchyni, koupelně,nebo jinak v domácnosti, v dílně tak to furt drží já to sakra nechápu. Už se to srovnává s bývalými ruským komunistickými stroji. :D A to auto je to to samé. :)
Díky, že to existuje, no vlastně myslím jen na pětku BMW pořád, absťák neskutečný.
Nedávno jsem řešil vadný spotřebič z ameriky, jako je to fakt luxus si toho užívat, ale musím za to platit, za opravu atd. u koreje bych nic neřešil, pořád stejně fuknční, ale zase nedá mi to co mi nabízí ten americký výrobek. A přesně to je to samé i s autama. ) Takže kdybych měl prachy na rozdávání, du si užívat ameriky, no spíše poruchových němců, pro mne vládnou stále nad automobilovým průmyslem v tom co dokážou nabídnout, ať už Audi, Mercedes, BMW, ten sice ustupuje, ale Německo drží otěže, zatím, otázka 10let, pak převezme otěže Čína a tam budou opět nejen v těch elektrospotřebičích popředu o 10let, kde se na ně vůbec nechytáme, ale také v autoprůmyslu, bohužel. :(

14.11.2013 | 12:13:54 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: po 10tkm

No už jsem od tebe přečetl spoustu blbin, ale srovnávat korejskou spolehlivost s japonskou, tak to už je opravdu moc. je vidět, žes japonce nikdy neměl. Nehledě na tu snůšku závad, výše popsanou, to by autor japonského vozu spáchal harakiri. 170 000 není pro japonce žádná hranice na to, abys měnil polovinu komponent. Ale jo, užij si to, a domnívej se, že máš kvalitní auto, stejně jako japonec.

04.03.2015 | 15:56:28 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm

hm,,,, japonské auto a "spoľahlivosť"..., to už dááávno nie je pravda.
Standíku, ved aj Ty máš "Francúza"...:)

04.03.2015 | 21:29:35 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: po 10tkm

Zato francouzi jsou kvalitou vyhlášení, že? Milý hloupý Luboši, jestli dělá auto dvojitý šíp na kapotě, tak mám asi francouze. Ale jestli dělá auto japonský motor, japonská převodovka, japonské nápravy, a další japonské komponenty (byť vyrobené v evropě - nikoli v africe nebo turecku) tak se domnívám, že mám japonce. Ale vždyť ty víš, jak to je, že? Ty jenom tak rejpeš, z lásky... Ty přece nejsi úplnej blbec, tomu nevěřím, i když se mě o tom snažíš přesvědčit. I na toho standu si zvyknu. Nechce se mi pořád říkat ti koko.e. Nejsem totiž tak zarputilý, ani hloupý jako ty.

06.03.2015 | 20:43:30 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm

Akurát si potvrdil, že si Standa... :-) sranda, aký si naivný.

07.03.2015 | 02:54:20 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: po 10tkm

A ty si akurát potvrdil, že si opravdu kokot. Aký si debilní...

07.03.2015 | 18:46:32 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm

Takže si zase potvrdil, že si miestny guru, Standa náš.
Nevychovany sice,lebo už taký si, ale na detičky a slaboduchych sa neviem nahnevať... :-)

07.03.2015 | 19:23:58 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: po 10tkm

Čím jsem potvrdil, že jsem standa, a naivný, ty kokot "poslednýslovo"? O tobě hovoří nic neříkající příspěvky, že jsi debil, ale proč pořád nasazuješ na moji adresu???? A že jsem nevychovaný? Obrana před kreténem je nevychovanost? Spláchni se do hajzlu, kokote, jestli víš, co je splachovací záchod.

08.03.2015 | 16:34:52 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm Standa, si trápny, nepi už toľko!!

.

08.03.2015 | 21:20:19 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: po 10tkm Standa, si trápny, nepi už toľko!!

Opakuješ se kokote. Nic nového nedáš? Tyhle tvoje výkřiky se tu motají jako vítr v bedně napříč recenzemi. Co máš k tématu dál, pane POSLEDNÍSLOVO ? Tvůj táta pil a podle toho se vyvinul (nebo spíš deformoval) tvůj mozek. Nikomu nepřiřazuj smyšlené jméno
Nikoho neponižuj, protože nemá auto velké jako ty. (velké auto, malá cicina). nikoho nenapadej, že pije, protože má jiný názor než ty. A nikoho neurážej a nebudeš urážen. Dovedeš těchto pár vět vstřebat a pochopit?

09.03.2015 | 16:52:38 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm

Spletl jsem se. Je to úplnej blbec. A neví nic.

09.03.2015 | 16:54:36 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm

Ale měl, Mistubishi Colt a Mitsubishi Lancer. Byli to japonci? Byli a jsou. Jeden měl vady a potřeboval investice a těch vad tam měl skutečně hodně, víc než tady na tohle auto, viz recenze. Druhému rovnou odešel motor.
Obě značky představují lidovou kvalitu, nelze srovnávat Toyotu s Kii, protože tam je markantní rozdíl v ceně pořízení. Za takovou Toyotu bych musel dát nejméně 3x tolik ve stejném ročníku a stejném najetí a celkovém stavu vozu!

05.03.2015 | 06:42:08 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: po 10tkm

Nezapomeň, že obě tvoje Mitsubishi měli najeto 300 000 a kupoval jsi je se stočeným tachometrem po třetím majiteli. Na tom nestav kvalitu. Při stejném nájezdu, jako má ta tvoje šuma, by jsi s nima neměl problém.

05.03.2015 | 16:20:12 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm

Kupujte si raději nové auta, Vy a téma ojetiny nemáte sebemenší páru o čem mluvíte. V pořizování ojetých vozů je jeden důležitý faktor a to je PENĚŽENKA investora a za stejné peníze jak je korejský vůz si nekoupíte ani z daleka podobně kvalitní vůz i kdyby byl dovezen z MARSU! Takhle to fungovalo ještě před 3lety.
Samozřejmě že ten japonec byl na tom hůře, ale byl za podobnou částku jako je tohle vozítko. Pohybuji se celou dobu v ojetinách do 50tisíc. A to proč to dělám, tedy že kupuji vozy za tolik peněz jsem rozebíral snad už tisíckrát...

05.03.2015 | 21:59:02 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: po 10tkm

Ojetina do 50 tisíc není auto, ale je na náhradní díly. Mimo favorita a felicie. Japonec do 50 tisíc? Blázne! Volant a sedačka, nic víc. tak to potom OK, nic jiného než korejec za ty prachy není. A proč? protože za olítanýho korejce ti nikdo nic nedá. Už koupě nového je docela pro dobrodruha, kterému nezáleží na skutečné kvalitě, ale naletěl na reklamní žvásty o dlouhé záruce, a na "výbavu".

08.03.2015 | 19:33:24 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: po 10tkm Aspon si pozri inzeráty a netrep, za cca 2000 eur kúpiš auto aj vyššej

strednej triedy, aj so xenonami, ABS, klímou.
Felíciu sused nepredal ani za 100 eur a Favorit išiel ako "dar", nikto ho nechcel ani zadarmo.

08.03.2015 | 21:33:33 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: po 10tkm

Nějak se ti to motá v hlavě dobrodruhu.

09.03.2015 | 04:56:40 |   | 88.100.179.* Reagovat

japonec za 50tis na ND?

...za 50tis dnes koupím při troše snahy velmi slušnýho japonce nebo i korejce který mě bude pár let sloužit bez větších investic.Buď tomu rozumíš a víš co kupuješ nebo tomu nerozumíš a proto říkáš že auta za 50tis jsou jen volant a sedačka,bez urážky.

09.03.2015 | 06:48:10 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

RE: japonec za 50tis na ND?

Tak toho velmi slušnýho japonce bych chtěl za pade vidět. A nemysli si, že nemám očíhnutou inzerci. Spíš máme každej jinak vysoký práh "slušnosti" u auta. Prej "pár let sloužit bez větších investic" - nebuď bloud! Anebo pár - doslova. A ob rok další za pade. Výhodné a ekonomické.

09.03.2015 | 17:42:25 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: japonec za 50tis na ND?

3roky zpátky jsem koupil mazdu 323f 01rok 1.5 16v za 40000,- auto mělo nejeto 130000km já jsem s ním pojezdil dva roky absolvovala mj cestu do chorvatska za cca 7l s klimou,měnil jsem jen olej a stabilizační tyčky,prodával jsem ji s cca 155000km za 45tis a dodnes na ni vzpomínám jaký to bylo tichý svižný nenáročný auto.Podobně jsem to měl s nissanem almera 05 rok a s další mazdou 626.

09.03.2015 | 18:06:16 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

RE: japonec za 50tis na ND?

..a když máš tak vysoký práh slušnosti u auta můžu se zeptat čím jezdíš?

09.03.2015 | 18:18:40 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

RE: japonec za 50tis na ND?

Pavle, to si tu asi nováčik :-). A
Miestny pretekár na C1, ktorý jazdí 160-170 km/ h " kopec- nekopec " za max 6,2 litra,alebo za 4 litre... Náš Standa predsa.

A stavím sa,že mi hneď začne lichotit nadavkami... :-)

09.03.2015 | 18:24:43 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: japonec za 50tis na ND?

Typuju Standa s C1? :D

09.03.2015 | 18:34:19 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

Standa pizzaman

Já mám oproti tobě Stando jednu velkou výhodu,auta dělám od vyučení(automechanik) asi 12let a proto při koupji auta přesně vím na co se zaměřit,proto koupím narozdíl od tebe i za pade slušnýho japonce.Ty si zase pekař nebo pizzař a proto si jdeš koupit do AAA svou vysněnou C1.Ale ser na to každej rozumíme něčemu jinýmu,já autům ty zase houskám.

09.03.2015 | 18:44:59 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

RE: Standa pizzaman

Protože jsi tu nováčik, a ještě (doufám) nejsi zkažený místními psychopaty jako je Luboš, tak pro tebe. nejsem standa (to je místní maskot, který má recenzi na C1). Oni tady nazývají asi 5 různých lidí (nehledě na rozdílné adresy) standou, podle nich ten standa skoupil všechny C1 v republice a napsal na ně všechny recenze. To abys byl v obraze. Jinak mám automobilní školu, praxi v řízení téměř všeho co má kola i pásy přes 30 let, a C1 mi plně vyhovuje. Auta okolo 70 000 jsem měl taky, a proto vím, že do 50 000 NIKDY! nejsem automechanik, takže si je NEBUDU opravovat sám, ani přes známé. Každá oprava je pro mne investice. To jsou mezi námi zásadní rozdíly. A svoji vysněnou C1 ani nic jiného nekupuji v AAA, ale u prodejce. Kupujeme už jenom nová auta, po zkušenostech s předchozími ojetinami. Máme v rodině 3 auta kupovaná od nova, a předtím byly ještě 3 další. Ojetin asi 10 v minulosti, ale jak jsem řekl, už nikdy. Možná tak rok - dva novou s najetými 15 000 km. Jinak ne. A nečil se, ty mechaniku, nebo ti neprodám ani pizzu :-)

09.03.2015 | 19:32:27 |   | 89.102.162.* Reagovat

:)

Můj otec taky kupuje jen nová auta protože chce mít"klid" a chápu to,já ale noví auto považuju za nejhorší investici,proto kupuju auta kolem 50-100tis a kupodivu na tom japonci za pade většinou ještě něco vydělám,zatím co ty na c1 každej rok tratíš.Je to ale otázkou priorit,jen mě zaráží tvá nedůvěra v japonce když máš v c1 motor toyota a řakl bych že je to nejsilnější a nejkvalitnější součást tvího auta.Mě osobně příjdou japonci práve kolem r.2000 (cenová relace cca 40-50tis) jako nejkvalitněji udělaný auta i když jezdím v bavorákách a mám srdce v mnichově.

09.03.2015 | 19:51:38 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

RE: :)

Tos mě jenom špatně pochopil. Právě naopak, mám rád japonce, však jsem si také C1 koupil po zjištění, že je to převlečená Toyota (Daihatsu). A proto vím, že kvalitní japonec, kterej není orezlej a nemá nalítáno min. 150 000 není za 50 táců. Možná nějakej Yaris z počátku výroby, nebo staré (15 a více let) s 200 000 najetými nižší střední třída. A to ještě není záruka, že těch 150 000 není už po stočení. Pravda je, že starší auta byly dělaný kvalitněji, ale co naplat, když už je to starý. A já potřebuju na denní lítání spolehlivý auto. S tou C1 jsem ještě nebyl v servisu kvůli závadě, za celých cca 150 000 km a devět roků, a to ani s mojí, ani s tou druhou. Kdyby se ti zdálo, že mám málo najeto, je to tím, že máme dvě a střídám je. Tomu se říká rozežranost :-)

09.03.2015 | 20:29:58 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: :)

C1 jezdí hezky,točivej motor,hravej podvozek jen to odhlučnění u první generace by za mě mohlo být lepší ale celkově jsou "kolíňata" moc povedený a spolehliví auta.Já jsem si noví auto koupil jen jednou byl to seat leon 1.4tsi a za dva roky jsem ho prodal se ztrátou skoro 100tis.Od té doby už jen ojetiny na kterých sem tam nějakou korunu vydělám a když nevidělám tak prodávám se strátou max 10tis což ve srovnání s leonem není nic.Vím,nejsou to sice noví auta ale pro mě mají zvlášť staří japonci a bmw kouzlo a duši kterou a novějších aut postrádám,teď zrovna pokukuju po hondě prelude mrkačka 89 rok to bylo moje první auto a rád bych se v něm ještě svezl,ten pocit když vám na dvojku při akceleraci trhá volant z rukou se prostě musí zažít...

10.03.2015 | 07:01:59 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

RE: :)

Tak prodat dvouletý auto, to by mi fakt krvácelo srdce. Mívám auta mnohem dýl, zvlášť, když dobře a spolehlivě slouží. Pak je mi líto se s nima rozloučit. Kolíňata jsou dobrý a spolehlivý auta, ale seniorům bych je nedoporučil. Jsou děsně tvrdý, jako motokára (daň za jistý a stabilní podvozek), a seniorům by mohly na našich silnicích vypadnout zubní protézy. A plato za zadním oknem? Vytrhnout a omlátit o zem. Tak jsem to nakonec udělal já, a zadní okna zatmavil foliema, aby nebylo do kufru vidět. Začínám uvažovat o něčem novějším, nová generace kolíňat za současnou cenu ale nepřichází v úvahu. Myslím, že hoši z Kolína trochu přestřelili. Ve vzduchu je Honda Jazz, Yaris, nebo Coltík. Taky nejsou z nejlevnějších, ale už jsou přece jenom víc "auto".

10.03.2015 | 18:43:59 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: :)

Myslím že ani s jedním autem nešlápneš vedle,to je kvalitní výběr.Já osobně bych šel asi do novýho yarise i když jazz je zase líp prostorově řešenej v interiéru,ty jejich skládací sedadla apod.Já jsem před třemi lety kupoval právě yarise 05 rok pro přítelkyni,je to jen 1.0vvti ale má ho dodnes bez jediné závady,měním jen olej a filtry.Spotřebu má z 95% v městským provozu 6L a to jezdí do práce 5km tak že se to ani pořádně nezahřeje.U novýho modelu to bude ještě míň.Spokojenost největší,co na tom že dám o pár stovek víc za filtry když to auto je tak úžasně spolehliví,teď má najeto asi 150tiskm a nevezme si ani deci oleje.Fakt doporučuju,neznám nikoho komu by se yaris sypal.

10.03.2015 | 19:02:48 | pavel e36  | 37.48.48.* Reagovat

RE: :)

...a k tomu dvouletýmu leonu,koupil jsem ho protože jsem ho měl od firmy za super cenu,ale ke koncernu nemám žádnej vztah a tak po dvou letech ježdění z 1.4 asi za 9L spotřeby šel z domu,koncern už nikdy.Kdybych si býval koupil novího civica nabo mazdu3 tak věřím že si ji hýčkám dodnes.

10.03.2015 | 19:12:29 | pavel e36  | 37.48.48.* Reagovat

RE: po 10tkm

Jsem spokojen, vzhledem k nízkému nájezdu to vychází. Z hlediska nabraných zkušeností z minulosti už je to mé x té auto, kde se mi zatím daří plnit moje předsevzetí. Pořizovací cena vozu v přímé úrovni najetí vychází kolem cca 1kč/km(ve skutečnosti to auto nestálo ani 50tisíc, ale do 50t je poslední kategorie vozů a pak cesta na vrakáč, většinou). LPG už se zaplatilo jízdou(benzín stával skoro vždy 2x víc). Takže do určitého kilometru jsem mohl počítat cca 3kč/km to ano, ale teď už nemusím. Už nějakou dobu teď jezdím za cca 1,6kč/km. Opravy nepřekročily 1kč/km za dobu jízdy cca 25tkm ani s placením pojistky. PHM s deseti litry LPG cca 1,5-1,8kč. Takže shrnuto, auto, které splní podmínku pod 5kč/km beru za spolehlivé ne-li vynikající vozítko ať je v jakékoliv cenové kategorii. Bohužel risk investice nad 50t, se mě osobně nevyplácel a to asi 3x. Vážné závady, bouračka a taky mě některé i omrzelo, na to moje mládí, atd.
Mě teď už nějakých 5tkm vychází na 3,5kč/km provoz auta jako celku. Předtím (20tkm) mi vycházel s benzínem a doplacením LPG jízdou na 5kč/km(ale po najetí cca 20tkm s přestavbou LPG jsem investici 20tisíc jakoby splatil - protože benzín stál 36kč a plyn 17kč, letos 30kč a plyn 14,5kč). Včetně pojistek atd. Což značí, že u mě LPG bez závad po najetí 20tkm se mi navrátila investice. Teď jen servis LPG + dražší emise o pár šušňů. A to si myslím, že auto ještě něco vydrží. Prodejní cena mýho vozu, kdybych čistě teoreticky odmínusoval, by mohla být zhruba cca kolem 15-20t kč, ale nezapočítávám to, to až nakonec! Prostě nemám auto na zábavu, ale co nejekonomičtěji co jde, samozřejmě jde to ještě níž, ale na to nemám zkušenosti.
Coltík vycházel na tom tak, že díky jeho prodeji(byl o něj ještě zájem dokonce za podobnou cenu pořízení o cca 2tisíce kč méně), se cena pořizovací od prodejní odmínusovala, a tak to vyšlo POD 1KČ/km, ale s PHM a servisem dohromady na cca 4,5kč/km. Měl chyby. Lancer vyšel něco kolem 2kč/km pořizovačky, ten jsem přecenil dohromady cca 5,5kč/km(vysoká spotřeba diesel). Ale taky spokojenost, neboť si to odpracoval, kdybych započítával odvoz zboží z obchodu(kombík) cca 400kč za kus, různé akce, vozík tažné a co si odpracoval, prostě super. Ale v obou japoncích bylo mnohem více závad(kosmetických). Coltík 220tkm, Lancer diesel 270tkm. Stav odpovídal najetí.
I kdybych takové vozy bral z vrakoviště PLNÍ TO CO OD AUTA VYŽADUJI! Pokud tedy mám považovat auto do 50t od japonce za vrak, pak to tedy byl vrak, se kterým jsem byl spokojen na podobné úrovni jako s tímhle korejcem.

09.03.2015 | 07:24:48 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

srovnáváš..nesrovnatelné

Shuma-benzín,,Octávie-nafta srovnáváš...nesrovnatelné!

Navíc Shuma stála v plné palbě takové kačky,jako Octa v základu,spotřeba..větší?...u Shumy 7-9 je úplně normální dle mého,nic co by mělo při takovém obsahu,velikosti a váze uživatele překvapit.

20.11.2012 | 09:53:22 | stafík  | 85.135.92.* Reagovat

RE: srovnáváš..nesrovnatelné

Tak Octávii bych dál celkovou známku 8 vůči Shumě 5,2(díly 10,provozní náklady 10, Spolehlivost 10, Jízdní vlastnosti 6 komfort 4).
Teď nevýhody Octávky, gumové řazení, málo místa, tvrdé sedačky, vlnící přední brzdy, malá svítivost, vlhkost u spolujezdce na kobercích, tedy snadné zanesení pilového filtru bordelem, vrzající plasty, nízká životnost startéru, alternátoru, přeposilovaný řízení, tvrdé sedačky, blbnoucí elektrika oken, reznoucí nádržka, dál si nevzpomenu, jinak by dostala Octa víc. Samozřejmě to porovnání je pouze narychlo. Na Octu se Shuma celkově nechytá, to beru.
Neznám zatím slabý stránky Shumy, tak sem budu připisovat až na něco příjdu. :D Octávka je krapet dražší mno vlastně v tomto ročníku 2x víc. A jsme na stránkách ojetin, takže ta cena je o něco jinde u těch ojetin.
Jinak k Shumě jsem se dostal a budu s ní jezdit, prostě je v dobrém stavu a za dobrou cenu. Tak jak se někdo dostane k pěknému autu taky neotálí.

20.11.2012 | 11:06:27 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: srovnáváš..nesrovnatelné

Jinak spotřeba benzínu u Octy je průměrna max. 7,5l na dálku se dá 6,8l. A rekordně 5,9l občas jsem se projel. Je to tak o 1-1,5l větší spotřeba od Octy a pak jsem měl ještě 1.6 16V Colta, tam jsem se k 8 litrům ani nedostal. Jinak jsem měl i jiné motory a to co jsem lehtal s 2.0litrem, nebo s žigulem 1.3, který byl dobře seřízený, tak je to tak podobné. Kolem 9litrů po městě. s LPG kolem 10,5-11l.
Tady jsem si dal přestavbu LPG sekvenční a zatím bere z plynu 8,5litrů, kde je třeba přičíst, že sekvenční jen jezdí a nestartuje a starty plus zima si bere něco ještě z benzínu. Kde si asi veme dohromady taky asi tak litřík a půl z benzínu na ty krátké couračky. Dohromady tedy spapá 10litříků na 100km. )

20.11.2012 | 12:05:16 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: srovnáváš..nesrovnatelné

:D...spotřeba u Colta 1.6 a váhou do 1 tuny se nedá srovnávat s Shumou která má o 300 kg víc...a co se Octy v benzínu týče,tak jsem měl 1.8 a tam byla spotřeba strašná...přes 10l(město) naštěstí byla na LPG tak to tak nebolelo.S Primerou 2.0 jezdím v klidu v průměru i pod 8litrů.

21.11.2012 | 16:42:49 | stafík  | 85.135.92.* Reagovat