Rok výroby:2005Typ motoru:2500Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:13. 1. 2006
Ke koupi mě vedla potřeba velkého vozu s vysokou mírou pasivní bezpečnosti, s pohonem 4x4, s možností odpočtu DPH a za lidskou cenu. Pokukoval jsem po ledacčems, ale nakonec sorento vyhrálo. Mám odježděný přesně rok, takže krátké shodnocení.
Karoserie- líbivá. Zpracování na překvapivě solidní úrovni. Drobne detaily občas dají poznat, že to není BMW. Je cítit, že má auto rám. Hlavně v terénu karoserie nesténá namáháním.
Interiér- kdo chce honit vodu, a chce mít v autě jak v obýváku, tak bude nespokojený. Ale mě interiér vyhovuje. Je tam vše nutné, vše po ruce, nic nevrže ani netlačí. V autě se dobře sedí, a ani na dlouhých cestách (do Chorvatska) nemám povit únavy, který pamatuji třeba z omegy.A to měřím 2 metry. Jen míra vnitřního hluku s ujetými km přibývá, ale do rychlosti 130km/h to neruší.
Podvozek-vzhledem ke konstrukci má asi optimální vyladění.Auto je spíš off road, než SUV. Takže vy, kdo chcete jezdit jen po asfaltu budete mít dojem, že je zbytečně tvrdé, a že zadní pevná náprava na nerovnostech hodně odskakuje. Ale ve středně těžkém terénu a na rozbitých okreskách, je OK.
Převodovka-tady jsem sáhnul vedle. Mám manuál, a lituji, že jsem nepřiplatil za 5 rychlostní automat s možností sekvenčního řazení. Spojka je tuhá, jak je u velkých aut zvykem, a při dlouhých cestách mimo dálnici mě bolí koleno od mačkání spojky. Ten automat jsem ozkoušel, a připadal mi lepší. Převody u manuálu jsou spíš do síly. Takže do 110km/h slušná akcelerace. Cestovní maximum je 130-140, a dál je to nepříjemné jak na hluk, tak na spotřebu. Výborný je systém pohomu zadní nápravy s elektronicky přiřaditelnou čtyřkolkou. Jen ta svornost diferenciálú by mohla být vyšší. V hlubokém sněhu jsem ho zahrabal, a braly jen dvě kola.
Motor-super v terénua a na okreskách, horší na dálnici. Má slušný kroutící moment, ale nechce se točit. Vše nad 3800 ot mu nedělá dobře. Dlouho mu také trvá, než se v zimě ohřeje, a celou tu dobu má typický diesel cvrkot. Takže kdo plánujete pojíždění po městě se studeným motorem, ho asi brzy odděláte.
Celkový dojem? Pracant, zatím velmi spolehlivý. Kdo chcete po dálnici honit vodu, kupte raději X5, nebo touarega. Kdo chcete za příznivý peníz auto do všech prostředí, pohodlné a bezpečné, kupte sorento.
Súhlasím s týmto príspevkom, ja mám Hyundai Terracan, ten samosvor je tam myslím rovnaký... kým to zopne predonú nápravu, tak ste mimo cesty... takže doporučujem asi verziu s manuálnym voličom zapínania prednej nápravy... ten automat je šmejd...
Mám také Sorento (5 měsíců) a po absolvování lyžovačky v Alpách mám stejnou připomínku ke svornosti diferenciálu. Dle tvrzení výrobce se má v režimu auto přiřadit při prokluzu k honěné zadní nápravě i předek ale ono nic. Na horské silničce s 10 cm ujetého sněhu jsem po silnici lítal jako hadr na holi. Pomohlo až zastavení a přepnutí automatu na stupeň L, to se čtyřkolka chytla hned aleauto je s ní hrozný šnek.
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Sorento
to súhlasím
Súhlasím s týmto príspevkom, ja mám Hyundai Terracan, ten samosvor je tam myslím rovnaký... kým to zopne predonú nápravu, tak ste mimo cesty... takže doporučujem asi verziu s manuálnym voličom zapínania prednej nápravy... ten automat je šmejd...
07.05.2010 | 14:45:25 | Norik901 Reagovat
Čtyřkolka
Mám také Sorento (5 měsíců) a po absolvování lyžovačky v Alpách mám stejnou připomínku ke svornosti diferenciálu.
Dle tvrzení výrobce se má v režimu auto přiřadit při prokluzu k honěné zadní nápravě i předek ale ono nic. Na horské silničce s 10 cm ujetého sněhu jsem po silnici lítal jako hadr na holi. Pomohlo až zastavení a přepnutí automatu na stupeň L, to se čtyřkolka chytla hned aleauto je s ní hrozný šnek.
10.04.2010 | 10:12:36 | Generis Reagovat