Recenze Mazda 626 2.0, 85 kW
“Pěkné, pohodlné, prostorné auto, ale příliš náročné na údržbu a opravy”

Autor recenze: Rony (41 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:FS Stav km při koupi:194 500 km Stav km nyní:215 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 11 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 14. 11. 2011

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.2

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Toyota Carina 1,6 XLi Škoda Favorit 136 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

pěkný vzhled
pohodlí
nízká spotřeba
příjemné jízdní vlastnosti

Slabé stránky

silná koroze karosérie
nutná častá údržba a opravy
časté technické závady
relativně drahé náhradní díly

Závady a opravy na autě

Hned po koupi výměna pístních kroužků a gufer ventilů, výměna svíček, filtrů, rozvodového řemene a drážkových řemenů, výměna všech brzdových destiček, oprava zadních brzdových třmenů. Nutná ještě výměna lanka ruční brzdy, doplnění klimatizace, výměna kabinového filtru, palivového filtru a převodového oleje. Rovněž spínací skříňka má asi špatné kontakty, protože auto často nastartuje až po více pokusech.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto je pohodlné, prostorné, pěkné zvenku i vevnitř. Výkon auta je dostatečný i když 85 kW na dvoulitr není žádné závratné číslo, ale když při 70 km/hod zařadíte dvojku, tak je zrychlení velmi slušné a dvojka se dá vytočit až do 110 km/hod. V zatáčkách by auto mohlo sedět lépe, např. na technické trati jsem neujel fabii i přesto, že mi v každé zatáčce hvízdaly gumy a jel jsem na doraz. Ale dobrý podvozek dělá své a nenahradíte ho ani výkonem. Brzdy jsou dobré, vpředu i vzadu jsou kotouče a brzdný účinek je dostatečně velký. Trochu problémy jsem měl s váhou auta, do zatáček je potřeba najíždět opatrněji, auto se díky vysoké hmotnosti hrne ze zatáčky rovně ven (vysoká nedotáčivost). Spokojený jsem se spotřebou, při mém svižném stylu jízdy se skutečná spotřeba pohybuje od 7,0 litru v létě po 8,1 litru v zimě, což jsou hodnoty, které nedosahoval ani favorit s motorem 1,3 a výkonem nějakých 40 kW.

Bohužel tento typ auta trpí často na následující závady - opotřebení pístních kroužků a gufer ventilů (vysoká kouřivost motoru), zadírání čepů zadních brzdových třmenů, nefunkční ruční brzda, nefungující klimatizace (díky vadnému kompresoru), zanášení škrtící klapky (kolísání otáček při volnoběhu), nutná častá výměna žárovek tlumených světel. Díky tomu si příště raději koupím jiné auto. Moje předchozí auto - toyota carina, to bylo úplně jiné kafe.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 626

Vložit komentář

Po 54 000 km

Tak s touto mazdou jsem od napsání recenze najezdil dalších 34 000 km a musím říct, že na to, že jezdím prakticky denně, tak po vychytání prvotních chyb už neměla kromě koroze žádné vážnější závady. Jen měním olej, filtry a kupuju gumy. Z oprav jsem měnil práh na pravé straně a kytoval a stříkal lem zadního blatníku na straně levé. O dost se zhoršil i stav podvozku, na TK mi sice řekli, že čepy a uložení jsou v pořádku, přesto na přední nápravě něco tluče (nepodařilo se mi zatím najít co) a auto drží trochu hůř na silnici, než před dvěma lety. Ale na těch našich rozbitých silnicích se není co divit.

Takže po počátečním zklamání a poměrně velkých investicích musím říct, že slouží spolehlivě a zatím mě nenechala nikdy na holičkách. Bohužel ta recenze už nejde opravit a první pocity z tohohle auta byly fakt hrozné.

25.06.2013 | 19:11:53 | Rony  | 77.48.160.* Reagovat

RE: Po 54 000 km

Stejný typ mám již 11 let (při koupi měla najeto 84 000km) a za celou dobu jsem neměl s motorem žádný problém (měním olej Shell Helix Ultra 5w-40, nic jiného) s korozí naprostý souhlas - je to velká slabina. Co se týká těch žárovek tlumených světel doporučuji zajet do značkového servisu (před cca 10ti lety mi to dělalo taky a v servise podle VINu zjistili, že MAZDA na tento typ vyhlásila svolávací akci kvůli výrobní chybě). Po výměně metr dlouhého el. vodiče již žádný problém.

19.05.2014 | 09:33:35 | Pepe  | 93.99.200.* Reagovat

Mazda 626 pohoda za rozumné peníze

Mám 626 benzínovou 1991 cm3 z 94 roku najeto přes 280 tis. km . Ve 180 tis. jsem měnil jen rozvodový řemen bez kladek a vodní pumpy.Ty vydržely až do další výměny v 280 tisících a to Mazdu sem tam na dálnici proženu 200 km/h.Je jen potřeba hlídat olej, protože ho ráda papá už do 130tis.km. Že bych řešil gufírka kvůli tomu, že v zimě někdy po startu zakouří, to fakt ne.Tlumiče vydrželi do 280 tis.km taky a to nebyly dle testu ještě vyřízené.Brdové třmeny mám vyměněny všechy za repasované.Olej měním každý rok nájezd nenájezd km.Výfuk střed a konec cca každy 4 rok.Koroze zadních lemů u Mazdy nepřekvapuje , mám je vyměněné i s lakem za pár peněz.Mazdu dojezdím, protože při současné hodnotě 0 Kč si ji užívám jako nikdy.

23.02.2012 | 18:44:22 |   | 217.29.8.* Reagovat

Mazda - dobrá volba

Identickou mazdu jsem vlastnil 5 let a naprostá spokojenost. Najezdil jsem na ní cca 150000 km a tak můžu s klidným srdcem říct, že jsem byl spokojenej. Spolehlivost sama, nikdy mne nenechala ve štychu. Servis - běžný standart, jen spotřebák vzhledem k najetým km a tomu, že už v době koupě to mělo přes 100000 km. Podvozek (tlumiče, pera, stabilizátory, čepy,..) sakumprdum cca 30000 Kč, což je cena víc než přijatelná za kvalitní díly (práce svépomocí). Jinak jen provozní drobnosti - brzdy, výfuk, náplně, filtry. Prodal jsem ho před pár lety sousedovi a tak vím, že je stále v provozu a jedinej zádrhel byla prasklá hadice od spojky. A co se rezu týká - jediná bolest jsou lemy zadních kol (oprava cca 3500 Kč - vyvařit, plnič, lak).

01.02.2012 | 19:28:53 | Francinek  | 213.211.37.* Reagovat

Omluva mazdě :-)

Ještě jednou zdravím všechny, kdo přispěli k mé recenzi komentáři. Právě jsem si přečetl poměrně čerstvou recenzi na o 5 let mladší VW Transporter od autora Duke a musím se omluvit za to, že jsem si stěžoval na časté opravy a údržbu mé mazdy. Oproti problémům, které řeší ten nešťastník s VW, tak jsou moje závady skutečně jen drobnosti. Teda snad až na tu poměrně silnou korozi karoserie. Takže pokud to ještě půjde, tak tu svou recenzi poněkud upravím.

17.11.2011 | 08:37:28 | Rony  | 77.48.160.* Reagovat

Další člověk co si myslel ,že když koupí auto za 35000kč a bude jen jezdit...At je to cokoliv ,tak pokud se nevymění spotřební díly ,tak to auto nebude nikdy normálně fungovat.A navíc jde vidět ,že se o to auto nikdo nějak moc nestaral.Já mám s roku 2000 Peugeot 406 a za poslední 2 roky jsem neinvestoval do oprav ani korunu,a koroze není žádná.Ale taky stál ,skoro 3x více.Mazda 626 je dobré auto,ale chce to koupit normální zachovalý kus.Za 60-90 000kč se dá sehnat dost slušná 626.Ta cena 35 000kč taky o něčem dosti svědčí ,navíc když to není nějak extra moc staré auto.12 let není nějak moc.

14.11.2011 | 13:44:39 | luke20  | 78.45.38.* Reagovat

RE:


Souhlasím s Vámi v tom, že toto auto příliš udržované nebylo a nemám ani názor, že takovéto auto bude jezdit bez investic. Na druhé straně ale Mazdu víc opravuji, než s ní jezdím a i favorit za 10000 kč byl na opravy méně náročný. A to nemluvím o toyotě carině z roku 91, která od 14 let svého stáří sloužila až do svých 20 let bez větších nároků na opravy a byla naprosto spolehlivá. Bohužel zatím zastávám názor, že mazda je nejhorší auto, které jsem měl (měl jsem už 6 aut a mazda je z nich paradoxně nejmladší!!!)

15.11.2011 | 18:49:58 | Rony  | 77.48.160.* Reagovat

RE:

treba sa jej zbaviť, pokiaľ máte zlý pocit, vidíte ako hnije, radšej oželieť stratu, príp. skúsiť znížiť pri predaji. A keď chýbajú peniaze, radšej do malého auta, viem, dnešná premávka je šialená, ale aspoň Vás nezruinuje...mazda má drahé diely, všetko z Japonska./istý starý obchodník s autami, dovozca Mázd pre Záp. Europu ma v 1993-4 učil, že mazdy sú 100% spoľahlivé do 5-6 rokov, potom sa jej musím zbaviť. Rovnako, max. rýchlosť do 160 km/h je bezpečná/mal som 2.0, max.bola nejakých 185-190km/h,síce som ju predal ako 7 ročnú, ale až na ložisko kolesa jej nič nebolo. Ako perličku dodávam, že autá kupoval na lode a váhu, kg x cena, neviem koľko, ale celé lode, padla mi sánka.

15.11.2011 | 23:59:51 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

???

Co by jste čekal od 12 let starého a navíc s 200 tkm najeto s dnešní pořizovací cenou 35000 kč(co jste si koupil to máte)...navíc to co uvádíte jako závady je "klasická udržba" nutná u jakéhokoli jiného typu auta!Pokud jste čekal provoz auta bez investic tak si kupte měsíčník na MHD a nehantě spolehlivost značky MAZDA!!!

14.11.2011 | 11:50:36 | stafík  | 85.135.92.* Reagovat

RE: ???

Přečtěte si mou recenzi na toyotu carinu z roku 1991. Tu jsem koupil za 34 000 kč, byla 14 let stará a sloužila mi dalších 6 let bez nějakých větších investic a problémů. Na této mazdě jsou již díry v prazích, lemy blatníků jsou samý puchýř - a to po 12 letech. Na toyotě byl ještě ve 14 letech lak jak nový. Jinak se teda omlouvám za to, že jsem si dovolil napsat sem skutečné poznatky s tímto autem a ne pouze tupě pět chválu. A když koupím 5 let staré auto, tak bude dobré každé a je to jedno, jaká to bude značka. Mě mazda o kvalitě nepřesvědčila, ještě nejezdila bez oprav dýl, jak 2 měsíce - jestli to je známka kvality, pak si nedovedu představit, jak vypadá nekvalitní auto.

15.11.2011 | 18:32:01 | Rony  | 77.48.160.* Reagovat

RE: ???

Při koupi ojetého japonce se musí dát bacha na stav karoserie, japonci nemají tak dobrou protikorozní ochranu než např. někteří evropští výrobci, chce to zkrátka pečlivě vybírat. S Carinou jste měl štěstí a s 626 bohužel peška. Momentálně jezdím Primeru P11, kterou jsem vybíral déle než 1 rok a vyplatilo se to. Jo a na závěr znám jednu 626 z roku 1994, najeto přes 500 tisíc a jezdí dál.
Petr

16.11.2011 | 08:59:43 | bask  | 90.182.147.* Reagovat

RE: ???

Ještě jednu poznámku si nemůžu odpustit - pokud podle Vás je výměna pístních kroužků "běžná údržba", pak by mě zajímalo, co podle Vás běžná údržba není?

15.11.2011 | 19:32:56 | Rony  | 77.48.160.* Reagovat

RE: ???

Podľa všetkého ste nemali šťastnú ruku. Máte pravdu, že výmena piestnych krúžkov nie je žiadna bežná údržba.
až malo mazdu nejaké "hoviadko, ktoré dupalo na studený motor, tak "poteš pánbú" .
Inak benzíny z Japonska sú vynikajúce, Mzda s 300.000 na tach. nie je žiadnou výnimkou, ale najlepšie motory MAL pôvodný Nissan. V6, al. 2.0, do 1996-7 roku.

15.11.2011 | 23:52:40 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ???

:)...jednoduše-koupil jste hnilku jezdící na oleji za hranicí nutné výměny popř. nekvality oleje nebo tomu za studena šlapali po krku!!!A za to nemuže značka ale uživatel...
Ještě z vaši recenze mě pobavilo spínačka :)) ta mi odešla na služební 1rok staré VW Caddy po 50tkm!

16.11.2011 | 10:09:56 | stafík  | 85.135.92.* Reagovat

RE: ???

Uznávám, že jsem trefil na špatný, neudržovaný kus, navíc bývalý majitel je pěkný lhář a tvrdil mi, že to je auto bez dalších investic - já trouba! :-) Po prodeji si zrušil telefonní číslo a doporučené dopisy nepřebíral. Recenzi jsem napsal na základě vlastní zkušenosti a neznamená to, že všechny mazdy jsou špatné. Mě ale o kvalitě zatím bohužel nepřesvědčila. Prodávat ji ale nebudu, už jsem do ní nacpal příliš moc peněz a dám jí šanci napravit si reputaci. Jen jestli před tím úplně neshnije :-(

16.11.2011 | 11:52:51 | Rony  | 62.168.15.* Reagovat

RE: ???

vážený pane, vím že to co teď napíšu, nebude znít zrovna líbivě ale vím o čem mluvím. To že jste si koupil exemplář, který už podle popisu za 35tisíc nevypadal zrovna vábně není problém mazdy, to je problém konkrétního auta. Sám mám (mimo jiné) tu samou už skoro 7mým rokem (ano v únoru to bude 7let co ji mám v baráku a denně s ní jezdím, najel jsem s ní nějakých bratru 60 tisíc, zbytek najeli rodinní příslušníci :D takže celkem nějakých 85), řadu let jsem na ní ani nesáh ( a to už měla najeto krutě přes 200t, bývalý firemní auto, kterýmu každej dával čoud..) teď už přecejen péči chce, sám si ji z 90% opravuju a repasuju, co nezvládnu sám, pomůžou kamarádi a známí... uznávám že některý závady jsou o.er (například ona zmiňovaná spínačka kterou budu asi řešit taky, prorezlá olejová vana taky není žádnej med, koroze kastle je u 12 let starýho auta k vzteku) ale spousta závad (brzdy, ložiska, čepy, tyčky stabíku atd... ) se dá řešit velice jednoduše, lehce a levně... jen se musí dobře a pečlivě vybírat. Za 35 se nedá koupit žádnej zázrak, sám pokud bych byl pod nějakým tlakem donucen se ji zbavovat ve stavu v jakým je bych za ní chtěl podstatně víc protože vím co je na ní udělaný a hotový... druhá věc kvůli který píšu je ta, že spousta těch závad co jste tu popsal se dá poznat už v zárodku při výběru konkrétního kusu a kdyby mi někdo předložil tohle GF ve stavu v jakým popisujete tak ho vyženu :D ... pístní kroužky se daj poznat lehce... za studena bude hodně kouřit, šedivobílej dým, kterej bude pokračovat i za tepla je první hodně alarmující signál, druhá věc... sáhnu si do vejfuku, když zjistím že je hodně mastnej (což musel bejt) vím že auto žere extrémně moc oleje a jdu od toho pryč... takový auto je hromádka šrotu pokud extrémně žere olej a šel bych do jiný 626ky.... anebo rovnou sháněl jinej motor (daj se dneska sehnat za ucházející cenu, rozhodně nižší než za celou GO motoru)... co se brzd týče.. žádný kolo se po testovací jízdě nesmí hřát a když se hřeje... třmeny dolu a pěkně doma repasovat... rozdělat vyměnit všechny prachovky, vyčistit pístky, vodítka, složit dohromady.. tohle dělám preventivně každý dva roky a vod brzd mám definitivní pokoj... krom zvlněných kotoučů (shit od nippartsu, kterej jsem tam dal vlastní vinou ve snaze ušetřit :D ) případně zkontrolovat brzdový hadičky... Tahle kařena pokud chcete jezdit a jenom jezdit tak nekupovat levně a když už tak si k výběru vzít někoho s sebou... je moře 626tek na trhu, většinou vylítaný auta a na to je třeba dávat pozor. Ale daj se vybrat slušný kousky... anebo se i z vylítanejch kousků dá udělat slušnej kus... viz ta moje potvora. Přeju ať to jezdí a ať se to nese.e :D Každopádně tyhle auta nesměj vidět servis ani z dálky... pokud chcete držet servisní náklady na rozumný výši a chce to mít dobrý dodavatele na díly... pak je to auto lepší než cokoliv jinýho... Kdybyste cokoliv potřeboval, můj nick najdete na většině mazdaclubů u nás v republice, rád poradím a pomůžu... a držím palce, hodně štěstí. S pozdravem Jan Kroupa alias 323.Hans.626 :-)

05.12.2011 | 19:47:21 | 323.Hans.626  | 88.102.232.* Reagovat

RE: ??? reznoucí nespolehlivá kouřící mrcha

Příteli,v 1997 jsem si ji koupil novou.
souhlasím s pánem píšícím o své mazdě.Já jsem se bohužel taky nechal nachytat.Po čtyřech letech(60 OOOkm) začaly problémy se zadníma brzdama.Nezanedbatelný částky za opravy.Začaly reznout
oba zadní lemy na blatnících a to nemluvě o tom,že při první
stk jsem se zhrozil,když jsem viděl nápravy,které byly celkově od nápravnic po ramena totálně rezavé.Dělám si údržbu sám (jsem od fochu)a jezdilo to výhradně na syntetiku,nikdy se neuvařila,tak jak to že jsou v háji gufera či snad kroužky.Podívejte se na Octavii z tohoto roku benzínovou a nenajdete na ní kouska rzi o motoru a kouři nemluvě.Obávám se že tak jako byl Trabant pomsta za Sudety jak se říkávalo,tak s mazdou je to velice podobné.Nikdy bych si mazdu nekopil.

01.09.2014 | 18:01:49 | michal  | 88.103.41.* Reagovat

RE: ??? reznoucí nespolehlivá kouřící mrcha

Abych pravdu řekl, tak po 3,5 letech a najetých cca 80000 km nevím, co si o autě mám myslet. Od mého posledního příspěvku v roce 2013 jsem sice jen měnil vodní pumpu, lambda sondu a svíčky, ale mám neustálé problémy s brzdama, hlavně se zadníma. Už jsem vyměnil všechny brzdové kotouče a několikrát vzadu repasoval třmeny, ale i tak musím zadní brzdy minimálně dvakrát do roka čistit a spravovat. Zadní destičky, které by údajně měly vydržet dýl než přední, jsem měnil už nespočetněkrát. Jinak ale na to, že s autem jezdím denodenně, tak mě na holičkách nikdy nenechalo. Ale neustále je třeba do něj investovat peníze, v průměru za údržbu spolyká tak 1300 kč měsíčně a to si všechno spravuju a nakupuju sám.

Poněkud mě mrzí hodnocení mé recenze, ale předpokládám, že to hodnocení je od uražených mazďáků, kteří nemůžou spolknout, že jsem tady popsal skutečné zkušenosti s tímto autem. I když už jsem s ním najezdil hodně kilometrů, tak pořád nevím, co si o něm mám myslet - někdy mi připadá skvělé a jindy bych ho nejradši pustil někde ze skály. Je jako náročná manželka - pokud chcete, aby dobře fungovalo, musíte ho neustále rozmazlovat.

04.09.2014 | 19:07:54 | Rony  | 77.48.160.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Mazda 626