Rok výroby:1998Typ motoru:2,2 CDI, 125 HPStav km při koupi:160 000 kmStav km nyní:180 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:12. 8. 2006
Především je nutné hned na začátek poznamenat, že ,,masařka" hnije přímo před očima. Levý přední blatník je prorezlý naskrz (díra asi 0,5x 0,5 cm), rezu se daří především také v podbězích a kolem motoru (ve verzi kombi i pod zadním víkem).
Automobil jezdí zatím bez poruch. Mercedes je Mercedesem, a proto není servis zrovna nejlevnější. Automobilka ze Stuttgartu v devadesátých letech začala šetřit, kde se dalo, což je poznat nejenom na plechu, ale třeba i na celkové opotřebovanosti interiéru (smazané popisky tlačítek, praskající žárovičky v podsvětlení palubní desky).
Díly už nejsou dimenzované tolik, jako starých pracantů s trojcípou hvězdou. Závažnější porucha zatím nebyla a věřím, že to ještě dlouho tak zůstane.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Co se týče dojmů z jízdy, E-klasse rozhodně své značce ostudu nedělá. Svézt se je radostí, sedadla jsou velmi pohodlná, místa je na vyšší střední třídu, tolik, kolik se sluší, interiér je tradičně konzervativní, avšak naprosto účelný. Velmi dobře je vyřešená parkovací brzda, jako pedál pro zajištění a táhlo pro odjištění, tudíž nepřekáží mezi předními sedačkami. Jízdní vlastnosti na suchu nemají nejmenší chybičku. S příchodem sněhu je však vhodné Mercedes s továrním označením W210, zazimovat. S automatickou převodovkou a zadním náhonem je jízda na sněhu pro nezkušené řidiče naprostým hororem, v tomto případě moc nepomůže ani automatická uzávěrka diferenciálu.
Motor CDI o objemu 2155 ccm s výkonem 125 koní je na první pohled prostě skvělý. Jezdit s takovýmto motorem je prostě radost, dle výrobce je kombinovaná spotřeba 6,7 litru, podle mých zkušeností se pohybuje mezi 7-8 litry (ovšem 70% město a zapnutá manuální klimatizace). Mimo město spotřeba atakuje hranici 5 litrů na 100 km. Už jednou jsem se zmiňoval o dražším servisu. To je snad jediné slabší místo motoru CDI. Vstřiky jsou údajně velmi náchylné na kvalitu nafty, což je možná v českých poměrech trochu rizikem. Jeden vstřik od Bosche stojí cca 16 000 Kč (druhovýroba se nedělá).
Masařka má tachometricky najeto asi 180 000, nicméně automobil byl koupen přes bazar, takže náběh bude nejspíše o něco vyšší.
Závěrem můžu říci, že E-klasse je automobil, který důstojně reprezentuje svého majitele pokud dostává servis, který mu přísluší. Ovšem už to není ten klasický nezničitelný Mercedes sedmdesátých a osmdesátých let. Největším zklamáním je slabá antikorozní ochrana karosérie, všechny ostatní slabiny jsou spíše kosmetické. Velkou neznámou je pro mě zatím výdrž a servisní výlohy na motor a další techniku automobilu.
Mám 270cdi najeto? Těžko říct odhadují 400-500 tis km. Za posledních 100tis bez investic. Pouze destičky a kotouče. V zimě jezdím úplně normálně těch 170 kobyl se dá s rozumem normálně ukočírovat. Esp funguje jak má na ledovce Jeep dostal hodiny a já jel jako by nic.
Pokud se u tohoto vozidla oběvuje koroze, jde zpravidla o havarovaný a s nekvalitních dílů, ( nebo nekvalitně), opravený kus, jinak se u E classe s korozí nesetkáte. Co se týče opotřebovanosti interiéru, smazané nápisy, praskající žárovičky podsvětlení palubní desky ..., svědcí o najetých nejméně 500000 Km. Pokud někdo nevěří, mohu poskytnout foto E classe s najetými 800000 km jako TAXI, interiér nejeví výrazné známky opotřebení ( žádné smazané nápisy atd.) a s korozí se na vozidle rovněž nesetkáte.
Můj tchán má E 220 CDI rv 99 koupil ho jetý s 50000 km. Nyní má 240000 a za tu dobu genárlu diferáku, novou kardanku, nové servo řízení, kompresor na klima, kouří jak uhelná kotelna a v autorizovanejch servisech na nic nepřijdou samá výměna dílů stylem pokus omyl a zatím vždy jen omyl a uklidnění, že motory CDI se nepovedly , nový imobilizér, rez se objevuje snad na všech dílech. Dává mu jen díly dovezené ze SRN, protože jsou tam o dost levnější než v ČR. Prostě bída věřím, že páni v SRN budou koukat jako puci až je převálcujou šikmooký, třeba i Hyundai.
Nejen automobilový průmysl Německa je v hovně. To je tak, když někdo žije 40 let v socialistickém NDR a pak chce mít sociální jistoty Západu. Ono to se starou dobrou EU jde hospodářsky z kopce!
Nejen automobilový průmysl Německa je v hovně. To je tak, když někdo žije 40 let v socialistickém NDR a pak chce mít sociální jistoty Západu. Ono to se starou dobrou EU jde hospodářsky z kopce!
Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz 210
W 210
Mám 270cdi najeto? Těžko říct odhadují 400-500 tis km. Za posledních 100tis bez investic. Pouze destičky a kotouče. V zimě jezdím úplně normálně těch 170 kobyl se dá s rozumem normálně ukočírovat. Esp funguje jak má na ledovce Jeep dostal hodiny a já jel jako by nic.
06.02.2017 | 21:15:28 | Sixxi | 193.107.255.* Reagovat
9,9l ???
Ja mam w210 200cdi manual a spoterba 4,9l priemer celoročne takže 9,9 na diesel je extrem
23.12.2013 | 11:56:38 | palo | 85.135.164.* Reagovat
koroze
jsem schopen souhlasit s vámi se všim kromě koroze, viděl jsem spoustu W210-tek s historií a všechny rezly
02.12.2006 | 16:32:53 | Autor Reagovat
W 210
Pokud se u tohoto vozidla oběvuje koroze, jde zpravidla o havarovaný a s nekvalitních dílů, ( nebo nekvalitně), opravený kus, jinak se u E classe s korozí nesetkáte. Co se týče opotřebovanosti interiéru, smazané nápisy, praskající žárovičky podsvětlení palubní desky ..., svědcí o najetých nejméně 500000 Km. Pokud někdo nevěří, mohu poskytnout foto E classe s najetými 800000 km jako TAXI, interiér nejeví výrazné známky opotřebení ( žádné smazané nápisy atd.) a s korozí se na vozidle rovněž nesetkáte.
21.11.2006 | 16:47:04 | Michal Reagovat
Od 10 k 5
Můj tchán má E 220 CDI rv 99 koupil ho jetý s 50000 km. Nyní má 240000 a za tu dobu genárlu diferáku, novou kardanku, nové servo řízení, kompresor na klima, kouří jak uhelná kotelna a v autorizovanejch servisech na nic nepřijdou samá výměna dílů stylem pokus omyl a zatím vždy jen omyl a uklidnění, že motory CDI se nepovedly , nový imobilizér, rez se objevuje snad na všech dílech. Dává mu jen díly dovezené ze SRN, protože jsou tam o dost levnější než v ČR. Prostě bída věřím, že páni v SRN budou koukat jako puci až je převálcujou šikmooký, třeba i Hyundai.
19.09.2006 | 20:00:45 | Dragon68 Reagovat
Nedivte se
Nejen automobilový průmysl Německa je v hovně. To je tak, když někdo žije 40 let v socialistickém NDR a pak chce mít sociální jistoty Západu. Ono to se starou dobrou EU jde hospodářsky z kopce!
13.08.2006 | 08:29:04 | donald Reagovat
Nedivte se
Nejen automobilový průmysl Německa je v hovně. To je tak, když někdo žije 40 let v socialistickém NDR a pak chce mít sociální jistoty Západu. Ono to se starou dobrou EU jde hospodářsky z kopce!
13.08.2006 | 08:28:53 | donald Reagovat