Recenze Mercedes-Benz 210 E 220 CDI
“Důstojný a spolehlivý automobil s dražším servisem.”

Autor recenze: Ondra ,
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:2,2 CDI, 125 HP Stav km při koupi:160 000 km Stav km nyní:180 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 12. 8. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mercedes-Benz 190 D

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Především je nutné hned na začátek poznamenat, že ,,masařka" hnije přímo před očima. Levý přední blatník je prorezlý naskrz (díra asi 0,5x 0,5 cm), rezu se daří především také v podbězích a kolem motoru (ve verzi kombi i pod zadním víkem).

Automobil jezdí zatím bez poruch. Mercedes je Mercedesem, a proto není servis zrovna nejlevnější. Automobilka ze Stuttgartu v devadesátých letech začala šetřit, kde se dalo, což je poznat nejenom na plechu, ale třeba i na celkové opotřebovanosti interiéru (smazané popisky tlačítek, praskající žárovičky v podsvětlení palubní desky).

Díly už nejsou dimenzované tolik, jako starých pracantů s trojcípou hvězdou.
Závažnější porucha zatím nebyla a věřím, že to ještě dlouho tak zůstane.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Co se týče dojmů z jízdy, E-klasse rozhodně své značce ostudu nedělá. Svézt se je radostí, sedadla jsou velmi pohodlná, místa je na vyšší střední třídu, tolik, kolik se sluší, interiér je tradičně konzervativní, avšak naprosto účelný. Velmi dobře je vyřešená parkovací brzda, jako pedál pro zajištění a táhlo pro odjištění, tudíž nepřekáží mezi předními sedačkami. Jízdní vlastnosti na suchu nemají nejmenší chybičku. S příchodem sněhu je však vhodné Mercedes s továrním označením W210, zazimovat. S automatickou převodovkou a zadním náhonem je jízda na sněhu pro nezkušené řidiče naprostým hororem, v tomto případě moc nepomůže ani automatická uzávěrka diferenciálu.

Motor CDI o objemu 2155 ccm s výkonem 125 koní je na první pohled prostě skvělý. Jezdit s takovýmto motorem je prostě radost, dle výrobce je kombinovaná spotřeba 6,7 litru, podle mých zkušeností se pohybuje mezi 7-8 litry (ovšem 70% město a zapnutá manuální klimatizace). Mimo město spotřeba atakuje hranici 5 litrů na 100 km. Už jednou jsem se zmiňoval o dražším servisu. To je snad jediné slabší místo motoru CDI. Vstřiky jsou údajně velmi náchylné na kvalitu nafty, což je možná v českých poměrech trochu rizikem. Jeden vstřik od Bosche stojí cca 16 000 Kč (druhovýroba se nedělá).

Masařka má tachometricky najeto asi 180 000, nicméně automobil byl koupen přes bazar, takže náběh bude nejspíše o něco vyšší.

Závěrem můžu říci, že E-klasse je automobil, který důstojně reprezentuje svého majitele pokud dostává servis, který mu přísluší. Ovšem už to není ten klasický nezničitelný Mercedes sedmdesátých a osmdesátých let. Největším zklamáním je slabá antikorozní ochrana karosérie, všechny ostatní slabiny jsou spíše kosmetické. Velkou neznámou je pro mě zatím výdrž a servisní výlohy na motor a další techniku automobilu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz 210

Vložit komentář

W 210

Mám 270cdi najeto? Těžko říct odhadují 400-500 tis km. Za posledních 100tis bez investic. Pouze destičky a kotouče. V zimě jezdím úplně normálně těch 170 kobyl se dá s rozumem normálně ukočírovat. Esp funguje jak má na ledovce Jeep dostal hodiny a já jel jako by nic.

06.02.2017 | 21:15:28 | Sixxi  | 193.107.255.* Reagovat

9,9l ???

Ja mam w210 200cdi manual a spoterba 4,9l priemer celoročne takže 9,9 na diesel je extrem

23.12.2013 | 11:56:38 | palo  | 85.135.164.* Reagovat

koroze

jsem schopen souhlasit s vámi se všim kromě koroze, viděl jsem spoustu W210-tek s historií a všechny rezly

02.12.2006 | 16:32:53 | Autor Reagovat

W 210

Pokud se u tohoto vozidla oběvuje koroze, jde zpravidla o havarovaný a s nekvalitních dílů, ( nebo nekvalitně), opravený kus, jinak se u E classe s korozí nesetkáte. Co se týče opotřebovanosti interiéru, smazané nápisy, praskající žárovičky podsvětlení palubní desky ..., svědcí o najetých nejméně 500000 Km. Pokud někdo nevěří, mohu poskytnout foto E classe s najetými 800000 km jako TAXI, interiér nejeví výrazné známky opotřebení ( žádné smazané nápisy atd.) a s korozí se na vozidle rovněž nesetkáte.

21.11.2006 | 16:47:04 | Michal Reagovat

Od 10 k 5

Můj tchán má E 220 CDI rv 99 koupil ho jetý s 50000 km. Nyní má 240000 a za tu dobu genárlu diferáku, novou kardanku, nové servo řízení, kompresor na klima, kouří jak uhelná kotelna a v autorizovanejch servisech na nic nepřijdou samá výměna dílů stylem pokus omyl a zatím vždy jen omyl a uklidnění, že motory CDI se nepovedly , nový imobilizér, rez se objevuje snad na všech dílech. Dává mu jen díly dovezené ze SRN, protože jsou tam o dost levnější než v ČR. Prostě bída věřím, že páni v SRN budou koukat jako puci až je převálcujou šikmooký, třeba i Hyundai.

19.09.2006 | 20:00:45 | Dragon68 Reagovat

Nedivte se

Nejen automobilový průmysl Německa je v hovně. To je tak, když někdo žije 40 let v socialistickém NDR a pak chce mít sociální jistoty Západu. Ono to se starou dobrou EU jde hospodářsky z kopce!

13.08.2006 | 08:29:04 | donald Reagovat

Nedivte se

Nejen automobilový průmysl Německa je v hovně. To je tak, když někdo žije 40 let v socialistickém NDR a pak chce mít sociální jistoty Západu. Ono to se starou dobrou EU jde hospodářsky z kopce!

13.08.2006 | 08:28:53 | donald Reagovat