Rok výroby:1996Typ motoru:2,5i benzin/LPGStav km při koupi:175 000 kmStav km nyní:185 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:13 l/100 kmVloženo:3. 10. 2005
Při koupi auta se opravovala netěsnost ventilových vík, což je klasický problém u těchto šestiválců a systémem repairglass se zalepil ťukanec v předním skle.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jsem majitelem už druhé omegy v pořadí, takže mohu porovnávat. Nedá se říci, že by novější omega byla ve všech ohledech lepší. Například taková anténa v předním skle je určitě lepší řešení než ten vlající prut s odcházejícím předzesilovačem pod tapecírunkem střechy vzadu. Rovněž starý LCD displej palubního počítače byl nezničitelný oproti vypáleným pixelům nového řešení (funkce zůstaly stejné). Je pravda, že novější Omega výrazně lépe sedí v zatáčkách, ale se starou áčkovou byla v točkách díky ujíždějící zádi větší zábava.
Nepříjemný pocit mám i při pohledu pod kapotu, nárůst složitosti motoru oproti klasickému řadovému řešení shledávám enormní. Nelíbí se mi ani to, že digitální klimatizaci musím mít zapnutou prakticky pořád, protože bez ní je auto obtížně větratelné. Myslel jsem si, že ji budu zapínat jen v horku a při požadavku rychlého odmlžení skel.
Musím, ale pochválit protiprokluz. I když je u nové nárůst výkonu na 170 koní (2,4i měla jen 125), tak kromě rychlejší akcelerace a schopnosti jízdy prakticky od volnoběžných otáček se jízdní výkony příliš nezměnily ale spotřeba ano (motor je v perfektním stavu a byl kontrolován i na válcích). Oproti staré je také zanedbatelná spotřeba oleje a vypadá to, že nebude zapotřebí olej dolévat.
Problémy, které jsem zatím byl nucen řešit souvisely s přestavbou na sekvenční vstřik LPG, nicméně po počátečních potížích způsobených montážní firmou to momentálně pracuje naprosto perfektně. Výkon je nerozeznatelný od provozu na benzín a spotřeba je asi o 2 litry plynu větší. Bere si to od 10l (dálková trasa s lehkou nohou) do 16 litrů plynu (ve městě). Což shledávám na tak velké a pohodlné auto přijatelné, ale na benzín bych to živit nechtěl. Stará omega si brala od 6,5l (dálka) do 12l (město) benzínu.
Tak mam za sebou 2 roky s timto strojem. Coz mne nadobro vylecilo k naklonosti k novym oplum a sekvencnimu LPG. Oboji se neuveritelne sere a uz nikdy vice. Koupil jsem si opet za par korun starou ackovou omegu (6v dualram 200k), protoze novejsi auta (alespon dle me zkusenosti s timto krapem) starsim omegam nesahaji ani po kotniky. Jinak je na prodej (mail)
Podle mne to neni nesmysl, 6 let jsem jezdil s ackovou bez klimy a krome mimoradnych veder to slo v pohode ufoukat vzduchem pripadne si pomoci stresnim oknem (ale to manzelka nesnasela). Takze mohu posoudit, ze relativne stejne podminky na ECO rezim uchladit nejdou. Patral jsem po tom i na webu a ta digitalni klima je slozita jak autobus a neustale micha studeny i teply vzduch. O necem svedci, ze zapnuti klimy je automaticke a je zapotrebi ji vypinat do rezimu ECO. Tim si nestezuji na jeji funkci, ta je perfektni, ale podle palubniho pocitace se u volnobehu zvedne spotreba o 0,7 az 0,8 litru a to je podle mne zbytecne. Ted v zime ji krome deste asi pouzivat nebudu muset zapinat. No a pry casto odchazi i elektormagneticka spojka klimy a proste bojim, ze kdyz se to pokazi, tak to bez ni nepujde.
To s tou klimou je nesmysl,mám Vectru B z digi klimou a větrat to bez klimy jde.Vypneš ji normálně ECO a pak si navolíš teplotu(Omegy ji maj duální,Vectry ne) a rychlost větráku,popřípadě směr proudění a je to.Já s ní jezdím jen na delší trasy a vždy,když je tepleji,jinak to větrá i bez ní super.Pokud to fouká málo,může být ucpaný pylový filtr.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Omega
Tak mam za sebou 2 roky s timto strojem. Coz mne nadobro vylecilo k naklonosti k novym oplum a sekvencnimu LPG. Oboji se neuveritelne sere a uz nikdy vice. Koupil jsem si opet za par korun starou ackovou omegu (6v dualram 200k), protoze novejsi auta (alespon dle me zkusenosti s timto krapem) starsim omegam nesahaji ani po kotniky. Jinak je na prodej (mail)
13.01.2007 | 12:11:02 | vrgada Reagovat
klima
Podle mne to neni nesmysl, 6 let jsem jezdil s ackovou bez klimy a krome mimoradnych veder to slo v pohode ufoukat vzduchem pripadne si pomoci stresnim oknem (ale to manzelka nesnasela). Takze mohu posoudit, ze relativne stejne podminky na ECO rezim uchladit nejdou. Patral jsem po tom i na webu a ta digitalni klima je slozita jak autobus a neustale micha studeny i teply vzduch. O necem svedci, ze zapnuti klimy je automaticke a je zapotrebi ji vypinat do rezimu ECO. Tim si nestezuji na jeji funkci, ta je perfektni, ale podle palubniho pocitace se u volnobehu zvedne spotreba o 0,7 az 0,8 litru a to je podle mne zbytecne.
Ted v zime ji krome deste asi pouzivat nebudu muset zapinat. No a pry casto odchazi i elektormagneticka spojka klimy a proste bojim, ze kdyz se to pokazi, tak to bez ni nepujde.
04.10.2005 | 22:22:06 | vrgada Reagovat
To s tou klimou je nesmysl,mám Vectru B z digi klimou a větrat to bez klimy jde.Vypneš ji normálně ECO a pak si navolíš teplotu(Omegy ji maj duální,Vectry ne) a rychlost větráku,popřípadě směr proudění a je to.Já s ní jezdím jen na delší trasy a vždy,když je tepleji,jinak to větrá i bez ní super.Pokud to fouká málo,může být ucpaný pylový filtr.
04.10.2005 | 10:42:32 | Red_Dwarf Reagovat