Rok výroby:2003Typ motoru:1,2 12VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:48 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:5. 9. 2008
Takže předem chci upozornit budoucí "šťouraly" ,Auto bylo zakoupeno Rodiči v roce 2003 po předchozí Felicii.Já jsem s autem jezdil až od svých 18ti let. takže poslední 3 roky.
Auto bych hodnotil velice kladně,až na zmíněnou poruchu,která mě překvapila v takto malém nájezdu kilometrů,nevím jestli je to u těchto tříválců běžné,ale bylo nám řečeno(v autorizovaním servisu) že tuto poruchu způsobuje nekvalitní benzin.
něco o autě: takže jak již sem zmínil v názvu,auto bylo vybaveno základním tříválcem 1,2 12V.47Kw , byl to jeden z prvních modelů.Výbava byla dosti malá,ale po předchozí felicii to pro nás byl velký klad:) 2x Airbag,El,okna v předu ,posilovač řízení, Alu kola 14". Auto bylo málo ježděno a na přelomi 2006/2007 byl rodiči zakoupen nový VW Jetta ,ktaže auto zustalo mě a tudíž sloužilo jako druhé auto.
Vzhled a prostor: Co se týče vzhledu nechť si každý udělá názor sám,ale z 99 procent jsem slyšel jen kladné ohlasy.I mě se auto velice líbilo a myslím že je design je velice povedený.
S vnitřním prostorem to bylo horší na zadních sedačkách,kde jsem měl se svou výškou (188cm) docela problém,hlavně s nohama.
Motor: Ve srovnání s Fabíí s tímto motorem byl Seat pružnější,Při předpisové klidné jízdě mimo město byla spotřeba opravdu dosti nízká a srovnatelná s Tdičkama. (5,5l/100Km).Bohužel spotřeba rostla při jízdě na dálnici a při větším obsazení vozu a naložení.nebo při jízdě s vozejkem.Motor rozhodne neni určen pro závodění ale běžný provoz stačí,Předjíždění s ním není moc výhodné zejména do kopce.
Tam motor velmi ztrácí výkon.Přeci je to jen tříválec.Na dálnici mě ale velice překvapil dá se s ním velmi dobře držet tempo i do kopce. a při jednom pokusu sem ze Seata vytahl 190km/h (tachometrových) ale to už bylo opravdu na hranici motoru a z mírného kopečku a nenaložený jen ve 2 lidech.
Jízdní vlastnosti: Tak tady si myslím že je největší pozitivum auta.Hlavně bych asi zmínil sportovněji laděný podvozek.Drží perfektně stopu, Zatáčky se dají projíždět velmi svižně a auto sedí "jak přibyté" .Někomu může vadit že jsou zde cítit všechny nerovnosti, ale za to můžou naše silnice :)
Nemohu moc porovnávat, i když jsem řídil hodně aut, tak na delší vzdálenost mohu porovnat pouze s již zmíněnou Jettou,a dvojkovou lagunou. Obě auta jsou ale o třídu jinde jak motorově tak i velikostně.Oproti nim je seat jak malá mrštná rybička:) až na ten motor.
Myslím že toto auto je velice povedené. Bohužel před měsícem jsme ho prodali,jelikož byl potřeba do rodiny vůz kombi.
Osobně mám tuhle potvůrku rád. Mám teda r.v 2006, ale neměnil bych. U někoho je to zvyk, u někoho "srdeční záležitost". Ano na závodění to není, ale měl jsem možnost koupit Ibizu 1.9TDI nebo Cordobu 1.2. 12V a neváhal jsem ani chvíli. Co ubere sporný výkon, nahradí pohodlím, tichou jízdou a hlavně zavazadlový prostor je bomba.
no ta spotřeba neni zas tak hrozná.pro běžnou předpisovou jízdu to jede kolem 6,5/100 v Praze nebo ve velkém městě to je horší a nebo když se to honí na dálnici.
víš jestli to nebude náhodou tím, že škoda vyrábí tento motor pro celý koncern. Takže nebyl už při vývoji určen jen do Fabie, ale i Pola a Cordoby. A co se týče Superba 1,2HTP asi tě zklamu, ale můžeš se těšit na Octavii 1,2 TSI.
No ony to sice ukvílený, slabý a užraný tříválce, ale se životností není problém..znám týpka, taxikáře, co na tom natočil půl mega a celkem v pohodě..holt, jen to chce tomu motoru dát, co chce, nikoliv jen jezdit..
no myslim že to neni pro člověka co málo jezdí na krátké trasy špatná volba(samozřejmě do adekvátně velkého a těžkého auta:-) ).S tim seatem to nejezdilo nejhůř a spotřeba byla velmi příjemná.horší to už asi bude s výdrží tohoto motoru.Když sme ho kupovali byla to novinka(aspon v seatu o škodovky sem se nezajimal) a docela mě překvapila ta lambda sonda v tak malém najezdu Km.Docela by mne zajimalo kolik tyto motory vydrží a nebo jak se chovají nad 100tis Km
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Cordoba
Srdeční záležitost u HTP? To je spíše mozková záležitost (asi mrtvice).
25.07.2009 | 20:22:37 | Radek Reagovat
1.2 12V
Osobně mám tuhle potvůrku rád. Mám teda r.v 2006, ale neměnil bych. U někoho je to zvyk, u někoho "srdeční záležitost". Ano na závodění to není, ale měl jsem možnost koupit Ibizu 1.9TDI nebo Cordobu 1.2. 12V a neváhal jsem ani chvíli. Co ubere sporný výkon, nahradí pohodlím, tichou jízdou a hlavně zavazadlový prostor je bomba.
25.07.2009 | 20:04:34 | Sparks Reagovat
A jsme doma.Slavny HTP. H lavně T áhni P íčo !!! Mimochodem, v cem jezdis ted ?
15.07.2009 | 15:53:45 | jamieson Reagovat
Jerry
No o 1,2 TSI som nepocul ( ale co by tych blaznov z VW nenapadlo) O 1,4 TSI som pocul, videl vizel v Golfe. Ale zazrak to nebol.
10.09.2008 | 19:01:21 | Lukas Reagovat
suhlasim, mam ibizu 1,2 a vseko sedi.
10.09.2008 | 09:20:06 | Reagovat
to anonym:
no ta spotřeba neni zas tak hrozná.pro běžnou předpisovou jízdu to jede kolem 6,5/100 v Praze nebo ve velkém městě to je horší a nebo když se to honí na dálnici.
08.09.2008 | 23:35:15 | Ondra Reagovat
To Lukas
víš jestli to nebude náhodou tím, že škoda vyrábí tento motor pro celý koncern. Takže nebyl už při vývoji určen jen do Fabie, ale i Pola a Cordoby. A co se týče Superba 1,2HTP asi tě zklamu, ale můžeš se těšit na Octavii 1,2 TSI.
08.09.2008 | 23:08:03 | Jerry Reagovat
No ony to sice ukvílený, slabý a užraný tříválce, ale se životností není problém..znám týpka, taxikáře, co na tom natočil půl mega a celkem v pohodě..holt, jen to chce tomu motoru dát, co chce, nikoliv jen jezdit..
08.09.2008 | 22:26:08 | Reagovat
RE:lukas
no myslim že to neni pro člověka co málo jezdí na krátké trasy špatná volba(samozřejmě do adekvátně velkého a těžkého auta:-) ).S tim seatem to nejezdilo nejhůř a spotřeba byla velmi příjemná.horší to už asi bude s výdrží tohoto motoru.Když sme ho kupovali byla to novinka(aspon v seatu o škodovky sem se nezajimal) a docela mě překvapila ta lambda sonda v tak malém najezdu Km.Docela by mne zajimalo kolik tyto motory vydrží a nebo jak se chovají nad 100tis Km
08.09.2008 | 21:49:04 | Ondra Reagovat
Oni ten pokus o motor montuju uz vsade..... O chvilu bude superB 1,2HTP...
08.09.2008 | 21:20:21 | Lukas Reagovat
Seat je v koncernu VW a tudiž je to stejné jako Škoda, takže i motory tam jsou stejné, včetně tříválců 1,2 a 1,4 TDi
08.09.2008 | 10:06:15 | Pavel Reagovat
chyba
nevíte jak se dá odstranit ten smajlik u recenze? sem tam asi omylem dal smutnyho:)
jinak 1,2 je v nabídce ještě teď ,ale v tý silnější 51Kw verzi
08.09.2008 | 09:25:56 | Ondra Reagovat
1,2 v seate
to som teda fakt netusil, ze sa trojvalec montuje aj do cordoby
08.09.2008 | 09:07:35 | pietro Reagovat