Rok výroby:1987Typ motoru:1,2 benzínStav km při koupi:0 kmStav km nyní:70 000 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:17. 8. 2004
Ze začátku v roce 1987 nepodstatných maličkostí, větší závada byl 2x nefunkční posilovač brzd, což bylo způsobeno spíše neschopností mechanika "značkového" servisu.
Jinak pouze běžné opotřebení (výfuk, brzdové destičky).
Koroze předních blatníků a prahů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ve své době průměr, dnes nestačí v provozu malou akcelerací při plném obsazení a v kopcích velice záleží na správném seřízení.
To moje je stále velice spolehlivé a vždycky jsem dojel.
Ve sněhu nebo blátě má vynikající průchodnost.
Interiér je hlučný od motoru.
Bezpečnost je v dnešní době nízká, ale uvědomíme-li si, že tato koncepce vznikla v polovině šedesátých let minulého století......
Pracovni ?? Ja bych to zaradil k vozum na kterych se muzete naucit jezdit prip. pro samovrahy :-) to Amater : Jen jsem cumel na ten komentar.Je videt ze se vyznas do tehle vozu. :-)
Mám "120" od roku 87 koupil jsem ji novou naprostá spokojenost,nenaročná na udržbu cenově dostupné ND,plechařína původní poslední 2roky se začínaji zjevovat puchýře ve 100tis.výměnna spojky 145tis brzdové kotouče brzdové hadice a trubky, rozvod.řetěz ve 125tis, těsnéní pod hlavou 115tis. prostě atičko pro nenáročné zatím mě nesklamalo až dojezdí nevím co dál týdle nové Škody sama elektronika vysavač peněz.
Špatná akcelerace,slabý výkon = špatný nebo špatně seřízený rozdělovač nebo špatná karburace paliva. Nejčastěji podtlaková regulace - většinou stačí prozkoušet ústy (nasátím) hadičku od karburátoru k rozdělovači - přes podtlakovou membránu (ta může být špatná), by s měl posunout předstih v rozdělovači (lze okem pozorovat po sundání víčka rozdělovače), může být i špatně nasazená.... Samotný předstih lze seřídit i podle ucha... Karburátor - s druhým stupněm bych si hlavu nelámal (i jednostupňový karburátor dokáže se škodověnkou divy...), spíš akcelerační pumpička... Když už se v tom trochu člověk vyzná, nemá se škodověnkou problémy - dokáže na pětku projet vesnici při 50 km/h rychlosti (pokud do ní vjede už zahřátá), jen když je třeba ještě ubrat, je třeba i podřadit, aby se nedusila - jinak umí táhnout pěkně odspodu, když je dobře seštelovaná.... Vaření - na léto vytáhnout vložku z ventilátoru (na zimu však v každém případě vrátit!!!), zkontrolovat funkčnost ventilátoru u chladiče (měl by se při prohřátí motoru na místě, tj. bez proudu vzduchu) zapnout) a je po problému.... Jinak vaření může způsobovat taky špatné těsnění pod hlavou (výfukové plyny jdou do vody) - lze zkontrolovat podle bublinek v zásobní nádržce na vodu - přetěsnit, jinak se motor uvaří a praskne hlava... Spotřeba se dá udělat i pod 5 l - pokud je už všechno v pořádku, tak na karbecu co zavřít bohatost směsi i volnoběh současně. Pak druhého člověka za volant zkoušet startovat (na plný plyn) při pomalém povolování šroubu bohatosti (měl by zůstat max. zatažený), až se to rozjede. Pak současně s ubíráním plynu povolovat i šroub volnoběhu, až se i ten ustálí. To vše při teplém motoru. Na studeném pak můžete bohatost ovlivňovat pomocí sytiče... Emisema by to takto seřízené sice neprošlo (příliš CO), zato se však dostanete s lehkou nohou na teplém motoru i pod 5 l/100km. Odzkoušeno na více autech s karburátorem tohoto systému i aut s mnohem vyšším objemem.... A pokud budete u škodověnky chtít, aby Vám nežrala ani při vyšších rychlostech, jednoduše znefunkčněte 2. stupeň karburátoru (je tam na to taky podtlaková regulace), ten je tam stejně na nic, i bez něj Vám to bude lítat 140, pokud na to máte nervy a chcete se zabít (mě stovečka stačí a to, že autíko má na víc, mě jen hřeje...)... Škodověnky mám rád, protože se v nich už vyznám a cokoli, pokud by bylo potřeba, si vymontuju (i v pěkném stavu) v kovošrotu za cenu železa, což se nedá říct o žádném jiném autě - ND drahé a shánění po vrakovištích je naprd (a taky drahé). Hlavně dobrá kastle!!! Pozn. O ty emise se bát nemusíte - oni Vám to tam zas seštelují zpátky na optimum (CO) a záleží pak už jen na Vás, jestli myslíte víc na ekologii nebo ekonomiku prrovozu...
Na petku se da v pohode po okreskach usporne cestovat v rychlostech od 70-90km/h, pokud je v poradku motor...odpomuzes si prave tim od velkyho revu, ktery se ve skoduli od 80ti na 4ku zacina rozlihat...takhle nastupuje az nekdy ve 110ti...jinak pri predjizdeni zase neni problem ji radit az ve 120ti a dal plynule zrychlovat az nekam ke 140ti, teda po rovine samozrejme...na delsi trasy s 5q jezdim za 6,5-7 podle stylu jizdy, hustote provozu a zatezi...mam r87, normalni 120 bez jakejchkoliv uprav...
mam taky 120 rv87, zatím toho přežila hodně( každou chvíly točí motor 4500 ot.min a zajímavý že ještě drží pohromadě). Ale i když se snažím nedostanu se se spotřebou pod 8 l
Škodovčičku jsme vlastnili až do teď. Nyní jsme si koupili Hyundai Getz 1,3i (oproti škodovce úplně něco jiného, i o proti jiným novým autům), protože už měla hodně najeto (měli jsme ji 18 let). Věrně nám sloužila, a v zimě vyjela snad úplně vše i na náledí, když některá auta zůstala viset 120tka jela dál. Bylo to velmi spolehlivé auto.
Sloužila nám také až do listopadu 2004. Výhodou jsou jednoduché a levné opravy. Ale když začaly být příliš časté a navíc nefunkční maznice rejdových čepů a vadný spojkový válec, o korozi nemluvě tak dosloužila. Teď jezdíme novou Hondou Jazz a je to něčem zcela jiném. Ale škodovka na svou dobu zcela splnila svůj účel. Navíc to co předváděla v zimních podmínkách ač měla jen letní obutí bude mít i dnes těžko konkurenci.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 120
to Pepa
Pracovni ?? Ja bych to zaradil k vozum na kterych se muzete naucit jezdit prip. pro samovrahy :-)
to Amater : Jen jsem cumel na ten komentar.Je videt ze se vyznas do tehle vozu. :-)
13.03.2009 | 13:22:06 | jamieson Reagovat
dodo
Mám "120" od roku 87 koupil jsem ji novou naprostá spokojenost,nenaročná na udržbu cenově dostupné ND,plechařína původní poslední 2roky se začínaji zjevovat puchýře ve 100tis.výměnna spojky 145tis brzdové kotouče brzdové hadice a trubky, rozvod.řetěz ve 125tis, těsnéní pod hlavou 115tis. prostě atičko pro nenáročné zatím mě nesklamalo až dojezdí nevím co dál týdle nové Škody sama elektronika vysavač peněz.
26.09.2008 | 20:50:44 | rejža Reagovat
Špatná akcelerace,slabý výkon
Špatná akcelerace,slabý výkon = špatný nebo špatně seřízený rozdělovač nebo špatná karburace paliva. Nejčastěji podtlaková regulace - většinou stačí prozkoušet ústy (nasátím) hadičku od karburátoru k rozdělovači - přes podtlakovou membránu (ta může být špatná), by s měl posunout předstih v rozdělovači (lze okem pozorovat po sundání víčka rozdělovače), může být i špatně nasazená.... Samotný předstih lze seřídit i podle ucha... Karburátor - s druhým stupněm bych si hlavu nelámal (i jednostupňový karburátor dokáže se škodověnkou divy...), spíš akcelerační pumpička... Když už se v tom trochu člověk vyzná, nemá se škodověnkou problémy - dokáže na pětku projet vesnici při 50 km/h rychlosti (pokud do ní vjede už zahřátá), jen když je třeba ještě ubrat, je třeba i podřadit, aby se nedusila - jinak umí táhnout pěkně odspodu, když je dobře seštelovaná.... Vaření - na léto vytáhnout vložku z ventilátoru (na zimu však v každém případě vrátit!!!), zkontrolovat funkčnost ventilátoru u chladiče (měl by se při prohřátí motoru na místě, tj. bez proudu vzduchu) zapnout) a je po problému.... Jinak vaření může způsobovat taky špatné těsnění pod hlavou (výfukové plyny jdou do vody) - lze zkontrolovat podle bublinek v zásobní nádržce na vodu - přetěsnit, jinak se motor uvaří a praskne hlava...
Spotřeba se dá udělat i pod 5 l - pokud je už všechno v pořádku, tak na karbecu co zavřít bohatost směsi i volnoběh současně. Pak druhého člověka za volant zkoušet startovat (na plný plyn) při pomalém povolování šroubu bohatosti (měl by zůstat max. zatažený), až se to rozjede. Pak současně s ubíráním plynu povolovat i šroub volnoběhu, až se i ten ustálí. To vše při teplém motoru. Na studeném pak můžete bohatost ovlivňovat pomocí sytiče... Emisema by to takto seřízené sice neprošlo (příliš CO), zato se však dostanete s lehkou nohou na teplém motoru i pod 5 l/100km. Odzkoušeno na více autech s karburátorem tohoto systému i aut s mnohem vyšším objemem.... A pokud budete u škodověnky chtít, aby Vám nežrala ani při vyšších rychlostech, jednoduše znefunkčněte 2. stupeň karburátoru (je tam na to taky podtlaková regulace), ten je tam stejně na nic, i bez něj Vám to bude lítat 140, pokud na to máte nervy a chcete se zabít (mě stovečka stačí a to, že autíko má na víc, mě jen hřeje...)...
Škodověnky mám rád, protože se v nich už vyznám a cokoli, pokud by bylo potřeba, si vymontuju (i v pěkném stavu) v kovošrotu za cenu železa, což se nedá říct o žádném jiném autě - ND drahé a shánění po vrakovištích je naprd (a taky drahé). Hlavně dobrá kastle!!!
Pozn. O ty emise se bát nemusíte - oni Vám to tam zas seštelují zpátky na optimum (CO) a záleží pak už jen na Vás, jestli myslíte víc na ekologii nebo ekonomiku prrovozu...
30.04.2008 | 00:46:55 | Amatér Reagovat
Pepo:
Na petku se da v pohode po okreskach usporne cestovat v rychlostech od 70-90km/h, pokud je v poradku motor...odpomuzes si prave tim od velkyho revu, ktery se ve skoduli od 80ti na 4ku zacina rozlihat...takhle nastupuje az nekdy ve 110ti...jinak pri predjizdeni zase neni problem ji radit az ve 120ti a dal plynule zrychlovat az nekam ke 140ti, teda po rovine samozrejme...na delsi trasy s 5q jezdim za 6,5-7 podle stylu jizdy, hustote provozu a zatezi...mam r87, normalni 120 bez jakejchkoliv uprav...
30.06.2007 | 00:18:03 | Reagovat
škoda 120
mam taky 120 rv87, zatím toho přežila hodně( každou chvíly točí motor 4500 ot.min a zajímavý že ještě drží pohromadě). Ale i když se snažím nedostanu se se spotřebou pod 8 l
01.03.2007 | 15:27:37 | Pepa Reagovat
Škodovčičku jsme vlastnili až do teď. Nyní jsme si koupili Hyundai Getz 1,3i (oproti škodovce úplně něco jiného, i o proti jiným novým autům), protože už měla hodně najeto (měli jsme ji 18 let). Věrně nám sloužila, a v zimě vyjela snad úplně vše i na náledí, když některá auta zůstala viset 120tka jela dál. Bylo to velmi spolehlivé auto.
20.07.2005 | 17:01:08 | ov Reagovat
Sloužila nám také až do listopadu 2004. Výhodou jsou jednoduché a levné opravy. Ale když začaly být příliš časté a navíc nefunkční maznice rejdových čepů a vadný spojkový válec, o korozi nemluvě tak dosloužila. Teď jezdíme novou Hondou Jazz a je to něčem zcela jiném. Ale škodovka na svou dobu zcela splnila svůj účel. Navíc to co předváděla v zimních podmínkách ač měla jen letní obutí bude mít i dnes těžko konkurenci.
18.03.2005 | 14:28:10 | Honza Reagovat