Rok výroby:2008Typ motoru:1,2Stav km při koupi:12 000 kmStav km nyní:60 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:19. 10. 2010
Po najetí 50.000 km začaly problémy. Motor měl při studeném startu nepravidelný chod a často došlo i k tomu že sám od sebe zhasl. Při jízdě se ve 3.000 otáčkách motor zahltí a ztratí výkon. Po překonání těchtom otáček už běží bez problému. Na palubní desce se rozsvítí kontrolka chyby spalování motoru, která je při načtení paměti počítače označena jako chudá spalovací směs. I když jsem tuto závadu popsal v autoservisu Škoda na garanční prohlídce, závadu neodstranili.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Do ujetí 50.000 km byla Fabie tím nejspolehlivějším autem, které jsem kdy měl. Obdivoval jsem pružnost a sílu tříválcového motoru při dovolené v Norsku, kde jsem s ní najezdil 7.000 km v hornatém terénu. Denně s ní jezdím do práce, což je její hlavní využití a byl jsem až dosud velmi spokojen. Po najetí 50.000 km ale začaly problémy. Motor měl při studeném startu nepravidelný chod a často došlo i k tomu že sám od sebe zhasl. Při jízdě se ve 3.000 otáčkách motor zahltí a ztratí výkon. Po překonání těchtom otáček už běží bez problému. Na palubní desce se rozsvítí kontrolka chyby spalování motoru, která je při načtení paměti počítače označena jako chudá spalovací směs. I když jsem tuto závadu popsal v autoservisu Škoda na garanční prohlídce, závadu neodstranili. Asi přejdu zpět na Fiat, který měl také mnoho chyb ale motoricky jsem byl s tímto vozem velmi spokojen.
Mám také jednu radu pro konstruktéry Škody... místo onoho skvostu HTP by bylo zdá se lepší volbou osadit motorový prostor šicím strojem značky SINGER, který by dodal tomuto vozu zvuk a parametry více se blížící autu určenému pro zástupce rasy Homo sapiens. Pro verzi HTP Sport bych pak doporučil do prostoru spalování nainstalovat překapávač kávy značky KRUPS, který zajistí přívod paliva v případě potřeby výkonové rezervy. Ve verzi Comfort bych pak navrhoval namísto motorků stahování oken nainstalovat černocha, který bude pohybem své paže okna stahovat kličkou plně automaticky.
Je to sice zajímavé, ale zákazníka hlavně zajímá, kde prodávají špatný benzin. To ostatní ať si vyřídí prodejci, dodavatelé a já nevím kdo. To je jejich věc, každý si má ošetřit svůj bordel. A jedině kontroly a ještě lépe zveřenování jejich výsledků tomu může pomoci. Samozřejmě, otvírá se tu prostor i pro korupci, ale i to se dá výrazně omezit, kdyby se chtělo. Že to řidiči kradou, mě až tak nepřekvapuje. Každý dnes "vytváří zisk" jak může. Je na tom postaven současný ekonomický systém. A protože ve "vyšších kruzích" bují korupce, různé penězovody, přiklepávají se předražené zakázky a rozkrádá se ve velkém, v tomto světle spousta lidí bez výčitek svědomí krade jak může alespoň tam, kde má možnost. Ovšem ryba smrdí, jak známo, od hlavy.
benzín neředí pumpy, ale řidiči, kteří ho zaváží. Vědí, kde u které pumpy kvalitu pravidelně kontrolují, tam si to nedovolí. A kde nekontrolují, tam přivezou panč, který vytvořili na cestě mezi rafinerkou a pumpou. Prodají část benzínu a doplní cisternu něčím levnějším (bůh ví čím a kde). Aspoň tak nějak mi to vysvětlil šofér, co benzín a naftu vozí.
to je martine pravda, protože hypermarkety maj pumpy jen jako doplňkovou činnost. nemají to na výdělek a tudíž neberou šmejd a neředí to. na toto jsem zapoměl
Tak já musím říct,že tankuji z 90ti procent u pump,co jsou třeba u Tesca,Globusu,atd,málokdy u "kvalitních" pump,a musím říci,že jsem zatím problém s kolísáním otáček neměl-asi mám štěstí :-))
ještě k té HTP, jak jsem již napsal, jsem absolutně spokojen, jen jsem měl potíže s kolísáním otáček a tvrdém přechodu ubráním a přidáním plynu. 4x jsem byl v servisu a vždy to samé - chudá směs. mě se to nezdálo a jelikož jezdím velice často do bavorského města Weiden, zašel jsem tam do Skoda. Zjistil jsem, že takovéto potíže jsou časté u němců, co tankujou v CZ u levných prodejců. Od té doby tankuji jen u národních pump, vetšinou na dálnicích a je po problému.
Měl bych jednu radu pro vývojáře ve Škodě.Místo 4-taktního motoru 3 válce,kde jeden válec chybí,ať přejdou na 2-taktní motory 3 válce,tam bude jeden válec navíc,což se projeví na větší kultivovanosti motoru.
mám fabii HTP, ročník 2005, najeto 123 000 km. s autem jezdím každý den a nikdy jsem neměl žádný problém. jen je podmínkou tankovat značková paliva, jinak kolísá volnoběh. jelikož je auto jen moje, mohu hodnotit a hodnocení je maximální spokojenost.
Ono, obecně je známé, že tríválcové Škody vydrží bez problémů cca 50 - 100 tkm, pak se začnou kazit. Škoda kraluje v TSI, ale tříválce se nikdy dělat nenaučila. Problém, který popisujete, se zahlcením výkonu, by mohl být zanesený EGR ventil (nebo jeho obdoba, nevím jestli se tomu u Škody říká stejně). Je to škoda, že nikdy nedotáhli tuhle věc dokonce. Proto se taky po ujetí 100 tkm lidi HTPček často zbavují, naproti tomu u Oplu je to přímo naopak, tam si člověk do 100 tkm projde 3-4 závadami a motory pak většinou bez problému lítaj do 250-300 tkm. Netuším, kde udělali soudruzi z NDR chybu. Fabia je podle mě jinak velice povedené auto, jak jedničková, tak dvojková, jen to chce se vyhnout HTP...
Mám sice Scenica a ne Škodu,ale servis no comment. Praskla mi stahovačka dveří u řidiče-8000 s prací pane. Fuj. Můj známí tu původní během hodiny opravil zadarmo a funguje už dva roky. Originál servisy jsou všechny stejný.
To je taky smysl dnešních servisů jenom vyměňovat díly,ale přemejšlet už se nikomu nechce.Při garančkách by nejradši vyměnili půl auta i když to není potřeba.
Servis za prvé některé věci v záruce nechce řešit, to je obecný jev. U novějších typů vozu si také servisy obvykle neví rady s některými závadami až do doby, kdy je to závada častější a známá, a někdo (asi výrobce) jim nakuká, co s tím. Jinak se drbou za uchem a postávají (zažil jsem u Fábie I). Navíc tyto závady, kdy je signalizují různé kontrolky jsou někdy dost potutelné, páč diagnostika sice načte nějakou chybu, ale neidentifikuje přímo díl, který je vadný. A v servisu by potřebovali, aby z diagnostiky vyjelo: vole, vyměň to a to :-)
rok výroby 2008, vozidlo používáte 3 roky a bylo kopeno jako ojeté? Zajeďte do jiného servisu. Tito evidentně umí vyměnit leda pylový filtr a možná že ani to ne.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Možná výprodej skladových vozů, ale jinak dost těžko. 1,4 16V se už nemontuje-stejně jako 1,6 16V. Nahradila je 1,2 TSI 63 resp. 77kW
05.11.2010 | 23:16:31 | Jerry Reagovat
Konečně motor !
Prý teď v akci prodává Škoda Fabii s motorem 1.4 16v za cenu htp.Víte někdo o tom,jestli to je pravda ?
28.10.2010 | 11:49:14 | Reagovat
Fábie je atraktivní a výjimečný vůz
Mám také jednu radu pro konstruktéry Škody... místo onoho skvostu HTP by bylo zdá se lepší volbou osadit motorový prostor šicím strojem značky SINGER, který by dodal tomuto vozu zvuk a parametry více se blížící autu určenému pro zástupce rasy Homo sapiens. Pro verzi HTP Sport bych pak doporučil do prostoru spalování nainstalovat překapávač kávy značky KRUPS, který zajistí přívod paliva v případě potřeby výkonové rezervy. Ve verzi Comfort bych pak navrhoval namísto motorků stahování oken nainstalovat černocha, který bude pohybem své paže okna stahovat kličkou plně automaticky.
27.10.2010 | 09:17:14 | vysersivoko Reagovat
Je to sice zajímavé, ale zákazníka hlavně zajímá, kde prodávají špatný benzin. To ostatní ať si vyřídí prodejci, dodavatelé a já nevím kdo. To je jejich věc, každý si má ošetřit svůj bordel. A jedině kontroly a ještě lépe zveřenování jejich výsledků tomu může pomoci. Samozřejmě, otvírá se tu prostor i pro korupci, ale i to se dá výrazně omezit, kdyby se chtělo. Že to řidiči kradou, mě až tak nepřekvapuje. Každý dnes "vytváří zisk" jak může. Je na tom postaven současný ekonomický systém. A protože ve "vyšších kruzích" bují korupce, různé penězovody, přiklepávají se předražené zakázky a rozkrádá se ve velkém, v tomto světle spousta lidí bez výčitek svědomí krade jak může alespoň tam, kde má možnost. Ovšem ryba smrdí, jak známo, od hlavy.
26.10.2010 | 09:29:48 | Itall Reagovat
benzín neředí pumpy, ale řidiči, kteří ho zaváží. Vědí, kde u které pumpy kvalitu pravidelně kontrolují, tam si to nedovolí. A kde nekontrolují, tam přivezou panč, který vytvořili na cestě mezi rafinerkou a pumpou. Prodají část benzínu a doplní cisternu něčím levnějším (bůh ví čím a kde). Aspoň tak nějak mi to vysvětlil šofér, co benzín a naftu vozí.
25.10.2010 | 21:49:54 | Reagovat
to je martine pravda, protože hypermarkety maj pumpy jen jako doplňkovou činnost. nemají to na výdělek a tudíž neberou šmejd a neředí to. na toto jsem zapoměl
25.10.2010 | 19:52:00 | martin Reagovat
24. října 2010 | 20:40 | martin
Tak já musím říct,že tankuji z 90ti procent u pump,co jsou třeba u Tesca,Globusu,atd,málokdy u "kvalitních" pump,a musím říci,že jsem zatím problém s kolísáním otáček neměl-asi mám štěstí :-))
24.10.2010 | 20:49:58 | Jirka KOPR Reagovat
ještě k té HTP, jak jsem již napsal, jsem absolutně spokojen, jen jsem měl potíže s kolísáním otáček a tvrdém přechodu ubráním a přidáním plynu. 4x jsem byl v servisu a vždy to samé - chudá směs. mě se to nezdálo a jelikož jezdím velice často do bavorského města Weiden, zašel jsem tam do Skoda. Zjistil jsem, že takovéto potíže jsou časté u němců, co tankujou v CZ u levných prodejců. Od té doby tankuji jen u národních pump, vetšinou na dálnicích a je po problému.
24.10.2010 | 20:40:33 | martin Reagovat
24. října 2010 | 15:10 | martin
Zdary,konečně někdo,kdo je také s fábií spokojený :-)))
Mám také fábku 2005ku,HTP,najeto cca 192 600km,a také spokojenost,ať slouží :-)
24.10.2010 | 17:41:02 | Jirka KOPR Reagovat
Měl bych jednu radu pro vývojáře ve Škodě.Místo 4-taktního motoru 3 válce,kde jeden válec chybí,ať přejdou na 2-taktní motory 3 válce,tam bude jeden válec navíc,což se projeví na větší kultivovanosti motoru.
24.10.2010 | 17:39:44 | Reagovat
mám fabii HTP, ročník 2005, najeto 123 000 km. s autem jezdím každý den a nikdy jsem neměl žádný problém. jen je podmínkou tankovat značková paliva, jinak kolísá volnoběh. jelikož je auto jen moje, mohu hodnotit a hodnocení je maximální spokojenost.
24.10.2010 | 15:10:45 | martin Reagovat
Anonyme, zkus v sobě najít odvahu vystoupit z anonymity a napsat svoje vlastní, zřejmě negativní zkušenosti se Škodárnami.
24.10.2010 | 14:52:12 | marne Reagovat
ŠKODA - už jen ten název mluví za vše ne?!
22.10.2010 | 13:47:53 | Reagovat
tríválec Škoda
Ono, obecně je známé, že tríválcové Škody vydrží bez problémů cca 50 - 100 tkm, pak se začnou kazit. Škoda kraluje v TSI, ale tříválce se nikdy dělat nenaučila. Problém, který popisujete, se zahlcením výkonu, by mohl být zanesený EGR ventil (nebo jeho obdoba, nevím jestli se tomu u Škody říká stejně). Je to škoda, že nikdy nedotáhli tuhle věc dokonce. Proto se taky po ujetí 100 tkm lidi HTPček často zbavují, naproti tomu u Oplu je to přímo naopak, tam si člověk do 100 tkm projde 3-4 závadami a motory pak většinou bez problému lítaj do 250-300 tkm. Netuším, kde udělali soudruzi z NDR chybu. Fabia je podle mě jinak velice povedené auto, jak jedničková, tak dvojková, jen to chce se vyhnout HTP...
21.10.2010 | 13:05:58 | ww Reagovat
servis
Mám sice Scenica a ne Škodu,ale servis no comment.
Praskla mi stahovačka dveří u řidiče-8000 s prací pane.
Fuj. Můj známí tu původní během hodiny opravil zadarmo a funguje už dva roky. Originál servisy jsou všechny stejný.
20.10.2010 | 19:42:56 | Reagovat
To je taky smysl dnešních servisů jenom vyměňovat díly,ale přemejšlet už se nikomu nechce.Při garančkách by nejradši vyměnili půl auta i když to není potřeba.
20.10.2010 | 14:09:51 | Jiří Reagovat
Servis za prvé některé věci v záruce nechce řešit, to je obecný jev. U novějších typů vozu si také servisy obvykle neví rady s některými závadami až do doby, kdy je to závada častější a známá, a někdo (asi výrobce) jim nakuká, co s tím. Jinak se drbou za uchem a postávají (zažil jsem u Fábie I). Navíc tyto závady, kdy je signalizují různé kontrolky jsou někdy dost potutelné, páč diagnostika sice načte nějakou chybu, ale neidentifikuje přímo díl, který je vadný. A v servisu by potřebovali, aby z diagnostiky vyjelo: vole, vyměň to a to :-)
20.10.2010 | 14:01:21 | Itall Reagovat
rok výroby 2008, vozidlo používáte 3 roky a bylo kopeno jako ojeté? Zajeďte do jiného servisu. Tito evidentně umí vyměnit leda pylový filtr a možná že ani to ne.
19.10.2010 | 21:15:49 | Jerry Reagovat