Rok výroby:1998Typ motoru:1.6 55 kwStav km při koupi:52 000 kmStav km nyní:102 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7-8 l/100 kmVloženo:20. 8. 2006
V 55 000 km - výměna celého tělesa škrtící klapky + lambda sondy: 15 000 Kč.
V 90 000 km - vým. obou řemenů - 3 500 Kč. Nové Continenlal na před.kola v 92 000 km, zadní ještě původní ale střídám to ze zim. pneu.98 000 km - vým.destiček a kotoučů
Jinak běžná údržba - oleje, filtry, brzd. kapalina.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pochvala pro provozní náplně - chlad. kapalina,brzd.kap, olej v motoru naprosto bez úbytku. Vůz má 102 000 km a se sportovním filtrem, přečipovanou Ř.J, 100okt. benzinem, bez katalyzátoru jede 195 km/h.
Ten motor by opravdu mohl být silnější, ale kupoval jsem to s vidinou velkého auta a to bezesporu je. Lak přesto že má mnoho oděrek a škrábanečků vypadá perfektně a koroze? Bez komentáře.1+.Před rokem jsem udělal z chudáka Pána protože jsem nainstaloval koml.el. výbavu. Ta práce- (několik bezesných nocí)
Jinak jsem s autem spokojen - startování vždy naporvé, akcelerace, tah od spodu (není to Tdi ale na 1.6 dobrý), hlučnost-1, podvozek-1, brzdy1+, servo-1, kufr1 +++.
Plně souhlasím s názory na 1.6/55kW mám ji také,není to sportovní motor,ale pro naší rodinu (2+2) úplně stačí.tajně jsem pošilhával po 74 kW,ale je lepší mít 55kW a 100,000 než silnější se 300,000 km.jsem s tím motorem spokojený,na předjetí felicie či autobusu stačí,po dálnici se smí 130,to taky zvládá,spotřebou jsem někde u 7 litrů,kufr jak vagón,což ocením při 2 malých dětech (golfky,kočár,malý kolo,vše se tam v klidu vejde.A ostatní si musí uvědomit,do jaké třídy je Octavie zařazená.
Děláme z toho docela slušný diskuzní fórum.Golf, Ibiza a Felicia jsou trochu menší a lehčí vozítka, tak to s nimi zahýbe slušně.Z dovozu se dají sehnat trochu míň ojeté kousky za slušnou cenu.Navíc mám dobrého známého-nepodrazáka a ten ví jaký jsem puntičkář, tak je mu jasný že to musí být "výběrový kousek".Bral bych i verzi LX, ale mrzí mě jenom nedělené zadní sedačky a palubní PC.Satelitní navigaci,kožené sedačky, Klimatronic atd. klidně oželím.Jo 1,4 se taky dělala. Myslím teď motor AMD 1,4- 44Kw tj. poslední úprava motoru z felicie pro fábii.Montoval se do oktávek v letech 1999-2001.Ale to už je slabota.Po městě jen s řidičem by to šlo.Ale ve čtyřech lidech s trochu naloženým kufrem by to bylo na delší trasu horší.Ale je to osvědčený, kvalitní a hlavně český motor. Moc oktávek s tímto motorem nejezdí.To 1,4 16V-55Kw je trochu jiná písnička-hlavně co se pořizovací ceny týče .Oproti 1,6-55Kw je ale trochu slabší-hold objem je objem.1,6 75Kw mi taky doporučují ale vzhledem k omezeným finančním možnostem je asi lepší koupit si 1,6 55Kw s řekněme120 000km na tachmetru než za stejnou cenu 1,6 75Kw s 350 000Km. I Tdi se dá koupit okolo 125 000Kč, ale nechci radši vědět proč je tak levné-většinou je nutná GO celého auta.Proto raději zůstanu u základní motorizace, výbavy a trochu míň zhuntovaného auta.Někdo mi říkal že 1,6 75Kw si většinou každej kupuje proto, aby ji honil.Kdežto 1,6 55Kw slouží především klidnějším řidičům. Zkrátka- uvidíme jak to dopadne. Buď to: a nebo spokojenost.
pokud opravdu seženeš auto s km okolo 100 tis.,nemusíš se bát motoru.Vsrpnu jsem přijel z Chorv. takže už mám 104 tis.Motor nevzal ani milimetr oleje.Střídal jsem klidnou jízdu s dálnicí často přes 180km.Je pravda že v táhlém kopci hodně ztrácela na síle ale byl jsem nafrklej-no 100 koní to není ale to snad víme-ne?Je jasný že s Golfem nebo Polem to asi hýbalo jinak.Takže 1.6 se neboj protože jsou ještě1.4 ale jestli chceš silnější ,radši si přidej a jdi do1.6 75kw.Ahoj.
Proč škodovce o držku??Každý kdo tyhle auta zná, přece ví,že AEE je německý motor(VW Polo) a do Octavie se dostal proto,že škodovka tenkrát neměla vyvinutý dostatečně silný motor na tak mohutné auto.Jak by Octavia jezdila s 1,3Mpi -50Kw z felicie si dokážu těžko představit, ale docela by mě to zajímalo.A kromě toho v Německu to byl výběhovej motor a co se v Německu nehodí to se nacpe škodovce do čech.Hold dřív diktovali rusáci a teď pro změnu němci.Já se s 1,6 55Kw svezl poměrně krátce(půjčená od kamaráda) ale mě osobně příjemě překvapila.Čekal jsem většího lenocha.Proti kopci řadit z I. na II. už při 1500otáčkách a motor si to nechal líbit!? Odspodu má sílu jako bejk.Oktávky se mi moc líbí(mercedes za 2miliony to sice není) a snad se brzy zmůžu na její koupi.O motoru mám jasno: 1,6 55Kw.Ale rozhodně ji nebudu kupovat v tuzemsku-u zlodějů v AAA a podobně.Ono 104 000Km na tachmetru vypadá nádherně,že je to vetšinou ve skutečnosti 304 000Km si uvědomí málo kdo.A pak člověk čte jak jsou poruchové... Hlavně si nenechat zkazit náladu od bručounů co nesnáší každé auto,které má menší objem motoru jak 2l a cenu pod 500 000Kc.Já osobně na tak drahé auto nemám, navíc nemám obě ruce levé,jezdím klidně a v autech se vyznám,proto se té slaboučké 1,6 nebojím.
Asi tak nějak jsem to myslel,protože znám několik Fabií které v 90.tis už papají olej,tak jsem jí trochu pochválil a už jsem dostal za uši.Ty bubny jsem dal opískovat a nastř.spec.zinkovou barvou.Jenže svítily úplně šíleně stříbrně,tak dostaly šíl.červenou,a brzdiče taky.A katalyzátor se vysypal při poruše té škrtící klapky,tak proto je teď dutý a nechal jsem ho tak.Taky tady jeden odbornik napsal že by ten motor otřískal škodovce o držku(myslel 1.8).To by musel ale Němcům,protože nám sem nacpali co se jim nehodilo.Ale to už je o něčem jiném a do jiné diskuse. ahoj všem.
Je zajimavé, že když někdo pochválí 1.6/55 Kw, tak se na něj ostatní sesypou jako kobylky.Červené bubny?-proti gustu žádnej dišputát.Lepší než orezlé. Likvidaci katalyzátoru chápu trošku hůř-aspoň se už nemůže porouchat. Slabá 1.6 na sportování moc není, ale jen s řidičem a prázdným kufrem s ní člověk může "trošku provokovat".
Ty chytráku nevíš co jsem měl a pořád tady prudíte s restem na každou recenzi.Jedinej kdo tady srovnával oct. s hondou byl ten slovák.Ta honda byla manželky a 2.0 přitažený zvenku.Ta octávka opravdu honda neni ale to já jsem věděl už dávno před vaší kritikou.Jen jsem napsal závady a plusy tak jak mě se staly.Na bubny se vyserte a najděte si někoho jinýho ,třeba nějakou 1.4.Nebo snad nestačilo že jsem napsal:ten motor by mohl být opravdu silnější?
Až zase budeš chtít srovnávat Ochcávku a Hondu tak si nejdřív srovnej v hlavě čím jsi jezdil,protože H.civic s motorem 2.0 je pouze jedna a to Type-R chytráku (nepočítám americký trh,kde jsou i běžnější H.civic s motorem 2.0)a z toho plyne,že srovnávat Type-R a tu tvou "raketu" ja absolutní nesmysl Type-R má 200 koníků bez úprav a je špičkou v modelové řadě CIVIC.
Tady někdo zase nepochopil nadpis -Repre-sportovní-rodinný bylo myšeno pro jakoukoli octu,kdo jak si jí upraví.Ty bubny když jsou vidět i s brzdičema -je to lepší ale viděl jsem i zelené na mod.voze ale lepší červ. hnus než zrezlé brzdy.Ale to je můj problém-ne?Před oct. a fel. jsem měl H.civic.Ano-dvoulitr ,zátah jak na Hitlera,nadupaná,rychlá ale posuzuj jí s 2.0 oct. a ne s 1.6. Ta Honda šla do roka z baráku-pořád sjíždění gum,zatékání vody do kabiny,řemeny drahý jak na F1,žrala i trávu u škarpy-prostě Japonec až nakonec.
Ty červený bubny je ale nechutnost.Tady asi někdo přešel do této "líné šunky" ze 120-ítky.Potom bych možná to nadšení bral.Jinak slovo "sportovní" tady není namístě a nepomůže tady ani olepení auta nějakejma pičovinama. Ten motor si 100 oct. benzín nezaslouží.
no ty potrebujes 100 okt. benzin, odstraneny katalyzator a chip aby ti isla ta raroha 195. Vidno ze si este nejazdil na Honde alebo Toyote. To by si potom asi nechapal. Neviem sice co je reprezentativne na cervenych bubnoch vzadu ale budis
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Souhlas
Plně souhlasím s názory na 1.6/55kW mám ji také,není to sportovní motor,ale pro naší rodinu (2+2) úplně stačí.tajně jsem pošilhával po 74 kW,ale je lepší mít 55kW a 100,000 než silnější se 300,000 km.jsem s tím motorem spokojený,na předjetí felicie či autobusu stačí,po dálnici se smí 130,to taky zvládá,spotřebou jsem někde u 7 litrů,kufr jak vagón,což ocením při 2 malých dětech (golfky,kočár,malý kolo,vše se tam v klidu vejde.A ostatní si musí uvědomit,do jaké třídy je Octavie zařazená.
01.11.2006 | 08:45:03 | mišák Reagovat
Přeji ti hodně štěstí při koupi a až něco budeš mít tak to koukej hodit sem na recenzi.Ahoj.
18.09.2006 | 20:46:33 | ritchie Reagovat
Děláme z toho docela slušný diskuzní fórum.Golf, Ibiza a Felicia jsou trochu menší a lehčí vozítka, tak to s nimi zahýbe slušně.Z dovozu se dají sehnat trochu míň ojeté kousky za slušnou cenu.Navíc mám dobrého známého-nepodrazáka a ten ví jaký jsem puntičkář, tak je mu jasný že to musí být "výběrový kousek".Bral bych i verzi LX, ale mrzí mě jenom nedělené zadní sedačky a palubní PC.Satelitní navigaci,kožené sedačky, Klimatronic atd. klidně oželím.Jo 1,4 se taky dělala. Myslím teď motor AMD 1,4- 44Kw tj. poslední úprava motoru z felicie pro fábii.Montoval se do oktávek v letech 1999-2001.Ale to už je slabota.Po městě jen s řidičem by to šlo.Ale ve čtyřech lidech s trochu naloženým kufrem by to bylo na delší trasu horší.Ale je to osvědčený, kvalitní a hlavně český motor. Moc oktávek s tímto motorem nejezdí.To 1,4 16V-55Kw je trochu jiná písnička-hlavně co se pořizovací ceny týče .Oproti 1,6-55Kw je ale trochu slabší-hold objem je objem.1,6 75Kw mi taky doporučují ale vzhledem k omezeným finančním možnostem je asi lepší koupit si 1,6 55Kw s řekněme120 000km na tachmetru než za stejnou cenu 1,6 75Kw s 350 000Km. I Tdi se dá koupit okolo 125 000Kč, ale nechci radši vědět proč je tak levné-většinou je nutná GO celého auta.Proto raději zůstanu u základní motorizace, výbavy a trochu míň zhuntovaného auta.Někdo mi říkal že 1,6 75Kw si většinou každej kupuje proto, aby ji honil.Kdežto 1,6 55Kw slouží především klidnějším řidičům. Zkrátka- uvidíme jak to dopadne. Buď to: a nebo spokojenost.
17.09.2006 | 22:36:19 | vysočina Reagovat
ritchie pro Vysočinu
pokud opravdu seženeš auto s km okolo 100 tis.,nemusíš se bát motoru.Vsrpnu jsem přijel z Chorv. takže už mám 104 tis.Motor nevzal ani milimetr oleje.Střídal jsem klidnou jízdu s dálnicí často přes 180km.Je pravda že v táhlém kopci hodně ztrácela na síle ale byl jsem nafrklej-no 100 koní to není ale to snad víme-ne?Je jasný že s Golfem nebo Polem to asi hýbalo jinak.Takže 1.6 se neboj protože jsou ještě1.4 ale jestli chceš silnější ,radši si přidej a jdi do1.6 75kw.Ahoj.
17.09.2006 | 21:39:50 | Reagovat
Proč škodovce o držku??Každý kdo tyhle auta zná, přece ví,že AEE je německý motor(VW Polo) a do Octavie se dostal proto,že škodovka tenkrát neměla vyvinutý dostatečně silný motor na tak mohutné auto.Jak by Octavia jezdila s 1,3Mpi -50Kw z felicie si dokážu těžko představit, ale docela by mě to zajímalo.A kromě toho v Německu to byl výběhovej motor a co se v Německu nehodí to se nacpe škodovce do čech.Hold dřív diktovali rusáci a teď pro změnu němci.Já se s 1,6 55Kw svezl poměrně krátce(půjčená od kamaráda) ale mě osobně příjemě překvapila.Čekal jsem většího lenocha.Proti kopci řadit z I. na II. už při 1500otáčkách a motor si to nechal líbit!? Odspodu má sílu jako bejk.Oktávky se mi moc líbí(mercedes za 2miliony to sice není) a snad se brzy zmůžu na její koupi.O motoru mám jasno: 1,6 55Kw.Ale rozhodně ji nebudu kupovat v tuzemsku-u zlodějů v AAA a podobně.Ono 104 000Km na tachmetru vypadá nádherně,že je to vetšinou ve skutečnosti 304 000Km si uvědomí málo kdo.A pak člověk čte jak jsou poruchové... Hlavně si nenechat zkazit náladu od bručounů co nesnáší každé auto,které má menší objem motoru jak 2l a cenu pod 500 000Kc.Já osobně na tak drahé auto nemám, navíc nemám obě ruce levé,jezdím klidně a v autech se vyznám,proto se té slaboučké 1,6 nebojím.
14.09.2006 | 22:16:50 | Vysočina Reagovat
Asi tak nějak jsem to myslel,protože znám několik Fabií které v 90.tis už papají olej,tak jsem jí trochu pochválil a už jsem dostal za uši.Ty bubny jsem dal opískovat a nastř.spec.zinkovou barvou.Jenže svítily úplně šíleně stříbrně,tak dostaly šíl.červenou,a brzdiče taky.A katalyzátor se vysypal při poruše té škrtící klapky,tak proto je teď dutý a nechal jsem ho tak.Taky tady jeden odbornik napsal že by ten motor otřískal škodovce o držku(myslel 1.8).To by musel ale Němcům,protože nám sem nacpali co se jim nehodilo.Ale to už je o něčem jiném a do jiné diskuse. ahoj všem.
03.09.2006 | 21:32:50 | ritchie Reagovat
Je zajimavé, že když někdo pochválí 1.6/55 Kw, tak se na něj ostatní sesypou jako kobylky.Červené bubny?-proti gustu žádnej dišputát.Lepší než orezlé. Likvidaci katalyzátoru chápu trošku hůř-aspoň se už nemůže porouchat. Slabá 1.6 na sportování moc není, ale jen s řidičem a prázdným kufrem s ní člověk může "trošku provokovat".
02.09.2006 | 00:38:03 | Reagovat
Ty chytráku nevíš co jsem měl a pořád tady prudíte s restem na každou recenzi.Jedinej kdo tady srovnával oct. s hondou byl ten slovák.Ta honda byla manželky a 2.0 přitažený zvenku.Ta octávka opravdu honda neni ale to já jsem věděl už dávno před vaší kritikou.Jen jsem napsal závady a plusy tak jak mě se staly.Na bubny se vyserte a najděte si někoho jinýho ,třeba nějakou 1.4.Nebo snad nestačilo že jsem napsal:ten motor by mohl být opravdu silnější?
21.08.2006 | 19:55:37 | Reagovat
Ochcávka...?
Až zase budeš chtít srovnávat Ochcávku a Hondu tak si nejdřív srovnej v hlavě čím jsi jezdil,protože H.civic s motorem 2.0 je pouze jedna a to Type-R chytráku (nepočítám americký trh,kde jsou i běžnější H.civic s motorem 2.0)a z toho plyne,že srovnávat Type-R a tu tvou "raketu" ja absolutní nesmysl Type-R má 200 koníků bez úprav a je špičkou v modelové řadě CIVIC.
21.08.2006 | 08:08:58 | Fany Reagovat
Tady někdo zase nepochopil nadpis -Repre-sportovní-rodinný bylo myšeno pro jakoukoli octu,kdo jak si jí upraví.Ty bubny když jsou vidět i s brzdičema -je to lepší ale viděl jsem i zelené na mod.voze ale lepší červ. hnus než zrezlé brzdy.Ale to je můj problém-ne?Před oct. a fel. jsem měl H.civic.Ano-dvoulitr ,zátah jak na Hitlera,nadupaná,rychlá ale posuzuj jí s 2.0 oct. a ne s 1.6. Ta Honda šla do roka z baráku-pořád sjíždění gum,zatékání vody do kabiny,řemeny drahý jak na F1,žrala i trávu u škarpy-prostě Japonec až nakonec.
20.08.2006 | 22:09:21 | Reagovat
Ty červený bubny je ale nechutnost.Tady asi někdo přešel do této "líné šunky" ze 120-ítky.Potom bych možná to nadšení bral.Jinak slovo "sportovní" tady není namístě a nepomůže tady ani olepení auta nějakejma pičovinama. Ten motor si 100 oct. benzín nezaslouží.
20.08.2006 | 18:18:16 | REST Reagovat
Většinou to nepobíraj majitelé ochcávek
20.08.2006 | 15:24:12 | Anonym Reagovat
to hodnocení
Zase někdo nepochopil hodnocení.
(1 = neuspokojivé!, 10 = vynikající!)
20.08.2006 | 12:28:26 | Reagovat
xixi
no ty potrebujes 100 okt. benzin, odstraneny katalyzator a chip aby ti isla ta raroha 195. Vidno ze si este nejazdil na Honde alebo Toyote. To by si potom asi nechapal. Neviem sice co je reprezentativne na cervenych bubnoch vzadu ale budis
20.08.2006 | 11:48:18 | kewlarsiet Reagovat