Recenze Škoda Octavia 2
“Korektní vůz.”

Autor recenze: Jari (35 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,9 Tdi Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:15 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 9 měsíců Průměrná spotřeba: 4,9 l/100 km Vloženo: 13. 9. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mercedes-Benz Vito Opel Omega

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vzhledem k tomu, že má teprve15 000km, nemělo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Při koupi auta prý člověk zažívá dvě radosti. Ta první, když auto koupí, ta druhá, když se ho zbaví. Já bych rád napsal zatím o té první. Auto jsem koupil jako nové s následující výbavou: ABS+MBA+EBV+MSR+ASR, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, deaktivace airbagu spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónová klimatizace Climatronic, kola z lehkých slitin, Jumbo Box-loketní opěrka,elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, přední mlhovky, tónovaná skla, boční lišta, výškově nastavitelná sedadla vpředu + volant, zadní stěrač Aero s ostřikovačem, rádio s CD, barva antracit metalíza. Celé auto jsem kupoval v Praze, i s dohodnutou slevou mě vyšlo 542 000Kč. Některá uvedená výbava mi přijde jako samozřejmá, ale výrobce ji uvádí jako nadstandard.

Jízdní vlastnosti jsou velmi korektní, řízení je velmi citlivé, oproti Octavii první generace až přehnaně, zdánlivá banalita-oproti starším tipům Octavie svítí luxusně. Motor 1,9 TDI PD má oproti common-railu méně kultivovaný projev, ale to je jediné, co bych mu vytkl-spotřeba 4-7l-5,5l, vynikající zátah už od nižších otáček, s výkonem 77kw je na hraně plně dostačujícího výkonu, za 2,0l/103kw si musí zájemce pořádně připlatit. Řazení je krátké a přesné-chválím.

Co bych autu vytkl je díky vysokému zadku špatný výhled při couvání, užití zpětných zrcátek je vždy nutností. Podvozek je tvrdčí, díky tomu v zatáčkách velmi slušně sedí, obecně se chová velmi korektně. Rozvor kol 2578 na 4572 dlouhé auto je často komentován, prostě větší auto, na menším podvozku, což je ještě markantnější u Octavie první generace, přesně co Čechům vyhovuje. Jízdní vlastnosti nadprůměrné, design auta se mi opravdu líbí. Sedadla jsou tvrdá, ale nikoli nekomfortní, což oceňuji, že mi pevně drží tělo v zatáčce. Vše má své pro a proti. Co se mi líbí je dvojité vytěsnění dveří , díky čemuž je auto velmi odolné vůči hluku způsobené prouděním vzduchu, špína nemá šanci se dostat ani mezi dveře a karoserii. Kufr dostatečně velký, kočárek do něj dám s velkou reservou.

Díky prodloužení délky téměř o sedm centimetrů oproti Octavii I netrpí nedostatkem místa ani cestující vzadu. Při koupi auta jsem ještě zvažoval s Fordem Focusem, Mazda 6, BMW 3-tam byla v neprospěch pořizovací cena, nakonec jsem vzal Škodovku zejména proto, že po 4 letech se drží na 62% pořizovací ceny vozu, což je doba kdy ji budu prodávat a kupovat nové. V neprospěch hovořilo jasné prvenství odcizených vozů.

Celkový dojem je zatím velmi slušný, uvnitř velmi ergonomicky a intuitivně řešeno ovládání. Ve prospěch hovoří, spolehlivost, nízká spotřeba, design bez laciných módních výstřelků, vyšší zůstatková cena, dobrá prodejnost. V neprospěch početnost na česko-slovenských silnicích, vyšší cena oproti konkureci- když se tady dobře prodává, proč by jí dávali levněji-normální obchod. Škodu vytáhl z průseru VW tím, že ji koupil, ale pokud se podíváme na automobilku před bolševickým obdobím, žel v tomto období kdy byla v civilizovaném světě pro smích a synonymem výkvětu technické vyspělosti socialismu, byla to před tím velmi dobrá značka vozů, podobné fůze jsou vidět běžně u jiných automobilek GM, VW a další.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

LED

Nevíte někdo, jdou tyto světla někde koupit? Poraďtě prosím.

30.04.2008 | 01:14:07 | Martin Reagovat

MÁM POUZE TOTO

http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/DiodovaSvetlaO2.htm

22.04.2008 | 22:41:43 | Pavel Reagovat

diody

Nevíte někdo, kdo montuje diodová světla na Octávii?

22.04.2008 | 22:41:11 | Roky Reagovat

No to seš teda drsoň s tuningem, kde Audi ani BMW nestíhali, to máš určitě taky hlíny, metlu, interiér fkůži a na zadním skle NO FEAR nebo alespoň Pioneer...

12.02.2008 | 11:54:59 |  Reagovat

OCII

Ahoj, mám pre teba lahôdku, profi tuning, motora, ja mám OC II, 1,5 roka, cca 30000km, profi čip od cca 17000km, výkon 77kW išiel na 105 t.j. cca130 koní, v Chorvátsku na diaľnici v pravom pruhu Audi, BMW a ja::::plyn, mierne zadymenie, výstrel OCII vpred!, kamarát zo sériovým Mondeom 2.0TDCi 130PS nestíhal, ja plne naložený( rodina), spotreba 6.7 pri priemerke 150km, ľahké a rýchle auto, doporučujem výmenu filtrov a oleja max po 15 tis km, keď si expert po 10 tis., longlife, preĺžený interval 30000km, samovražda, auto skoro za milión, výmena pár tisíc, po 14 tisíc km palivový filter mal vzhľad olejového. Držím palce viac info :moj e-mail

15.01.2008 | 20:19:04 | mikimo10 Reagovat

Škoda Octavia vůbec není špatné auto. Pro spoustu lidí je to momentálně jediná zkousnutelná škodovka, protože nový designový směr se jim nezamlouvá. Roomster je pro spoustu lidí prostě divný a nová Fabia vypadá vedle té staré velmi neobvykle. Mě osobně se Roomster líbí, protože je odvážný.
Tak např.Scout s dieselovým motorem a základní výbavou vás přijde na 815 900 Kč a to ho staví do velmi nepříjemné pozice, protože v téhle cenové kategorii číhá spousta velmi schopných soupeřů. Například Subaru Outback (které sice zatím nemá diesel, ale zato je to permanentní čtyřkolka a navíc skutečně famózní) a pokud berete Scouta za jakési napůl-SUV, tak i Nissan X-Trail, nebo Honda CR-V. Nissan je přitom opravdu velký a v terénu celkem schopný, zatímco Honda patří mezi SUV z hlediska jízdních vlastností na asfaltu k naprosté špičce současné produkce. Mě osobně by tyhle argumenty pravděpodobně přesvědčily, ale není pochyb, že se najde dost zákazníků, kteří prostě o ničem jiném, než Octavii, ani přemýšlet nebudou.

27.10.2007 | 15:21:45 | Anonym Reagovat

Tdi PD má oproti Com.railu vyšší zátah, protože jsou v něm vyšší tlaky 1800bar vs. 1600bar navíc není náchylný na vstřiky technologicky méně kultivovaný projev je dán technologicky.
Jinak O2 je velmi solidní auto, dobrý design, ve své třídě bych ho zařadil do té lepší poloviny. Já jsem s ní zatím max. spokojený.

24.10.2007 | 18:56:18 | Hanzi Reagovat

Koukám, podle výčtu v recenzi, poměrně slušná výbava, O2 je krásný a povedený auto, myslím i poměrně spolehlivý, motor Tdi PD, nepatrně kultivovaný projev, zato má vynikající zátah a dobrou životnost. Právě se rozhoduju mezi O2 a Toyotou Avensis.

19.10.2007 | 18:03:16 | Janzen Reagovat

taky to tak trochu nechapu.. asi to ma nejaky skryty vyznam ;-)

18.10.2007 | 10:57:40 | diego Reagovat

Tom

Tak znovu. Co pleteš zvolávačku Toyoty do recenze O2. Něco ti uniklo.

18.10.2007 | 10:14:37 |  Reagovat

to Anonym

Co se tě to tak dotklo, to, že jsou Toyoty spolehlivá auta ví každej, jenom tam píšou, že kvalita klesá, protože v rámci úspor používají stejné díly do různých tipů aut. MB to taky dělal. Magor si akorát tak ty.

18.10.2007 | 10:03:29 | Tom Reagovat

Tom

Co sem pleteš Toyotu ty magore? Škodovka je nedělá určite. Zvolávací akce je běžná záležitost. Alespoň pro solidní značky. Ve Škodovce by se na to vysrali.

18.10.2007 | 09:58:52 |  Reagovat

Mě se na O2 líbí design-vyhrála v roce 2004 v Itálii cenu za design, ale vývoj jde stále dál a za pár let, jako každý jiný auto bude mimo hru jinak dobrý auto!!!

18.10.2007 | 09:49:15 | Sansilk Reagovat

http://www.autorecenze.cz/zpravy-toyota-svolava-v-japonsku-k-prohlidce-temer-pul-milionu-aut-200710170285.htm

A pak, že Toyota dělá nejspolehlivější auta na světě.

18.10.2007 | 09:38:54 | Tom Reagovat

Tak vidím, podle vypsané výbavy, že Škodovky zase na tom tak špatně nejsou, franckové mají bohatší výbavu, ale hold jsou na tu spolehlivost náchylnější.

18.10.2007 | 09:34:03 | Ceskej Honza Reagovat

Taky zvažuji koupi Okty 2, ještě se rozhoduji mezi O2, Grand Picasso C4, Focus. Tak nevím. Francouzká auta jsou parádně vybavená, ale trochu se bojím spolehlivosti. Poradí někdo?

15.10.2007 | 21:50:20 | Tomas Reagovat

Dobrá recenze, pokud se chystáš po 3 letech kupovat nové auto, je Okta 2 super na zůstatkové ceně.Jinak je to výborný auto!!! Za design dostala ocenění v Itálii někdy v r. 2005 za nehezčí auto ve své třídě.

26.09.2007 | 21:10:30 | Jari Reagovat

Když se podívám na výbavu, je vcelku slušná, u motorů Tdi je super spotřeba, mám ho u staršího modelu a běžně jezdím kolem 5l. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

17.09.2007 | 20:47:23 | Bill Reagovat

Octavii 2 mám taky a je to opravdu povedené auto. Jsem spokojený, nevýhodou je, že na českých silnicích jich bude spoustu.

16.09.2007 | 19:14:33 | Janz Reagovat