Rok výroby:1996Typ motoru:1.8Stav km při koupi:86 000 kmStav km nyní:196 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:12. 1. 2008
drobnosti jako vadné vzpěry pátých dveří, výměna ložisek na předních kolech.
Jinak vše OK.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval jako ojeté v roce 2002 se servisní knížkou. Předchozí majitej jej koupil v roce 1998 jako předváděcí vůz škodovky. Na autě jsou dodnes prováděny pravidelné prohlídky - ale NE u zanačkového servisu. S ním jsem zkončil hned na začátku.
Měl jsem prasklé sklo na předním světle, a servis za opravu chtěl 6000,-! Kč za výměnu světlometu. Samotné sklo se prý nedá koupit zvlášť. To jsem vyvrátil při návštěvě první mototechny, kde jsem jej koupil za 250,- kč!
Teď mám svého mechanika a jsem spokojen jak se stavem vozu, tak i s cenou náhradních dílů. Kromě běžné údržby jsem na něm téměř nic neměnil. Jediné, co mě vadí je, že od počátku při studeném motoru nepříjemně drnčí vlnovec na výfukovém potrubí.
Od počátku auto jezdí celkem svižně a spotřeba se pohybuje kolem 7,5 - 8,5 litrů. Při cestě do Švýcarska byla dokonce 6,4L! Motoru mohu vytknout zatím jen línější chod v nízkých otáčkách, ale nad 3000 se vše mění a auto jezdí hezky
Když ráno nastartuji auto nedrží otáčky a chcípne,musí se držet na plynu a po chvilce když je zahřáté otáčky se drží bez problému a normálne pak startuje a drží
Zdravim, prosím o radu. Mám Škodu octavii 1.8,92 kW...auto během jízdy zničehonic chcípne anejde nastartovat.Motor točí,ale nenaskočí.Znovu se podaří nastartovat cca po 20ti minutách.Stalo se mi to jak se studeným,tak i zahřátým motorem.Může někdo poradit,čím by to mohlo být?
Mám toto auto dva roky a jezdím dost razantně,spotřeba kolem 9-10l na sto,výkon mě příjde dostačující,když se chci trochu svízt tak musí bejt otáčkoměr na 3000 ot/min,pak taha pěkně,a spotřebu neřeším,dal jsem do auta LPG,takže jezdím ted finančně jak s TDI a ještě nemusím řešit věčně rozbité vatřiky atd,tento motor v kombinaci s LPG si myslím je super,měj te se hezky
28.11.2012 | 17:33:02 | Josef Šitina
| 82.113.51.*Reagovat
1.8 20V
Tento motor byl například v Audi A4, kde byl podélně uložený a v původní podobě s plastovým variabilním sáním naprosto v pohodě a fungoval výborně už od začátku (rok 94/95). Bohužel příčná varianta v Octavii byla s plechovým sáním (nechápu který blb vymyslel tuhle změnu, když motor byl od začátku stavěný na jiný typ sání) a prostě to nefungovalo tak jak mělo. Tímto si bohužel získal (ač neoprávněně) poměrně negativní hodnocení.
..žádný dišputát, se říká....1,8i,20V není povedený motor, to není jen dojem jednoho novináře, měl jsem možnost jezdit v mnoha autec s mnohy motory, a tenhle bych si já osobně opravdu nekoupil, ale to neznamená že někomu nemůže sednout, nejvíc záleží na tom s čím jezdil majitel dříve a s čím srovnává, pro toho, kdo jezdil feĺdou, nexií, starším golfem a podobnými staršími auty je to neskutečná raketa, a všřím že někdo dokáže jezdit za 6,5 na dálnici, i za 10 mimo...já sám jsem s ním najel asi 5000 km a nechtěl bych ho, protože ho už srovnávám s turbem, které má vyšší výkon a nižší spotřebu, ale mnoha lidem, kteří nepotřebují závodit a chtějí prostě jezdit je to určitě slušné auto, které si svoje odpracuje...přeju hodně šť km ;-)
Mám doma tento tip a jsem s ní nad míru spokojen spotřeba ve městě je 10-13l/100km jinak na dálnici není problém jet při vytáčení 150 km/h na 4 a není pravda že maximálka tohoto tipu je 201 km/h ale 210km/h často projíždím německem kde není rychlost nějak omezena a tam dám pedál až na podlahu tk že to není problém zkusit samozřejmě když jsem v autě sám.
Vlastním obdobný vůz s touto motorizací cca 4 roky, po majiteli kterého znám. Nemohu si pomoci, ale tato motorizace velmi dobrá. Je pravda, že pro dosažení nakopnuté jízdy je třeba přitlačit na otáčkách, ale následně je zrychlení velice citelné a přitlačí vás do sedaček. Spotřeba po dálnici v průměru 5 - 5.5l/100Km při lehké noze vyvážené jízdě při 130Km/h při 150-160 stoupá spotřeba na 7 - 8 l.
Vlastním tento automobil. Rok výroby 97. Zakoupil jsem ho jako ojetý před 6 lety. Mněl najeto 75 tis.km, zakoupeno v Čechách. Nyní 155 tis.km.Jezdím denně 50 km do práce.Průmněrná spotřeba na palubním počítači 6,5 - 7,2 l/100km.Projíždím kopcovitým lesním terénem. Při tankování a přepočtu na ujeté kilometry je spotřeba o litr větší (starty a stání).V zimně, v létě žádný problém.Výmněna vodní pumpy ( netěsnila ani s těsnící přísadou do chladící kapaliny).Vymněněny přední kotouče ( i když brzdím z kopce motorem a dobržďuju jen za autem , nebo na křižovatce). Po výmněně baterky mi auto chcípalo na volnoběh(nízké otáčky).Výmněna teplotního čidla vody,párkrát jsem ho vytočil do maxima otáček, volnoběh za studena a tepla.Počítač si načetl data a je to v pohodě.Po defektu levé přední pneumatiky ve 150 km rychosti na Rakouské dálnici,jsem dojel na ráfku ke krajnici vymněnil kolo a jel dál k moři.Při návratu se rozsvítilo ABS a zjistil jsem poškozený kabel od snímače. Doma jsem přes něj dal smršťovací bužírku a funguje dál.Při pozvolném zvyšování otáček při 3 tisících dostává druhý dech a akceleruje.Taky jsem mněl problém v plastovém uchycení jednoho okna.Vyřešil jsem to zakoupením nového dílu.Na lanku stejné, ale nemá čtvercový kolík do držáku okna.Tak jsem k němu přišrouboval silonový mezikus, vyrobený doma, a funguje to druhý rok.
Ta změna je v sacím potrubí.První ročníky měli sání bez proměnné délky.Pozná se tak, že je prostě vyrobené z hliníku.Později dostala 1.8 20V plastové sací potrubí s proměnnou délkou.To se osvědčilo už u 1.6 74Kw...
já sem četl, že v roce 99 byl změn zůsob sání, kovová hadice byla nahrazena plastovou pro lepší výkon v nižších otáčkách. 1,8 20V máme doma a jsme s ní nadmíru spokojení (99 slx). Spotřeba se mi pohybuje na delší vzdálenosti 7,4L/100km a to když jezdím mimo dálnice tak nedámávám ani 5ku, na 4ku jede krásně 120-130km, jede samozřejmě víc, když jí potřebuju vytočit a rozjed se, na 4ku není problém 150km/hod. Na naše silnice opravdu super auto, vřele dopuručuji
V jednom časopise jsem se dočetl,že tyto motory 1,8 20V byly později nějak upraveny.A málokdo to ví.Jen už si nevzpomínám ve kterém roce to bylo.Byly u toho i fotky před a po úpravě a oba vypadaly od pohledu jinak.
Auto jsme pořídili nové 4/99 a měl jsem ze začátku obavy ze spotřeby a chování motoru. Spotřeba ale překonala naše očekávání a dá se říci že v průměru bere méně než jezdil kolega s Formanem (8/100). Auto jede, řídí a brzdí na jedničku. Provádíme pouze předepsanou údržbo po 10000km která není nijak přehnaně drahá. Byly měněny pouze základní spotřební věci tj. destičky, filtry, rozvody. Co odešlo hrozným stylem bylz stahovačky oken a to postupně všechny.
Hezký auto čéče.Ta červená na Oktu sedne.Mám dva měsíce Oktu 1.6 55Kw GLX r.v.1999, sice v modré metalíze, ale zatím jsem maximálně spokojený.Tak nezbývá než popřát ať i ta tvoje spolehlivě slouží.
Taky mám Octu s touto motorizací a musím říct, že mi to se stesky na tento motor připadá, že na začátku se to (1,8 bez turba) nějakému rádoby automoto novináři nepozdávalo a ostatní to po něm papouškují bez toho, že by měli s tímto vozem relevanní zkušenost (stejně jako věčné opakování slova etalon ve všech recenzích na kdeco). To si musí každý nejdřív uvědomit, včem je charakter 92kW 1,8 motoru benzínovýho už dle papírovýh hodnot a pak si jej buď koupím nebo ne. V opačném případě jsem trouba, že a pláču nad svojí ukvapeností. Vzhledem k tomu, že já si ty údaje ve velkém TP před koupí přečetl, nepřekvapila mě vyšší spotřeba ani krátké zpřevodování, no ale prostě tahle charakteristika mi vyhovuje, pročež si ji rád připlatím na benzínce (od oficiálních údajů se neliším ani po ujetých 200.000km, naopak mám hodnoty o litr lepší a to nejezdím s očima na tachecu) Je sice hezké jezdit s TDi za "pět a půl", ale kde je povinný, váhy vzduchu, nedej bože turbo či paliové čerpadlo z naší pančované nafty posrané)...
Tak toto auto vlastnim asi 16 mesicu, najel sem dohromady asi 30000 km. Zasadne nesouhlasim s tim jak pisou ruzni novinari ze auto nejede a zere. Moje prumerna spotreba je 8.1 l /100km a to jezdim kratsi trasy a motor nesetrim. Jestli mi nekdo bude tvrdit, ze s tim jezdi za 10 l, tak asi neumi ridit. A s ti Svycarskem za 6,4 l... Proc ne? Kdyz sem jel s mym autem na hory tak jsem mel cestou tam spotrebu asi 6,5 l a kdyz sem jel zpet tak dokonce 5.9 l. Jo je pravda, ze sem tomu neslapal a jel sem max 100 km/h, ale jak uz sem psal, prumernou spotrebu mam 8.1 a to mam jeste spatnou lambda sondu. Prectete si treba dalsi recenzi na: xxx.cz/zkusenosti_uzivatele_skoda_octavia_slx_1.8_20v-2165.html
Promin,ale tomuhle nevěřím ani omylem,leda že bys jel po dálnici 80 km/h.S tímhle vozem jsem jel jednou trasu zlín-rimini a pod 9l jsem se nevešel.Sám vlastním 1,6 tku a na dálnicimezi 8,5-9 a to na to nesmím moc šlapat.kdyš to držím na 150-160tak sy veme desítku.
máme tu samou oktávii 1.8 20 V 92 kW ročník 97. a tahle spotřeba 6,4l je možná.. když tuto oktávii dobře vytočíte, jedete třeba 140 km/h a mírně přišláplej pedál, tak auto jede setrvačností v takovéto rychlosti a mírně přišlapujete.. není problém s ní jet tech 6.5l v průměru... pokud nemáte pořád plynový pedál na podlaze
Tím bych jen dodal.. čím menší rychlost.. tím víc žere pač musíte pořád přišlapovat... čím větší rychlost.. tím větší setrvačnost a mírně přišláplej pedál.. spotřeba ideální.. s touto oktávií jsem najezdil cca kolem 20.000 km .. na Slovenska a zpátky po dálnicích, takže mám způsob jak tomu ušetřit aby si vzal třeba jen o 1,5 litru více než 1,9 TDI které žere krásných 5l... Ve městě mám průměrnou spotřebu 11-14l jelikož bydlím v menším horském městečku kde pořád zastavuji na přechodech, křižovatkách... nebo jezdím pořád z kopce do kopce.. mimo naši oblast je auto ideálnější co se týká nákladu na spotřebu :-/ jinak si myslím, že se tenhle motor povedl...
Potvrzuji, že jsme s tímto autem dokázali jet plynule v běžném provozu po silnicích I a II třídy, různě členitý terén, v průměru za 5,8 l/100 km. Byla to trasa Jindřichův Hradec (Děbolín) - Chlumec nad Cidlinou a to jsem ani neřídil já, řídila manželka. Pro nevěřící jsme si po návratu domů pořídili i fotodokument. Nyní už jezdíme na LPG, sekvenční vstřikování, současná průměrná spotřeba LPG kolem 8 l/100 km.
Jsi z Děbolína? Hezká vesnička, loni jsme tam byli na dovolené. K Jindřicháči jezdíme pravidelně. Je to asi nejhezčí kout naší vlasti. A JHMD to je pro nás městské přímo pohlazení na duši.
Dobrý den, vlastníme 12 let stejnou Octavii, r.v. 11/1997, původně firemní, jsme dokonce 3.majitelem, nyní najeto již cca 220 tis.km. První 3 roky jsme ještě jezdili na benzín (od 2011 pak LPG) a shodou okolností byli též v Děbolíně. Tak jak píšete, v běžném provozu po různých silnicích byla naše spotřeba neuvěřitelných 5,8 l/100 km, což jsme si (pro nevěřící Tomáše) vyfotili. Jezdíme s využíváním setrvačnosti, už to tu někdo popsal. Problémy byly se stahovačkami, katalyzátorem, vyměnili jsme některé opotřebené části (hadice atd.), nyní máme dlouhodobější problém s klimatizací, z níž uniká chladicí médium i po několika opravách vč. výměny chladičů. Jezdíme s ní převážně trasy 30 km a více. Velice ráda s ním jezdím.
Provozním nákladům jsem dal 10/10, přičemž jsem zohlednil možnost sehnat náhradní díly a podobně jinde a podstatně levněji než u značkového servisu. To co jsem napsal jsou zkušenosti, ne reklama! Pokud někdo utrácí své peníze ve značkovém servisu je p..a a já si stojím za svém. Nevím proč, ale mám menší spotřebu než kamarád z 1.8T o čtyři roky mladším. A to jezdím svižně.
tak chválu na tento motor počujem asi prvý krát.Mal som moznosť s ním spraviť asi 3000km a môj názor je že tých 125koní asi ostalo vo fabrike na rysovacej doske inžinierov...neťahá,žerie,na 5ke pri zapnutej klíme takmer nezrýchluje,no bol som nemilo prekvapený.nakoniec bol aj stiahnutý z výroby a nahradený koncepčne zastaralým 2,0 od VW 115koní,ale predsa len dynamickejším a úspornejším.ak 1,8,tak jedine s turbom...
Koupili jsme ojete rv.1999 nalítano 125000 ted hodně pres 200000 na motor nic jen rozvody filtry olej a vodni pumpa a praskly slavný plastovy saní predelano na lpg hned mezi jizdou když prepnu z lpg na benzin a zpátky tak to cejtí jenom peněženka něnil jsem kotouče ve předu a hrozně to žralo jenom do té doby než jsem vyměnil varhany a komplet vejfuk což je u plynu normalka pak sem čumel jak spadla spotreba a zvihl se výkon měl jsem to udelat driv nešetrim ho sice nejede 300 ale když potrebuju vystrelit tak vždycky poslechne a když jedu normálně tak je spotřeba normální jo je jí uplně jedno jestli je prázdná nebo naložená až střechu mam totiš kom bika koupil bych ji znova jo po městě průmer 8,5 na dálku 7,5 dá se jet rozhodně za mín ale na to seru-)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Když ráno nastartuji auto nedrží otáčky a chcípne,musí se držet na plynu a po chvilce když je zahřáté otáčky se drží bez problému a normálne pak startuje a drží
21.10.2018 | 14:14:20 | octavka | 37.188.133.* Reagovat
Octavia 1.8
Zdravim,
prosím o radu.
Mám Škodu octavii 1.8,92 kW...auto během jízdy zničehonic chcípne anejde nastartovat.Motor točí,ale nenaskočí.Znovu se podaří nastartovat cca po 20ti minutách.Stalo se mi to jak se studeným,tak i zahřátým motorem.Může někdo poradit,čím by to mohlo být?
29.08.2016 | 19:11:24 | Ice | 88.146.208.* Reagovat
Super auto:-)
Mám toto auto dva roky a jezdím dost razantně,spotřeba kolem 9-10l na sto,výkon mě příjde dostačující,když se chci trochu svízt tak musí bejt otáčkoměr na 3000 ot/min,pak taha pěkně,a spotřebu neřeším,dal jsem do auta LPG,takže jezdím ted finančně jak s TDI a ještě nemusím řešit věčně rozbité vatřiky atd,tento motor v kombinaci s LPG si myslím je super,měj te se hezky
28.11.2012 | 17:33:02 | Josef Šitina | 82.113.51.* Reagovat
1.8 20V
Tento motor byl například v Audi A4, kde byl podélně uložený a v původní podobě s plastovým variabilním sáním naprosto v pohodě a fungoval výborně už od začátku (rok 94/95). Bohužel příčná varianta v Octavii byla s plechovým sáním (nechápu který blb vymyslel tuhle změnu, když motor byl od začátku stavěný na jiný typ sání) a prostě to nefungovalo tak jak mělo. Tímto si bohužel získal (ač neoprávněně) poměrně negativní hodnocení.
27.03.2011 | 13:22:37 | Reagovat
porovnanie
http://auto.pravda.sk/aj-zatracovana-octavia-1-8-20v-moze-byt-dobrou-kupou-f7v-/sk-ajazdene.asp?c=A100107_061135_sk-ajazdene_P39
tu je písané o tom, ako sa upravil tento motor
02.01.2011 | 15:18:37 | Peťo Reagovat
proti gustu...
..žádný dišputát, se říká....1,8i,20V není povedený motor, to není jen dojem jednoho novináře, měl jsem možnost jezdit v mnoha autec s mnohy motory, a tenhle bych si já osobně opravdu nekoupil, ale to neznamená že někomu nemůže sednout, nejvíc záleží na tom s čím jezdil majitel dříve a s čím srovnává, pro toho, kdo jezdil feĺdou, nexií, starším golfem a podobnými staršími auty je to neskutečná raketa, a všřím že někdo dokáže jezdit za 6,5 na dálnici, i za 10 mimo...já sám jsem s ním najel asi 5000 km a nechtěl bych ho, protože ho už srovnávám s turbem, které má vyšší výkon a nižší spotřebu, ale mnoha lidem, kteří nepotřebují závodit a chtějí prostě jezdit je to určitě slušné auto, které si svoje odpracuje...přeju hodně šť km ;-)
09.10.2009 | 10:27:25 | drahosch Reagovat
Škoda Octavia SLX 20V
Mám doma tento tip a jsem s ní nad míru spokojen spotřeba ve městě je 10-13l/100km jinak na dálnici není problém jet při vytáčení 150 km/h na 4 a není pravda že maximálka tohoto tipu je 201 km/h ale 210km/h často projíždím německem kde není rychlost nějak omezena a tam dám pedál až na podlahu tk že to není problém zkusit samozřejmě když jsem v autě sám.
09.10.2009 | 09:23:42 | Warhy Reagovat
1.8 T
Vlastním obdobný vůz s touto motorizací cca 4 roky, po majiteli kterého znám. Nemohu si pomoci, ale tato motorizace velmi dobrá. Je pravda, že pro dosažení nakopnuté jízdy je třeba přitlačit na otáčkách, ale následně je zrychlení velice citelné a přitlačí vás do sedaček. Spotřeba po dálnici v průměru 5 - 5.5l/100Km při lehké noze vyvážené jízdě při 130Km/h při 150-160 stoupá spotřeba na 7 - 8 l.
17.08.2009 | 21:22:01 | Tom Reagovat
SLX 1.8 20V
Vlastním tento automobil. Rok výroby 97. Zakoupil jsem ho jako ojetý před 6 lety. Mněl najeto 75 tis.km, zakoupeno v Čechách. Nyní 155 tis.km.Jezdím denně 50 km do práce.Průmněrná spotřeba na palubním počítači 6,5 - 7,2 l/100km.Projíždím kopcovitým lesním terénem. Při tankování a přepočtu na ujeté kilometry je spotřeba o litr větší (starty a stání).V zimně, v létě žádný problém.Výmněna vodní pumpy ( netěsnila ani s těsnící přísadou do chladící kapaliny).Vymněněny přední kotouče ( i když brzdím z kopce motorem a dobržďuju jen za autem , nebo na křižovatce). Po výmněně baterky mi auto chcípalo na volnoběh(nízké otáčky).Výmněna teplotního čidla vody,párkrát jsem ho vytočil do maxima otáček, volnoběh za studena a tepla.Počítač si načetl data a je to v pohodě.Po defektu levé přední pneumatiky ve 150 km rychosti na Rakouské dálnici,jsem dojel na ráfku ke krajnici vymněnil kolo a jel dál k moři.Při návratu se rozsvítilo ABS a zjistil jsem poškozený kabel od snímače. Doma jsem přes něj dal smršťovací bužírku a funguje dál.Při pozvolném zvyšování otáček při 3 tisících dostává druhý dech a akceleruje.Taky jsem mněl problém v plastovém uchycení jednoho okna.Vyřešil jsem to zakoupením nového dílu.Na lanku stejné, ale nemá čtvercový kolík do držáku okna.Tak jsem k němu přišrouboval silonový mezikus, vyrobený doma, a funguje to druhý rok.
26.04.2008 | 19:39:49 | Reagovat
1.8 20V
Ta změna je v sacím potrubí.První ročníky měli sání bez proměnné délky.Pozná se tak, že je prostě vyrobené z hliníku.Později dostala 1.8 20V plastové sací potrubí s proměnnou délkou.To se osvědčilo už u 1.6 74Kw...
24.03.2008 | 01:37:07 | Jerry Reagovat
já sem četl, že v roce 99 byl změn zůsob sání, kovová hadice byla nahrazena plastovou pro lepší výkon v nižších otáčkách. 1,8 20V máme doma a jsme s ní nadmíru spokojení (99 slx). Spotřeba se mi pohybuje na delší vzdálenosti 7,4L/100km a to když jezdím mimo dálnice tak nedámávám ani 5ku, na 4ku jede krásně 120-130km, jede samozřejmě víc, když jí potřebuju vytočit a rozjed se, na 4ku není problém 150km/hod. Na naše silnice opravdu super auto, vřele dopuručuji
23.03.2008 | 08:48:52 | vašek Reagovat
V jednom časopise jsem se dočetl,že tyto motory 1,8 20V byly později nějak upraveny.A málokdo to ví.Jen už si nevzpomínám ve kterém roce to bylo.Byly u toho i fotky před a po úpravě a oba vypadaly od pohledu jinak.
21.03.2008 | 22:00:29 | Reagovat
tdi
1.8 20V nie je hodna komentara.kupte si tdi a zabudnete na neumernu spotrebu benzinu. 8-10l na 100km? pre boha !
21.03.2008 | 20:36:11 | andy Reagovat
20 V
Auto jsme pořídili nové 4/99 a měl jsem ze začátku obavy ze spotřeby a chování motoru. Spotřeba ale překonala naše očekávání a dá se říci že v průměru bere méně než jezdil kolega s Formanem (8/100). Auto jede, řídí a brzdí na jedničku. Provádíme pouze předepsanou údržbo po 10000km která není nijak přehnaně drahá. Byly měněny pouze základní spotřební věci tj. destičky, filtry, rozvody. Co odešlo hrozným stylem bylz stahovačky oken a to postupně všechny.
04.03.2008 | 12:09:07 | Míra Reagovat
Hezký auto čéče.Ta červená na Oktu sedne.Mám dva měsíce Oktu 1.6 55Kw GLX r.v.1999, sice v modré metalíze, ale zatím jsem maximálně spokojený.Tak nezbývá než popřát ať i ta tvoje spolehlivě slouží.
23.02.2008 | 02:06:02 | Jerry Reagovat
Taky mám Octu s touto motorizací a musím říct, že mi to se stesky na tento motor připadá, že na začátku se to (1,8 bez turba) nějakému rádoby automoto novináři nepozdávalo a ostatní to po něm papouškují bez toho, že by měli s tímto vozem relevanní zkušenost (stejně jako věčné opakování slova etalon ve všech recenzích na kdeco). To si musí každý nejdřív uvědomit, včem je charakter 92kW 1,8 motoru benzínovýho už dle papírovýh hodnot a pak si jej buď koupím nebo ne. V opačném případě jsem trouba, že a pláču nad svojí ukvapeností. Vzhledem k tomu, že já si ty údaje ve velkém TP před koupí přečetl, nepřekvapila mě vyšší spotřeba ani krátké zpřevodování, no ale prostě tahle charakteristika mi vyhovuje, pročež si ji rád připlatím na benzínce (od oficiálních údajů se neliším ani po ujetých 200.000km, naopak mám hodnoty o litr lepší a to nejezdím s očima na tachecu) Je sice hezké jezdit s TDi za "pět a půl", ale kde je povinný, váhy vzduchu, nedej bože turbo či paliové čerpadlo z naší pančované nafty posrané)...
11.02.2008 | 22:19:12 | Reagovat
Tak toto auto vlastnim asi 16 mesicu, najel sem dohromady asi 30000 km. Zasadne nesouhlasim s tim jak pisou ruzni novinari ze auto nejede a zere. Moje prumerna spotreba je 8.1 l /100km a to jezdim kratsi trasy a motor nesetrim. Jestli mi nekdo bude tvrdit, ze s tim jezdi za 10 l, tak asi neumi ridit. A s ti Svycarskem za 6,4 l... Proc ne? Kdyz sem jel s mym autem na hory tak jsem mel cestou tam spotrebu asi 6,5 l a kdyz sem jel zpet tak dokonce 5.9 l. Jo je pravda, ze sem tomu neslapal a jel sem max 100 km/h, ale jak uz sem psal, prumernou spotrebu mam 8.1 a to mam jeste spatnou lambda sondu. Prectete si treba dalsi recenzi na: xxx.cz/zkusenosti_uzivatele_skoda_octavia_slx_1.8_20v-2165.html
10.02.2008 | 09:35:14 | Rafek Reagovat
švycarsko za 6,4 l ?
Promin,ale tomuhle nevěřím ani omylem,leda že bys jel po dálnici 80 km/h.S tímhle vozem jsem jel jednou trasu zlín-rimini a pod 9l jsem se nevešel.Sám vlastním 1,6 tku a na dálnicimezi 8,5-9 a to na to nesmím moc šlapat.kdyš to držím na 150-160tak sy veme desítku.
25.01.2008 | 11:43:09 | petr Reagovat
RE:švycarsko za 6,4 l ?
máme tu samou oktávii 1.8 20 V 92 kW ročník 97. a tahle spotřeba 6,4l je možná.. když tuto oktávii dobře vytočíte, jedete třeba 140 km/h a mírně přišláplej pedál, tak auto jede setrvačností v takovéto rychlosti a mírně přišlapujete.. není problém s ní jet tech 6.5l v průměru... pokud nemáte pořád plynový pedál na podlaze
20.09.2011 | 21:44:02 | Onášek | 95.173.217.* Reagovat
RE:RE:švycarsko za 6,4 l ?
Tím bych jen dodal.. čím menší rychlost.. tím víc žere pač musíte pořád přišlapovat... čím větší rychlost.. tím větší setrvačnost a mírně přišláplej pedál.. spotřeba ideální.. s touto oktávií jsem najezdil cca kolem 20.000 km .. na Slovenska a zpátky po dálnicích, takže mám způsob jak tomu ušetřit aby si vzal třeba jen o 1,5 litru více než 1,9 TDI které žere krásných 5l... Ve městě mám průměrnou spotřebu 11-14l jelikož bydlím v menším horském městečku kde pořád zastavuji na přechodech, křižovatkách... nebo jezdím pořád z kopce do kopce.. mimo naši oblast je auto ideálnější co se týká nákladu na spotřebu :-/ jinak si myslím, že se tenhle motor povedl...
20.09.2011 | 21:49:32 | Onášek | 95.173.217.* Reagovat
RE: švycarsko za 6,4 l ?
Sprav si vejfuk....
03.07.2013 | 22:50:40 | | 85.207.25.* Reagovat
RE: švycarsko za 6,4 l ?
Potvrzuji, že jsme s tímto autem dokázali jet plynule v běžném provozu po silnicích I a II třídy, různě členitý terén, v průměru za 5,8 l/100 km. Byla to trasa Jindřichův Hradec (Děbolín) - Chlumec nad Cidlinou a to jsem ani neřídil já, řídila manželka. Pro nevěřící jsme si po návratu domů pořídili i fotodokument. Nyní už jezdíme na LPG, sekvenční vstřikování, současná průměrná spotřeba LPG kolem 8 l/100 km.
26.02.2015 | 22:23:25 | Stanik | 77.236.208.* Reagovat
RE: švycarsko za 6,4 l ?
Jsi z Děbolína? Hezká vesnička, loni jsme tam byli na dovolené. K Jindřicháči jezdíme pravidelně. Je to asi nejhezčí kout naší vlasti. A JHMD to je pro nás městské přímo pohlazení na duši.
27.02.2015 | 14:44:31 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: švycarsko za 6,4 l ?
Dobrý den, vlastníme 12 let stejnou Octavii, r.v. 11/1997, původně firemní, jsme dokonce 3.majitelem, nyní najeto již cca 220 tis.km. První 3 roky jsme ještě jezdili na benzín (od 2011 pak LPG) a shodou okolností byli též v Děbolíně. Tak jak píšete, v běžném provozu po různých silnicích byla naše spotřeba neuvěřitelných 5,8 l/100 km, což jsme si (pro nevěřící Tomáše) vyfotili. Jezdíme s využíváním setrvačnosti, už to tu někdo popsal. Problémy byly se stahovačkami, katalyzátorem, vyměnili jsme některé opotřebené části (hadice atd.), nyní máme dlouhodobější problém s klimatizací, z níž uniká chladicí médium i po několika opravách vč. výměny chladičů. Jezdíme s ní převážně trasy 30 km a více. Velice ráda s ním jezdím.
29.06.2020 | 12:57:09 | Kabiankova | 77.236.208.* Reagovat
RE: švycarsko za 6,4 l ?
Píšete si s manželem? Po pěti letech? Vy už spolu nežijete?
29.06.2020 | 16:23:23 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: švycarsko za 6,4 l ?
:-))))))))))))))
A nebo - kecy v kleci...
30.06.2020 | 11:02:24 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
To Anonym
Provozním nákladům jsem dal 10/10, přičemž jsem zohlednil možnost sehnat náhradní díly a podobně jinde a podstatně levněji než u značkového servisu. To co jsem napsal jsou zkušenosti, ne reklama! Pokud někdo utrácí své peníze ve značkovém servisu je p..a a já si stojím za svém. Nevím proč, ale mám menší spotřebu než kamarád z 1.8T o čtyři roky mladším. A to jezdím svižně.
15.01.2008 | 15:35:24 | Rosi Reagovat
Rok výroby vozu je 1996, tak na téměř 12 let staré auto je to určitě nadprůměr. Nesrovnávejte tento motor s motory 1,8 TSI apod.
14.01.2008 | 10:01:01 | Honza Reagovat
spokojný?
tak chválu na tento motor počujem asi prvý krát.Mal som moznosť s ním spraviť asi 3000km a môj názor je že tých 125koní asi ostalo vo fabrike na rysovacej doske inžinierov...neťahá,žerie,na 5ke pri zapnutej klíme takmer nezrýchluje,no bol som nemilo prekvapený.nakoniec bol aj stiahnutý z výroby a nahradený koncepčne zastaralým 2,0 od VW 115koní,ale predsa len dynamickejším a úspornejším.ak 1,8,tak jedine s turbom...
14.01.2008 | 07:42:18 | kakafko Reagovat
RE: spokojný!
Koupili jsme ojete rv.1999 nalítano 125000 ted hodně pres 200000 na motor nic jen rozvody filtry olej a vodni pumpa a praskly slavný plastovy saní predelano na lpg hned mezi jizdou když prepnu z lpg na benzin a zpátky tak to cejtí jenom peněženka něnil jsem kotouče ve předu a hrozně to žralo jenom do té doby než jsem vyměnil varhany a komplet vejfuk což je u plynu normalka pak sem čumel jak spadla spotreba a zvihl se výkon měl jsem to udelat driv nešetrim ho sice nejede 300 ale když potrebuju vystrelit tak vždycky poslechne a když jedu normálně tak je spotřeba normální jo je jí uplně jedno jestli je prázdná nebo naložená až střechu mam totiš kom bika koupil bych ji znova jo po městě průmer 8,5 na dálku 7,5 dá se jet rozhodně za mín ale na to seru-)
03.07.2013 | 23:13:32 | Pici | 85.207.25.* Reagovat
RE: spokojný?
naprosto s tebou souhlasim mam to doma a je to sráč!
09.10.2013 | 19:13:48 | Choroš | 80.188.99.* Reagovat
Provozní náklady 10 z 10. Tak to asi jezdí za dva litry benzínu na 100 km a litr oleje stojí 25 korun.
13.01.2008 | 22:22:16 | Reagovat