Recenze Škoda Octavia I Combi 4x4 TDi (74kW)
“zatiaľ neľutujem jeho kúpu”

Autor recenze: Dr.Monroe (25 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1896 Turbo Diesel Stav km při koupi:88 600 km Stav km nyní:89 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 8. 1. 2010

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Garde Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Svoju Octavku som kúpil pre necelým mesiacom, zatiaľ mam na nej odjazdených len niečo okolo 900 km (je mi jasné, že nie je to bohvie ako veľa), takže ho ešte nemôžem veľmi hodnotiť. No tých 900 som už skúšal v extrémnych podmienkach....keďže prišiel december a s ním mráz, ľad, sneh i blato so striedajúcim sa odmäkom. Veď s postupným narastaním kilometrov budú pribúdať i riadky v tejto recenzií :)

Klaudiu :) som kúpil keď mala okolo 88.600 km....bolo to auto z lízingovky, predošlý majiteľ nevedel auto splácať, tak mu ho zhabali. Opotrebenie auta zodpovedalo kilometrom. Akurát prvý víkend sa mi pokašlal alarm, tak som nevedel štartovať. Pôvodný alarm bol nejaký divný, tak som hneď zaplatil 200 Eur za montáž nového...tento krát som tam dal namontovať osvedčenú značku.

Keďže auto už malo skoro 90.000km, nechcel som nič riskovať (a predošlý majiteľ bol typ vodiča „len nasadnem a idem, o nič sa nestarám“), hneď som dal vymeniť rozvodový remeň, olej, klinový remeň, vodné čerpadlo, brzdové obloženie, filtre, stierače, nový akumulátor a iné prkotiny. Prvé dni malo auto spotrebu neuveriteľných 13,9 litra nafty na 100 km :-D , no po výmene vzduchového filtra klesla na 6,5 ...trochu rozdiel, nie? :)


Hodnocení a zkušenosti s autem

No, k skúsenostiam. Dlho som rozmýšľal nad nejakou štvorkolkou, nakoniec som sa rozhodol pre „domácu“ značku :) V rámci prvých týždňov som šiel autom na Silvestra na chatu do Banskej Štiavnice. Prišla i zima. Časť cesty som absolvoval na diaľnici, časť na horských, namrznutých, zasnežených cestách a keďže druhý deň prišlo oteplenie a k chate viedla nespevnená cesta, všetok sneh sa začal topiť a z cesty sa stalo jedno blato. Moja Embéčka :) ma len Haldex prvej generácie, no i napriek tomu si na všetkých povrchoch suverénne počínala....nemala najmenší problém s prudkou akceleráciou (na dvojke) na snehu ani ľade, rozbeh do kopca na snehu i v blate (a to niekoľko krát). Žiadne auto samozrejme nepoprie fyzikálne hranice, no toto auto ich má dosť ďaleko. Za celý čas, čo som dostal jeden malý šmyk (jazda z kopca po zľadovatenej ceste a následná prudká ľavotočivá zákruta), no okamžite zabralo 4x4 a auto sa hneď chytilo. Čiže aj zákruty s týmto autom sú isté.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

ma taky 4x4 a skousel jsem ji fak v extremu a super projede vsecko bahno snih led ..mam jeste land rovera discovery ten dokaze vic ale na octavii nedam dopustit

24.03.2011 | 22:29:43 |  Reagovat

to: Anonym/investice

focus je super, mam uz druheho, aboslutne bezproblemove, chtel bych ho zas. ale nedela se 4x4 :-((( a to chci taky. tak procitam tyto recenze...
toho mista pro lidi v zadu je fakt skoda...

10.12.2010 | 13:08:43 | miklos Reagovat

RE: investice

3/4 veci mozno nebolo treba menit ale predsalen auto som kupil jazdene a kedze som o minulosti auta vela nevedel, tak som radsej tieto veci vymenil....co bolo naozaj treba bol rozvodovy remen, lebo na motoroch ATD sa meni prave pri 90.000 km a brzdove platnicky boli zodrate na 2 mm...kotuce menit nebolo potrebne... a teraz ked som ho prezuval (na novych platnickach asi 8.000 km) tak boli skoro ako nove...bohvie ako jazdil predosly majitel, ci pozna pojem "brzdit motorom" :)))

22.11.2010 | 15:00:41 | Dr.Monroe Reagovat

investice

Najeto do 90 OOO km a ty už jsi tolik toho vyměnil.To snad né.Výdrž nic moc.Mám sice jen benzínového Focuse koupený nový,najeto 122 000km ,kromě druhé sady pneumatik vše původní včetně brzdových desek a všeho co tys už měnil.Rozvody se mění při 15O OOO km.Spotřebu mám vyšší cca o litr.Motor je relativně lehký , nezatěžuje příliš přední nápravu a od toho se určitě odvíjí větší výdrž pneumatik,ložisek,čepů a dalších dílů včetně brzd.Omlouvám se-zapoměl jsem na gumičky ve stěračích,ty mám tuším třetí.Pasují z Octávie 1,jen zkrátit.

17.11.2010 | 05:44:14 |  Reagovat

par slov, 11/2010

Na Octaviach prvej generacie som uz najazdil cca 250 000km. Je to pre mna casto pouzivane auto. Ja osobne som mal dve (obe som kupoval uz jazdene) a vo firme pouzivame tiez dve.
Ja mam teraz Octaviu combi 4x4 1.9 TDi 74kW. Najazdil som nej uz zopar desiatok
tisic kilometrov. Zacnem s motorom, 74kW nie je vela. Zavodit sa s nim neda, ale ma slusny tocivy moment. Takze ani s nalozenym vozikom nema ziadny problem. Taha uz od relativne nizkych otackach. Olej menim kazdych 15000km. Pouzivam 5W-40. Spotrebu mam v priemere taku ako uvadza vyrobca, t.j. 6,5l/100km.
Podvozok nie je nicim zaujimavy, taky standart tej doby. Pred 4x4 TDi som mal som OI 1,6 74kW benzin predokolka. Ta sa mi zdala maksia. Je mozne, ze to je zadnou napravou. Ta je na 4x4 uplne ina. Svetla vyska 4x4 je o cca 2cm vacsia. Aj tak to este nie je ono. Problem je ten, ze motor je prilis nizko. Uz sa mi podarilo znicit olejovu vanu. To sa mi na benzinovej nestalo. Predpokladam, ze benzin mal ocelovu vanu a ta znesie ovela viac ako hlinikova. No ale uznavam, toto nie je auto do terenu.
Haldex - ten je prvej generacie. V ziadnom pripade nie je vhodny na prejazdy zataciek ala WRC. Ale v snehu odvedie svoju pracu na nezaplatenie. Skoda, ze EBD nie je aj na zadnych kolesach. Mozem povedat, ze este sa mi s nou nepodarilo zapadnut. Raz to uz vyzeralo "blede", ale nakoniec trosku hrubej sily (dopredu-dozadu) a auto sa vyhrabalo samo. Je pravda, ze keby som sa neblaznil, tak sa mi to nestane. Ale nie je svet krajsi ked si clovek urobi trosku radosti a zasanti si na snehu?
Brzdy- no mohli by byt aj ostrejsie. Zaraza ma, ze niekto menil kotuce pripadne dosticky po 90 000km. Ja som na oboch octaviach menil kotuce aj dosticky vpredu po cca 180-190 000km.
Spolahlivost- no vzdy sa najde nejaka blbost co sa pokazi. Na benzinovej Octavke mi odisli 3 zo 4 el. ovladanych okien. Myslim tym system tiahiel na otvaranie okien. Tiahlo stieracov. Raz ma nechala v Chorvatsku - odisla benzinova pumpa. Nastastie pocas pobytu a nie na ceste. Mal som v nej LPG a mozem povedat, ze uz nikdy viac, ale to by bolo na dlhsie. Na 4x4 klapka vnutorny/vonkajsi okruh, pritlacny valcek spojky (ten co v je prevodovke). Tiez ma museli odtiahnut, ale bolo to len 15km od domova. A nejake dalsie detaily. Nastastie len co tyka komfotru.
Komfort- jedine komfortne miesto je soferove. Spolujazdec naraza kolenami do palubky, v zadu sa sedi pohodlne len detom.
Spolahlivost je cca lepsi priemer. Climatronic ma sklamal. V lete chladi prijemne. Zato v zime je to otrasne. V zime mam rad ked mi nohy fuka teply vzduch a zaroven nejaky vzduch fuka na predne sklo. Climatonic zisti, ze dosiahol zvolenu teplotu a pusti aj na nohy dost studeny vzduch. Je to nepijemne. Celkovo sa mi zda Climatronic tak trochu divny a niekedy si robi "co chce".
Zaver Octavia prvej generacie je momentalne auto za rozumnu cenu. Nove nahradne diely sa daju cez internet zohnat za dobru cenu. Skoda, ze na zadnych sedadlach je fakt malo miesto, zato kufor je super. Motory pod 74kW su pre toto auto nepostacujuce. Keby som si kupoval dalsie auto, tak urcite 4x4.
P.S Vo firme mame dve 1,8T benzin 110kW. Neviem si ich vynachvalit. Vykon je super, spotreba primerana. Priemer cca 8l/100km. V meste, ale aj cez 10l/100km. 16" pneu su nevyhnutnostou.

16.11.2010 | 23:10:15 | Lala Reagovat

To be continue

Pokracovanie recenzie po 10 mesiacoch uzivania
*************
Auto ma momenalne asi 96 500 a ked som pocital spotrebu od kupi (co je skoro 8 000km) bol som milo prekvapeny...dlhodoba spotreba 5,98lit/100 km...pisem si totiz kazde natankovanie a kolko som presiel od posledneho. Jazda je kombinovana, aj po meste (Bratislava) do roboty, aj mimo mesto na dovolenky, chatu,...Ked jazdim len po meste je priemerka okolo 7 litrov...ked je motor a olej v prevodovke este studeny, tak aj mierne nad 7, no ked sa uz zohreje, tak asi 6,5. Akurat to zohriate chvilu trva, aj cez 5 km, ked mrzne...ale na druhej strane, co ma velmi milo prekvapilo je, ze ked motor nema este ani 50°C, ked kurim ide do interieru uz teply vzduch. Spotreba mimo mesto nepotrebuje komentar Poseldna cesta do Kosic, spotreba 5,4 lit,/100km. Cize co mi niekto hovoril, ze 4x4 zerie zbytocne velka, je to nezmysel...samozrejme, ze zvysena vaha sa musi niekde prejavit, ale nie je to najek kriticke, vsetko je o sposobe jazdy.
Co sa jazdych vlastnosti tyka, vzhladom na to, ze je to len stredna trieda su velmi dobre....kvoli 150 kilam v podvozku navyse a presunu taziska viac do zadu sedi auto ako pribyte. A to ani nemam nejake super gumy, len Hankook-y. Lepsie povedane, do smyku som sa s tym autom dostal len raz, v zime aj to bol taky smyk dolu kopcom na zladovatelej ceste, ze ludia na zadnych sedadlach si to ani nevsimli :-D vdaka okamzitemu dopnutiu zadnej napravy.
Pocas tych 8000 km sa nevyskytli ziadne vyrazne poruchy, akurat tesne pred letom som zistil, ze mam deravy chladic klimatizacie, tak sup 100 eur za novy :) a raz za cas, nechapem podla akej logiky sa mi stane, ze volnobezne otacky su miesto 800 nejakych 1100-1200, aj to len chvilu, na dalsom semafore su opat 800...ale na vykon alebo spotrebu to vplyv nema...inak je auto bez poruch, comu som strasne rad :) po 8000 km mozem povedat, ze kupu tohto auta zatial ani trosicku nelutujem.

08.10.2010 | 14:36:04 | Dr.Monroe Reagovat

Niečo na tom pravdy bude. Aj vďaka všetkým týmto systémom môže aj úplný antitalent sadnúť za volant a ísť hocikam. Najnovšia skúsenosť, jedna pani od nás z firmy ma viezla na aute, nový Ceed. Pre Boha, veď ona na aute chodiť nevie, pridáva plyn pri každom rozbehu ako zmyslov zbavená, rýchlo púšťa spojku, s brzdou si robí čo chce, atď,.... a to v kuse. Poviem Vám, tam sa ABS, ASR, ESP a neviem aké všelijaké hovadiny teda riadne natrápia. V konečnom dôsledku vypadá, že na aute chodí normálne, ale neviem, či je to nejaká výhra. Proste ide na tom, ako na kuse dreva. Nejaký cit pre auto, nejaké splynutie s ním, zabudnite. A neviem, či práve toto sa dá na dnešných autách hodnotiť ako dobré alebo skôr naopak ako zlé.

25.01.2010 | 06:04:01 | Svoro Reagovat

Ještě k ABS

Ne všechno co Vám ukazují v televizi je pravda.Tak jak to popisujete,že to převedl profesionál z AMR se ve zkutečnosti auto nechová.Tak by se zachoval dvoukolák,ale auto má čtyři kola.Najezdil jsem hodně kilometrů auty bez ABS v zimě a když zabrzdíte dvěma koly na asfaltu a další dvě jsou na sněhu,auto bez problému drží směr a případné lehké táhnutí do strany snadno vyrovnáte volantem.Lidé jezdily po sněhu i před érou ABS a zdá se,že nebourali o moc víc,než se bourá dnes.

24.01.2010 | 09:06:23 |  Reagovat

To: Mihálik: Súhlasím, pri čelnom

náraze nepomôžu žiadne svaly, ale k nehode dôjde zásadne vtedy, keď to neočakávame ani zo srandy...:).
Keďže nielen sám jazdím nepripútaný/, ,väčšinou/, bol to iba návod, možno zamyslenie a taká predpríprava v duchu..."čo keď".... Potom je sakra neskoro.
Otázka, či to bolo šikovnosťou, reflexom, OSUDOM...., alebo iba ŠŤASTÍM, bude nevyriešená nikdy.
Ale pásy -zapnuté a všetky možné vankúše sú najdôležitejšie. Hneď po šťastí.
P.S. Známy raz hovoril o zážitku, niekde v Ázii. Šofér mikrobusu išiel ako blázon, keď sa tu zrazu hodil do uličky a začal niečo o Alahovi... .
Kričal niečo o smrti a tak.
Nebol to žiaden terorista, ale na aute mu zlyhali brzdy. Jeden z cestujúcich vyskočil, sadol za volant a davaj do protismeru... . No, super. Vtedy sa začal aj on modliť.
Chlapík to napálil do kamenného múrika, trochu to zabrzilo a hneď to točil na druhú stranu, v zákrute bol ďalší múrik. Dole asi 100-200 metrová rokľa....
Toto opakoval celú cestu dole priesmykom, križoval cestu, oproti autá..., no nechcel by som to zažiť.
Nakoniec skončili v nárazníku nejakého pomalého nákladiaka idúceho pred nimi, ale nikomu sa nič nestalo.
Akurát majiteľ mikrobusu bol strašne naštvaný, že mu zničil jeho starú vraždu... . Hej majiteľ bol šoférom. Vďačnosť je niekedy sviňa.

16.01.2010 | 20:54:26 | ľuboš Reagovat

Trochu blbý návod ...

Stačí sa pripútať a netreba sa zapierať .... Ak je čelný náraz tak nepripútaného vodiča určite neudržia jeho ruky a nohy. Jednoducho ich sila narazu rozdrví ...
Zo smerovaním von z cesty súhlasím - samozrejme ak je na to terén aspoň trochu vhodný ...
To s tými rukami viem potvrdiť. Matka tak reagovala na auto v protismer. Keďže nemá vodičák, navadilo to : ) a otec strhol ku krajnici ...
Neviem síce či sa to dá nacvičiť, ale je fakt, že určité % ľudí v kritických situáciách jednoducho zavrie oči a čaká čo bude ...

16.01.2010 | 15:10:52 | Dušan Mihálik Reagovat

P.S. Najviac sa mi páči, ako vo filmoch

znázorňujú haváriu... .
Chlap, ženská vidia prekážku, zakryjú si oči, dajú si ruky pred hlavu. A vreštia NIÉÉÉÉÉ...BUM!!!
Dokonalý návod ako sa zabiť.
Ak môžem, možno to niekomu raz zachráni krk: u mňa to fungovalo na 100%:
Ak už máte problém, na plnej ceste zásadne smerovať VON z cesty.
Do poslednej chvíle pozerať, z CELEJ sily sa ZAPRIEŤ do VOLANTU, SEDAČKY, nohy položiť na pedále, aj aj plynový, nevadí.
Fáza letu: Držím sa, nadávky zvyšujú adrenalín a pripravia telo na boj, v poslednej časti zavrieť oči. Stihnete sa aj pomodliť...., garantujem.. .
Potom už iba počúvate....:(
Fáza neskutočného ticha:
Uvoľníte ROZPERU zo svojho tela, volant obyčajne je vyhnutý, sedačka prevalená, resp. poškodená, ale Vám sa nestane nič.
Vyskúšané na vlastnej 306, s letom 20 m nad priekopu, 3-4 m prevýšenia, cca 6-7 prevrátení sa na strechu, asi po 100-150 m. Pri rýchlosti cca 100 km/hod., pád na strechu. Nepripútaný, 1 koňačik.
U nás sa takto ešte za socíku zachránil jeden chlap, keď sa prevrátil autobus na Vých. Slovensku. Stál, zaprel sa o držadlá, vytvoril písmeno X a kotúľal sa s autobusom do rokliny.
Neviem, koľko tam bolo mrtvych a ťažko ranených, jemu nebolo NIČ... .
V ten rok v lete, v Sučanoch zahynula 4 členná posádka, svedkovia videli, že mladý vodič?, al. vodička, to si už nepamätám, si zakryl oči, aby nevidel IFU v protismere. Mal kopec miesta, aj času..., ale reflex nepustil.

16.01.2010 | 14:54:59 | ľuboš Reagovat

No neviem, ši sme chodili

do rovnakých autoškôl, zaujala ma poznámka o inštruktoroch..:).
Neviem ako inde, ale tých mojich zaujímalo, ako získať a vopchať cca 30 hodín jazdy, tak nejako, na nejakých 5, či 8 maximálne... viac som nikdy nejazdil. . Nezáležalo, či B, al. C skupinu.. .
A o spôsobe brzdenia som sa naučil až po po výlete mimo zasneženej cesty, akurát predbiehajúc kolónu kamiónov, oproti ďalšia... . A to bola NAJLEPŠIA škola života.
A pre ABS: 8:19: Niekedy aj ja frflem a smútim, že riadenie auta už nie je tým, čo bývalo..., na druhej strane, s tými múdrymi vecičkami sa dá ísť oveľa rýchlejšie a BEZPEČNEJŠIE...
A to je hlavné. 90% motoristom sú nejaké pocity z riadenia, cit pre adhéziu, info z volantu a zadku na sedačke, keď je to už, už na hrane úplne ukradnuté....

16.01.2010 | 14:34:32 | ľuboš Reagovat

Anonym 12:50

Ano to je ukázkový příklad typického úmrtí posádky bez ABS. Jak bylo předvedeno v AMR profesionálním řidičem pokud je levá strana vozidla na suchém povrchu a pravá na sněhu potom se po prudkém zabrzdění bez ABS levá strana kol na asfaltu zastaví a pravá pokračuje, vozidlo se během několika milisekund roztočí a třeba bokem nazrazí ve vysoké rychlosti do kamionu nebo stromu. Proto bylo nařízeno v EU prodávat vozidla jen s ABS aby se ročně zachránilo někoik tisíc lidských životů. S ABS můžeš zatáčet i při prudkém sešlápnutí brzdy a kolizi se třeba i vyhnout.

16.01.2010 | 14:23:40 |  Reagovat

ABS

No pozerám, tu sa teda rozprúdila diskusia ohľadom nevinnej poznámky o ABS :)))
Na suchu a mokrom povrchu brzdí auto s ABS výrazne lepšie ako bez neho. Súčiniteľ trenia pneumatika-vozovka je okolo 10-15% sklzu najväčší, potom už len klesá. ABS využíva práve toto úzke pásmo a súčasne s tým, že prerušuje brzdenie umožňuje auto ovládať aj počas brzdenia. Na druhej strane súčiniteľ trenia pneumatika-vozovka je pre štrk, ľad a sneh najvyšší práve pri 100% sklze pneumatiky (laicky povedané zablokované koleso), ABS má na týchto povrchoch príliš dlhú pauzu (keďže na týchto povrchoch sa dokáže zablokovať i zadné koleso a riadiaca jednotka ABS potom nemá s čím porovnať preklz predného kolesa), čím sa predlžuje brzdná dráha...avšak na záchranu ABS, tým že prerušuje brzdenie, stále umožňuje ovládanie auta, čo zablokované koleso nie.

Teda keď to zhrnieme, čo sa ovládania vozidla počas brzdenia týka, ABS je super vec, brzdenie na suchom i mokrom asfalte či betóne je tiež účinnejšie ako bez neho. Na snehu a ľade už záleží od situácie. Samozrejme automobilky už vyriešili aj tento problém. Na nových pekáčoch, kde sa dá voliť typ povrchu, brzdí ABS inak na asfalte a inak na snehu, využíva iné pásmo sklzu. Keď už ide o vyhnutie sa prekážke, inštruktori v autoškolách radia, najlepšie je brzdiť čo najviac pred prekážkou, tesne pred prekážkou brzdu povoliť, prekážke sa vyhnúť a potom opäť brzdiť.

16.01.2010 | 13:30:59 | Dr.Monroe Reagovat

Někdy by se hodilo ABS vypnout.Když vám pravá kola jedou po sněhu u krajnice a levá po čistém asfaltu,což se stává docela často,tak má auto s ABS delší brznou dráhu protože brzdí jako by jelo celé po sněhu.

16.01.2010 | 12:50:30 |  Reagovat

podla mna vsetky blbe systemy abs esp asr eds xyz by mali ist vypnut na mojej audinke 100 sa to da takze len pekne jazdite v aute z recyklatov a kvalitne spracovanym systemom emisii nech to za vas riadi samo a je to vybavene skoda ze automobily sa prestali pred takmer desiatimi rokmi vyrabat a nahradili ich tieto prevazace no nic o takmer dalsich desat rokov sa nebude dat vypnut autopilot s obmedzenim rychlosti

16.01.2010 | 08:19:23 | ABS Reagovat

for Jirke

V Exploreri to ide, máš pravdu.Ale keďže používam Google Chrome, okno inkognito, nefachčí to :-P.Diky za odpoveď :-P

15.01.2010 | 17:26:36 | Matúš Reagovat

smajlíky

Smajlíky mě jdou jen v exploreru, v mozille ne.

15.01.2010 | 17:00:37 | Jirke Reagovat

Matúš

Ale jo,ABS ti sepne kdykoliv,co by se ti měly zablokovat kola,ale na suchu už to fakt musí bejt nějaká nečekaná událost,aby si na to musel pořádně dupnout-a to je fakt lepší mít auto pod kontrolou...

15.01.2010 | 16:46:07 | mechanik Reagovat

for mechanik

To máš pravdu.Netušil som, že ABS na suchu nereaguje (alebo ako sa prekladá nesepne :-P).Dík, zas som o niečo múdrejší :-P.P.S. Je to síce mimo tému, ale nevie náhodou niekto, ako si nastavím smajlík ? Na niektorých školských počítačoch mi to funguje, ale na mojom nie.

15.01.2010 | 16:36:46 | Matúš Reagovat

Matúš

Tak to bych neřek,nebo spíš -na suchu většinou ABS ani nesepne,a když už jo (a to by musela být jízda jako kráva,a potom fakt nějaká nečekaná překážka),tak furt lepší ABS,aby bylo možný s autem něco udělat,než bez ABS mít bloklý kola,a jenom čučet,kam to prdnout...

15.01.2010 | 15:28:25 | mechanik Reagovat

Jirke

To byl vtip,néé??

15.01.2010 | 15:26:02 | mechanik Reagovat

for Jirke

Na suchu Ti ABS predlžuje brzdnú dráhu.

15.01.2010 | 15:06:17 | Matúš Reagovat

A vysvětlí mi, k čemu je dobré ABS vyřadit z provozu?

15.01.2010 | 14:55:42 | Jirke Reagovat

Jirke

Stačí vyškubnout pár drátků a čidýlek,a ABS je vypnutý....

15.01.2010 | 13:54:43 | mechanik Reagovat

ESP se vypíná s ASR ne? Já vím jak je to na passatu,nebo na mé 406(stejně, tlačítkem ESP deaktivujete ESP/ASR) ABS ani jedno auto vypínatelné nemá. Vypínatelné ABS měla audi 100 z roku 1987, ale moderní auta to nemívají.

15.01.2010 | 11:08:44 | Jirke Reagovat

ABS

Čakal som túto otázku :) Len tak, aby bola väčšia zábava, občas sa totiž na klzkom povrchu s autom rád vyšantím :) Moja Klaudinka ESP nemá a keby aj mala, šlo by ju vypnúť len spolu s ABS...tiež je na tej istej poistke (a vlastne to ESP mi ani nechýba, keďže je to 4x4 a s rozbehom problém nie je)....Haldex, ESP a ABS sú tuším na 5A poistke č. 9, keby to niekto potreboval :)

15.01.2010 | 09:23:34 | Dr.Monroe Reagovat

to autor

ABS vypnut ? a preco?

14.01.2010 | 14:35:19 | ixo Reagovat

otázka

Chápal bych vypnutí ESP nebo TCS ale proč ABS??? A s tím chytání spodem jsem myslel spíše zadek ,přece jen ty převisy má octávka dost velké.

13.01.2010 | 21:12:02 | Mirek Reagovat

Reply

Tak pekne po poriadku :)
Je to predsa len osobák, aj keď s pohonom 4x4, takže jazdu v ťažkom teréne neodporúčam....svetlá výška je asi 15 cm, čo je myslím dostatočné....jediné, čo mi trochu robí vrásky je stredný výfuk, mierne trčí, ale zatiaľ som ho chvalabohu niekde neškrtol. Ako som už spomínal, jazdil som s tým po rozbahnenej poľnej ceste, no spodok sa mi nepodarilo chytiť ani raz...a to sme v tom sedeli štyria dospelí + batožina.

Čo sa spotreby týka, je to 4x4 (aj keď nie permanentne v zábere), takže spotreba je o trochu vyššia....teraz máme január, ráno (a vlastne aj cez deň) tu v Bratislave mrzne a motoru chvíľu trvá kým sa zohreje....asi 5 km, takže spotreba je ešte vyššia....zatiaľ kombinovaná 6,3 litrov, mesto okolo 7,4, mimo mesto 5,8. Ale ešte mám málo kilometrov, tak uvidíme dlhodobo. No čo sa mi veľmi páči, 1.9 je predsalen už dosť veľký a silný motor, takže náklad alebo vietor sa na spotrebe neprejavujú.

Jazdné vlastnosti sú veľmi uspokojivé :) Na ceste sedí suverénne, nerovnosti filtruje veľmi dobre, riadenie je presné a reakcie auta okamžité. Aj keď je asi o 1,5 cm vyššia ako štandardná Octavia, v zákrutách sa nenakláňa o nič viac. Na suchej ceste sa vlastne od klasickej octavky neodlišuje. No akonáhle naprší, nasneží alebo namrzne, rozdiel je už badateľný. Rozbeh...žiaden problém...predné kolesá trošilinku prekĺznu, riadiaca jednotka to vyhodnotí a zapína aj zadok. Ako som už spomínal, boli sme s tým na chate, s viacerými autami. Kamoši mali autá s predným náhonom a do rozbahneného alebo zasneženého kopca, hoci vedia na snehu jazdiť, museli vysadiť posádku a pomáhať tlačiť. Ja som nikoho z auta vyhadzovať nemusel a všetkým som z idúceho auta mával :))) Do namrznutých zákrut sa dá tiež ísť o čosi rýchlejšie ako s autom, ktoré má pohon len jednej nápravy. A keď aj človek náhodou dostane šmyk, stačí jemne pridať plyn aby sa pripol zadný náhon (čím sa odľahčí predok a možno auto ovládať) a auto sa chytí....vyskúšal som na vlastnej koži :) Keď to mám zhrnúť, s autom pohon len jednej nápravy sa to na snehu, ľade či blate ani zďaleka nedá porovnať. Je to niekde úplne inde :) Akurát jedno, čo sa mi nepáči, ABS nejde vypnúť, je na jednej poistke s Haldexom.

13.01.2010 | 08:24:37 | Dr.Monroe Reagovat

Kamarád ji má taky (firemní ) a dost si ji pochvaluje.A jak je to v terénu s výškou? Nechytá spodem?

11.01.2010 | 20:54:25 | Mirek Reagovat

majkl

zdravim te,rad ctu recenze o haldexu s produkce vw.mel sem kratce vw golf 4generace 1.9tdi 4motion,115ps,ale nemel sem moznost ctyrkolu vyskouset.proto hltam vsechny skusenosti o ctyrkolach.uvazuji o koupe ctyrkoly s koncernu vw.octavce bych se taky nebranil.napis neco prosim te o spotrebe a tech jidnich vlastnostech.mej se a preju spoustu km bez nehod a oprav.ahoj majkl

11.01.2010 | 20:12:48 |  Reagovat

majkl

zdravim te,rad ctu recenze o haldexu s produkce vw.mel sem kratce vw golf 4generace 1.9tdi 4motion,115ps,ale nemel sem moznost ctyrkolu vyskouset.proto hltam vsechny skusenosti o ctyrkolach.uvazuji o koupe ctyrkoly s koncernu vw.octavce bych se taky nebranil.napis neco prosim te o spotrebe a tech jidnich vlastnostech.mej se a preju spoustu km bez nehod a oprav.ahoj majkl

11.01.2010 | 20:12:46 |  Reagovat