Autorecenze Škoda Superb 2.0 TDi 4x4 - Spolehlivé, krásné, praktické, jede to, drncá to :-) - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Superb
 
 

Recenze Škoda Superb
“Spolehlivé, krásné, praktické, jede to, drncá to :-)”

Autor recenze: Tomáš Forejt všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:2.0 TDi 4x4 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Diesel Vloženo: 7. 2. 2014

Hodnocení inzerátu: 42 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Silné stránky

Výkon motoru
Spolehlivost
Praktičnost
Obrovský interiér
Design

Slabé stránky


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsme zakoupili do rodiny jako nové, převážně používané jako "služební" (50k km za rok). Superba Combi 2.0 TDI 4X4 jsem si zamiloval, nicméně má i své neoddiskutovatelné chyby. O kladech a záporech se co nejobjektivněji rozepíšu dále a doufám, že někomu z Vás pomůže při výběru toho dnes již ojetého vozu.

Co mě na autě i po těch letech stále baví je jeho design - ve verzi Combi na autě zkrátka není nic, co by mi vadilo. Typický široký a zamračený čumák vozu z auta dělá něco jiného, než jen obyčejný kombík. Vůz je dlouhý a široký a tomu odpovídá i vnitřní uspořádání, které je téměř perfektní. Nohy si natáhnete všude, o zavazadlovém prostoru není třeba ani mluvit, osoby vyšší postavy nemají problém ani se sezením na zadních sedadlech.

Drobnou chybou je široký středový panel, který mnoha lidem vadí v prostoru pro nohy řidiče. Mně nevadí, ale chápu že urostlí chlapy to považují za nepříliš komfortní prvek. Sedadla nejsou nijak extrémně tvarovaná, ale při klasické jízdě podrží. Jejich tuhost je za mě akorát. Zadní středové sedadlo je opravdu jenom nouzovka, sedět na něm 8 hodin v kuse bych nikomu nepřál - auto je zkrátka velmi pohodlné, ale max. pro 4 dospělé osoby a středovou pozici na zadních sedadlech je lepší využít spíše sklopením mohutné loketní opěrky.

Interiér vozu je esteticky povedený (ale jedná se o subjektivní názor) a hlavně kvalitně zpracovaný. Ač jsou všude plasty, nepůsobí lacině a nevržou.

Výhled z vozu je na jeho rozměry velmi dobrý, až na extrémně široké čelní sloupky. Při zatáčce určitého úhlu se opravdu musíte vyklonit pro dokonalý výhled a bezpečný průjezd zatáčkou. Parádní jsou rozměrná boční zrcátka, která jsou při couvání opravdu velmi dobrým pomocníkem. Prostřední zrcátko se samozatmavovací funkcí funguje efektivně, ztmavit oslňující světla vozu za vámi dokáže během pár vteřin.

Nyní k jízdním vlastnostem. Nutno si nejprve uvědomit, že vůz má přes 2 tuny, to totiž není jeho parametr, ale jeho vlastnost (a někdy musím říct - bohužel, viz dále). Motor je velmi pružný, zabírá od nízkých otáček a na diesel má dostatečný tah i ve vyšších otáčkách. V zimě nemá problém s nastartováním, jede ihned svižně, ale spotřeba do zahřátí motoru již tak příjemná není (cca 9L). Po zahřátí se pohybuje při rozumné jízdě na 7L ve městě, 6L na dálnici, ale samozřejmě dokáže jet i za méně, ale i za 12L, ale to už musíte mít opravdu hodně těžkou nohu. S motorem nikdy nebyly problémy, je to zkrátka držák, který vás nenechá ve štychu, vždy dojedete tam kam chcete.

Podvozek považuji za největší slabinu vozu a tady právě hraje roli dříve zmiňovaná hmotnost a nešťastné nastavení podvozku. V první řadě je na můj vkus auto velmi nedotáčivé. Pokud vletíte do prudké zatáčky moc rychle, něco jako kontrolovaný smyk s autem neuděláte, jede prostě skoro pořád dopředu (v zimě si pomůžete ruční brzdou, auto se kupodivu při jejím použití chová dobře a předpovídatelně), ať volantem kroutíte jak chcete. V této chvíli je nejlepší dupnout na brzdu, aby se auto uklidnilo a musím říct, že brzdy fungují spolehlivě (pozor si ale jednou za čas dejte na zadní brzdové destičky, které kupodivu trpí více než ty přední). K této vlastnosti určitě přispívá i pohon 4x4, který se smyku evidentně snaží zabránit (mluvím zde o opravdu prudkých zatáčkách, auto jinak drží dobře). Nicméně jsem se vždy z každé sněhové závěje nebo hlubšího bahna celkem bez potíží vyhrabal sám, v tom zase 4x4 funguje obstojně a cesta na hory je s tímto vozem jistota. Na českých silnicích a při přejezdech děr nebo kolejí vám Superb ale hezký zážitek nenachystá. Není to nic hrozného, ale je třeba s tím počítat. Nerovnosti rozhodně nepřepluje, ale pořádně zadrncá a dá to vědět nepříliš tichým boucháním náprav. Autu sice neublížíte, ale Vy o tom rozhodně vědět budete. Vůz je dle mého stavěn především na dlouhé cesty, v čemž je perfektní.

Pokud si chcete zablbnout, je s autem na jeho určení docela zábava, ale omezeni budete právě jeho nedotáčivostí, na kterou je třeba myslet.

6st. manuální převodovka je přesná, jednotlivé stupně jsou dobře nastaveny. Při nájezdu na dálnici nejvíce zrychlíte na 3.st do 80kmh, poté 4st a při 110kmh na 5st. Šestku zařadíte pro klidný a tichý chod motoru po dosažení požadované rychlosti. Na druhou stranu na pětku jezdím celkem často i po městě, motor je velmi pružný jak jsem již podotkl.

Pokud bych měl shrnout jízdní vlastnosti jako celek, hodnotím takto: Motor je svižný, velice spolehlivý, odpouští chyby, vždy vás podrží. Převodovka absolutně bez problémů. Podvozek je tuhý, při přejezdech nerovností hlučný, nedotáčivý, ale za to vás v naprosté většině případů podrží a jede přesně tam kam chcete. Na silnici nehopsá jak kamzík, stopu drží velmi dobře (až na zmiňované prudké zatáčky ve větší rychlosti).

Celkově Suprb Combi 4x4 TDi hodnotím jako krásné a velice spolehlivé auto, které s vámi vydrží ještě hodně dlouho. Vůz je prostorný, praktický, líbivý a pohodlný. Nikdy vás nenechá ve štychu a doveze Vás tam kam chcete. Omezeni budete podvozkem, který má své limity. Na dlouhé trasy je perfektní, do města je to už horší - spotřeba za studena, přejezdy nerovností.

Ceny servisu jsou klasicky škodovácké, takže peněženku na můj vkus docela provětrají, ale na druhou stranu je to standart. Nejvíc jsem si asi nadával při odření předního nárazníku (údajně nutná výměna, zatmelit to prý nešlo - nevím, nevyznám se) + lakování. Cena 30k.

Vím, že tohle auto se mnou ještě hodně let zůstane. Těch 150k km na něm není znát. To ale samozřejmě nemohu tvrdit u ojetých aut s neznámým původem - při koupi ojetiny doporučuji zaměřit se na nápravu a to především tu zadní. Jinak je dle mého koupě tohoto vozu jistotou, že si pořídíte spolehlivé, dobře vypadající a praktické auto.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 42


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Superb

Vložit komentář

Superb čtyřkolka

Takový žvásty, nejenže v tom ani neseděl, ale nemá ani představu jak se s tím jezdí.
Jako je podstatný rozdíl řešit klasický pohon a 4x4. Protože
jednou dostal Superb 4x4 s ESP od VW, tak jaképak copak. Haldex 4. a více generace, který je naprosto srovnatelný ostatními čtyřkolkami, vyjma Torsenu, který se dodává jen do motorů podél je už teda něco a pokud člověk hledá jen 4x4 v osobáku za levno tak už opravdu není na výběr.
Jízdní vlastnosti bokem. Tyto auta se v zahraničí jen hemží, jaká je po nich velká poptávka.
Hlavní důraz je v levné údržbě, která je složená z dílů nízké střední třídy. Což ovšem tady bych měl upozornit, že podobné prvky má kdejaká jiná značka, což mě osobně začíná víc a víc udivovat bádáním náhradních dílů ostatních modelů. Soubor víceprvkové nápravy se dvěmi rameny a stabilizátory jsem považoval za STANDART střední a hlavně vyšší střední třídy, ale podívejme se na všechny konkurenční auta krom BMW 5,7, MB E,S a Audi, a jak se tak dívám, tak další automobilka nenabízí víc než tento Superb, ani kdoví co ještě. :(
Pokud neberem v potaz Hydractiv, tedy spíše tu měkkost. Ale klouby ničím nenahradníte v jízdních vlastnostech rozměrnějšího auta, jinak se to chová skoro jak dodávka.
Prý někdo říká, že za stejný peníz koupí lepší vůz v jízdních vlastnostech do 100km/h a to Subaru. Ale na něco zapoměl. Škodovka má o 300% vyšší ochranu proti korozi. A to je sakra rozdíl, když se počítá jezdit čtyřkolkou do zimy...
A ta Škodovka je potom k nezaplacení, jestli s tím chcete jezdit v zimě po osolených českých cestách! Jinak KAŽDÝ ROK SYPETE DO JEDNOTLIVÝCH ČÁSTÍ KAROSERIE! A proč tak mnohonásobně vyšší ochrana? Není to jen kastle, ale i ochrana výfuků, náprav, brzdových dílů. Škodovka nenabízí pouze pozink karoserii, ale vše, včetně šroubků matic, protikorozní ochrany brzdičů a všemožných dílů, které mají přímý styk s vozovkou!
Subaru získalo pověst, kterou kdysi oplývali italové, že jim ty auta reznou, bohužel je to zapříčiněno tím, jak se auto využívá. A kupovat Subaru si může spíš ten, který jezdí na dovolenou na léto a není zimního typu. Sůl je čím dál více agresivní a těžko ji odolávají věhlasnější značky při denním ježdění.
Takže Superb 4x4? Navíc s common Railem, to je hodně dobrá volba, naproti klasické Superb s klasickým náhonem to je naopak něco zbytečně předraženého v konkurenci ostatních vozidel.
Mít hodně dobře ochráněnou pozinkovanou čtyřkolku a s levnou údržbou to nenabízí mnoho automobilek, tady jasné doporučení jako jedinečná volba!

10.02.2014 | 07:06:51 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Superb čtyřkolka

Tohle auto má sice pohon 4X4 ale není stavěné na nějaké divočení jako třeba například Impreza.

O tom mě právě říkal bývalí spolužák který tedy vlastní 3.6 FSI kde kvůli váze motoru a tím těžší přední části je Superb na mokrém povrchu a hlavně na sněhu dost nedotáčivý a 4X4 to ani nějak výrazně neovlivní a dle všeho 2.0 TSI na tom je sice o něco lépe ale s tou nedotáčivostí se lze také setkat.Asi před rokem jsem četl diskuzi kde se snad jedna polovina dohadovala o nedotáčivosti s motorem 1.8 TSI 4X4 pro jednoho žádná pro dalšího velká..:D takže asi záleží jak s tím kdo divočí a kdo umí.

Takže klidně bych věřil že s tím tady ten člověk jezdí...:)

10.02.2014 | 13:14:55 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE: Superb čtyřkolka

sakra ty jsi spisovatel,máš přehled jako správný čech

10.02.2014 | 19:35:36 | superb  | 94.229.92.* Reagovat

No tak si asi spletl celkovou a pohotovostní hmotnost. Mě spíš zarazil podvozek , který vždy podrží a jede kam chcete ale o kousek výš je hodnocen jako velmi nedotáčivý a hůř odhlučněný , tak jak to teda je ?

09.02.2014 | 21:30:41 |   | 89.176.84.* Reagovat

Napisat, ze Supeeb je SIROKE auto...:) , naozaj ste majitel, alebo si vymyslate....?

Aj ta hlaska, ze bude s Tebou este " dlhe roky"..., 500-1.000.000 km?:) Nejaka reklamna verzia recenzie.

07.02.2014 | 20:21:24 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Napisat, ze Supeeb je SIROKE auto...:) , naozaj ste majitel, alebo si vymyslate....?

Mysli si co chceš, kritizovat všechno umí každý.

07.02.2014 | 23:57:04 | Tomáš  | 81.200.57.* Reagovat

RE: Napisat, ze Supeeb je SIROKE auto...:) , naozaj ste majitel, alebo si vymyslate....?

Také si dovolím nesouhlasit, SUPERB je všemi kritizován právě za úzký interiér na danou třídu a další faux-paux je uváděná hmotnost, kdy autor tvrdí, že Superb má přes dvě tuny, což není pravda, protože pohotovostní hmotnost Suberbu 2,0TDI je cca 1500kg. Nabývám tedy celkem oprávněně dojmu, že pisatel tohle auto patrně nevlastní. Majitel by takové bludy nepsal, i když je pravda, že někteří vlastníci boleslavských skvostů ztrácejí soudnost. :-D

08.02.2014 | 09:41:35 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: Napisat, ze Supeeb je SIROKE auto...:) , naozaj ste majitel, alebo si vymyslate....?

Pravda,pravda,možná to převažoval když měl naloženo 10 pytlů pšenice,to by byl ten rozdíl.

08.02.2014 | 18:05:44 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Napisat, ze Supeeb je SIROKE auto...:) , naozaj ste majitel, alebo si vymyslate....?

Škoda Superb 2.0TDI s haldexem má 1650 kg.. takže při obsazenosti 3-4 osobami už se ta hmotnost může blížit ke 2 tunám. Ale i tak to není "přez 2 tuny".. skoda.katalog-automobilu.cz/automobil/skoda-superb-combi-20-tdi-cr-dpf-125kw-4x4-elegance

04.03.2014 | 10:53:54 | jir  | 46.13.154.* Reagovat