Rok výroby:2008Typ motoru:2.0 Boxer DieselStav km při koupi:14 000 kmStav km nyní:27 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6-8 l/100 kmVloženo:3. 6. 2011
Po roce provozu zarezlé a přidřené přední brzdy, silná koroze výfuku. Jinak bez dalších poruch.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ahoj, ve svém příspevku chci chválit i kritizovat. Auto jsem koupil v roce 2009 jako půl roku starou předváděčku od prodejce Subaru v Bavorsku, vyšlo tam o cca 150.000 Kč levněji něž to samé u nás. Do provozu bylo dáno 12/2008, najeto bylo 14 tis km. Je zajímavé, že v té době bylo to samé zcela nové auto od dealera Subaru v Německu o 50.000 Kč levnější než u nás. Převáděčka byla levnější již o mnoho více. Asi tam je pružnější trh. Subaru jsem si vybral pro jeho dobrou pověst bezporuchového auta a proto, že je to permanentní 4kolka, bydlím v Beskydech, tady se to hodí. Taky jsem byl zvědav na nový boxer v dízlu a ten mě zatím fakt nezklamal. Téměř nepoznáte že je to nafťák, má velmi klidný chod, bez vibrací, je tichý, pružný, vytáčí se lehce jako benzín a spotřeba kolem 6-8 litrů nafty na 100, podle stylu jízdy. Na dálnici při 140 km/h kolem 7 na 100, to je fakt bezvadné. Taky jízdní vlastnosti jsou výborné, auto se velice dobře řídí, vše jde lehce a přesně, bezva zrychluje, sedí dobře v zatáčkách, v zimě na sněhu bez konkurence. Vyhrabe se téměř všude. Jednička je hodně krátká a silná, šestka zase dlouhá, zpřevodování super. Řazení je celkem přesné, o hodně lepší než u staršího modelu. Místa je uvnitř opravdu hodně, na zadních sedadlech skoro jak v superbu. Nevím jak to dokázali, auto má jen 4,5 metru. Kufr nic moc - 450 l, ale zatím jsem odvezl všechno, je to dáno tím, že auto má plnohodnotnou rezervu, která zabere dost místa. Jezdíme v tom ve 3 na lyže, lyže uvnitř a všechno se vpohodě vleze. Volant se výborně drží je v kůži, také tempomat je bezva věc. Takže to jsou plusy a teď mínusy. Co mě bohužel porádně vytočilo a stále vytáčí je výrazné rezavění výfuku a vůbec spodku auta. Výfuk byl po roce a půl rezavý jak liška, viz fotky, auto má celoevropskou garanci, ale u zástupce Subaru jsem s tím neuspěl. Rezaví to opravdu hodně, výfuk je po 2 letech v horším stavu, než u 15 let starého Oplu. Materiál výfuku vypadá opravdu hodně ošizený. Rezaví všechny nové Forestry co jsem zatím viděl, vždy když nějaký vídím stát, kouknu ze zvědavosti na výfuk a pokaždé rezavý. Také po zimě hodně zrezivěly brzdové kotouče, přidřely se a žačlo to špatně brzdit, desky zabíraly jen částěčně a vydíraly do kotoučů pruhy. Při garančce u nás se mi na to vykašlali, tak jsem to musel rozebrat a vyčistit sám, brzdy byly opravdu hodně rezavé, viz fota. Také na nápravách se objevuje koroze. Rezavění má takový divný charakter, není to jen povlak, jde to i do hloubky a kov se v některých místech jakoby drolí, mám ztoho docela strach co bude dál. Také palubní deska by mohla být hezčí, je taková zvláštní, to je ale věc vkusu. Ŕízení je poněkud odtažité, el. posilovač nic moc.
Mohu potvrdit, v rodině máme tohoto forestera a ještě jsmě dřív měli Imprezu stejné generace a hnije to odspodu hrozně. A všechno - ramena, vzpěry, výfuk, dokonce matice kol na Impreze za 3 roky shnily na totál, to sem neviděl ani u 20 let starých aut.
taky brzdy na foresteru mají malý výkon a obecně prachbídnou životnotst, nové kotouče se dávají prakticky každý rok, rovnou s destičkama ...
Jinak souhlasím, že je to velmi praktické auto, chytře řešené, prostorné a dobře se s ním jezdí, jen ještě pozor s tou spotřebou - zjistil jsem, že palubní počítač je velmi optimistický, systémem plná-plná jsem naměřil o celý litr vyšší spotřebu, než byla na displeji
Subaru jsou opravdu skvělá auta a mám je moc rád, ale rezivění podvozku je u této poslední generace naprosto běžná věc, slýchám to opravdu velmi často viz. třeba tady: http://moje.auto.cz/hansbivoj/drezina.html Materiály nebo spíš ochranu podvozku to vypadá, že silně podcenili... :-/
Osobne sa mi vypláca chodiť na umyvárku a dať si program "oplach podvozka", aj keď na P ani po 10 rokoch výfuk nezhrdzavel a ešte minim. 2-3 roky vydrží..., cca 450.000 km.
u nas /aj u vas/ sa v zime dost solia cesty, cize tu koroziu mohla vyzrat sol, niektori ludia po zime auto zoberu na VAP-ku /to tlakove cistenie vodou/ a vystriekaju s nou podpozok, aby sa sol nezazrala
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Forester
Potvrzuji
Mohu potvrdit, v rodině máme tohoto forestera a ještě jsmě dřív měli Imprezu stejné generace a hnije to odspodu hrozně. A všechno - ramena, vzpěry, výfuk, dokonce matice kol na Impreze za 3 roky shnily na totál, to sem neviděl ani u 20 let starých aut.
taky brzdy na foresteru mají malý výkon a obecně prachbídnou životnotst, nové kotouče se dávají prakticky každý rok, rovnou s destičkama ...
Jinak souhlasím, že je to velmi praktické auto, chytře řešené, prostorné a dobře se s ním jezdí, jen ještě pozor s tou spotřebou - zjistil jsem, že palubní počítač je velmi optimistický, systémem plná-plná jsem naměřil o celý litr vyšší spotřebu, než byla na displeji
26.02.2015 | 15:13:03 | pospec | 188.175.63.* Reagovat
Subaru
Subaru jsou opravdu skvělá auta a mám je moc rád, ale rezivění podvozku je u této poslední generace naprosto běžná věc, slýchám to opravdu velmi často viz. třeba tady: http://moje.auto.cz/hansbivoj/drezina.html
Materiály nebo spíš ochranu podvozku to vypadá, že silně podcenili... :-/
06.06.2011 | 08:40:42 | L@lek Reagovat
Osobne sa mi vypláca chodiť na umyvárku a dať si program "oplach podvozka", aj keď na P ani po 10 rokoch výfuk nezhrdzavel a ešte minim. 2-3 roky vydrží..., cca 450.000 km.
05.06.2011 | 08:03:27 | ľuboš Reagovat
ohladom korozie
u nas /aj u vas/ sa v zime dost solia cesty, cize tu koroziu mohla vyzrat sol, niektori ludia po zime auto zoberu na VAP-ku /to tlakove cistenie vodou/ a vystriekaju s nou podpozok, aby sa sol nezazrala
05.06.2011 | 07:42:17 | sarusian Reagovat