Rok výroby:2006Typ motoru:1870 F 90Stav km při koupi:71 000 kmStav km nyní:77 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:22. 4. 2011
Auto vlastním asi půl roku.Asi po 2000 tis. km začal zlobit filtr pevných částic.Svítili kontrolky porucha motoru a vstřikování.V servisu na diagnostice označili chybný filtr .Výmněna by stála cca.40 až50000 tis.Auto mělo průměrnou spotřebu 10l.Na internetu jsem jsi našel firmu která tyto filtry demontuje vyndá vnitřní zařízení na zachycování sazí vrátí zpět přeprogramuje řídící jednotku. Toto trvá asi 4 hod. Auto opět funguje .Jezdí podstatně lépe. Vymněnil jsem i vzduchový filtr ,Ten si mohu kdykoliv sám vyprat a dát zpět.Je sice drahý ale to se vám vrátí na úspoře paliva.Po těchto zákrocích jsem se dostal se spotřebou na 7,5 l.Takže paráda.Jinak auto perfektní .V zimě bezvadné .Projede 25 až30 cm snehu Dnes už nemám problém vyjet k naší chaloupce.Tahal jsem na káře z lesa dřevo asi 2m.Opět mě nezklamala.Redukce nemá chybu.Před tímto autem jsem měl pouze vozy škoda ,takže skok na suzinu velký ale byl to můj sen a ten jsem si splnil a ted vím že jsem koupil dobře.Mohu všem jen doporučit.
Koupil jsem G. Vitaru po první majitelce. Byla servisovaná do 75000. Měl jsem strach z motoru, ale po 25 tisících(Z toho 20 tisíc jsem najezdil s 1200 kg. těžkým karavanem křížem krážem Evropou.), mě auto nenechalo nikde. Výfuk je stříbrný i uvnitř. Prostě spokojenost.
07.01.2015 | 17:55:28 | Míra Č.
| 91.209.164.*Reagovat
Adresa
Chcel by som poprosiť mira či by mi neposlal adresu toho servisu, kde mu robili ten filter.
20.07.2014 | 19:43:32 | jaroslav kypet
| 213.81.238.*Reagovat
Suzuki
Prosimvas kde jste nato prisel,ze ma Suzuki poruchove motory od Renaultu? Ty se prece davaji do Nissanu! Pokud vim tak Suzuki na tomto motoru spolupracovalo s Fiatem
25.06.2013 | 08:28:27 | martin
| 86.63.204.*Reagovat
RE: Suzuki
Je to zaručeně motor Renault 1.9Dci, který znáš v Laguně I a II. Je to velmi starý systém, výhoda - levnější díly, servisáci se v něm můžou i vyznat. Na druhou stranu, je to ten největší šit motor, který uvedli na trh francouzi za posledních 30let, je to přecitlivělý motor, který má závady snad všude možně a vše je poddimenzované, často se zadírá, elektronika zlobí, závada není jak v běžných motorech, závadu lze vyprodukovat jízdou kdekoliv na motoru a nedá se na Ty závady vůbec zaměřit...
To už jako nešel vypálit delší jízdou ??? To je divné, znamená to nějaký problém, můj názor tachometr byl hodně stočený, auto má podstatně víc kilometrů.. Nevím jak na Suzuki, ale ojel jsem dvě Oktávky na 200 tisíc a žádný problém s filtrem..
Tú radu, že ak je zanesený filter, tak ho treba "vypáliť"..., začali rozširovať "experti" typu Autoojetiny...
Ked je raz filter upchatý..., niet toho Boha, aby sa samovoľne zázračne uvoľnil.
Ked takýto "poučený" debil..., rovnako ako aj mňa presviedčali.., "len mu vytni!!, daj mu, nech sa vypáli..", ked som mal problém s FAP-om, poslúchne tieto rady imbecilov... ... tak si koleduje o PRUSER. Môže sa to skončiť poškodením aj turba!, kedy plyny nemajú kam ujsť, filter je ako zátka.../ ak svieti v autách typu Xtrail, či W groupe, kde treba pomaly počas každej krátkej jazdy po meste absolvovať výlet "25-40 km ustálenou rýchlosťou..:))", aby sa filter zregeneroval.., to je niečo iné, ale ak je našvihaných 150-180.000 km, od PSA..., nepomôže žiadne "vypaľovanie".
Preto: NIKDY sa nesnažte "vypáliť" FAP od PSA rýchlou jazdou, ked svieti antipolution..., ale pekne krásne sa treba došmatlať na diagnostiku, vyčistiť filter, nie vykuchať!!!, som rád, že o pár rokov budú diesle s KO filtrom NEPREDAJNE, už sa pripravuje legislatíva, ktorá bude postihovať práve pokútne vyrezávanie filtrov.
Nový, resp. repas stojí v PSA cca 300-350, aj s aditívom, nechápem, kde mu mohli toľko zabiť takú cenu, ale mám podozrenie, že vo Vitare je RENAULT motor, tam je možné všetko...
Diagnostika určí problém, od vyčistenia filtru, nových senzorov až po neviem čo..., dá sa všetko za relatívne pár korún urobiť všetko.
Poznám niekoľkých zúfalcov, ktorí si kúpili vergle, vyrazili FAP, napr. na jednej 607 a už vyše roka nevie ísť rýchlejšie ako 80 km/h, pričom do kopca vôbec a diagnostika nestíha vymazávať kvantum chýb z pamäti..., takže teraz zháňa dalších maníkov, ktorí mu to opravia, alebo jednoducho pošle auto na súčiastky.
To iste plati aj pre dpf nemeckych znaciek,kedy pri svietiacej kontrolke, ci nutnosti " vycistit" filter jazdou mimo mesta sa nesmie motor vytacat a ist rychlo, akurat sa stane to, ze sa regeneracia prerusi a filter sa upcha este viac, pricom regeneracia opat zacne a nikdy sa poriadne neukonci.
Toto iste plati, ked pri fapoch od PSA zacne regeneracia...vtedy sa dvihne spotreba hoci aj na volnobeh aj na vyse 12-18 litrov, podla PC.
Trva to par sekund, max minutu, ked clovek vtedy dupne na plyn, nasilne ukonci regeneraciu filtra....ta neprebehne, lebo zvysenie vykonu- pridanie plynu vyhodnoti riadiaca jednotka ako prvoradu a vypalovanie fap-u zrusi.
Takto by to malo fungovat aj v dpf-kach, ktore nemaju aditivum ako peugeot.
Niektore modely maju kontrolky, ktore ukazu regeneraciu, ci jej nutnost, u peugeotu som nic take nevidel..., stale plati, ze ten filter znesie vela, ale niektori si z toho urobili biznis a plasia ludi...., pricom staci nebat sa servisu.
Mimoxodom, niektore znacky, tusim uz s EURO 5 po vykuchani filtra prejdu do trvalo nudzoveho stavu, treba sa vopred pytat, inak to bude financne boliet.
Bože,kam sme to dotiahli,namiesto toho aby sa auto prispôsobilo mne ja sa musím prispôsobiť autu.O pár rokov to naprogramujú tak že sa budem musieť auta ponížene spýtať:prosím ťa odvezieš ma ráno do práce?
Pánko velkomožný, možná kdyby jsi měl k autu manuál, pak by ses tam dočetl něco o zanášení a o delší jízdě a vypálení. Je ale lepší urážet. A ta hystorka o manuálním čistění,fakt dobrý:-D
Ahoj Miro, ak je to mozne a mas pozitivnu skusenost, posli kontakt na tu firmu, co ti ten problem s filtrom vyriesila. Dakujem. samo.polakovic@gmail.com
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Grand Vitara
adresa
chcel bz som poprosiť p.Mira o adresu servisu kde mu robili filter
11.10.2016 | 19:01:05 | rastislavkubis@azet.sk | 91.127.45.* Reagovat
Motor.
Koupil jsem G. Vitaru po první majitelce. Byla servisovaná do 75000. Měl jsem strach z motoru, ale po 25 tisících(Z toho 20 tisíc jsem najezdil s 1200 kg. těžkým karavanem křížem krážem Evropou.), mě auto nenechalo nikde. Výfuk je stříbrný i uvnitř. Prostě spokojenost.
07.01.2015 | 17:55:28 | Míra Č. | 91.209.164.* Reagovat
Adresa
Chcel by som poprosiť mira či by mi neposlal adresu toho servisu, kde mu robili ten filter.
20.07.2014 | 19:43:32 | jaroslav kypet | 213.81.238.* Reagovat
Suzuki
Prosimvas kde jste nato prisel,ze ma Suzuki poruchove motory od Renaultu? Ty se prece davaji do Nissanu! Pokud vim tak Suzuki na tomto motoru spolupracovalo s Fiatem
25.06.2013 | 08:28:27 | martin | 86.63.204.* Reagovat
RE: Suzuki
Je to zaručeně motor Renault 1.9Dci, který znáš v Laguně I a II.
Je to velmi starý systém, výhoda - levnější díly, servisáci se v něm můžou i vyznat.
Na druhou stranu, je to ten největší šit motor, který uvedli na trh francouzi za posledních 30let, je to přecitlivělý motor, který má závady snad všude možně a vše je poddimenzované, často se zadírá, elektronika zlobí, závada není jak v běžných motorech, závadu lze vyprodukovat jízdou kdekoliv na motoru a nedá se na Ty závady vůbec zaměřit...
25.06.2013 | 09:32:16 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
filtr
To už jako nešel vypálit delší jízdou ???
To je divné, znamená to nějaký problém, můj názor tachometr byl hodně stočený, auto má podstatně víc kilometrů..
Nevím jak na Suzuki, ale ojel jsem dvě Oktávky na 200 tisíc
a žádný problém s filtrem..
01.04.2013 | 21:22:03 | Jirka | 88.102.185.* Reagovat
RE: filtr
Tú radu, že ak je zanesený filter, tak ho treba "vypáliť"..., začali rozširovať "experti" typu Autoojetiny...
Ked je raz filter upchatý..., niet toho Boha, aby sa samovoľne zázračne uvoľnil.
Ked takýto "poučený" debil..., rovnako ako aj mňa presviedčali.., "len mu vytni!!, daj mu, nech sa vypáli..", ked som mal problém s FAP-om, poslúchne tieto rady imbecilov...
...
tak si koleduje o PRUSER. Môže sa to skončiť poškodením aj turba!, kedy plyny nemajú kam ujsť, filter je ako zátka.../ ak svieti v autách typu Xtrail, či W groupe, kde treba pomaly počas každej krátkej jazdy po meste absolvovať výlet "25-40 km ustálenou rýchlosťou..:))", aby sa filter zregeneroval.., to je niečo iné, ale ak je našvihaných 150-180.000 km, od PSA..., nepomôže žiadne "vypaľovanie".
Preto: NIKDY sa nesnažte "vypáliť" FAP od PSA rýchlou jazdou, ked svieti antipolution..., ale pekne krásne sa treba došmatlať na diagnostiku, vyčistiť filter, nie vykuchať!!!, som rád, že o pár rokov budú diesle s KO filtrom NEPREDAJNE, už sa pripravuje legislatíva, ktorá bude postihovať práve pokútne vyrezávanie filtrov.
Nový, resp. repas stojí v PSA cca 300-350, aj s aditívom, nechápem, kde mu mohli toľko zabiť takú cenu, ale mám podozrenie, že vo Vitare je RENAULT motor, tam je možné všetko...
Diagnostika určí problém, od vyčistenia filtru, nových senzorov až po neviem čo..., dá sa všetko za relatívne pár korún urobiť všetko.
Poznám niekoľkých zúfalcov, ktorí si kúpili vergle, vyrazili FAP, napr. na jednej 607 a už vyše roka nevie ísť rýchlejšie ako 80 km/h, pričom do kopca vôbec a diagnostika nestíha vymazávať kvantum chýb z pamäti..., takže teraz zháňa dalších maníkov, ktorí mu to opravia, alebo jednoducho pošle auto na súčiastky.
Niečo podobné s BMW 525, 2007...:(
01.04.2013 | 22:58:09 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: filtr
To iste plati aj pre dpf nemeckych znaciek,kedy pri svietiacej kontrolke, ci nutnosti " vycistit" filter jazdou mimo mesta sa nesmie motor vytacat a ist rychlo, akurat sa stane to, ze sa regeneracia prerusi a filter sa upcha este viac, pricom regeneracia opat zacne a nikdy sa poriadne neukonci.
Toto iste plati, ked pri fapoch od PSA zacne regeneracia...vtedy sa dvihne spotreba hoci aj na volnobeh aj na vyse 12-18 litrov, podla PC.
Trva to par sekund, max minutu, ked clovek vtedy dupne na plyn, nasilne ukonci regeneraciu filtra....ta neprebehne, lebo zvysenie vykonu- pridanie plynu vyhodnoti riadiaca jednotka ako prvoradu a vypalovanie fap-u zrusi.
Takto by to malo fungovat aj v dpf-kach, ktore nemaju aditivum ako peugeot.
Niektore modely maju kontrolky, ktore ukazu regeneraciu, ci jej nutnost, u peugeotu som nic take nevidel..., stale plati, ze ten filter znesie vela, ale niektori si z toho urobili biznis a plasia ludi...., pricom staci nebat sa servisu.
Mimoxodom, niektore znacky, tusim uz s EURO 5 po vykuchani filtra prejdu do trvalo nudzoveho stavu, treba sa vopred pytat, inak to bude financne boliet.
02.04.2013 | 08:12:42 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: filtr
Bože,kam sme to dotiahli,namiesto toho aby sa auto prispôsobilo mne ja sa musím prispôsobiť autu.O pár rokov to naprogramujú tak že sa budem musieť auta ponížene spýtať:prosím ťa odvezieš ma ráno do práce?
01.02.2014 | 17:37:33 | | 95.103.175.* Reagovat
RE: filtr
Pánko velkomožný, možná kdyby jsi měl k autu manuál, pak by ses tam dočetl něco o zanášení a o delší jízdě a vypálení. Je ale lepší urážet. A ta hystorka o manuálním čistění,fakt dobrý:-D
01.02.2014 | 12:15:31 | blb | 109.80.11.* Reagovat
RE: filtr
teraz neviem, či sa mám smiať, alebo plakať.
Blbe, už mi MANUALNE vyčistili filter a ani po skoro 440.000 km nmám absolútne žiadne problémy s ním.
01.02.2014 | 15:41:57 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: filtr
Do r.v. 2008 to bylo spatnym ulozenim dpf filtru (nad prevodovkou). od 2009 byl jiz umisten za turbodmychadlo a problem se tim "vyresil".
06.08.2015 | 22:02:32 | | 109.81.209.* Reagovat
filtr pevných částic
Zdravím, byl bych též rád za radu. O jakou se jedná firmu, popřípadě o kontakt na tuto firmu. Díky suky02@seznam.cz
01.04.2012 | 12:40:59 | suky02 | 88.146.182.* Reagovat
re: filtr
Ahoj Miro, ak je to mozne a mas pozitivnu skusenost, posli kontakt na tu firmu, co ti ten problem s filtrom vyriesila. Dakujem. samo.polakovic@gmail.com
05.02.2012 | 18:40:34 | espi | 89.173.71.* Reagovat
Filtr
Filtr pevných částic se zanáší na krátkých jízdách, proto je třeba auto občas pořádně protáhnout aby saze ve filtru mohli vyhořet.
26.04.2011 | 12:34:08 | Bebe Reagovat