Recenze Toyota Auris 1.6 Sol +
“Znovu bych do toho nešel...”

Autor recenze: petr (26 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1.6 benzín Stav km při koupi:5 460 km Stav km nyní:16 280 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,9 l/100 km Vloženo: 5. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 37 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Astra Kia Rio

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Krom pískání pří brždění (ochotně vyměnili v servisu), nemělo auto žádnou poruchu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Co se týče vzhledu nic moc, ale ostudu s ním člověk neudělá, z hlediska prostoru si taky není nač stěžovat, ovšem funkčnost některých maličkostí dokáže pozlobit, např. zavírání kufru vyžaduje trochu cviku (hlavně s tím pořádně praštit - jinak to člověk nezavře), elektronický ukazatel spotřeby je dělán skutečně zajímavě - kolik tam je litrů může člověk jen tipovat (klasický by byl vhodnější) a ukazatel dojezdu je pouze orientační, nastupování do Aurisu je bezkonkurenční - příjdete, sednete, jedete - začínám mít problém krčit se když lezu do jiných aut. Motor se solidním výkonem 91 kW sice jede, ale čekal bych rozhodně lepší zátah. Auris je bezva auto do města a na okresní cestičky, jezdit s ním po rychlostních komunikácích je na takové auto skutečným testem věrnosti ke značce - může za to hlavně zpřevodování, kdy 5ku už člověk sází při 50-55 km/h a ve 130 auto točí nehorázných 4000 otáč./min. s čímž jde nahoru jak spotřeba tak i hluk uvnitř vozidla. Převody jsou neuvěřitelně nalepené na sebe, přítom by stačilo připojit 6ý stupeň někde kolem stovky a bylo by to bez problémů. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré - s mými zkušenostmi mě podvozek nikdy nezklamal a vždy podržel (ze zkušeností s novým Fokusem bych řekl, že je néméně dobrý jako u Fokusu), zklamaly akorát pneumatiky :-). Čekal bych taky na Toyotu lepší zpracování - na palubovce jdou vidět rozšiřující se spáry. Co se týče spotřeby, když to moc netočím a jedu přes cesty s max. povolenou rychlostí do 90 km/h. Ve městě není problém jezdit kolem 6 litrů/100 km a na rychlostních pak není problém jezdit při 130-150 km/h za 10 l/100 km (s lehkou nohou).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 37


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Auris

Vložit komentář

Už nikdy více

Toyota auris 1,6 valmematic 97 kW, rok výroby 2018, prodej nový 2019. Garážovaný, 1. majitel, denně cca 30 km do práce a zpět (při covidu home office, tzn. minimální nájezd). Po 3 letech a přesně 2 měsíce po záruce a nájezdu 35.000 km (= skoro nové auto, každoročně servisované), se rozbila klimatizace, což jsem těžko mohl způsobit - několik litrů vody stříkalo během jízdy z bočního panelu ke spolujezdci - je tam cosi prasklého. Po první konzultaci se servisem se smiřuji s avizovanou cenou opravy kolem 65.000 Kč (49.000 nějaký megadíl, zbytek práce - musí se rozebrat celá palubka). Přestože jsem chtěl příště pokračovat opět u Toyoty, tak po této zkušenosti si již NIKDY tuto nadmíru spolehlivou značku nezvolím.

15.08.2022 | 13:00:20 | Radek  | 89.187.193.* Reagovat

RE: Už nikdy více

Ajta krajta....

15.08.2022 | 19:57:50 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

RE: Už nikdy více

Na rákosí (Korejci,Japonci)jak se něco vysype,tak to stojí za to.

17.08.2022 | 13:44:27 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

Toyota Auris 1,6 VTI 97 kwh

Dobrý den, řeším problematiku termostatu. Nevite, kde ho prosím najdu u Toyoty Auris 1,6 VTI, 97 kwh, benzín? Děkuji

10.12.2020 | 18:27:00 | Mika  | 109.238.43.* Reagovat

Auris 1,6 6 st. man. 2011

jezdí, jezdí, jezdí i po 120.000 km,
motor super, spotřeba do 6 lt/100.
Problém s autem má možná ten, kdo opomíjí pravidelný servis.
Ale to platí u všech aut.....

05.06.2020 | 07:34:59 | PJ  | 194.228.68.* Reagovat

RE: Auris 1,6 6 st. man. 2011

A co by asi po 120tkm měla jiného dělat? No pravda, být to Renault už by jezdit nemusela, ale Renault není auto.....mimochodem 12Otkm za 12 let je trochu málo...

05.06.2020 | 09:28:08 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

Auris 1.33

Ahojte, mám trochu problém s Aurisem 1.33 1NR-FE za studena mi chcípá motor, jakoby nedržel volnoběh, po zahřátí je v pořádku, jen za studeného startu mi to dělá a když se rozjíždím, něco mi klepe pod motorem nebo někde u výfukové soustavy. Občas tomu dám na frak, jinak o motor řádně postaráno, každých 10 tkm měním olej a všechny filtry při každé výměně. Jednak jsem si všiml, že mi prská olej skrz těsněni-bufero na jedné z váček, jak je přípojka na časování na víku. Asi špatně těsnění, olej nedolívám, jen prostě mi to prská skrz to těsnění a mám akorát umazaný řemen. Nevíte někdo co s tím, Jednak momentálně najeto kolem 70 000 km. Jestli má cenu jít do Toyoty ať se na to podívaj, nebo si to dokážu vyřešit i sám, ale i kdybych to hodil na jámu, stejně nemám co poznat.. Poradí někdo, hlavně mě štve ten volnoběh za studena a to klepání u tý výfukový soustavy při rozjezdech a startu, takřka při každý vibraci.

15.07.2017 | 04:26:29 | Adam  | 213.235.81.* Reagovat

Auris po 60 000

Auto jsem koupil v přeznu 2011 a v létě se mě projenila závada občas se rozsvítil symbol otevření kufru.Problém byl v tom že auto nejde dálkově zamknout pokud máte otevřené jakékoliv dveře.
Po výměně zámku bylo vše OK.Momentálně mám najeto cca 60 000 a objevila se vůle v řízení.V servisu mě řekli že je to opotřebená hřídel řízení.Po 60 000 km je opotřebovaná jedna z nejdůležitějších součástí auta !!! To mě dost zarazilo.Máte někdo stejný problém ?Mám také YARISE z roku 1999 najeto 270 000 a na tomto autě jsem ještě nemusel nic měnit.Možná je to tím že bylo vyrobeno v Japonsku a zmiňovaný AURIS byl vyroben v Turecku.Po zkušenostech s YARISEM jsem koupil AURIS a asi to byla chyba.Nevím co můžu čekat za další závady.

17.04.2015 | 11:03:40 | Jarda  | 192.168.4.* Reagovat

RE: Auris po 60 000

Bohužel mám stejné poznatky- AURIS 2011 šmejd materiály všude snad jen mimo motor 1,6 (97kW), zpracování 3-, materiály 4-, ochrana svarů karoserie hlavně dveře 5, převodovka 5, jednání zastoupení toytota čr 5, záruční servisy 4-, nechtějí nic vyměnit ikdyž je v záruce, konstrukčně poddimenzované zadní brzdy 5,
závěrem hodnocení jako ve škole 1 nejlepší, vozidlo také vyrobeno v turecku pozná se dle kódu ve VIN, obecně používají šmejd díly z evropy, pokud se řeší nějaký konstrukční problém tak dají japonský díl (mají odlišná katalogová čísla), vozidlo zkonstuováno a vyrobeno s ohledem na co nejvyšší zisk, at´si evropani užijí, tohle by si v japonsku nemohli dovolit.

11.02.2016 | 21:39:06 | 123456  | 82.113.55.* Reagovat

RE: Auris po 60 000

Ahoj ako spoznam,ze auto bolo vyrobene v Turecku?

20.04.2016 | 08:49:23 |   | 87.244.210.* Reagovat

RE: Auris po 60 000

https://cs.wikipedia.org/wiki/Identifika%C4%8Dn%C3%AD_%C4%8D%C3%ADslo_vozidla

12.11.2016 | 12:57:58 | m-arek  | 85.71.225.* Reagovat

stav po 119 148 km

S Aurisem mám najeto téměř sto dvacet tisíc kilometrů a čeká mne nemalá investice do pravidelné opravy. S klidnou zimou se spotřeba ustálila na 6,4 l na sto km. Krom praskajících žárovek, se přidávají problémy se zavíráním dveří a zajištěním výfukové soustavy, navíc začíná zlobit výfuk (zřejmě povolený spoj, protože jsem jej nechal testovat a na nic se nepřišlo - přitom při zatížením pod plynem vykazuje zjevnou zvukovou kulisu poškozené výfukové soustavy). Tlačítka na ovládaní rádia na palubovce už mají zvláštní zvuky a sem tam se přidá upozornění poškození airbagového systému - prý z důvodu zkorodované soustavy. Zvuk motoru (takový zvláštní elektrický) je čím dál tím silnější a když s ním někdo jiný jede, poznám už z dálky, že se jedná o moje vozidlo. Servis u autorizované prodejce jsem již vzdal - ceny jsou nehorázné a odvedená práce není stoprocentní.

22.02.2014 | 20:23:15 | autor  | 78.157.167.* Reagovat

RE: stav po 119 148 km

Vyřešil jsi ten výfuk? Koupil jsem ojetinu aurise a také má zvejvnou zvukovou kulisu pocházející z výfukové soustavy.

11.10.2016 | 13:19:40 | Pavel Syrovátka  | 147.32.162.* Reagovat

RE: stav po 119 148 km

Prasklý svody. Jestli je jejich součástí kaťák, tak se prohneš.

05.06.2020 | 10:31:24 |   | 89.176.46.* Reagovat

Autor: po 52 000

Po opravě kontaktu v zadním světle (mimochodem všiml jsem si toho i u jiných Aurisů) a výměně svěrače bezp. pásu, je auto zatím bez poruchy. Bohužel se projevuje použití nekvalitních materiálů (smazává se barva - např. řadící páka, vnitřní madla) a nevhodného zpracování (mezery v odkládacích schránkách, zajimavé zajištění sedaček, aj.). Průměrná spotřeba po 52 000 je cca 6,5 l/100 km.

13.04.2010 | 08:14:08 |  Reagovat

Auris 1,6 2009

Čo sa týka spotreby je to iba vecou stláčania plynového pedála ak jazdím úsporne dostanem sa na 5,5 L ale ak idem po dialnici 200km/h tak má aktuálnu spotrebu 20l.
Inak ak tu niekto povedal že napchatý škrečok tak auto má dostatočný priestor , povedzme ako oktávia a ked si tie autá postavíte vedla seba tak auris je vyšší. Auris má veľmi dobre sedadlá, ktoré ma vypnú a spevnia v drieku a nemám žiadnu únavu chrbtice. Auto je síce hlučnejšie pri rýchlostiach nad 130 km ale svoju úlohu tu zohráva i kvalita ciest. V Nemecku sú cesty betónové a hladké a tam sa jazdí super. Jediné čo má naše auto je akási výrobná, chyba ktorá sa prejavuje cvakaním pri spínaní spojky a potom pri spustení klimatizície pukajú plasty.

09.04.2010 | 17:59:32 | dante Reagovat

hodnocení po 40000 km

Auto šlape jako hodinky, rozčiluje mě pouze nekvalitní zpracování aurisu :-( . Přes město se pohybuji v průměru kolem 6,2 l/100 km (a to i když stojím dlouze v kolonách) - na dálnici je to pořád strašné - se zvyšujícími se otáčkami roste spotřeba a hluk ve vozidle. Řazení je stejně hrozné jako na začátku, alespoň že ty nové aurisy mají 6ti stupňovou převodovku.

29.10.2009 | 10:17:19 |  Reagovat

Novinka

Vyskúšal som nový motor 1.33 na diaľnici pri 130km, ot.3000, spotreba okolo 7l, prevodový stupeň 6, auto Yaris. Myslím, že tento motor je do Yarisu ideálny, ale do Aurisu slabý s väčšou spotrebou a menším zrýchlením. Je to hlavne do mesta pri bežnom jazdení 5.5l, dúfam že po zabehaní ešte klesne. Inak na tej dialnici by som ocenil aj prev. stupeň 7. Ale čo už.

31.03.2009 | 15:55:02 | Asitak Reagovat

RE: Novinka

trochu mě to rozesmálo. Ocenil bych sedmý rychlostní stupeň. A co takhle osmý a devátý? Není to náhodou tak, že by to chtělo jinak odstupňovanou převodovku? Není náhodou těch všech šest stupńů na pikaču odstupňovaných? Já mám motor litrový, stupňů mám pět, a někdy mi naopak připadá, že jich je zbytečně moc. A oroti mému vozu ten tvůj Yaris není zas tolik těžkotonážní, aby musel mít stupňů sedum. Buďto je motor nepružný, s hloupou křivkou průběhu krouťáku, nebo inženýři špatně seskládali převody - tomu ale nevěřím.

22.02.2014 | 20:37:54 |   | 89.102.164.* Reagovat

prevody

Vidim ze s kratkymi prevodmi to Toyota robi na viacerych modeloch. Ta sestka tam rozhodne chyba. Mam Rav4, 2.0 benzin, a je to presne to iste co pise recenzent. Pri 130 km/h auto toci 3800-3900 ot./min. uplne zbytocne. 6. by to auto v pohode utiahlo. Pravdepodobne boli za posledne desatrocie prevodovky optimalizovane na jazdenie na inych trhoch/kontinentoch ako v Europe, ktora nebola pre Toyotu taka prioritna a my sme ich "zdedili"? K novym motorom do Aurisu uz davaju 6-rychlostnu skrinu.

24.03.2009 | 09:24:04 | mitocross Reagovat

RE: prevody

A jak výše uvedeno, taky je to na pi..u.

22.02.2014 | 20:39:12 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE: prevody,

Tak to mě překvapuje. Mám Previi 2,4 115kw z roku 01. Petikvalt při stovce točí na pětku asi 2100 ot/min. Čtyřku má rychlejší než dieselový Expert pětku. A při rychlosti 120 km/h bere 8,5l benzinu/ 10l LPG. Je vidět, že vývoj jde špatným směrem. Kratší převody dávají autu při rozjezdu pocit větší dynamiky, ale jinak jsou k hovnu. Po městě se prostě dá jet na nižší stupeň a při řazení víc točit (VVTI s tím nemá problém) a mimo město jet na nižší otáčky s rozumnou spotřebou, minimálním hlukem a nižším opotřebením.

07.09.2015 | 22:10:34 | Tomiq  | 80.92.248.* Reagovat

RE: prevody,

dobre ale motor 2.4 bude mať asi iný výkon že... do 3.0l by vám kľudne stačili aj 4 stupne a do takej ameriky s 5.0l aj tri... slabučký motor potrebuje kvalty aby to nejako šlo....

08.09.2015 | 00:53:52 | miki  | 85.159.106.* Reagovat

Auris

Napchatý krečok :o)) Tak to mě dostalo. No je vidět že každý máme jiný vkus. Ale to je dobře. Představte si tu nudu kdyby se nám všem líbila stejná auta :o)) Mě se Auris líbí a to velmi. Jinak mám motor D4D (nafta) a nemůžu si stěžovat. A řekl bych že i dálnici zvládá naprosto v pohodě. A nepříjde mi že by byl nějak hlučný při 140. Blíží se mi hranice 30k kilometrů a zatím naprostá spokojenost. Jinak souhlasím s pískotem brzd (už mi je bezplatně vyměnili) a se zavíráním kufru to vážně drobet nezvládli. Jinak naprostá spokojenost a hlavně velká spokojenost s nafťákem už se mi do benzínu nechce. Projev a spůsob jízdy s nafťákem mi plně vyhovuje.

17.02.2009 | 17:15:53 | Martin Reagovat

Ako si niekto môže kúpiť auto, ktoré vyzerá ako napchatý škrečok?

06.01.2009 | 23:36:32 | Angel_M Reagovat

Nie je to sice priamo k Toyote ale nemilo prekvapeny
hlukom pri rychlostiach okolo 130km/h som bol ked sme prvy krat vybehli na dialnicu s Mazdou 3, 1.6 benzin, otacky cca 4000/min. 6. rychlostny stupen evidentne chyba

06.01.2009 | 09:13:31 |  Reagovat

odpověď

Nemusíš věřit, ale je to tak při 130 mi palubní počítač ukazuje rozmezí kolem mezi 8,2 a 10,5, při 150 už se dá jen těžko dostat pod 10 l/100 km (nejen podle pal. počítače, ale i podle spočítané spotřeby), naopak ve městě není problém jezdit v rozmezí 4-7 l.

06.01.2009 | 07:26:34 |  Reagovat

město za 6l/100??? s 1,6tkou?? tomu nevěřím...dálnice při 130km/h za 10l? to je zase trochu moc velká spotřeba ne?

05.01.2009 | 23:52:44 | Jerry Reagovat

Tak isto je sprevodovany aj novy Focus, ten pred FL ale novy. Tiez to nechapem co k tomu vyrobcov vedie.

05.01.2009 | 19:18:44 | olso Reagovat