Rok výroby:2012Typ motoru:Stav km při koupi:2 kmStav km nyní:15 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:23. 4. 2013
Vystřídal jsem všechny kolíňata, první byl Peugeot 107-holá výbava. Následující Citroen C1 po prvním faceliftu-posilivač řízení, jinak holá výbava. Teď přišla na řadu Toyota Aygo, chtěl jsem bílou třídveřovou verzi v základní výbavě. Musel bych ale čekat protože nebyla skladem. Skladem byl mode Czech edition-metalíza, autorádio, posilovač řízení, klimatizace, dal.centrál a pět dveří za 200000kč. Peugeota v holé výbavě jsem kupoval za 206000kč. Upřímě jsem přemýšlel nad Škoda Citigo ale byla v tu dobu dva měsíce čekací doba. Po praxi s předešlými kolíňaty jsem se rozhodl koupit Toyotu, v době 2007 byla drahá. K motoru jde o upravený původní motor-kompresní zdvih zvýšen z 10.5 na 11.0, důvodem byla Euro norma 5. Tato úprava má svá negativa, každý moderní motor má čidlo detonací. Zvýšením kompresního poměru se motor necítí moc dobře v nízkých otáčkách, myslím pod 2000. Dá se ale jet s lehkou nohou padesát na pětku po rovině. Mám externí palubní počítač který mi ukazuje předstih zážehu, takže vím kdy motoru nedělám dobře. Převody jsou stejné jako u původní stosedmičky, jednička-55, dvojka-105, trojka-150. Všechny hodnoty podle tachometru. Při stotřicítce točí pětka 3600ot. Čtyřka v devadesátce 3000ot. Co se týče spotřeby v létě po koupi auta jsem byl kolem 4.5l na sto, v zimě 5 litrů na sto. S klidnou nohou se dá jezdit za normovanou spotřebu výrobce 4.4l. Jízdní vlastnosti se proti starému předchůdci mírně zhoršily na úkor pohodlí což mě mrzí. Velkej pokrok udělalo odhlučnění auta, je to fakt znát. Mám nachystané pružiny 4cm, jen se pomalu chystám je tam dát. Jinak záruka 3 roky ale vypustil jsem jí, už jsem si vyměnil olej sám Mannol 5w40, technik tvrdí že z výroby je plněno 5w40, samozřejmě spotřeba oleje ještě neměřitelná, časem příjde. Autem jezdím jenom sám, práce 55km tam a zase domů. Občas malé popojíždění. Dříve jsem najel 60000km ročně-teď už jen dvacet. Klimatizaci nepoužívám, přiznám se že kvůli spotřebě. Nicméně jsem jí samozřejmě zkusil, po zapnutí je znát ztráta výkonu, ale není to nic hrozivého.
Doplnění recenze ze dne 29.06.2013
Stav km nyní: 17 000 km
Najel jsem poměrně dobrou nálož kilometrů.Garančním prohlídkám jsem se vyhnul přesto že jsem na měl chodit měl.Špatný materíálna sedačkách je po těch kilometrech lehce odřený.Motor jede dobře maximální spotřeba 6,5l na sto,minimum 3,8l/100km,spotřebu podle zjíždění motoru nepozoroju.Jiné gumy to auto potřebuje jako koza drbání,jízdní ok a gumy se rychlé opotřebování,doporučoval bych 195/50r14 nebo195/45r15.Šíře je lepši jed pomalulu,amortizace je neuvěřitelná pokď jezdí člově driftem.Samo taky auto snížit.
Doplnění recenze ze dne 20.05.2014
Stav km nyní: 30 000 km
Tak když to sečtu u všech tří aut z TPCA dělá to dohromady 260000km co jsem najel. Chvilku jsem si zapisoval spotřebu.Natankováno 184,56litru naturalu 95 a ujeto 4574km-spotřeba 4,035l/100km je to ale vychcípaná jízda.Dále jsem zkoušel míchat e84 a n95.Auto zvládne poměr 3:1 E85:N95 aniž by motor zahlásil chudou směs kód P 0171, spotřeba vzroste o dvacet procent podle mého měření.Přešel jsem zpět na naturál 95.Jinak spotřeba e85:n95 byla 4,855, natankováno 83,62 litrů mixu a ujeto 1722km.Výrobce zakazuje používat více jak 10% biosložky jinak to může prý poškodit palivovou soustavu.Napište kdo tankujete E85 třeba i mix. Pamatuju na krásné staré časy jak jsem měl denní průměr kolem 200km teď se to pohybuje kolem 100km, snažim se jezdit ale nejsou love:/ Jinak výrobce udává spotřebu 4,4l/100km pro mě není problém se na ní dostat při větší snaze jsem schopen jezdit dlouhodobě 3,8l/100km měl jsem takhle pár tankování.Na spritmonitor.de je celkovej průměr 5,37l/100km, je to dáno tím že auto se využívá hlavně ve městě. Jinak mě čekají pružiny, mám je doma a čekám na namontování slibuju si zlepšení jízdních vlastností, na hraně je auto přetáčivé protože zadní vnější kolo je ve vzduchu dá se to krásně srovnat kontra ale snad těma pružinama posunu hranici trochu dál,jinak můj rekord je 110km po třech díky svědkům co jeli za mnou.Dá se jezdit i po dvou ale chce to dobrej kruháč kdy najetí na střed vás aspoň na chvíli povznese na dvě kola.Ale po dvou jsem jel asi dvakrát.Pružiny přinesou snížení o 40mm
Zdravim. Tak ted slavim vyroci, za 3 roky 100 tis km na Ethanol. Vse OK ( samozrejme zabudovana jednotka digitalni). Skvely zatah motoru, a sptreba do 6 litru .... Nejezdim ekonomicky...litam
To se ti nemůže vyplatit :-).Někteří jedinci jezdí do pěti litrů a když si to spočítáš je to nula od nuly.Ostatně je to dlouho známá věc,že se jezdít na líh nevyplatí,procože co uštříš o to víc to žere.
Za ty hrubky se omlouvám.Měl jsem více času strávit ve škole.Jinak jsem si dělal legraci,průměrný výkon aut na naších selnicích je 120kw a já jako podprůměr to chci trochu zesměšnit.Až zestárnu nebo příjdu nějak k penězum koupím auto s větším výkonem.Někteři odborníci tvrdí že pro Německou dálnici doporučují výkon 200KW a víc.Na naše dálnice stačí kolem 150KW.Ano myslí to tak aby řidič nemusel být ve stresu z jízdy a mohl si to pelášit 130km/h.Já taky dokážu jed 130km/h ale už využívám 57% výkonu,přesněji v 3700otáčkách mám maximální výkon 36kw potřebuju 28Kw na překonání rychlosti 130km/h.Uznáte že 8KW rezervy je málo.Luboši ty to můžeš popsat když si párkrát jel po dálnici s Peugeotem 206.
07.06.2013 | 06:19:10 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: ano jde o srandu
Jasne:):), to si tak idem, na stvrt plynu, iba ho tak " lechtam",lavu ruku lezerne do okna, na tachometri 150-170, tlacim pred sebou vsetky tie TDi,ci Mercedesy,obcas to Porsche nejake, aka drzost!!, to chvilu skusa a chce sa pretekat..aby po par minutach ten suboj s blbcom v 206 vzdal..
Staci iba vydrzat s nervami, nepozerat do spatnych a jednoducho tych somarov nepustit pred seba a neuhnut z laveho pruhu.
Sorry, ale mám alergii na blbce a na prznění mateřského jazyka. Je mi jasné, že kdybys všechno myslel vážně, tak Tvá IP adresa musí patřit léčebně v Bohnicích.
Měl jsem možnost na týden si půjčit Škoda Favorit.Neuvěřil jsem jaké to auto má agresivitu,švich.Po dlouhé době jsem si přičich ke čtyřválci.Nechal jsem se ukájet zrychlením a tím tichem.Favoritek krásně žehlil selnice a jeho jízdní vlstnosti neznají meze.Jediné zápory vidím v e spotřebě kolem 6l. Najedu na dálnici sešlápnu plyn a to se dějou věci,bez problému držím krok s Unem,Pandou a podobnými velkými auty.Je to radost s jízdy,jak uvádí BMW.Zrychlení do dvaceti sekund na sto kilometrů je bezkonkurenční.
06.06.2013 | 19:32:00 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
To Anonym II
A ty se taky nauč alespoň česky, když už tvé příspěvky stojí za prd. "Švich" je správně švih a je toho v těch Tvých "grcech" víc, ale nechci to rozebírat, oni ti majitelé MATCHBOXŮ (angličáků) jsou vůbec divná sorta.
Co raději preferujete,jizdu na neutrál nebo brždění motorem.Myslím hlavně co vám v běžném provoze více ušetří.
04.05.2013 | 15:44:04 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Kdo jezdí na neutrál?
Zalezi podla okolnosti..., ked dole horskym priechodom, napr. Donovaly, Certovica..., tak najprv na 3.-4.rychl.stupni, plus obcasne pribrzdenie, dole vyradim ryxlost a cca 10-15 km prejdem na volnobeh, cca 0,6-0,7 litra/ 100 km.
Donovaly..., znamy SVK horsky priechod z BB na druhu stranu, do.Ruzomberku, ci Besenovej na 2,2 HDi zvladnem za 4,5 litra nafty./607/.
To iste na x5 3.0 D..., 8 litrov...a viac, stale zaradeny automat.
V meste, plachtim, ked je moznost, v takej Prahe je to.cez spicku prakticky nemozne:)
Jsem rád že jsi reagoval právě ty.A máš pravdu záleží na situaci.Lehké klesání vyřadit u klesání větší strmosti brzdit motorem pokuď víme že budem muset šlapat n brzdy.
04.05.2013 | 20:34:46 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
Scangauge II se ten palubní počítač jmenuje.Mám ho přes čtyři roky zapojíš ho do OBD zásuvky a funguje od roku r.v auta 2010.Kdo psal o zdvihu válce musím ještě přečíst-tento údaj je důležitý pro techniky,pístová rychlost a podobně.Tys asi myslel předstich zážehu,pro mě důežitá hodnota abych věděl kam můžu podtáčet motor a při jakém zatížení.Na pětku od 70kmh už není problém při plném plynu.Je to extrémizmus ale občas jezdím na pětku 30-40 ve velmi malém zatížení.Jinak můj způsob jízdy je že pokud můžu tak vyřadím,né z prudkého kopce samozřejmě. Jsem zastánce neutrálu a už vím jak sem budou lidi psát že na kvalt při brždění motorem to nic nežere-je to pravda ale motor vás brzdí,na neutrál dojedete daleko dál.Samozřejmě záleží na terénu a jeho odhadu.
26.04.2013 | 14:17:32 | Anonym II
| 62.141.8.*Reagovat
O spotřebě
Pevně věřim tomu což už prokázali některé testy že ve vyšších rychlostech je klima úspornější než otevřená okna.Tato hodnota úspornosti se láme přibližme u 80km/h.Moc lehkou nohu nemám přesto jak se oteplilo tak jsem pod pět litrů.Dříve jsem jezdil více na spotřebu ale také jsem najezdil daleko víc,teď se snažim si občas zaje gran turismo v uvozovkách.Je pěkné že silnější auta mě ujedou na rovině,což je pochopilné ale jak příjdou zatáčky tak příliš brzdí asi pud sebezáchovy.
25.04.2013 | 23:29:49 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: O spotřebě
Za 1. na co potřebuje člověk znát nějaký údaj o zdvihu válce, je to nicneříkající údaj, který potřebuje minimálně další údaje k výpočtu, nebo víte snad něco víc díky tomuto údaji? 2. extérní palubní PC? Co to je, tento auťák nemá v základu ani otáčkoměr. Tento palubní PC je nějaká mimozáruční dodělávka? Jak se to jmenuje? třeba poradíte někomu dalšímu, kdo to třeba vlastní. Olej neřeším, už se to někde psalo zbytečně xkrát vypisovat.
Jezdím podobně, při deceleraci se nad určitými otáčkami (asi 2000) zcela zavírá přívod paliva, takže brzdit motorem je úsporné, pokud už je potřeba brzdit. Litrový motor stejně moc nebrzdí, takže při deceleraci kolikrát i podřazuji. Jízda na neutrál při svižné jízdě takřka odpadá - skoro vždy je potřeba více přibrzdit. Při důsledném dodržování tohoto stylu se zas minimálně používají brzdy, jenže kotouče jsou potřeba občas "ošoupat" od rezu. Záleží také na jejich kvalitě a jestli se jezdí za každého počasí. Velmi pěkné jízdní vlastnosti kolíněte mohu potvrdit, se svižným motorem je to opravdu štika, která umožňuje a dokonce automaticky evokuje svižnou jízdu. Po přesednutí do Suzuki Splash, kterým teď jezdím častěji, je to rozdíl nebetyčný. Klimatizace např. u fábie HTP 50kW je dost znát na výkonu (znatelně to nejede)i spotřebě (asi 1 L, pokud je spuštěná trvale, záleží na regulaci teploty). U Splashe je to na výkonu znát méně a spotřebu nevím, ale jiní majitelé tu píší, že i to moc znát není. U P107 klimu nemám.
Škoda klimatizace té totiž neustálá absence moc dobře nedělá.
Celkově mě přijde zvláštní koupit auto s klimatizací od nova ještě s tak slabým motůrkem a nakonec jí ani nepoužívat kvůli ztrátě výkonu a spotřebě.
S tím výkonem to se většinou u slabých obsahů stává, ale celkem by mě zajímala ta spotřeba??
To přece není až tak velký rozdíl ne? Já jí používám celoročně protože bez ní je to jen minimální rozdíl.Kdyby to dělalo 2-3 litry v průměru :D tak možná ale když je to sotva ani ne litr tak to už mě nezachrání.
Aygo nemá na výběr klima tam je vždy.Vím že jednou za čas chce pustit na delší dobu to budu dělat.Jak píšeš slaboučkej motůrek,musíš si uvědomit že každé auto podle velikosti má různě silnou klimu.Brácha ma 1.4 71kw Rio a je to taky znát na výkonu při spuštění klimy.A musím souhlasit že to auto při hmotnosti 840kg-vážil jsem ho na šroťáku by si zasloužilo 1.33vvt-i.Tenhle motor stačí ale podle mě je podvozek předimenzovaný vůči motoru.Přeci jen jsem s těmi auty najel přes čtvrt milionu.
24.04.2013 | 00:24:05 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Jsem právě myslel že to byla volba:) Tak to určitě ano ale celkově třeba u aut od 100KW a výše už ten rozdíl není nějak velký.
Máš určitě pravdu,někdy až budou peníze tak změřím spotřebu tedy rozdíl mezi klimou a bez.Dle mého názoru co jem pozoroval tak se nachladí a potom vypne a zas dokola jse to lehce cítit na zatížení motoru tedy plynu.Samozřejmě trasa kolem 200km.
24.04.2013 | 19:08:01 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
U takového 1.0l obsahu člověk pozná nejenom 50kg, ale taky když spustí vodní pumpa aby udržela 90°C a ventilátor chlazení během jízdy, to se občas spustí a taky vypne muhaha. :D Klimakompresor je zapojen do klínového řemenu na výkonu moc nerozeznatelné, spíše jde o tu spotřebu a udržení volnoběžných otáček. Ale poslední dobou jsem se tu celkem nasmál a nevěděl jestli se přidat... :D
Aj v starsich 85-110 kw 2.0 benzinoch bolo citit zapnutu klimu.
Ak je manualna, nema volnobezku alternatora, cim srale zatazuje motor, az sa nemylim.
Automaticka je prave tymto uspornejsia, aj v slabsom aute necitit jej zapnutie.
Klimu, manualnu, zapinam, vypinam..., automaticku nechavam v lete zapnutu dlhsie, ale tiez dobre padne jazde 2-3 hodinky vypnut a vyvetrat..., ale rozdiel v spotrebe je maly.
Netreba sa bat a ak sa musi setrit, staci dat dole nohu z plynu.
Jo to mi povídej a taky jsi poznal snížení výkonu, když jsi začal točit volantem? Servo bývá totiž taky napojené na klínový řemen. :D Auto obyčejně mívá napsanou tabulkovou hodnotu výkonu, a ta se počítá jak? Se všemi vypnutými spotřebiči bez altíku, čili sundání klínového řemenu?
Nesmíte to tak brát samo jezdím jsem 1.0 vvt-i 50kw ale tři válce-fávo má čtyři proto ta neukojitelná akcelerace a agresivita auta plus bezkonkurenční podvozek a bespečnost,je pravda že fávo má jen jeden airbag.
06.06.2013 | 20:40:58 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Jestli ten pán co se preferuje jako svlastík nejezdí stále Š 105,tam ten klíňák je,chytrolín.
RE: a ked bude vonku 35-40 stupnov tepla...ani vtedy si nepustíš klímu?
Lubošku ty auta co píšeš se pohybují minimálně o 100000kč víc,prosím napiš co máš za auto.Chápu že když budu mít Mercedes E,BMW 5,Audi A6 tak nikdy nepochopím proč se ty malé auta vyrábějí asi jako ty.Nevyhrál jsem v LOTU.Mymochodem nafta je o velkém hovně,jediné co má za výhodu je menší spotřeba,Euro 5 nařizuje filtr pevných části,super auto nesmrdí sazemi ale ta údžba po 150000km_? Osobně kdybych byl tak bohatý jak ty tak bych si koupil Mazdu 3 MPS,Toyota gt86,Ford Focus RS a podobně o naftě bych neuvažoval.
24.04.2013 | 00:11:25 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: a ked bude vonku 35-40 stupnov tepla...ani vtedy si nepustíš klímu?
Ist v rozpalenom aute je ovela nwbezpecnejsie ako uspora 0,2-0,5 litra benzinu:):)
Za 3-4.000 eur kupis fabiu, 206, Octavku, Focusa, Suzuki....xxxxznaciek.
Dieslov sa osobne vobec nebojim..., sam presadzujem FAP, ci dpf filtre, vcera som musel zastat a pockat kym sa rozplynie dym za Mercedesom Sprinter..., nebol cierny, ale bielo- modry, ale tak stipal, normalne som sa dusil .
Momente by som mu zobral papiere, alebo posadil sofera do dymu.
Bolo to ako dymovnica, asi 300-500 metrovy mrak, ani predbehnut sa nedal, nebolo vidiet pred neho.
RE: a ked bude vonku 35-40 stupnov tepla...ani vtedy si nnepustíš klímu?
Lubeoši jsem rád že jsi se přidal hledám ještě Italla a Standu.Díky kluci.
25.04.2013 | 17:11:31 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
Zajímavé, ale trochu stručné
Fandím tomuto autu, podle mě se ve své kategorii skutečně povedlo. Je fajn, že ses rozepsal o motoru, spotřebě a jízních výkonech, ale stálo by za úvahu napsat i něco víc o prostoru... Je zajímavé to nepoužívání A/C kvůli spotřebě - to je to opravdu tolik znát na apetitu motoru? Já to u svého auta nijak nepozoruju, ale je fakt, že tomu extra pozornost nevěnuji. Přeju hodně šťastných kilometrů.
O tom prostoru máš pravdu,problém je že má menší vstupní otvor pátych dveří než ostatní kolíňata,C1 a 107 to mají naprosto stejný.Kufr je samozřejmě stejný.K té kimatizaci asi to nedělám jen kvůli spotřebě,tu bych odhadoval o 0.5l višší,trošku asi zdraví.Určitě to znáš,nachlazení a podobně.Pravděpodobně až budou nesnesitelná vedra tak jí pouužiji v rozumné míře.Toyota Aygo je nejlevnější vůz na trhu co má klimu-základ 169000kč,jak jsem psal chtel jsem základ chybělo by jen centrál,metla,páte dveře,led svícení a čtyři pytle.
24.04.2013 | 00:03:07 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Musím potvrdit vliv kompresoru klimatizace na výkon motoru. Já mám Fiat Stilo 1.4 16V 70 kw a v létě bývám nepříjemně překvapen ztrátou výkonu hlavně při rozjezdech ve městě. Mimo město to nijak zvlášť nevnímám. Ale v tom městě, když s tím člověk nepočítá, je to nepříjemné. Tam, kde jinak bez problému třeba do malého stoupání popojíždím na dvojku, se auto s A/C rozjíždí o poznání líněji...
Já se přidám.Měl jsem 626 mazdu 2Litr ta klimu taky cítila.Kamarád u mazdy 323 1.6ky vypínal klimy v kopcích a při předjíždění.Automatická proti manualní veme asi 0 2dl míň.
Tak já jsem si rozdílu absolutně nevšiml. U obou aut mám automatickou klimatizaci jak u motoru 2.0 100KW tak u 2.7 150KW a rozdíl je bych řekl absolutně minimální spíše nepoznatelný.
Jo to je pravda, extrémní poznatelné snížení výkonu u klimakompresoru lze poznat snadno poruchu, klimakompresor je dost opotřebený a potřebuje repasovat, dělají to hlavně přidřené ložiska atd. Jinak klima je jen další spotřebič. Já jsem při zapínání a vypínání taky vůbec nic nezpozoroval. Pouze vyšší spotřeba o ten 0,5l až 1l(obsah 1.6) podle jízdy, jelikož často házím kvalty do neutrálu když je možnost je to citelný, kdo ty kvalty nechává v rychlosti jak z kopce atd. spotřebu skoro vůbec nepozná...
No jó, čéče, když tobě se vodní pumpa zapíná a vypíná, to je potom jiný kafe. Mě vodní pumpa frčí pořád s motorem, je svině poháněná pořád. Bude to chtít jiný auto.
Po roce zjistit, že jsem místo termostatu použil slovo vodní pumpa. :D Ale to Ti to trvalo. :D Funkci přístroje, který jsem měl na jazyku jsem popsal správně. To Ti asi pomohlo, jinak by Tě to asi nenapadlo že. :D Jo a to povídá člověk, co nevěděl, že ma na svým autě zadní blatník a další desítka absolutních blábolů. Mimochodem, stále vedeš. Já furt říkám, že se člověk vyvíjí. Před 4 lety jsi byl motoristický analfabet, nebýt tady pár diskutujících, kteří Ti to po lopatě vysvětlí a ty za to každému nadáváš ještě hruběji než je možné, jen se bavím. :D
Mi to netrvalo, já tvoje bláboly nestuduju, jen mě to nějak náhodou při čtení něčeho úplně jiného, trklo. A jsem rád, že jsi po mě za to agresivně vyjel, s nadávkami a urážkami. Inu, komu není z hůry dáno, v apatyce nekoupí. Jinak jsi na omylu, jednička jsi tady ty. Bezkonkurenčně.
Můžeš mi říct, proč se neustále vracíš k něčemu, co už jsme dávno uzavřeli? odpovím ti sám: Protože s takovým idiotem jako jsi ty tady nikdo o ničem raději nediskutuje, tak to zkoušíš zas a znovu. A já ti zas a znovu říkám po sté, že moje čtyřdveřové kolíně NEMÁ, a nikdy NEMĚLO zadní blatníky. Jestli sis je vyfantazíroval ve svém chorém mozku, tak si je nakresli na zeď a onanuj nad nimi. S auty jsem jezdil, když tys visel mámě u cecku, tak si nech ty kecy o analfabetovi. Taky ti neříkám ( a nenuť mě k tomu) nic o tvém mentálním stavu.
Vypínatelnou vodní pumpu určitě mít nebudu ale dobrej vtip.Co říkáte na nové Kolínské trojčata?Já bych řekl docela dobrý a hlavně ta 1,2 by mohla jezdit dobře.
22.05.2014 | 16:19:13 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
C a P mi připadají tak nějak tuctově, snadno se dají zaměnit za nové renaultíky, fiatky, atd. Ale líbí se mi nové aygo. Ostře řezané, takové nindžovské :-) jen ta obrazovka na palubce není můj šálek kávy... já tydle vydle vymoženosti moc nemusím. Displaye, a tak, ale chápu, že je to přirozený vývoj a doba jde kupředu. Ta 1,2 to ukáže čas. Nemá řetěz, ale řemen - tedy myslím, a má turbo - tedy taky myslím, teď se mi nechce googlovat. Já bych zůstal u atmosféry, ale to je asi moje úchylka, ta konzervativnost.
Nový Renault Twingo vypadá jak Fiat 500, ale že by byl podobný kolíněti to ani náhodou. Maximálně tím, že je tak malý. Nebýt internetu tak bych řekl, že to dělal ital, profil auta to je celý Fiatek buclatý předek, kliky dveří jak z alfy, světla i zadek atd. A Rozdíl je velký když člověk bude sedět za volantem. Tak u kolíněte, interiér vozu, tam se na vás budou tlačit plechy kolem dveří a místo plechů na palubovce třeba lesklý plast aby to aspoň jako ladilo leskem. Vepředu kulatý budík rychloměru, to ještě jde. A teď se podržte, celé to vepředu před váma odporně zapuštěný obrys přístrojové desky. To má být jako co??? Mě na tom zapuštění chybí nějaké barevné plastové orámování od volantu směrem ke středovému panelu do ztracena trošku z pod volantu a zas do ztracena a navíc tolik těch drážek a tvarů navíc a ventilace neladí. Středový panel uprostřed jak tuzing výbava doplněna profi extérní firmou na přání. Ono to celé u řidiče vypadá jak designová práce kompletace NULA a tady to působí dojmem POUZE okrytování jednotlivých zařízení za volantem a kolem a zapuštění prvků a nezájem ladění celku třeba do ztracena k celému interiéru. Tady není co hodnotit. Jen můžu zvýraznit, že se tím nikdo nezabýval a to je pro někoho nejdůležitější na autě tedy jak zapůsobí vůz prvním dojmem. Renault Twingo má třeba komplet tapecíry a zakryté plechy, design interiéru to je dobře zpracované v místě u řidiče a má to aspoň tu snahu a je to dokončená práce. Je to zvláštní, ale jde to i známkovat. V dnešní době se auta kupují očima(z 30%) a technickými parametry, protože většina dílů pochází od stejnýho zdroje. Navíc předchozí generace Twinga byla dost úspěšná a kvalitní. Renault malé auta umí už od dob R5.
Vypadá spíš jako pracovní nástroj, který splňuje to co má splňovat automobil. Víc ani ťuk. Je to takový polotovar. Díval jsem se nedávno na článek o těchto kolíňatech a opět jsem se pobavil. Interiér ani neukázali, pro jistotu. Z venku se mi P108 líbí. Citroen Taky. Francouzi vynikají skvělým designem. Toyota jako obvykle nezklamala, jejich design je příšerný jak u všech jejich aut, které nenapodobují, vyjma sportovných modelů. Ale skutečné mini auto prodávají jen korejci a to Hyundai I10 a Kia Picanto. Nechci jim naddržovat, kvůli tomu, že výrobek není made in EU, navíc Picantu bych nevěřil kvůli jeho historii, ale bylo by fajn aby takhle vypadající auto zevnitř vyráběli i tady. A jsem zvědav na cenu. I10 stojí od 230t a Picanto od 190t.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Aygo
E85
Zdravim. Tak ted slavim vyroci, za 3 roky 100 tis km na Ethanol. Vse OK ( samozrejme zabudovana jednotka digitalni). Skvely zatah motoru, a sptreba do 6 litru .... Nejezdim ekonomicky...litam
04.11.2014 | 21:31:24 | lidozrout | 37.48.44.* Reagovat
RE: E85
To se ti nemůže vyplatit :-).Někteří jedinci jezdí do pěti litrů a když si to spočítáš je to nula od nuly.Ostatně je to dlouho známá věc,že se jezdít na líh nevyplatí,procože co uštříš o to víc to žere.
05.11.2014 | 06:58:55 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
ano jde o srandu
Za ty hrubky se omlouvám.Měl jsem více času strávit ve škole.Jinak jsem si dělal legraci,průměrný výkon aut na naších selnicích je 120kw a já jako podprůměr to chci trochu zesměšnit.Až zestárnu nebo příjdu nějak k penězum koupím auto s větším výkonem.Někteři odborníci tvrdí že pro Německou dálnici doporučují výkon 200KW a víc.Na naše dálnice stačí kolem 150KW.Ano myslí to tak aby řidič nemusel být ve stresu z jízdy a mohl si to pelášit 130km/h.Já taky dokážu jed 130km/h ale už využívám 57% výkonu,přesněji v 3700otáčkách mám maximální výkon 36kw potřebuju 28Kw na překonání rychlosti 130km/h.Uznáte že 8KW rezervy je málo.Luboši ty to můžeš popsat když si párkrát jel po dálnici s Peugeotem 206.
07.06.2013 | 06:19:10 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: ano jde o srandu
Jasne:):), to si tak idem, na stvrt plynu, iba ho tak " lechtam",lavu ruku lezerne do okna, na tachometri 150-170, tlacim pred sebou vsetky tie TDi,ci Mercedesy,obcas to Porsche nejake, aka drzost!!, to chvilu skusa a chce sa pretekat..aby po par minutach ten suboj s blbcom v 206 vzdal..
Staci iba vydrzat s nervami, nepozerat do spatnych a jednoducho tych somarov nepustit pred seba a neuhnut z laveho pruhu.
Samozrejme, vsetko pri spotrebe 4,2-4,8 l/ 50 km.
07.06.2013 | 10:05:56 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: ano jde o srandu
Sorry, ale mám alergii na blbce a na prznění mateřského jazyka. Je mi jasné, že kdybys všechno myslel vážně, tak Tvá IP adresa musí patřit léčebně v Bohnicích.
07.06.2013 | 10:53:46 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
čtyřválec
Měl jsem možnost na týden si půjčit Škoda Favorit.Neuvěřil jsem jaké to auto má agresivitu,švich.Po dlouhé době jsem si přičich ke čtyřválci.Nechal jsem se ukájet zrychlením a tím tichem.Favoritek krásně žehlil selnice a jeho jízdní vlstnosti neznají meze.Jediné zápory vidím v e spotřebě kolem 6l.
Najedu na dálnici sešlápnu plyn a to se dějou věci,bez problému držím krok s Unem,Pandou a podobnými velkými auty.Je to radost s jízdy,jak uvádí BMW.Zrychlení do dvaceti sekund na sto kilometrů je bezkonkurenční.
06.06.2013 | 19:32:00 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
To Anonym II
A ty se taky nauč alespoň česky, když už tvé příspěvky stojí za prd. "Švich" je správně švih a je toho v těch Tvých "grcech" víc, ale nechci to rozebírat, oni ti majitelé MATCHBOXŮ (angličáků) jsou vůbec divná sorta.
07.06.2013 | 01:03:20 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
RE: To Anonym II
:):), myslim si, ze Anonym II to mysli nanajvys ironicky a robi si prcu prave z niektorych majitelov " supersportov" a la 40-50 kw:):)
Ak je to tak, zlaty humor, ak nebodaj vazne..., ach jaj, ale skor je to satirik s nadhladom.
07.06.2013 | 05:35:36 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: To Anonym II
Mám radost, že jsem taky "divná sorta". Když něco vybočuje z řady, je to zpravidla jenom o vnímání těch ostatních. Pro hlupáka každý hloupý.
07.06.2013 | 14:09:16 | | 89.102.162.* Reagovat
Kdo jezdí na neutrál?
Co raději preferujete,jizdu na neutrál nebo brždění motorem.Myslím hlavně co vám v běžném provoze více ušetří.
04.05.2013 | 15:44:04 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Kdo jezdí na neutrál?
Zalezi podla okolnosti..., ked dole horskym priechodom, napr. Donovaly, Certovica..., tak najprv na 3.-4.rychl.stupni, plus obcasne pribrzdenie, dole vyradim ryxlost a cca 10-15 km prejdem na volnobeh, cca 0,6-0,7 litra/ 100 km.
Donovaly..., znamy SVK horsky priechod z BB na druhu stranu, do.Ruzomberku, ci Besenovej na 2,2 HDi zvladnem za 4,5 litra nafty./607/.
To iste na x5 3.0 D..., 8 litrov...a viac, stale zaradeny automat.
V meste, plachtim, ked je moznost, v takej Prahe je to.cez spicku prakticky nemozne:)
04.05.2013 | 20:16:48 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Kdo jezdí na neutrál?
Jsem rád že jsi reagoval právě ty.A máš pravdu záleží na situaci.Lehké klesání vyřadit u klesání větší strmosti brzdit motorem pokuď víme že budem muset šlapat n brzdy.
04.05.2013 | 20:34:46 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
Scangauge II se ten palubní počítač jmenuje.Mám ho přes čtyři roky zapojíš ho do OBD zásuvky a funguje od roku r.v auta 2010.Kdo psal o zdvihu válce musím ještě přečíst-tento údaj je důležitý pro techniky,pístová rychlost a podobně.Tys asi myslel předstich zážehu,pro mě důežitá hodnota abych věděl kam můžu podtáčet motor a při jakém zatížení.Na pětku od 70kmh už není problém při plném plynu.Je to extrémizmus ale občas jezdím na pětku 30-40 ve velmi malém zatížení.Jinak můj způsob jízdy je že pokud můžu tak vyřadím,né z prudkého kopce samozřejmě.
Jsem zastánce neutrálu a už vím jak sem budou lidi psát že na kvalt při brždění motorem to nic nežere-je to pravda ale motor vás brzdí,na neutrál dojedete daleko dál.Samozřejmě záleží na terénu a jeho odhadu.
26.04.2013 | 14:17:32 | Anonym II | 62.141.8.* Reagovat
O spotřebě
Pevně věřim tomu což už prokázali některé testy že ve vyšších rychlostech je klima úspornější než otevřená okna.Tato hodnota úspornosti se láme přibližme u 80km/h.Moc lehkou nohu nemám přesto jak se oteplilo tak jsem pod pět litrů.Dříve jsem jezdil více na spotřebu ale také jsem najezdil daleko víc,teď se snažim si občas zaje gran turismo v uvozovkách.Je pěkné že silnější auta mě ujedou na rovině,což je pochopilné ale jak příjdou zatáčky tak příliš brzdí asi pud sebezáchovy.
25.04.2013 | 23:29:49 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: O spotřebě
Za 1. na co potřebuje člověk znát nějaký údaj o zdvihu válce, je to nicneříkající údaj, který potřebuje minimálně další údaje k výpočtu, nebo víte snad něco víc díky tomuto údaji?
2. extérní palubní PC? Co to je, tento auťák nemá v základu ani otáčkoměr. Tento palubní PC je nějaká mimozáruční dodělávka?
Jak se to jmenuje? třeba poradíte někomu dalšímu, kdo to třeba vlastní.
Olej neřeším, už se to někde psalo zbytečně xkrát vypisovat.
26.04.2013 | 06:36:29 | svlastik | Reagovat
RE: O spotřebě
Jezdím podobně, při deceleraci se nad určitými otáčkami (asi 2000) zcela zavírá přívod paliva, takže brzdit motorem je úsporné, pokud už je potřeba brzdit. Litrový motor stejně moc nebrzdí, takže při deceleraci kolikrát i podřazuji. Jízda na neutrál při svižné jízdě takřka odpadá - skoro vždy je potřeba více přibrzdit. Při důsledném dodržování tohoto stylu se zas minimálně používají brzdy, jenže kotouče jsou potřeba občas "ošoupat" od rezu. Záleží také na jejich kvalitě a jestli se jezdí za každého počasí.
Velmi pěkné jízdní vlastnosti kolíněte mohu potvrdit, se svižným motorem je to opravdu štika, která umožňuje a dokonce automaticky evokuje svižnou jízdu. Po přesednutí do Suzuki Splash, kterým teď jezdím častěji, je to rozdíl nebetyčný.
Klimatizace např. u fábie HTP 50kW je dost znát na výkonu (znatelně to nejede)i spotřebě (asi 1 L, pokud je spuštěná trvale, záleží na regulaci teploty). U Splashe je to na výkonu znát méně a spotřebu nevím, ale jiní majitelé tu píší, že i to moc znát není. U P107 klimu nemám.
03.07.2013 | 12:24:28 | Itall | 88.83.187.* Reagovat
Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Škoda klimatizace té totiž neustálá absence moc dobře nedělá. Celkově mě přijde zvláštní koupit auto s klimatizací od nova ještě s tak slabým motůrkem a nakonec jí ani nepoužívat kvůli ztrátě výkonu a spotřebě. S tím výkonem to se většinou u slabých obsahů stává, ale celkem by mě zajímala ta spotřeba?? To přece není až tak velký rozdíl ne? Já jí používám celoročně protože bez ní je to jen minimální rozdíl.Kdyby to dělalo 2-3 litry v průměru :D tak možná ale když je to sotva ani ne litr tak to už mě nezachrání.
24.04.2013 | 00:15:42 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Aygo nemá na výběr klima tam je vždy.Vím že jednou za čas chce pustit na delší dobu to budu dělat.Jak píšeš slaboučkej motůrek,musíš si uvědomit že každé auto podle velikosti má různě silnou klimu.Brácha ma 1.4 71kw Rio a je to taky znát na výkonu při spuštění klimy.A musím souhlasit že to auto při hmotnosti 840kg-vážil jsem ho na šroťáku by si zasloužilo 1.33vvt-i.Tenhle motor stačí ale podle mě je podvozek předimenzovaný vůči motoru.Přeci jen jsem s těmi auty najel přes čtvrt milionu.
24.04.2013 | 00:24:05 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Jsem právě myslel že to byla volba:)
Tak to určitě ano ale celkově třeba u aut od 100KW a výše už ten rozdíl není nějak velký.
24.04.2013 | 01:19:39 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Máš určitě pravdu,někdy až budou peníze tak změřím spotřebu tedy rozdíl mezi klimou a bez.Dle mého názoru co jem pozoroval tak se nachladí a potom vypne a zas dokola jse to lehce cítit na zatížení motoru tedy plynu.Samozřejmě trasa kolem 200km.
24.04.2013 | 19:08:01 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
U takového 1.0l obsahu člověk pozná nejenom 50kg, ale taky když spustí vodní pumpa aby udržela 90°C a ventilátor chlazení během jízdy, to se občas spustí a taky vypne muhaha. :D
Klimakompresor je zapojen do klínového řemenu na výkonu moc nerozeznatelné, spíše jde o tu spotřebu a udržení volnoběžných otáček.
Ale poslední dobou jsem se tu celkem nasmál a nevěděl jestli se přidat... :D
25.04.2013 | 19:59:39 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
směju se společně s tebou a jen se zeptám: S jakými 1.0 motory jsi jezdil?
06.06.2013 | 20:30:42 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Aj v starsich 85-110 kw 2.0 benzinoch bolo citit zapnutu klimu.
Ak je manualna, nema volnobezku alternatora, cim srale zatazuje motor, az sa nemylim.
Automaticka je prave tymto uspornejsia, aj v slabsom aute necitit jej zapnutie.
Klimu, manualnu, zapinam, vypinam..., automaticku nechavam v lete zapnutu dlhsie, ale tiez dobre padne jazde 2-3 hodinky vypnut a vyvetrat..., ale rozdiel v spotrebe je maly.
Netreba sa bat a ak sa musi setrit, staci dat dole nohu z plynu.
25.04.2013 | 21:01:39 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Jo to mi povídej a taky jsi poznal snížení výkonu, když jsi začal točit volantem? Servo bývá totiž taky napojené na klínový řemen. :D
Auto obyčejně mívá napsanou tabulkovou hodnotu výkonu, a ta se počítá jak? Se všemi vypnutými spotřebiči bez altíku, čili sundání klínového řemenu?
26.04.2013 | 04:47:07 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Klínový řemen se už dávno nepoužívá.
26.04.2013 | 05:24:56 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Běž vrátit řidičák!
Na co máš napojený alternátor a nebo klima?
Měnil sis to někdy v životě?
26.04.2013 | 06:23:05 | svlastik | Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Tak já třeba na drážkovaný plochý řemen. Nezaspal jsi dobu? Ty iženýre?
06.06.2013 | 20:33:21 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Nesmíte to tak brát samo jezdím jsem 1.0 vvt-i 50kw ale tři válce-fávo má čtyři proto ta neukojitelná akcelerace a agresivita auta plus bezkonkurenční podvozek a bespečnost,je pravda že fávo má jen jeden airbag.
06.06.2013 | 20:40:58 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Některá rozhodnutí jsou k zamyšlení...:D
Jestli ten pán co se preferuje jako svlastík nejezdí stále Š 105,tam ten klíňák je,chytrolín.
06.06.2013 | 21:32:39 | | 88.100.179.* Reagovat
a ked bude vonku 35-40 stupnov tepla...ani vtedy si nepustíš klímu?
Doteraz som sa považoval za šetrného..., ale toto je už hodné Škota...
To už je naozaj na zamyslenie, kúpiť si krabicu od topánok ..NOVU a potom šeriť na klíme.
To už radšej nejakú 1,3-1,4-1,6 diesla, rovnaká spotreba, väčšie auto a aj klímu si človek môže pustiť.
23.04.2013 | 23:59:37 | ľuboš | 85.237.224.* Reagovat
RE: a ked bude vonku 35-40 stupnov tepla...ani vtedy si nepustíš klímu?
Lubošku ty auta co píšeš se pohybují minimálně o 100000kč víc,prosím napiš co máš za auto.Chápu že když budu mít Mercedes E,BMW 5,Audi A6 tak nikdy nepochopím proč se ty malé auta vyrábějí asi jako ty.Nevyhrál jsem v LOTU.Mymochodem nafta je o velkém hovně,jediné co má za výhodu je menší spotřeba,Euro 5 nařizuje filtr pevných části,super auto nesmrdí sazemi ale ta údžba po 150000km_?
Osobně kdybych byl tak bohatý jak ty tak bych si koupil Mazdu 3 MPS,Toyota gt86,Ford Focus RS a podobně o naftě bych neuvažoval.
24.04.2013 | 00:11:25 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: a ked bude vonku 35-40 stupnov tepla...ani vtedy si nepustíš klímu?
Ist v rozpalenom aute je ovela nwbezpecnejsie ako uspora 0,2-0,5 litra benzinu:):)
Za 3-4.000 eur kupis fabiu, 206, Octavku, Focusa, Suzuki....xxxxznaciek.
Dieslov sa osobne vobec nebojim..., sam presadzujem FAP, ci dpf filtre, vcera som musel zastat a pockat kym sa rozplynie dym za Mercedesom Sprinter..., nebol cierny, ale bielo- modry, ale tak stipal, normalne som sa dusil .
Momente by som mu zobral papiere, alebo posadil sofera do dymu.
Bolo to ako dymovnica, asi 300-500 metrovy mrak, ani predbehnut sa nedal, nebolo vidiet pred neho.
25.04.2013 | 11:08:39 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: a ked bude vonku 35-40 stupnov tepla...ani vtedy si nnepustíš klímu?
Lubeoši jsem rád že jsi se přidal hledám ještě Italla a Standu.Díky kluci.
25.04.2013 | 17:11:31 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
Zajímavé, ale trochu stručné
Fandím tomuto autu, podle mě se ve své kategorii skutečně povedlo. Je fajn, že ses rozepsal o motoru, spotřebě a jízních výkonech, ale stálo by za úvahu napsat i něco víc o prostoru... Je zajímavé to nepoužívání A/C kvůli spotřebě - to je to opravdu tolik znát na apetitu motoru? Já to u svého auta nijak nepozoruju, ale je fakt, že tomu extra pozornost nevěnuji. Přeju hodně šťastných kilometrů.
23.04.2013 | 21:47:42 | Pippo | 89.103.82.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
O tom prostoru máš pravdu,problém je že má menší vstupní otvor pátych dveří než ostatní kolíňata,C1 a 107 to mají naprosto stejný.Kufr je samozřejmě stejný.K té kimatizaci asi to nedělám jen kvůli spotřebě,tu bych odhadoval o 0.5l višší,trošku asi zdraví.Určitě to znáš,nachlazení a podobně.Pravděpodobně až budou nesnesitelná vedra tak jí pouužiji v rozumné míře.Toyota Aygo je nejlevnější vůz na trhu co má klimu-základ 169000kč,jak jsem psal chtel jsem základ chybělo by jen centrál,metla,páte dveře,led svícení a čtyři pytle.
24.04.2013 | 00:03:07 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Musím potvrdit vliv kompresoru klimatizace na výkon motoru. Já mám Fiat Stilo 1.4 16V 70 kw a v létě bývám nepříjemně překvapen ztrátou výkonu hlavně při rozjezdech ve městě. Mimo město to nijak zvlášť nevnímám. Ale v tom městě, když s tím člověk nepočítá, je to nepříjemné. Tam, kde jinak bez problému třeba do malého stoupání popojíždím na dvojku, se auto s A/C rozjíždí o poznání líněji...
25.04.2013 | 10:00:23 | Pippo | 89.103.82.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Já se přidám.Měl jsem 626 mazdu 2Litr ta klimu taky cítila.Kamarád u mazdy 323 1.6ky vypínal klimy v kopcích a při předjíždění.Automatická proti manualní veme asi 0 2dl míň.
25.04.2013 | 17:37:40 | | 94.112.0.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Tak já jsem si rozdílu absolutně nevšiml.
U obou aut mám automatickou klimatizaci jak u motoru 2.0 100KW tak u 2.7 150KW a rozdíl je bych řekl absolutně minimální spíše nepoznatelný.
25.04.2013 | 18:07:00 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Jo to je pravda, extrémní poznatelné snížení výkonu u klimakompresoru lze poznat snadno poruchu, klimakompresor je dost opotřebený a potřebuje repasovat, dělají to hlavně přidřené ložiska atd. Jinak klima je jen další spotřebič. Já jsem při zapínání a vypínání taky vůbec nic nezpozoroval. Pouze vyšší spotřeba o ten 0,5l až 1l(obsah 1.6) podle jízdy, jelikož často házím kvalty do neutrálu když je možnost je to citelný, kdo ty kvalty nechává v rychlosti jak z kopce atd. spotřebu skoro vůbec nepozná...
25.04.2013 | 20:15:43 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
No jó, čéče, když tobě se vodní pumpa zapíná a vypíná, to je potom jiný kafe. Mě vodní pumpa frčí pořád s motorem, je svině poháněná pořád. Bude to chtít jiný auto.
21.05.2014 | 18:32:10 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Po roce zjistit, že jsem místo termostatu použil slovo vodní pumpa. :D Ale to Ti to trvalo. :D Funkci přístroje, který jsem měl na jazyku jsem popsal správně. To Ti asi pomohlo, jinak by Tě to asi nenapadlo že. :D
Jo a to povídá člověk, co nevěděl, že ma na svým autě zadní blatník a další desítka absolutních blábolů. Mimochodem, stále vedeš. Já furt říkám, že se člověk vyvíjí. Před 4 lety jsi byl motoristický analfabet, nebýt tady pár diskutujících, kteří Ti to po lopatě vysvětlí a ty za to každému nadáváš ještě hruběji než je možné, jen se bavím. :D
22.05.2014 | 06:23:24 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Mi to netrvalo, já tvoje bláboly nestuduju, jen mě to nějak náhodou při čtení něčeho úplně jiného, trklo. A jsem rád, že jsi po mě za to agresivně vyjel, s nadávkami a urážkami. Inu, komu není z hůry dáno, v apatyce nekoupí. Jinak jsi na omylu, jednička jsi tady ty. Bezkonkurenčně.
22.05.2014 | 14:59:21 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Můžeš mi říct, proč se neustále vracíš k něčemu, co už jsme dávno uzavřeli? odpovím ti sám: Protože s takovým idiotem jako jsi ty tady nikdo o ničem raději nediskutuje, tak to zkoušíš zas a znovu. A já ti zas a znovu říkám po sté, že moje čtyřdveřové kolíně NEMÁ, a nikdy NEMĚLO zadní blatníky. Jestli sis je vyfantazíroval ve svém chorém mozku, tak si je nakresli na zeď a onanuj nad nimi. S auty jsem jezdil, když tys visel mámě u cecku, tak si nech ty kecy o analfabetovi. Taky ti neříkám ( a nenuť mě k tomu) nic o tvém mentálním stavu.
22.05.2014 | 15:23:31 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Vypínatelnou vodní pumpu určitě mít nebudu ale dobrej vtip.Co říkáte na nové Kolínské trojčata?Já bych řekl docela dobrý a hlavně ta 1,2 by mohla jezdit dobře.
22.05.2014 | 16:19:13 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
C a P mi připadají tak nějak tuctově, snadno se dají zaměnit za nové renaultíky, fiatky, atd. Ale líbí se mi nové aygo. Ostře řezané, takové nindžovské :-) jen ta obrazovka na palubce není můj šálek kávy... já tydle vydle vymoženosti moc nemusím. Displaye, a tak, ale chápu, že je to přirozený vývoj a doba jde kupředu. Ta 1,2 to ukáže čas. Nemá řetěz, ale řemen - tedy myslím, a má turbo - tedy taky myslím, teď se mi nechce googlovat. Já bych zůstal u atmosféry, ale to je asi moje úchylka, ta konzervativnost.
22.05.2014 | 18:36:14 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Nový Renault Twingo vypadá jak Fiat 500, ale že by byl podobný kolíněti to ani náhodou. Maximálně tím, že je tak malý. Nebýt internetu tak bych řekl, že to dělal ital, profil auta to je celý Fiatek buclatý předek, kliky dveří jak z alfy, světla i zadek atd.
A Rozdíl je velký když člověk bude sedět za volantem. Tak u kolíněte, interiér vozu, tam se na vás budou tlačit plechy kolem dveří a místo plechů na palubovce třeba lesklý plast aby to aspoň jako ladilo leskem. Vepředu kulatý budík rychloměru, to ještě jde. A teď se podržte, celé to vepředu před váma odporně zapuštěný obrys přístrojové desky.
To má být jako co???
Mě na tom zapuštění chybí nějaké barevné plastové orámování od volantu směrem ke středovému panelu do ztracena trošku z pod volantu a zas do ztracena a navíc tolik těch drážek a tvarů navíc a ventilace neladí. Středový panel uprostřed jak tuzing výbava doplněna profi extérní firmou na přání. Ono to celé u řidiče vypadá jak designová práce kompletace NULA a tady to působí dojmem POUZE okrytování jednotlivých zařízení za volantem a kolem a zapuštění prvků a nezájem ladění celku třeba do ztracena k celému interiéru. Tady není co hodnotit. Jen můžu zvýraznit, že se tím nikdo nezabýval a to je pro někoho nejdůležitější na autě tedy jak zapůsobí vůz prvním dojmem.
Renault Twingo má třeba komplet tapecíry a zakryté plechy, design interiéru to je dobře zpracované v místě u řidiče a má to aspoň tu snahu a je to dokončená práce. Je to zvláštní, ale jde to i známkovat. V dnešní době se auta kupují očima(z 30%) a technickými parametry, protože většina dílů pochází od stejnýho zdroje.
Navíc předchozí generace Twinga byla dost úspěšná a kvalitní. Renault malé auta umí už od dob R5.
28.05.2014 | 10:44:21 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Oprava, tak ta 1,2 je bez turba. Docela rozumné.
28.05.2014 | 13:47:33 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Zajímavé, ale trochu stručné
Vypadá spíš jako pracovní nástroj, který splňuje to co má splňovat automobil. Víc ani ťuk.
Je to takový polotovar. Díval jsem se nedávno na článek o těchto kolíňatech a opět jsem se pobavil. Interiér ani neukázali, pro jistotu. Z venku se mi P108 líbí. Citroen Taky. Francouzi vynikají skvělým designem. Toyota jako obvykle nezklamala, jejich design je příšerný jak u všech jejich aut, které nenapodobují, vyjma sportovných modelů.
Ale skutečné mini auto prodávají jen korejci a to Hyundai I10 a Kia Picanto. Nechci jim naddržovat, kvůli tomu, že výrobek není made in EU, navíc Picantu bych nevěřil kvůli jeho historii, ale bylo by fajn aby takhle vypadající auto zevnitř vyráběli i tady.
A jsem zvědav na cenu. I10 stojí od 230t a Picanto od 190t.
28.05.2014 | 06:47:52 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat