Rok výroby:1996Typ motoru:1998Stav km při koupi:92 000 kmStav km nyní:108 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:27. 1. 2009
RAV-ka měla doposud jen jednu poruchu a to špatný zámek řidičových dveří. Zakoupen originál ve značkovém servise v ceně 2 121,- Kč. Výměna zámku provedena šikovným známým za láhev destilátu :-)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Toto auto je opravdová legenda, pořídil jsem si tento vůz z důvodu lepšího dojezdu na chalupu v Beskydech. Co se týče spolehlivosti, tak jedním z měřítek je TUV report, kde se RAV-ka drží dlouhodobě na předních místech ( u vozů v rozmezí stáří 10 -11 let se umístila na 3. místě, 8 - 9 let je na 5. místě, 6 -7 let na 1. místě, 4 - 5 na 6. místě a do 3 let na 9. místě).
Auto je roku výroby 1996, koupil jsem ho při stavu tachometru 90 000, nynější stav je 108 000. Předchozí majitel, důchodce v terénu moc nejezdil, pravidelně servisoval. Po zakoupení jsem samozřejmě provedl (ne, že by byla nutná, ale znáte to pro jistotu) výměnu rozvodů. V dubnu to budou dva roky co ho mám. Ročně moc kilometrů nenajezdím, proto jsem s recenzí chvíli počkal. Motor o síle 95 kW dává vozidlu vážícímu 1 295 kg svěží energii. Překvapením je, že při zatížení vozidla 5 lidmi a plném kufru(opravdu plném = 2 beček piv, dalšího alkoholu, pití, jídla a všeho možného na víkendovou párty na chalupě) motor podává pořád stejnou akceleraci a výkon jako když jedu sám. Táhlý kopec s lehkostí na 5. stupeň.
RAV-ka "musím zaklepat" mne nikde nenechala ve štychu, na silnici se chová skvěle, vyvýšený výhled z auta je fajn, taktéž nastupování a vystupování je velmi komfortní. Dálnici jezdím kolem 130 km/h - při vyšších rychlostech (maximum jsem zkusil a dala tachometrových 176 km/h) se už nechová tak příjemně, motor je v otáčkách, zvýšená hlučnost.
Ale to pravé teprve přichází, když s ní vjedu do terénu či na jakoukoliv polní či lesní cestu. Tlumení je vynikající. Stálý pohon 4x4 nemá chybu. Vyjímečně ve 30 cm sněhu nebo na rozblácené cestě zapnu uzávěrku diferenciálu a prostě jen jedu vpřed jakýkoliv kopec. Prostě supr.
Spotřeba je papírových při dálkové jízdě 7,1 litru, kombinace 9,7 a město 10,4. Mě to vychází při kombinované spotřebě cca necelých 8,5 litrů na 100 km. Tím mne RAV-ka taky příjemně překvapila.
Kdybych to měl shrnout tak mezi + jsou:
+ spolehlivost a bezporuchovost + výkon motoru + stálý pohon 4x4 + relativně nízká spotřeba + prostornost uvnitř vozidla(velký kufr) (po sklopení zadního a předního sedadla jsem v něm převezl koberec o délce 2,60 m se zavřenými dveřmi nebo celou dvoumetrovou válendu) + pohodlné nastupování + světlá výška
a mezi mínusy bych dal snad jen pár maličkostí a to
- zpracování interiéru(tvrdé plastové madla na dveřích) - trochu méně místa na zadních sedadlech(pro děti dostačující, pro dospělého na delší trasy nikoliv)
Kdyby jste měli nějaké otázky, tak dejte vědět a všem majitelům RAV 4 i ostatním přeju spoustu bezporuchových kilometrů na cestách :-)
Dobry vecer, dnes opravena drobna zavada - praskla pruzina podvozku na pravem zadnim kole. V Auto Drasov objednana a ihned dorucena, pote sikovnym sousedem opet opravena za 25 min. Vse jinak slape jako hodinky. Ravkarum a vsem ostatnim ridicum zdar
Dobry den Mam moznost koupit Toyotu Rav 4 z 1998, 3 dvere za 2.800EUR. Najeto ma skoro 200 000km. Tak jsem se chtela zeptat jak vam slape ta vase a kolik mate najeto. ja se do ni uplne zamilovala, ale vsichni me od koupe odrazuji, ze je to stare auto a mam moc najeto. Jenze ja si myslim, ze muze najet jeste jednou tolik.
Dobrý den. Stal jsem se novým majitelem 3 dv Raw 4 r. v. 1998. PO tomto autě jsem již dlouho toužil. Nevíte prosím někdo o zedním dílu plátěné střechy do které mi teče, a také, kde by jsem mohl sehnat na zimu zední střechu asi je z plastu .Prosím poradíte mi,kde by jsem ji mohl sehnat? tel 774523456 Děkuji Jarda z Plzně
Ravka šlape jako hodinky, po delší době se vyskytla drobná závada. U tankování do plna mne za mnou stojící řidič upozornil, že vytéká benzín na zem. Asi 30cm od vstupu za palivovým hrdlem zrezivělá trubka vstupu do palivové nádrže - postup opravy, sundat levé zadní kolo, kryt palivového potrubí, demontáž trubky vedení, její rozřezání a doplnění o gumové vedení. Opět šikovným známým. Nový díl by vyšel na pár tisícovek. Navíc před zimou provedena po delší době výměna svíček zapalování. S Ravkou max spokojenost. Sevvy
Ahoj,tiez intenzivne zvazujem kupu Ravky rv.97. Hacik je v tom ze ma nabehanych 390000 km. Cena je 2300 eur. Myslite si ze sa to oplati? Dakujem za odpovede.
30.10.2014 | 08:37:03 | Karol
| 178.40.168.*Reagovat
RE: Drobná závada plus výměna svíček
Rád bych poradil, ale fakt netuším, kolik ještě zvládne, 390 to už je pěkný nájezd, já mám v současnosti něco málo přes 130 a max spokojenost, těch 390 bych se asi bál.....
K předchozímu komentáři, mám ravku ročník 1998 a podle mého názoru jsou ceněny z důvodu lepší spolehlivosti a hlavně mají mezinápravový uzaviratelný diferenciál což u druhé generace najdete těžko. PS: Kdo má 1 generaci asi by za novější model neměnil.
12.09.2012 | 19:28:00 | Tom
| 87.249.152.*Reagovat
Prasklá pružina na přední nápravě
Zdravím, praskla pružina na přední nápravě(levého tlumiče). Nová(použitá) za 600,- vyměněno o5 šikovným známým, trochu jsme se u stlačování nafuněli :-)
Prosím měl bych dotaz na jakéhokoliv majitele tohoto vozidla.Bydlím na vysočině a v zimě ravku bych zcela jistě využil.Je mi jen velice podezřelé ,že ročíky 1998-2000,jsou v nabídce více ceněny než r.v.2001-2003,což jsou modely s novým vzhledem.Je to tech.zpracováním či spolehlivostí?Mám na mysli model 2.0l benzín.Předem všem děkuji.
Tak mi z ničeho nic nešlo nastartovat auto, loňská baterka, hodil jsem tam jinou a nic....Už je v servisu, jsem zvědavý co to bude, něco s el.. dám vědět....
1.8T to se dává snad do praček na prádlo když už tak 2.8 syncro né, nebo VR6.Japonci maj nej off orad.toyota land cruiser 4.0d vsem natre a je bez turba.čísla z tabulky a praxe je neco jiného
Právě u SUV se konstrukce podvozku příliš neliší od osobního vozu. A speciálně RAV trpí na vůle v podvozku - ramena, čepy. Světlá výška RAV je 195mm, Octavia 4x4 179mm, Legacy 195mm. Nyní vozy kategorie offroad Terrano II. 215mm, LandCruiser 220mm,... . A to jsou hodnoty od zadního diferenciálu a nemluvím o výšce a masivnosti ramen. A to jsou fakta.
Já zde objektivně(výpis z výsledků TUV testů) a subjektivně(z vlastního hodnocení a spokojenosti) hodnotím vozidlo Rav4. Vůbec zde nesrovnávám s jinýma kategoriema či značkama, ani netvrdím, že Ravka je the best či worst pro terén, cestu, polňačku či kombinaci. Pro mne osobně bylo toto vozidlo velmi dobrou volbou. A za vším co popisuji v recenzi si stojím, pochopte už někteří, že je to individuální hodnocení, co vyhovuje jednomu nestačí druhému. Jak jednoduché co? :-) Lakatoš letos rozjezdil přístupovou cestu na hluboké dvě brázdy a už jsem objížděl pár zapadlých osobáků, a to je pro mne nejdůležitější, dojezd na chajdu, no problema, skvělý výkon, neporuchovost, nízké provozní náklady, prostor uvnitř, převezu leccos, Prostě pro mne spokojenost.... Nemám důvod měnit. A hlavně pánové já zde neřeším otázku, který vůz vybrat, já už si pro své potřeby vybral! A jsem max. spokojen.
Anyway to fabian: k tvé otázce sjezdu z kopce v zimě, Ravka drží skvěle, je pravda, že vyloženě po ledu nejedu, cesta je pokryta buď prašanem nebo hlubším sněhem a až pod ním je led a to už předem zapnu mezinápravový diferenciál(elektronicky – tlačítkem na palubovce) a bez problému sjedu i vyjedu, místy je kopec dost táhlý a strmý(bude asi záležet dost na osobním vnímání stoupání – už vidím, jak zas někdo mele, že to POŘÁDNÝ kopec nevyjede, ale ten můj kopec to zvládne a vo to de viďte) A k tvé druhé otázce, nejsem mechanik ani znalec, ale myslím si, že tlumiče i čepy by měly mít určitě větší odolnost i životnost než-li osobák. Ta otázka je spíš k mechanikům, já jsem pouhý uživatel tohoto pro mne skvělého vozu
Jinak chlapi, hlavně klid, spokojenost, pohodu a spoustu bezproblémových kilometrů
Anonym by si hlavně měl přečíst, že majitel blábolí, že s RAV jezdí v kráterech po lakatoši a podobné nesmysly. Načež se rozproudila debata o schopnostechh, spíše neschopnostech SUV. Takže anonyme, více číst, méně psát. Navíc RAV má velmi nízkou světlou výšku, tudíž to co projede, projede i jakýkoli osobní 4x4. Stačí se podívat na konstrukci podvozku a neusuzovat na schopnosti vozu jen z jeho vyšší stavby karoserie.... .
mám skúsenosť aj s Terranom, aj Xtrailom... . Takže si môžem dovoliť porovnanie. P.S. A ak si všímavý, ešte NIKDY som nenapísal nič o aute v ktorom som nesedel.... .Pretože niet nad vlastnú skúsenosť. A v krčme. al. od chválenkárov sa toho veľa nedozvieš... . /A mimochodom, niet nad peknú, nízku limuzínku od strednej triedy vyššie, s dostatkom miesta. Kto vyslovene NEPOTREBUJE džípa, je to zbytočná kúpa. Akurát má z toho automobilka najväčší zisk.../
Je úžasné, jak ty o každém hned všechno "víš", a jaké děláš závěry. SUV nemám, ale na rozdíl od tebe vím, k čemu je určeno. A taky na rozdíl od tebe se tady nemusím předvádět a dělat machra.
Chlape neoháňaj sa vysvetľovaním pojmu SUV, pokiaľ nevieš, čo tá skratka znamená. Skutočne to V na konci neznamená Vagon. Z dvoch dôvodov. Za prvé sa Vagon píše správne Wagon, za druhé preto, že to V znamená Vehicle.
je naozaj veľký rozdiel medzi tereniakom a SUV. A génius si Ty, keď sa nevieš podpísať.... . Ale je to jasné, Ty si šťastný majiteľ SUV do mesta... . Ak máš Rav 4, alebo Xtraila, tak ešte OK, ostatné nestoja za tie peniaze.... . Teda, ak máš už 18 rokov.
Ty si zase myslíš, jak jsi chytrej a nedochází ti, že mícháš hrušky a jabka. Tato Toyota není klasický teréňák, ale SUV (Sport Utility Vagon) - takže pro vyžití ve volném čase. Je pro zábavu, ne pro černochy v africe. Takže nesrovnávej SUV s opravdovými teréňáky - pracanty. Klasikou je samosebou Gaz, Uaz, Jeep, vojenský Hummer, a spousta dalších. Toto, je auto pro volný čas. Takže na cestu na chalupu, na vyblbnutí se na louce a polních cestách. Ale chápu, že ty musíš všem ukazovat, jaký jsou chudáčci proti tobě, ty génie.
na NIssane 3.0i z roku 1988 je ešte poctivá mechanika a aj "poloha 4 L" . Po konfrontácii s X-Trailom,/ 2001, aj 2008/, sa nové SUV bezmocne hrabalo, prevaľovalo..., ale vyššie ani za Boha...., naozaj tak na lúku za mestom, max. na lesnú cestu. Staré Teranno si ani nevšimlo nejaké blato, stále okolo 1.500 otáčok za minútu sa driapalo hore, náklon príšerný, už el.nastavovanie tlmičov !!! / pred 20 rokmi!!/ nefunguje tak ako za mladi... Škoda, že sme ho nechali zhrdzavieť, už pôjde na bud. rok do šrotu. Ale je to jediné doslova bezúdržbové auto. A mimochodom, na tach. má akt. 569.000 míľ... . Inak, mám pocit, že aj Toyota sa vybrala skôr cestou elektroniky. Tiež nejaké poctivú mechaniku v najnovších Landcr. nevidno. Neviem, neviem, čo budú robiť čierni chlapci v púšti, kto nešiel 100-150 km/h po nespevnenom povrchu, keď sa všetky kolesá občas odlepili od zeme, 7 ľudí v aute, ženské vrieskajúce o život... . TOTO žiadne moderné SUV nedokážu. A ak by videli dnešní majitelia, čo "staré" džípy okolo roku v. 1998-2000 dokázali stvárať v púšti...., tak na nejaké elektronické uzávierky sa ani nepozrú. Odvtedy klobúk dole pred Japoncami!!
Chápu že řidiči si pořídí SUV třeba jako sichr z důvodu polní příjezdové cesty na chalupu nebo tužších zim v hornatých oblastech. Nicméně na druhé straně - vím že každý kopec má i svůj sjezd a v zimě kam se nevyškrábu na zimních gumách s předním pohonem - dobře tak, protože mnohem horší bývá pak na namrzlé cestě sjet s kopce dolů. Chová se v těchto případech SUV líp? Já nevím, nemám zkušenosti - to je tedy otázka na autora recenze. Druhý dotaz - má auto dobře dimenzovaný podvozek? Nemusím mít strach že po jízdách po kamenitých polních cestách odepíšu čepy nebo tlumiče stejně rychle jako bych je odepsal u běžných osobáků?
Náročný terén bez redukce neprojedeš.:-) Ani můj V8 je v těžkým terénu bez ní o ničem, natož chudáček 2.0 16v, který má vrchol krouťáku tak kolem 4.000ot. V terénu je právě důležitá síla o spodu, nikoli to točit, jako blázen. Kdo v terénu jezdí, ví.:-))
Jezdím v terénu - exToyota Hilux, exSuzuki Jimny, nyní Mitsubishi L200 2.5 DiD (služ.), Toyota 4Runner 4.7 V8 (privátní vůz), takže v terénu s RAVkou jseš namalovanej, jelikož ti jaksi chybí 4L. Pokud terénem nemyslíš polní cestu.
Nic ve zlém, pokud chce někdo jezdit opravdu v terénu ať si koupí V3S(jezdil jsem kdysi na vojně) nebo rovnou tank. Tomu plkateli pode mnou bych doporučil zajezdit si s Ravkou. S osobákem bych se do hor na chalupu těžko dostával. Terén je to docela náročný a Ravka jede naprosto suverénně a hravě :-)
No ona RAVka v terénu taky není kdoví co. Je to pitomé SUV s nízkými závěsy kol, bez rámu, které na polní cestu dobré, ale do terénu na hovno. A v kráterech po lakatoši neprojede ani LC natož RAV bez redukce. Pleteš si pojmy z dojmy. Motor 2.0 bez redukce je v terénu slabý - nízký kroutící moment, tudíž je evidentní, že v terénu s tímto vozidlem nejezdíš.
no hezky se to tady rozjelo, ten Kuba co mi doporučuje vyměnit Ravku za VW Passat - nesporně to bude dobrý vůz, ale jak bych asi jezdil na chalupu v zimě zasněženou, kopcovitou, rozježděnou od lakatošů, lesní cestou, to mi opravdu nejde do hlavy :-) Jak jsem psal já jsem se svou volbou Ravky max. spokojen a Passat mne opravdu neláká
Potrefena husa se ozvala :-)).Proc pouzivas muj nick ? Stydis se za svuj nazor ? Toyota RAV4 je jiste kvalitni auto (jako dalsich 95% aut zn. Toyota) a s Passatem nelze srovnat.Jsou to dost odlisni auta.
zatím nikdo nenapsal, a asi ani nenapíše, sice po tvém nynějším příspěvku, se možná někdo najde.... Máme my to ovšem silný vůz :-) Fakt jsem max. spokojen. Toyota forever!
Čekám kdy ti nějaký chytrolín napíše, že naložený vůz přece nemůže mít stejné parametry - akceleraci - jako prázdný. Taky mi to psali. Holt jejich auto to nezvládne, tak naše taky zákonitě ne.
Tak tady nejde ani tak o to, že to zrovna vaše auto zvládne, jako spíš o základy fyziky,...(8.tř. základní školy....)😉
12.02.2024 | 20:06:47 | Karel
| 37.188.146.*Reagovat
malá závada
jj, komentář pode mnou má pravdu, ale důvod proč píšu je, že se objevila malá závada. Ze zadního diferenciálu tekl olej. Přetlakový šroubek byl celý zarezlý, levé gufero netěsnilo, diferák šel ven, šroubek se pročistil, na diferáku rovnou vyměněna obě gufera. Náklady na opravu celkem 1648 Kč = zakoupená dvě nová gufera + olej, vše v Toyotě. Výměna provedena o5 šikovným známým doma v kanálu :-)
Vlastním Rav 4, 2.0,r.v.1996. Tento typ nemá uzávierku, ale má medzinápravový diferenciál, ktorý sa spúšťa elektricky, vyrovnáva pomer síl medzi nápravami a používa sa pri výjazde z ťažkého terénu.Toto je napísané v originál manuáli a je to aj moja skúsenosť.
Komentáře uživatelů k recenzi Toyota RAV4
Aha
To by me zajimalo kdo tu pohadku psal. Ja jezdil s RAV4 za 11 az 14 litru...
18.09.2022 | 07:13:35 | Automaggi | 46.135.71.* Reagovat
RE: Aha
Ahoj Ja mam 94kW (1998) a presne ako pises.... non stop spotreba 10 litrov. Jazdim ju uz 5 Rokov a nabehal som na nej cca 40tis km
08.04.2023 | 18:17:57 | Jano | 158.255.25.* Reagovat
RAV4 - krasavice na prodej
Přátelé, jedná se o uživatelsky poslední příspěvěk, omladil jsem park, RAVka je na prodej. Všem přeju spoustu bezpečných kilometrů.... Sevy
06.05.2017 | 20:01:16 | Sevy | 93.185.0.* Reagovat
Opet drobna oprava
Dobry vecer, dnes opravena drobna zavada - praskla pruzina podvozku na pravem zadnim kole. V Auto Drasov objednana a ihned dorucena, pote sikovnym sousedem opet opravena za 25 min. Vse jinak slape jako hodinky. Ravkarum a vsem ostatnim ridicum zdar
31.07.2016 | 00:04:45 | Sevvy | 93.185.0.* Reagovat
Re: nájezd
Dobrý den, mám najeto necelých 150tis. a pořád maximální spokojenost.
14.05.2016 | 23:31:34 | Sevvy | 93.185.0.* Reagovat
Koupe Toyota Rav4
Dobry den
Mam moznost koupit Toyotu Rav 4 z 1998, 3 dvere za 2.800EUR. Najeto ma skoro 200 000km. Tak jsem se chtela zeptat jak vam slape ta vase a kolik mate najeto. ja se do ni uplne zamilovala, ale vsichni me od koupe odrazuji, ze je to stare auto a mam moc najeto. Jenze ja si myslim, ze muze najet jeste jednou tolik.
20.03.2016 | 11:38:04 | Zdenka | 188.241.100.* Reagovat
Prosim o pomoc!
Dobrý den. Stal jsem se novým majitelem 3 dv Raw 4 r. v. 1998. PO tomto autě jsem již dlouho toužil. Nevíte prosím někdo o zedním dílu plátěné střechy do které mi teče, a také, kde by jsem mohl sehnat na zimu zední střechu asi je z plastu .Prosím poradíte mi,kde by jsem ji mohl sehnat? tel 774523456 Děkuji Jarda z Plzně
03.12.2015 | 17:02:40 | rybar Jarda | 195.250.139.* Reagovat
Drobná závada plus výměna svíček
Ravka šlape jako hodinky, po delší době se vyskytla drobná závada. U tankování do plna mne za mnou stojící řidič upozornil, že vytéká benzín na zem. Asi 30cm od vstupu za palivovým hrdlem zrezivělá trubka vstupu do palivové nádrže - postup opravy, sundat levé zadní kolo, kryt palivového potrubí, demontáž trubky vedení, její rozřezání a doplnění o gumové vedení. Opět šikovným známým. Nový díl by vyšel na pár tisícovek. Navíc před zimou provedena po delší době výměna svíček zapalování. S Ravkou max spokojenost. Sevvy
24.10.2014 | 02:35:32 | Sevvy | 93.185.3.* Reagovat
RE: Drobná závada plus výměna svíček
Ahoj,tiez intenzivne zvazujem kupu Ravky rv.97. Hacik je v tom ze ma nabehanych 390000 km. Cena je 2300 eur. Myslite si ze sa to oplati? Dakujem za odpovede.
30.10.2014 | 08:37:03 | Karol | 178.40.168.* Reagovat
RE: Drobná závada plus výměna svíček
Rád bych poradil, ale fakt netuším, kolik ještě zvládne, 390 to už je pěkný nájezd, já mám v současnosti něco málo přes 130 a max spokojenost, těch 390 bych se asi bál.....
04.11.2014 | 19:27:17 | Sevvy | 93.185.3.* Reagovat
Rav4
K předchozímu komentáři, mám ravku ročník 1998 a podle mého názoru jsou ceněny z důvodu lepší spolehlivosti a hlavně mají mezinápravový uzaviratelný diferenciál což u druhé generace najdete těžko.
PS: Kdo má 1 generaci asi by za novější model neměnil.
12.09.2012 | 19:28:00 | Tom | 87.249.152.* Reagovat
Prasklá pružina na přední nápravě
Zdravím, praskla pružina na přední nápravě(levého tlumiče). Nová(použitá) za 600,- vyměněno o5 šikovným známým, trochu jsme se u stlačování nafuněli :-)
27.06.2013 | 18:55:25 | Sevvy | 93.185.3.* Reagovat
Rav 4
Prosím měl bych dotaz na jakéhokoliv majitele tohoto vozidla.Bydlím na vysočině a v zimě ravku bych zcela jistě využil.Je mi jen velice podezřelé ,že ročíky 1998-2000,jsou v nabídce více ceněny než r.v.2001-2003,což jsou modely s novým vzhledem.Je to tech.zpracováním či spolehlivostí?Mám na mysli model 2.0l benzín.Předem všem děkuji.
02.05.2012 | 08:54:05 | juranecas@seznam.cz | 212.71.154.* Reagovat
Už je to OK
Byly spálené uhlíky na alternátoru.....
01.03.2011 | 16:04:03 | Sevvy Reagovat
Porucha
Tak mi z ničeho nic nešlo nastartovat auto, loňská baterka, hodil jsem tam jinou a nic....Už je v servisu, jsem zvědavý co to bude, něco s el.. dám vědět....
21.02.2011 | 02:15:08 | Sevvy Reagovat
1.8T
1.8T to se dává snad do praček na prádlo když už tak 2.8 syncro né, nebo VR6.Japonci maj nej off orad.toyota land cruiser 4.0d vsem natre a je bez turba.čísla z tabulky a praxe je neco jiného
06.02.2011 | 01:47:32 | wlada Reagovat
Právě u SUV se konstrukce podvozku příliš neliší od osobního vozu. A speciálně RAV trpí na vůle v podvozku - ramena, čepy. Světlá výška RAV je 195mm, Octavia 4x4 179mm, Legacy 195mm. Nyní vozy kategorie offroad Terrano II. 215mm, LandCruiser 220mm,... . A to jsou hodnoty od zadního diferenciálu a nemluvím o výšce a masivnosti ramen. A to jsou fakta.
12.10.2009 | 22:20:32 | Radek Reagovat
pro méně chápavé, Radek
Já zde objektivně(výpis z výsledků TUV testů) a subjektivně(z vlastního hodnocení a spokojenosti) hodnotím vozidlo Rav4. Vůbec zde nesrovnávám s jinýma kategoriema či značkama, ani netvrdím, že Ravka je the best či worst pro terén, cestu, polňačku či kombinaci. Pro mne osobně bylo toto vozidlo velmi dobrou volbou. A za vším co popisuji v recenzi si stojím, pochopte už někteří, že je to individuální hodnocení, co vyhovuje jednomu nestačí druhému. Jak jednoduché co? :-) Lakatoš letos rozjezdil přístupovou cestu na hluboké dvě brázdy a už jsem objížděl pár zapadlých osobáků, a to je pro mne nejdůležitější, dojezd na chajdu, no problema, skvělý výkon, neporuchovost, nízké provozní náklady, prostor uvnitř, převezu leccos, Prostě pro mne spokojenost.... Nemám důvod měnit. A hlavně pánové já zde neřeším otázku, který vůz vybrat, já už si pro své potřeby vybral! A jsem max. spokojen.
Anyway to fabian:
k tvé otázce sjezdu z kopce v zimě, Ravka drží skvěle, je pravda, že vyloženě po ledu nejedu, cesta je pokryta buď prašanem nebo hlubším sněhem a až pod ním je led a to už předem zapnu mezinápravový diferenciál(elektronicky – tlačítkem na palubovce) a bez problému sjedu i vyjedu, místy je kopec dost táhlý a strmý(bude asi záležet dost na osobním vnímání stoupání – už vidím, jak zas někdo mele, že to POŘÁDNÝ kopec nevyjede, ale ten můj kopec to zvládne a vo to de viďte) A k tvé druhé otázce, nejsem mechanik ani znalec, ale myslím si, že tlumiče i čepy by měly mít určitě větší odolnost i životnost než-li osobák. Ta otázka je spíš k mechanikům, já jsem pouhý uživatel tohoto pro mne skvělého vozu
Jinak chlapi, hlavně klid, spokojenost, pohodu a spoustu bezproblémových kilometrů
12.10.2009 | 21:49:35 | Sevvy Reagovat
Anonym by si hlavně měl přečíst, že majitel blábolí, že s RAV jezdí v kráterech po lakatoši a podobné nesmysly. Načež se rozproudila debata o schopnostechh, spíše neschopnostech SUV. Takže anonyme, více číst, méně psát. Navíc RAV má velmi nízkou světlou výšku, tudíž to co projede, projede i jakýkoli osobní 4x4. Stačí se podívat na konstrukci podvozku a neusuzovat na schopnosti vozu jen z jeho vyšší stavby karoserie.... .
12.10.2009 | 15:19:08 | Radek Reagovat
Anonym
Čo to mení na veci? No predsa to, že ak chcem niečo vysvetľovať, tak by som mal vedieť, o čom píšem.
12.10.2009 | 14:25:36 | Petrík Reagovat
No vidíš, na rozdiel od Teba,
mám skúsenosť aj s Terranom, aj Xtrailom... . Takže si môžem dovoliť porovnanie. P.S. A ak si všímavý, ešte NIKDY som nenapísal nič o aute v ktorom som nesedel....
.Pretože niet nad vlastnú skúsenosť. A v krčme. al. od chválenkárov sa toho veľa nedozvieš... .
/A mimochodom, niet nad peknú, nízku limuzínku od strednej triedy vyššie, s dostatkom miesta. Kto vyslovene NEPOTREBUJE džípa, je to zbytočná kúpa. Akurát má z toho automobilka najväčší zisk.../
12.10.2009 | 14:00:03 | ľuboš Reagovat
Luboš
Je úžasné, jak ty o každém hned všechno "víš", a jaké děláš závěry. SUV nemám, ale na rozdíl od tebe vím, k čemu je určeno. A taky na rozdíl od tebe se tady nemusím předvádět a dělat machra.
12.10.2009 | 11:55:51 | Reagovat
Petrík
A co to na věci mění???
12.10.2009 | 11:53:58 | Reagovat
Anonym
Chlape neoháňaj sa vysvetľovaním pojmu SUV, pokiaľ nevieš, čo tá skratka znamená. Skutočne to V na konci neznamená Vagon. Z dvoch dôvodov. Za prvé sa Vagon píše správne Wagon, za druhé preto, že to V znamená Vehicle.
12.10.2009 | 11:04:59 | Petrík Reagovat
Potvrdil som iba Radkové slová,
je naozaj veľký rozdiel medzi tereniakom a SUV. A génius si Ty, keď sa nevieš podpísať.... . Ale je to jasné, Ty si šťastný majiteľ SUV do mesta... .
Ak máš Rav 4, alebo Xtraila, tak ešte OK, ostatné nestoja za tie peniaze.... . Teda, ak máš už 18 rokov.
12.10.2009 | 10:44:03 | ľuboš Reagovat
Luboš
Ty si zase myslíš, jak jsi chytrej a nedochází ti, že mícháš hrušky a jabka. Tato Toyota není klasický teréňák, ale SUV (Sport Utility Vagon) - takže pro vyžití ve volném čase. Je pro zábavu, ne pro černochy v africe. Takže nesrovnávej SUV s opravdovými teréňáky - pracanty. Klasikou je samosebou Gaz, Uaz, Jeep, vojenský Hummer, a spousta dalších. Toto, je auto pro volný čas. Takže na cestu na chalupu, na vyblbnutí se na louce a polních cestách. Ale chápu, že ty musíš všem ukazovat, jaký jsou chudáčci proti tobě, ty génie.
12.10.2009 | 10:26:57 | Reagovat
Súhlas s Radkom,
na NIssane 3.0i z roku 1988 je ešte poctivá mechanika a aj "poloha 4 L" .
Po konfrontácii s X-Trailom,/ 2001, aj 2008/, sa nové SUV bezmocne hrabalo, prevaľovalo..., ale vyššie ani za Boha...., naozaj tak na lúku za mestom, max. na lesnú cestu.
Staré Teranno si ani nevšimlo nejaké blato, stále okolo 1.500 otáčok za minútu sa driapalo hore, náklon príšerný, už el.nastavovanie tlmičov !!! / pred 20 rokmi!!/ nefunguje tak ako za mladi...
Škoda, že sme ho nechali zhrdzavieť, už pôjde na bud. rok do šrotu. Ale je to jediné doslova bezúdržbové auto. A mimochodom, na tach. má akt. 569.000 míľ... .
Inak, mám pocit, že aj Toyota sa vybrala skôr cestou elektroniky. Tiež nejaké poctivú mechaniku v najnovších Landcr. nevidno.
Neviem, neviem, čo budú robiť čierni chlapci v púšti, kto nešiel 100-150 km/h po nespevnenom povrchu, keď sa všetky kolesá občas odlepili od zeme, 7 ľudí v aute, ženské vrieskajúce o život... . TOTO žiadne moderné SUV nedokážu.
A ak by videli dnešní majitelia, čo "staré" džípy okolo roku v. 1998-2000 dokázali stvárať v púšti...., tak na nejaké elektronické uzávierky sa ani nepozrú. Odvtedy klobúk dole pred Japoncami!!
12.10.2009 | 09:09:25 | ľuboš Reagovat
Chápu že řidiči si pořídí SUV třeba jako sichr z důvodu polní příjezdové cesty na chalupu nebo tužších zim v hornatých oblastech. Nicméně na druhé straně - vím že každý kopec má i svůj sjezd a v zimě kam se nevyškrábu na zimních gumách s předním pohonem - dobře tak, protože mnohem horší bývá pak na namrzlé cestě sjet s kopce dolů. Chová se v těchto případech SUV líp? Já nevím, nemám zkušenosti - to je tedy otázka na autora recenze. Druhý dotaz - má auto dobře dimenzovaný podvozek? Nemusím mít strach že po jízdách po kamenitých polních cestách odepíšu čepy nebo tlumiče stejně rychle jako bych je odepsal u běžných osobáků?
11.10.2009 | 20:43:12 | fabian Reagovat
Náročný terén bez redukce neprojedeš.:-) Ani můj V8 je v těžkým terénu bez ní o ničem, natož chudáček 2.0 16v, který má vrchol krouťáku tak kolem 4.000ot. V terénu je právě důležitá síla o spodu, nikoli to točit, jako blázen. Kdo v terénu jezdí, ví.:-))
11.10.2009 | 18:40:18 | Radek Reagovat
Jezdím v terénu - exToyota Hilux, exSuzuki Jimny, nyní Mitsubishi L200 2.5 DiD (služ.), Toyota 4Runner 4.7 V8 (privátní vůz), takže v terénu s RAVkou jseš namalovanej, jelikož ti jaksi chybí 4L. Pokud terénem nemyslíš polní cestu.
11.10.2009 | 18:36:10 | Radek Reagovat
další co pobavil :-)
Nic ve zlém, pokud chce někdo jezdit opravdu v terénu ať si koupí V3S(jezdil jsem kdysi na vojně) nebo rovnou tank. Tomu plkateli pode mnou bych doporučil zajezdit si s Ravkou. S osobákem bych se do hor na chalupu těžko dostával. Terén je to docela náročný a Ravka jede naprosto suverénně a hravě :-)
11.10.2009 | 18:24:02 | Sevy Reagovat
No ona RAVka v terénu taky není kdoví co. Je to pitomé SUV s nízkými závěsy kol, bez rámu, které na polní cestu dobré, ale do terénu na hovno. A v kráterech po lakatoši neprojede ani LC natož RAV bez redukce. Pleteš si pojmy z dojmy. Motor 2.0 bez redukce je v terénu slabý - nízký kroutící moment, tudíž je evidentní, že v terénu s tímto vozidlem nejezdíš.
11.10.2009 | 17:27:59 | Radek Reagovat
:-)
no hezky se to tady rozjelo, ten Kuba co mi doporučuje vyměnit Ravku za VW Passat - nesporně to bude dobrý vůz, ale jak bych asi jezdil na chalupu v zimě zasněženou, kopcovitou, rozježděnou od lakatošů, lesní cestou, to mi opravdu nejde do hlavy :-) Jak jsem psal já jsem se svou volbou Ravky max. spokojen a Passat mne opravdu neláká
11.10.2009 | 17:09:15 | Sevvy Reagovat
Přesně tak toyota dělá jen samé motory,které neznají zatížení a jedou stejně jak s prázdným tak plným vozem.
11.10.2009 | 15:50:49 | Reagovat
Potrefena husa se ozvala :-)).Proc pouzivas muj nick ? Stydis se za svuj nazor ? Toyota RAV4 je jiste kvalitni auto (jako dalsich 95% aut zn. Toyota) a s Passatem nelze srovnat.Jsou to dost odlisni auta.
11.10.2009 | 15:10:17 | jamieson Reagovat
Radši tu Toyotu prodej a kup VW Passat 1,8T. Věř mi, uděláš líp.
11.10.2009 | 14:40:30 | jamieson Reagovat
zatím nikdo nenapsal, a asi ani nenapíše, sice po tvém nynějším příspěvku, se možná někdo najde.... Máme my to ovšem silný vůz :-) Fakt jsem max. spokojen. Toyota forever!
11.10.2009 | 13:24:48 | Sevvy Reagovat
Čekám kdy ti nějaký chytrolín napíše, že naložený vůz přece nemůže mít stejné parametry - akceleraci - jako prázdný. Taky mi to psali. Holt jejich auto to nezvládne, tak naše taky zákonitě ne.
10.10.2009 | 15:51:35 | Reagovat
RE: wow.....🫣🫣
Tak tady nejde ani tak o to, že to zrovna vaše auto zvládne, jako spíš o základy fyziky,...(8.tř. základní školy....)😉
12.02.2024 | 20:06:47 | Karel | 37.188.146.* Reagovat
malá závada
jj, komentář pode mnou má pravdu, ale důvod proč píšu je, že se objevila malá závada. Ze zadního diferenciálu tekl olej. Přetlakový šroubek byl celý zarezlý, levé gufero netěsnilo, diferák šel ven, šroubek se pročistil, na diferáku rovnou vyměněna obě gufera. Náklady na opravu celkem 1648 Kč = zakoupená dvě nová gufera + olej, vše v Toyotě. Výměna provedena o5 šikovným známým doma v kanálu :-)
10.10.2009 | 14:56:00 | Sevy Reagovat
uzávierka diferenciálu
Vlastním Rav 4, 2.0,r.v.1996. Tento typ nemá uzávierku,
ale má medzinápravový diferenciál, ktorý sa spúšťa
elektricky, vyrovnáva pomer síl medzi nápravami a používa sa pri výjazde z ťažkého terénu.Toto je napísané v originál manuáli a je to aj moja skúsenosť.
25.07.2009 | 14:16:50 | Peter Hirner Reagovat