Rok výroby:2012Typ motoru:3CStav km při koupi:59 000 kmStav km nyní:60 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,4 l/100 kmVloženo:19. 11. 2014
Rozhodli jsme se s kolegou pro dovoz passata 2.0 103 kW r.v. 2012 od prvniho majitele pres nemecky bazar. Ceske servery jsme si celkem prohlidli a nabidka byla velmi mala a bazary, ktere prodavaji passaty ve velkem maji cenu v hotovosti nesmyslne premrstenou a tak jsme vymenili eurace a jelo se. Nasli jsme na serveru mobile.de cca 5 ks blizko u sebe, vytiskli, na prvni dva zavolali a ze prijedeme rano v 9. O vybave jsme meli zhruba jasnou predstavu: 2.0 103 kW, auto klimatizace, Manual, multifunkcni volant, tempomat, vyhrivani sedacek, parkovaci senzory, najezd do 100 tkm a nejake to slusne audio. Ostatni bylo celkem fuk jestli bude nebo ne. Prijeli jsme na prvni bazar rano a koukalo tam na nas cca 12 passatu cernych a stribrnych s najezdem od 50 do 150 tisic km a s rokem vyroby od 2011 a ve velmi podobnych vybavach s 2.0 a 1.6 motory v dieslu.
Vybrali jsme naseho favorita, prodejce nam priparkoval auto pred salon a dal znacky a klice oproti pasu a at se projedem. Mel najeto 60 tkm. Bylo videt, ze auto dlouho stalo. Auto jsme tedy projeli a prohlidli od spodku az po strechu. Spodek byl jako novy, sice vzadu sjete gumy z vnitrni strany, ale jinak vse bylo v naprostem poradku. V kufru byly plechace se slusnym zimnim obutim. Rozhodli jsme se, ze ho bereme a dal uz nejedeme, takze overeni DIC, kupni smlouva, zaplaceni v hotovosti, vytisteni zluty znacek a zaplaceni pojistky na 5 dni. cca 73 Eur a cesta z5.
Prvni natankovani 65 litrove nadrze a hura domu pres berlin a polsko. Prvnich 800 km s passatem naprosto pohodovych. Pred timto autem jsme meli Superba 1.8 T LPG z r. 2003 tudiz zmena byla opravdu velmi pozitivni. Passat nadherne sedi v dalnicnim provozu a v rychlostech od 120 km zrychluje. Behem prvnich 300 km auto sedlo do ruky a ridic se nauci intutivne ovladat menu celeho auta. Na prvni zastavce jsem naparoval Iphone s autem a audio jsem tedy poustel pres bluetooth z iphona, z toho jsem mel obrovskou radost a cely zbytek cesty mi hrala ma oblibena muzika. Sparovani Iphona se nedalo udelat behem jizdy, ale v prvni prestavce vse probehlo velmi rychle a spontalne, dokonce auto melo hendsfree takze probehl prvni prichozi hovor ovladany z volantu a vse naprosto korektni.
Po prvni zastavce jsme chteli testnout jakou max. rychlosti pasik snese a vytahl jsem to lehce k 200 km/h a zacali nejake vibrace od spodu motoru, kolega ktery jel za mnou videl jak mi neco planda pod motorem a na dalsim odpocivadle jsme zastavili a zjistili, ze plastovy kryt motoru je u stredu auta uvolnen takze nasledna rychlost byla omezena do 140 km/h a to bylo v pohode. (druhy den bylo na kanale a chybely tam 3 srouby)
Behem 800 km cesty domu jsme na palubce meli spotrebu 4,9 l/100km, manualni razeni bylo presne a rychle, naucil jsem se pracovat s tempomatem, ovladat audio i handsfree a co se tyce komfortu jizdy tak neni co dodat to proste funguje, vse intuitivni, na dosah, odhlucneni od vozovky parada, nerovnosti na ceste zvladal na 16 palcovych plechacich dokonale, nikde nic neskripalo, nevrzalo a dojizdeli jsme za tmy takze osviceni palubovky na jednicku.
dalsi den na STK kde namerili cca 10% odchylku predni leve brzdy a ze papiry pro prihlaseni budou druhej den. Prvni co se tedy bude muset udelat jsou predni brzdy. Jakmile byly pripraveny papiry z STK, ktere vysly na 2 100 Kc tak zakonna pojistka a sup na urad, kde mi sdelili, ze mi zavolaji druhy den az to bude a bude to stat 2 300 Kc.
Casem bych chtel pridavat informace o zkusenostech, problemech servisech apod.
Doplnění recenze ze dne 20.11.2014
Zhruba po tydnu od dovozu jsme obdrzeli ceske SPZ a behem te doby proslo zbeznou kontrolou mechanika a priprava na vymenu z letnich na zimni, ktere nam nemcouri pribalili do kufru na plechacich. Vymena se nekonala, protoze jedna guma byla prorazena a neopravitelna, objednali jsme 1 ks Dunlop sp winter sport 4D 225/55/16. Cena 2 100 Kc i s dopravou. Co se tyce auta tak doporucil vymenit olej a filtry, olej byl na spodni casti merky, takze 5l castrol 5w30 + 1l na dolivani a filtry kabinovy a vzduchovy Cena 1 800 Kc jak mel sundane kola tak kouknul na brzdy a doporucil vymenu desticek vpredu i vzadu a ze kotouce jsou v poho, nicmene resim variantu, ze dame ze zacatku dopredu i nove kotouce a casem zadni. Predni kotouce a desky Zimmermann cena 3 100 Kc. Po prezuti a vymene desticek budeme absolvovat laserovou geometrii cena 600 Kc v castkach jsou uvedeny ceny nahradnich dilu s DPH a cena za praci se bude vyvijet v case
Môžem vrele odporúčit dvojliter Passata. Často jazdím na kamarátovom, u ktorého momentálne prehupol tachometer cez číslicu 320 tis. km. Prvých 120 tis. jazdil v Nemecku kde sme ho aj kúpili. Auto veľmi často jazdí aj s vozíkom a vôbec nie je šetrené. Slovenské diaľnice na 140 tempomat a často plne naložené. Napriek tomu je spojka, turbo a vstrekovače všetko pôvodné. Menené boli len brzdové doštičky, predné tyčky stabilizátora a z. ložiská. Teraz sa pokazil zámok na kufri a treba ho vymeniť. Auto je jazdené na longlife olej od FUCHS - nemecká značka, menený 20-25 tis km a filtre Knecht. Že je v aute DPF filter...ani neviete o jeho existencii.
24.10.2017 | 19:45:52 | Martin
| 178.143.41.*Reagovat
Jak dál?:)
Zdravím,co další zkušenosti s vozem? Ptá hodně peněz na opravách? Uvažuji nad jeho koupí. Ať slouží:)
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
Odporúčam Passata
Môžem vrele odporúčit dvojliter Passata. Často jazdím na kamarátovom, u ktorého momentálne prehupol tachometer cez číslicu 320 tis. km. Prvých 120 tis. jazdil v Nemecku kde sme ho aj kúpili. Auto veľmi často jazdí aj s vozíkom a vôbec nie je šetrené. Slovenské diaľnice na 140 tempomat a často plne naložené. Napriek tomu je spojka, turbo a vstrekovače všetko pôvodné. Menené boli len brzdové doštičky, predné tyčky stabilizátora a z. ložiská. Teraz sa pokazil zámok na kufri a treba ho vymeniť. Auto je jazdené na longlife olej od FUCHS - nemecká značka, menený 20-25 tis km a filtre Knecht. Že je v aute DPF filter...ani neviete o jeho existencii.
24.10.2017 | 19:45:52 | Martin | 178.143.41.* Reagovat
Jak dál?:)
Zdravím,co další zkušenosti s vozem? Ptá hodně peněz na opravách? Uvažuji nad jeho koupí. Ať slouží:)
04.10.2015 | 08:18:35 | Radim | 81.162.192.* Reagovat