Osobní
Terénní
X
Daewoo
Leganza
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Daewoo Leganza - historie značky auta

Daewoo Leganza je sedan střední velikosti vyráběný jihokorejskou automobilkou Daewoo mezi lety 1997 a 2002. Interní kódové označení modelu je V100, pod kterým je známá také platforma, na které je vůz postavený. Název Daewoo pochází z kombinace dvou italských slov - elegante (elegantní) a forza (síla). V době zavedení na trh byl Daewoo Leganza o něco delší než většina evropských a asijských automobilů kategorie střední velikosti. Daewoo Leganza bylo součástí snahy Daewoo nahradit modely vyráběné pod licencí GM. Sesterskými projekty k Daewoo V100 byly T100 Daewoo Lanos a J100 Daewoo Nubira. Styling Daewoo Leganza měl na svědomí známý italský designér Giorgetto Giugiaro z Italdesignu. Údajně se při tvorbě stylingu inspiroval konceptem Jaguar Kensington z roku 1999. Daewoo rapidně rozšířil svou výrobní síť a vyráběl své vozy pod licencemi i v okrajových továrnách v Polsku, Rumunsku, Ukrajině, Rusku a Uzbekistánu. Nicméně i přesto se všechny vozy Daewoo Leganza efektivně vyráběly pouze v jihokorejské továrně Bupyong. Zajímavé je, že Leganza se jako jedna zmála téměř celosvětově prodávala pouze pod jedním jménem. Vyjímkou bylo pouze označení Doninvest Kondor, které krátce prodávala ruská korporace Doninvest.
Daewoo Leganza - historie značky auta (dokončení článku)  »