Osobní
Terénní
X
Ford
Escape
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Ford Escape - historie značky auta

Ford Escape je pětidveřové SUV vyráběné společností Ford Motor Company od roku 2000 do současnosti. Přestože je tento vůz technicky vzato crossover, automobilka jej zahrnuje do své řady tradičních SUV (Escape, Explorer, Expedition), spíše než do skupiny jednotlivých crossoverů (Edge, Flex).
V Evropě se Ford Escape od roku 2001 do roku 2006 prodává jako Ford Maverick. Při výrobě vozu automobilka spolupracovala se společností Mazda, a model tak byl zavedený na trh spolu s Mazdou Tribute.
V USA divize Mercury představila luxusní variantu Mariner, která byla představená v roce 2005, ale výroba byla v roce 2010 zastavena, když Ford ukončil existenci značky Mercury.
Ford Escape je postavený na platformě Ford CD2, která je založená na Mazdě GF.
V roce 2004 byla představená první hybridní verze kategorie SUV vůbec. Na začátku roku 2012 Ford ukončil výrobu hybridní varianty, kterou nahradila výbavová verze nového Escapu s přeplňovaným motorem EcoBoost, který je ekonomičtější než samotný hybrid. Od roku 2005 bylo vyrobeno celkem 122 850 kusů hybridních modelů. Ford Escape Hybrid využívá podobné technologie jako model Toyota Prius.
První generace Fordu Escape se prodávala také pod jménem Ford Maverick, a v Japonsku a USA se prodávala od roku 2000–2007. Mezi výrobní místa patřilo Ohio a Missouri v USA, Yamaguchi v Japonsku, Filipíny, Taiwan a Vietnam.
První generace Fordu Escape se prodávala se třemi variantami motorů: 2.0 L Zetec I4 2.3 L Duratec 23 I4 3.0 L Duratec 30 V6
Motory byly doplněny o pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovku CD4E.
Poprvé byl Ford Escape představený veřejnosti pro modelový rok 2001 v Severní Americe. Ford Escape byl menší než velký Explorer, ale zároveň větší než SUV nabízené konkurenčními značkami Honda a Toyota.
Přestože Escape nebyl vytvořený jako terénní auto (offroad), ve výbavě na přání byl pohon všech kol AWD (4x4).
Během crash testů společnosti National Highway Traffic Safety Administration Ford Escape získal maximum pět hvězdiček za bezpečnost řidiče a čtyři hvězdičky za bezpečnost chodců při čelním nárazu v rychlosti (56 km/h).
Ford Escape - historie značky auta (dokončení článku)  »