Osobní
Terénní
X
Mitsubishi
Grandis
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Mitsubishi Grandis - historie značky auta

Mitsubishi Grandis je sedmi místné pětidveřové MPV vyráběné společností Mitsubishi Motors s cílem nahradit svého modelového předchůdce Chariot / Space Wagon / Nimbus. Výroba Grandisu byla zahájen 14. května 2003, a dodnes je tento automobil prodáván na některých trzích v Asii, Evropě, Oceánii, Mexiku, Hondurasu, Jamajce a Jižní Americe. Montáž tohoto auta probíhala v asijských zemích, konkrétně v Japonsku, Thajsku, Taiwanu a Filipínách.
Motory, které byly během historie výroby auta k dispozici, jsou 2,4 litrový čtyřválec a 2,0 l turbodiesel založený na Volkswagenu (tento motor ovšem nebyl k dispozici na Jamajce). Motor byl označen jako DI-D oproti obvyklému označení TDI, používaném Volkswagenem. Pohon auta byl buďto na přední nebo všechna kola, převodovku bylo možné vybrat jako 5-ti stupňovou manuální, 4-stupňovou INVECS-II nebo 6-ti stupňovou mauální.
Vnější design auta byl volně založený na dřívějším Mitsubishi Space Liner designéra Oliviera Boulaye, který má na svědomí nejeden model tohoto výrobce. Jednalo se o čtyřsedadlovou koncepci auta poprvé vystavovanou na tokijském autosalonu v roce 2001 s dveřmi otevíranými uprostřed, tzv. "sebevražednými dveřmi". Jde o slangový výraz pro zadní dveře auta zavěšené na jeho zadní straně, a původně byly používány na saních tažených koňmi. U moderních vozidel se toto uspořádání zadních dveří používá jen zřídka, především z důvodu obav o bezpečnost, ovšem vystupování z vozu je díky nim pohodlnější.
Auto bylo zcela prvním novým vozem představujícím novou "tvář" firmy. Tu tvořila zaoblená spodní hrana mřížky, a ostrý rys ve středu kapoty nad logem značky. Auto sdílí platformu s modelem Mitsubishi Airtrek.
Grandis posloužil také jako základ pro koncept Mitsubishi FCV (Fuel Cell Vehicle), poháněný technologií palivových článků vyvinutých tehdejším hlavním akcionářem DaimlerChrysler. FC systém v tomto autě používá palivové články doplňující řadu NiMH baterií uchovávajících 117 litrů stlačeného vodíku.
Rozměry auta jsou následující: rozvor 2830 mm, délka 4765 mm, šířka 1795 mm, výška 1655–1700 mm. Pohotovostní hmotnost auta se pohybuje v rozmezí 1655–1725 kg.
Mitsubishi Grandis - historie značky auta (dokončení článku)  »