Rok výroby:1999Typ motoru:3996 8V 32vStav km při koupi:203 000 kmStav km nyní:205 500 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:13 l/100 kmVloženo:27. 2. 2006
Předchozí auto:Moskvič 407 Š100 Š105 Fav. Forman Felicia 1,6
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Zatím krátkodobá zkušenost, bez závad. Jsem druhý majitel, první majitel o vůz velmi dobře pečoval ve značkovém servisu - servisní knížka je úplná a auto je perfektně funkční, přestože je staré 7 let a má najeto přes 200 tisíc km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
XJR je nejsilnější modifikací největšího Jaguaru XJ, můj vůz je typu XJV8 308. Tento typ byl vyráběn v letech 1998 - 2003, jako nástupce typu XJ6 300 (z let 1994 - 1997). Typ 308 má jako první jaguár osmiválcový motor do V. S uvedením typu 308 také skončily dodávky manuálních převodovek (na přání) a řada byla dodávána pouze s automaty - do roku 1997 (typ 300) 4 kvalt, od roku 1998 5 rychlostní převodovky ZF, pro XJR skříně Mercedes. Poháněná je zadní náprava. XJR je přeplňovaný kompresorem (ne turbo!). Dosahuje výkonu cca 370 koní. Zrychlení na 100 za cca 5,7 sekundy. Jízdní komfort je excelentní - jezdil jsem různými, i luxusními vozy, a musím se zadostiučiněním prohlásit, že jsem si vybral dobře jak značku a typ, tak konkretní vůz.
Do chvíle, než jsem poprvé zařadil "D" (drive, vpřed), byl jsem nepřítelem automatů. Dnes to vidím úplně obráceně a doporučuji automat - jak pro město, tak pro "sport". A zrychlení je přímo drtivé - v silném voze jsem někdy jako spolujezdec míval prvních deset sekund mírnou závrať - jako řidič nikdy. V XJR pocítíte Sílu i za volantem - a to ani nemusíte stisknout tlačítko S (jako sport), které vytáčí motor až do 6000 otáček a teprve potom řadí (při akceleraci) nahoru. Jinak, při pohodové jízdě, se motor líně převaluje mezi 1300 až 2200 otáček a přeřazuje velmi plynule. Z křižovatek odjíždím plynule s jemným plynem, automat po odbrzdění začne s vozem plížit - gumování pneu nemám zapotřebí; jsou drahé a taky vím, že bych ujel všem okolo; není nutno se o tom neustále přesvědčovat.
Obuty jsou pneu Pirelli 255/40 18". Přestože jsou nízkoprofilové, jízda je hladká - na tom se ovšem podílí i CATS adaptivní tlumiče pérování.
Výbava je pochopitelně bohatá. Spotřeba zatím (v zimě) mezi 13 a 15 litr - podle jízdních podmínek, v létě se dá jezdit za 10 až 12. Provozní náklady, předpokládám, nebudou vyšší než u BMW 7 či Audi 8, kam to zhruba patří.
Servis značkový (oleje, filtry, kontrola, seřízení, doplnění kapalin) po 16 tisících km, cena prý do 9 tisíc. Svíčky vydrží 96 tisíc km (XJR doporučeno měnit po 48 tis.)
Na podezřele laciná auta pozor. A na laciný Jaguáry obvzlášť!!! Já jsem koupil XJ6 ´87 za nadprůměrnou cenu (150 tisíc), ale vyplatio se. I tak má ale auto pár much a tak už na servise pár tisíc stálo. Než jsem koupil tohle auto, chtěl jsem lacinější za 60-90 tisíc. Teď jsem rád, že jsem si připlatil. Jaguar (sedan) se v dobrém stavu pod 100 tisíc neprodává. Takže si neváhejte připlatit. Jinak si koupíte akorát hezkou kasičku.
Este nemam vlastne auto, jazdim zatial na autach rodicov. Mam 18 este som nezarobil :) Ale raz som si pozeral na mobile.de auta a natrafil som na toto krasne auto a za cenu taku ze som oci vyvalil. Strasne som zacal po nom tuzit, ale precital som si nejake recenzie a trochu som bol sklamany vyrokmi, ze Jaguary su nespolahlive auta. Ale ako vidim tu je opak pravdou. Tak by som to zhrnul, som mlady ale jazdu si lubim uzit, nie na plny plyn za kazdu cenu, hlavne v pohode a v luxuse. Odporucate mi teda kupit si Jag napr. XJ8 alebo ´98 rocnik alebo nieco podobne ?
Dnes má můj xjr najeto 233 tisíc km. Technickou a emise získal před měsícem opět bez sebemenších potíží, při přechodu na letní kola jsem na předek koupil pár nových Pirelli zerro rosso asimmetrico, vzadu dojíždím původní Michelin pilot sport, které jsou dost hlučnější. Mrzí mě, že ji (velkou kočku) používám jenom tak jednou týdně, protože - po jistém váhání a hledání menšího vozu na nákupy a na malé pojížďky (o velkých cestách nemluvě) - když jsem směřoval jenom na automat (kvůli mé paní i kvůli sobě - už je čas na automat, přátelé!) spíš na MB A, nebo co a nakonec jsem koupil jako "nákupní tašku" starší menší kočku - jaguar S-type 3 litry. Narozen 4. září 2001, najeto 140 tisíc. S-typem jezdím denně, na nákupy i na cesty po Česku. Radím, běžte do jaga.
Schoduji jse s nazorama, kdo jse jednou sveze v takove kare, nechce nic jineho. Vlastnil jsem 1996 XJ6, 3.2 automat, a uz pri koupi me priostl k srdci, hlavne proto, ze byl predchozim majitelem tyran pokusama o chip motoru. Odnesla to ridici jednotka ABS, kterou jsem musel posleze menit, coz byla za celou dobu jedina investice do tohodle nadherneho kousku umeni. Bohuzel jse porad potkavate s lidmi, kteri na Vas pri setkani okamzite vyblafnou dotazy jako ,, kolik to zere a kolik platis pojistku, jenomze tenhle nadhernej vuz je o uplne necem jinem. Clovek jsi musi nejdriv sednout dovnitr, seridit sezeni, natocit to a chvili jen tak poslouchat ten nadhernej zvuk motoru pri jemnem pridavani plynu, pak otrevrit okna, zapnout muziku a vyrazit smerem nikam. Nevnimat pohledy zaskodniku a uzivat jsi jenom jizdu a pocity. Verte, po prvnich par desitkach kilometru jsi vas tenhle nadhernej kousek jednoduse koupi jako mne. Rvalo me srdce kdyz jsem ho prodaval s rodinnejch duvodu, bohuzel, nabyl jsem pocitu, ze jeho novy majitel je jednim z tech, kteri vubec nevedi, ze si zrovna kupujou noveho clena rodiny ne jenom autak. Pro majitele jeste upozorneni od srdce, premyslejte dlouho a poradne, az jse rozhodnete tenhle kousek prodat, jeste dlouho Vas to bude mrzet a zustane po nem jenom prazdna dira v zivote, kterou neni jen tak jednoduche zaplnit.
Sám vlastním staršího jágra,XJ40 3,6l... spousta lidí má spoustu řečí ale vlastně o tom prd ví... po dvaceti letech(naštěstí u jednoho majitele), je auto v kondici nového a provoz je bez problémový. servis je drahý.. to je jasný.. ale proč nechávat opravovat v servise když to nemá konstrukční výmrdy jak u vw group. Z brzdama bejvá problém, stalo se mi to samý, ale, oprava vyšla na 700,-, ale pokud auto rok nestojí tag se to moc nestává. Motor je neuvěřitelně pohodový, dokáže se válet líně dole, ale dokáže zařvat jako správnej jágr. neskutečný sportovní posez v obrovský limuzíně, s neuvěřitelnym stylem...
take vam gratuluji ale ne k odvaze ale ke vkusu a cilevedomosti..do modelu X308 si xj kupuji lide,kteri vedi proc..karikatury typu x350 nebo Ford X-type(vytunene mondeo)si kupuji lide kteri nevedi nic o autech a uz vubec ne o znacce.......XJR je uzasny vuz a doufam,ze nas i nadale budete informovat..
Od napsání původního příspěvku jsem ujel zhruba 5 tisíc km. Ještě v zimě jsem měl problém - několikrát v době 3 týdnů okamžité zvýšení teploty chladicí vody na cca 10 sekund, pak pokles. Závada se opakovala intenzivněji, až jsem raději auto odstavil - výměna termostatu, ve značkovém servisu; příště raději sám. Bude to levnější a bez dramat, to když zjistíte, že v servisu mají pocit, že my ta auta kupujeme kvůli nim. Jinak, termostat doporučuji měnit u všech aut tak za pět let či sto tisíc km, nebo stojí za to vozit jeden kus sebou. Taky se nevracela brzda na jednom kole - daň za zimní provoz a jízdu jen občas. Brzdová kapalina "originál" v servisu Kč 1400, stejná DOT 4 v obchodě 250. V předepsané lhůtě jsem dále měnil olej a filtry. V servisu - dovolil jsem si ale dodat svůj vlastní olej. Přijde na třetinu toho, co by účtovali, při kvalitě, které důvěřujete. Přezul jsem na původní starší letní pneu, na zimu jsem koupil a jezdil nové zimní. Musím korigovat spotřebu - v zimě 13 až 14,5 litru, teď 12 až 13,5 podle provozu město/venkov/dálnice - dodržuji předpisy (no, občas to na volné silnici otestuji, spíš na akceleraci, brzdění a dynamickou jízdu v zatáčkách - perfektně sedí. Není nad zadní pohon). Takže jsem nadšen.
Mám rád lidi, kteří se nebojí trochu riskovat a koupí si pořádnou ojetou káru za 300 až 500, zatímco by mohli mít novou Fabču nevo Oktávku v plný výbavě "bez rizik..." Myslím, že štastný majitel je opravdu "střelec" (v nejlepším slova smyslu) se sportovním srcem, který si chce jiízdu na silnici užít. Má můj obdiv, já bych asi odvahu ke koupi Jaguáru nenašel...
Donald:Spíše v té době ještě pořádně nazačaly:-)). Jako Saab a Opel.Opel mám rád a jezdím s ním,ale Saab stejně jako Jag byla taková zvláštní třída,bohužel sami to nezvládli.
Přesednout z felicie, neřku-li z moskviče, do osmiválcového jaguáru musí být darda. Přeji mnoho štastných kilometrů. Táta vždy říkal, že silní se nepředvádějí a nezávodí. Nemají to zapotřebí. Předpokládám, že neduhy značky po ovládnutí Fordem už skončily.
Komentáře uživatelů k recenzi Jaguar XJ
Na podezřele laciná auta pozor. A na laciný Jaguáry obvzlášť!!! Já jsem koupil XJ6 ´87 za nadprůměrnou cenu (150 tisíc), ale vyplatio se. I tak má ale auto pár much a tak už na servise pár tisíc stálo. Než jsem koupil tohle auto, chtěl jsem lacinější za 60-90 tisíc. Teď jsem rád, že jsem si připlatil. Jaguar (sedan) se v dobrém stavu pod 100 tisíc neprodává. Takže si neváhejte připlatit. Jinak si koupíte akorát hezkou kasičku.
15.12.2009 | 12:02:28 | reihensechszylinder Reagovat
Wou
Este nemam vlastne auto, jazdim zatial na autach rodicov. Mam 18 este som nezarobil :) Ale raz som si pozeral na mobile.de auta a natrafil som na toto krasne auto a za cenu taku ze som oci vyvalil. Strasne som zacal po nom tuzit, ale precital som si nejake recenzie a trochu som bol sklamany vyrokmi, ze Jaguary su nespolahlive auta. Ale ako vidim tu je opak pravdou. Tak by som to zhrnul, som mlady ale jazdu si lubim uzit, nie na plny plyn za kazdu cenu, hlavne v pohode a v luxuse. Odporucate mi teda kupit si Jag napr. XJ8 alebo ´98 rocnik alebo nieco podobne ?
17.06.2009 | 21:10:59 | pa3x21 Reagovat
Dotaz
Proč čitatelé článku a zároveň majitelé (i minulí) nenepíšou svou recenzi? Takhle to vypadá jako když tyto vozy skoro nikdo nemá!!!
02.10.2008 | 21:08:18 | Bebe Reagovat
Po dvou letech ...
Dnes má můj xjr najeto 233 tisíc km. Technickou a emise získal před měsícem opět bez sebemenších potíží, při přechodu na letní kola jsem na předek koupil pár nových Pirelli zerro rosso asimmetrico, vzadu dojíždím původní Michelin pilot sport, které jsou dost hlučnější. Mrzí mě, že ji (velkou kočku) používám jenom tak jednou týdně, protože - po jistém váhání a hledání menšího vozu na nákupy a na malé pojížďky (o velkých cestách nemluvě) - když jsem směřoval jenom na automat (kvůli mé paní i kvůli sobě - už je čas na automat, přátelé!) spíš na MB A, nebo co a nakonec jsem koupil jako "nákupní tašku" starší menší kočku - jaguar S-type 3 litry.
Narozen 4. září 2001, najeto 140 tisíc. S-typem jezdím denně, na nákupy i na cesty po Česku. Radím, běžte do jaga.
21.06.2008 | 11:42:45 | StanSxjr Reagovat
kara jak ma byt
Schoduji jse s nazorama, kdo jse jednou sveze v takove kare, nechce nic jineho. Vlastnil jsem 1996 XJ6, 3.2 automat, a uz pri koupi me priostl k srdci, hlavne proto, ze byl predchozim majitelem tyran pokusama o chip motoru. Odnesla to ridici jednotka ABS, kterou jsem musel posleze menit, coz byla za celou dobu jedina investice do tohodle nadherneho kousku umeni. Bohuzel jse porad potkavate s lidmi, kteri na Vas pri setkani okamzite vyblafnou dotazy jako ,, kolik to zere a kolik platis pojistku, jenomze tenhle nadhernej vuz je o uplne necem jinem.
Clovek jsi musi nejdriv sednout dovnitr, seridit sezeni, natocit to a chvili jen tak poslouchat ten nadhernej zvuk motoru pri jemnem pridavani plynu, pak otrevrit okna, zapnout muziku a vyrazit smerem nikam. Nevnimat pohledy zaskodniku a uzivat jsi jenom jizdu a pocity.
Verte, po prvnich par desitkach kilometru jsi vas tenhle nadhernej kousek jednoduse koupi jako mne.
Rvalo me srdce kdyz jsem ho prodaval s rodinnejch duvodu, bohuzel, nabyl jsem pocitu, ze jeho novy majitel je jednim z tech, kteri vubec nevedi, ze si zrovna kupujou noveho clena rodiny ne jenom autak.
Pro majitele jeste upozorneni od srdce, premyslejte dlouho a poradne, az jse rozhodnete tenhle kousek prodat, jeste dlouho Vas to bude mrzet a zustane po nem jenom prazdna dira v zivote, kterou neni jen tak jednoduche zaplnit.
20.04.2008 | 15:17:29 | stef4 Reagovat
Jaguar je auto...
Sám vlastním staršího jágra,XJ40 3,6l... spousta lidí má spoustu řečí ale vlastně o tom prd ví... po dvaceti letech(naštěstí u jednoho majitele), je auto v kondici nového a provoz je bez problémový. servis je drahý.. to je jasný.. ale proč nechávat opravovat v servise když to nemá konstrukční výmrdy jak u vw group. Z brzdama bejvá problém, stalo se mi to samý, ale, oprava vyšla na 700,-, ale pokud auto rok nestojí tag se to moc nestává. Motor je neuvěřitelně pohodový, dokáže se válet líně dole, ale dokáže zařvat jako správnej jágr. neskutečný sportovní posez v obrovský limuzíně, s neuvěřitelnym stylem...
18.04.2007 | 14:20:43 | joghurt-xj_40 Reagovat
To neni odvaha, ale nutnost
26.01.2007 | 14:44:08 | reihensechszylinder Reagovat
x308 posledni dobry jaguar krom xk..
take vam gratuluji ale ne k odvaze ale ke vkusu a cilevedomosti..do modelu X308 si xj kupuji lide,kteri vedi proc..karikatury typu x350 nebo Ford X-type(vytunene mondeo)si kupuji lide kteri nevedi nic o autech a uz vubec ne o znacce.......XJR je uzasny vuz a doufam,ze nas i nadale budete informovat..
11.11.2006 | 13:12:12 | PhantomXJ220 Reagovat
Další zkušenosti
Od napsání původního příspěvku jsem ujel zhruba 5 tisíc km. Ještě v zimě jsem měl problém - několikrát v době 3 týdnů okamžité zvýšení teploty chladicí vody na cca 10 sekund, pak pokles. Závada se opakovala intenzivněji, až jsem raději auto odstavil - výměna termostatu, ve značkovém servisu; příště raději sám. Bude to levnější a bez dramat, to když zjistíte, že v servisu mají pocit, že my ta auta kupujeme kvůli nim. Jinak, termostat doporučuji měnit u všech aut tak za pět let či sto tisíc km, nebo stojí za to vozit jeden kus sebou. Taky se nevracela brzda na jednom kole - daň za zimní provoz a jízdu jen občas. Brzdová kapalina "originál" v servisu Kč 1400, stejná DOT 4 v obchodě 250. V předepsané lhůtě jsem dále měnil olej a filtry. V servisu - dovolil jsem si ale dodat svůj vlastní olej. Přijde na třetinu toho, co by účtovali, při kvalitě, které důvěřujete. Přezul jsem na původní starší letní pneu, na zimu jsem koupil a jezdil nové zimní. Musím korigovat spotřebu - v zimě 13 až 14,5 litru, teď 12 až 13,5 podle provozu město/venkov/dálnice - dodržuji předpisy (no, občas to na volné silnici otestuji, spíš na akceleraci, brzdění a dynamickou jízdu v zatáčkách - perfektně sedí. Není nad zadní pohon). Takže jsem nadšen.
17.06.2006 | 23:15:22 | StanS Reagovat
držím palce
Mám rád lidi, kteří se nebojí trochu riskovat a koupí si pořádnou ojetou káru za 300 až 500, zatímco by mohli mít novou Fabču nevo Oktávku v plný výbavě "bez rizik..."
Myslím, že štastný majitel je opravdu "střelec" (v nejlepším slova smyslu) se sportovním srcem, který si chce jiízdu na silnici užít. Má můj obdiv, já bych asi odvahu ke koupi Jaguáru nenašel...
31.05.2006 | 11:32:54 | Jarda Reagovat
Donald:Spíše v té době ještě pořádně nazačaly:-)).
Jako Saab a Opel.Opel mám rád a jezdím s ním,ale Saab stejně jako Jag byla taková zvláštní třída,bohužel sami to nezvládli.
03.03.2006 | 19:43:15 | RRAAFF Reagovat
Chápu ten rozdíl!
Přesednout z felicie, neřku-li z moskviče, do osmiválcového jaguáru musí být darda. Přeji mnoho štastných kilometrů. Táta vždy říkal, že silní se nepředvádějí a nezávodí. Nemají to zapotřebí. Předpokládám, že neduhy značky po ovládnutí Fordem už skončily.
01.03.2006 | 13:43:55 | Donald Reagovat
RE: Chápu ten rozdíl!
ted jsem nedávno koupil jiné auto jinou značku taky slušně vybavený třílitr šestiválec ale dašlí už asi bude jaguar sice použitej ale koukám po něm
30.04.2012 | 11:47:22 | jirka | 92.62.224.* Reagovat