Suzuki Wagon R+

>> zpět na Suzuki
Suzuki

Auta značky Suzuki:

  • GN
  • GNX
  • GP
  • GS
  • GSF Bandit
  • GSR
  • GSX
  • GSX-R
  • GW
  • Grass Tracker
  • Hayabusa
  • Intruder
  • Katana
  • Kizashi
  • LJ
  • LTA
  • LTR
  • LTZ
  • M 1800
  • Maruti
  • Ozark
  • QuadRacer
  • QuadSport
  • RF
  • RG
  • RGV
  • RM
  • RV
  • S-Cross
  • SA 310
  • SFV650 Gladius
  • SIXteen
  • SJ
  • SV
  • SX4 S-Cross
  • Santana
  • Savage
  • Sidekick
  • Skywave
  • Splash
  • Street Magic II
  • Supper Carry
  • TL
  • TS
  • TU
  • V-Strom
  • Van Van
  • X-90
  • XF 650 Freewind

Suzuki Wagon R+ - historie značky auta

Suzuki Wagon R+ logo značky Suzuki Wagon R je "kei" auto produkované japonským výrobcem aut Suzuki od roku 1993. Kei jidosha znamená japonsky lehký automobil, a tímto termínem se v Japonsku označuje kategorie malých městskýchautomobilů. R v názvu modelu znamená, že vůz je určen pro rekreaci. Je to jeden z prvních automobilů používajících design "vysoký vůz", kdy je vozidlo navržené tak, že automobil je neobvykle vysoký s krátkou kapotou a téměř vertikálním hatchbackem i stranami, s cílem maximalizovat prostor pro cestující.
Wagon R byl od roku 2003 nejprodávanějším kei autem v Japonsku. Prodej Suzuki Wagon R dosáhl 5 milionů kusů na konci února 2010.
Tento vůz se také nazývá: Suzuki Karimun, Maruti Wagon R, Mazda AZ-Wagon, Mitsubishi Delica D: 2, Opel Agila nebo Vauxhall Agila.
První generace Wagon R byla 1640 mm vysoká, a používala stejný 660 ccm F6A tříválcový motor jako Alto a další Suzuki kei auta. Původní auto bylo se dvěma dveřmi na levé straně a jedněmi dveřmi na pravé straně (u řidiče), a vůz byl představen v roce 1993 na tokijském autosalonu. Později auta získala více obyčejné, symetrické pětidveřové nastavení.
Větší Wagon R první generace, Suzuki Wagon R+, byl přidán v roce 1997, a brzy vyráběn v Japonsku až do konce roku 2000 pro evropský trh. Auto melo širší tělo a čtyřválcový motor K10A s přirozeným plněním a objemem 996 ccm. Stejný Wagon R+ byl také k dispozici s 1,2 l motorem.
Rok 1998 přinesl zavedení druhé generace Wagon R v Japonsku, včetně přepracovaného Wagon R+. Ten byl přivezen do Evropy v roce 2000, s většími motory.
Třetí generace Wagon R byla zahájena v Japonsku v září 2003 na desáté výročí Wagon R, ale už jen s 660 ccm K6A motorem kei car. Třetí generace pak prošla faceliftem v září 2005 a nahrazena o tři roky později.
Stingray, poprvé představen v únoru 2007, byla sportovnější verze třetí generace Suzuki Wagon R. Kromě více agresivního čelního vzhledu Stingray dostal jasná koncová světla. Kola z lehkých slitin a aero kit byly také standardní výbavou.
Čtvrtá generace Wagon R byla zahájena v září 2008 v Japonsku, spolu se sportovnějším Stingrayem. K významným rozdílům u nové generace patří větší zadní dveře. Powertrain možnosti zahrnují atmosférické i přeplňované motory 660 ccm s o výkonu 64 PS (47 kW), spolu se 4-stupňovou automatickou nebo 5-stupňovou manuální převodovkou CVT. Stejně jako mnoho jiných japonských modelů na trhu si zákazníci mohou vybrat mezi pohonem na přední kola a na všechna kola. »  Suzuki Wagon R+ - historie značky auta (dokončení článku)  »

Suzuki Wagon R+ - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Suzuki:

DanCars CZ s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis Subaru Prodej, servis, leasing, pojištění a další služby. SUBARU, Toyota, Suzuki, Daihatsu. Po-Pá 8:00-17:00

www.subaru-opava.cz | Opava, Krnovská 82

TRENDCAR - SUZUKI - OLOMOUC

Prodej a servis nových a ojetých vozů TOYOTA-SUBARU-HONDA-SUZUKI-MITSUBISHI Po-Pá 8:00 - 17:00

www.trendcar.cz | Olomouc - Horní Lán, I.P.Pavlova 120

Suzuki Wagon R+ - historie značky auta (dokončení článku)

Pátá generace auta Wagon R byla spuštěna v Japonsku v září 2012, a poprvé od své historie tento model přichází s novým mírně hybridním systémem s názvem "ENE-CHARGE" a energeticky úspornou elektrickou klimatizací "ECO-COOL". S motorem R06A v kombinaci s elektromotorem / generátorem a lithium-iontovou baterií tento nový ENE-CHARGE systém zajišťuje rekuperační brzdění, avšak alespoň určitá úroveň výkonu je vyráběna spalovacím motorem. Díky této technologii může nový Wagon R ujet až 28,8 km/l.
Rok 2013 přinesl aktualizaci tohoto auta ve formě snížení třecího odporu motoru, stejně jako snížení odporu vzduchu, doprovázené zvýšením délky dojezdu až na 30,0 km/l.
Wagon R-Wide, který byl zaveden v únoru 1997, je o něco větší auto, než se lze považovat za specifikaci vozu kei. Má větší motory: 1.0 (K10A, 48 kW), 1,0 Turbo (K10A, 110 kW) a 1.2 (K12A, 51 kW). Toto auto bylo na evropském trhu prodáváno jako Wagon R+ s motory 1.0 K10A a 1.2 K12A. Vůz nebyl pozinkovaný a byl tak náchylný ke korozi, zvláště u prahů. V květnu 1999 byla zahájena druhá generace Wagon R-Wide. Tato aktualizovaná verze šla k prodeji na evropském trhu v létě 2000.
V letech 2000 až 2007 byl Wagon R+ přeoznačen jako Opel Agila. V některých jihoamerických zemích jako je Kolumbie, byl Wagon R+ prodáván pod značkou General Motors Chevrolet.

Autorecenze.cz
  • Uživatelské recenze a auto testy Suzuki Wagon R+

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 4 inzerátů vozidel značky Suzuki Wagon R+.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Suzuki Wagon R+ v naší databázi je vozidlo Suzuki Wagon R+ 1.3JTD 51KW, r.v. 2006. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 44 999,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Suzuki Wagon R+ z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Suzuki Wagon R+ 1.3 i, ČR, r.v. 2002. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Suzuki Wagon R+, tak toto auto může být vaše za 20 000,- Kč.