Motocykly
Čtyřkolky
X
Aprilia
RST-1000-Futura
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Aprilia - historie moto značky

Aprilia je italský výrobce motocyklů založený v roce 1945. Aprilia začínala jako výrobce jízdních kol, ale dnes je to úspěšný výrobce zejména závodních motorek. Vyrábí také skůtry a v současnosti se značka Aprilia začíná prosazovat rovněž i v motokrosu.
Aprilia je italská společnost založená v roce 1945, která se v současnosti věnuje výrobě motocyklů. Původně Aprilia začínala jako firma vyrábějící kola, ale nyní je její hlavní devízou zejména výroba úspěšných závodních motorek.
Mezi její nejvýznamnější výrobky patří motorky 1,000 ccm V-twin Superbike, RSV Mille a nejnovější V4 RSV4.
Společnost Aprilia byla založená po Druhé světové válce Cavalierem Albertem Beggiem, jako společnost na výrobu bicyklů se sídlem ve městě Noale (italská provincie Venice). Albertův syn Ivano Beggio převzal společnost v roce 1968 a zkonstruoval první motorku o objemu 50 ccm. První modely v produkci se prodávaly pod označením Colibri, Daniela a Packi. Později se do portfolia značky přidala motocrossová motorka Scarabeo (v roce 1970), která se ve výrobě udržela až do konce sedmdesátých let ve dvou verzích - 50 a 125 ccm.
V roce 1977 milánský jezdec Ivan Alborghetti vyhrál italské šampionáty v kategoriích 125 a 250 ccm, plus nějaké další motorcrossové závody na Apriliích. To odstartovalo úspěšnou závodní "kariéru" motorek této značky.
V roce 1978 Alborghetti uzavřel sezónu se dvěmi třetími místy a šestým místem na Světovém šampionátu. V osmdesátých letech společnost do nabídky zahrnula modely enduro, trial a road v rozmezí 50 až 600 ccm. Následovaly modely TL320 a ET 50.
V roce 1985 Aprilia navázala spolupráci s rakouskou společností Rotax, od které přebírala některé motory. Výsledkem byly modely 125 STX a 350 STX. V roce 1986 Aprilia představila malý sportovní model AF1 a velký Tuareg určený pro africké rallye jako například Dakar Rally.
Rok 1990 přinesl model Pegaso 600 a v devadesátých letech také Aprilia vstoupila na trh skůtrů. Přinesla do něj první celoplastový italský scooter s názvem Amico, v roce 1992 ho následoval Amico LK a Pegaso 125. V roce 1993 se do nabídky přidal Scarabeo, a později také Leonardo, SR a Gulliver.
V roce 1995 Aprilia pověřila designéra Philippa Starcka navržením modelu Moto, který byl vystavený v Muzeu moderního umění v New Yorku. Ve stejném roce se na trhu objevily také sportovní motorky RS 125 and RS 250.
Další klíčový model se do nabídky dostal v roce 1998 pod názvem RSV Mille a model Falco. Oba vybavené verzí sportovního motoru Rotax o objemu 1000 ccm.
Nové milénium bylo ve znamení motoru pro skůtry - 50 ccm DiTech (Direct Injection Technology) a modelů RST Futura a ETV 1000 Caponord.
V roce 2003 byla představená motocrosová verze RSV Mille Tuono, která byla většinou motoristických magazínů oceněná jako nejlepší motorka roku.
O rok později došlo k odkoupení značky Aprilia společností Piaggio & C. SpA. Společně tak vytvořily čtvrtou největší motocyklovou společnost na světě s obratem 1,5 miliard Eur a roční výrobní kapacitou přes 600 000 vozidel při působení v padesáti zemích.
Aprilia - historie moto značky (dokončení článku)  »