Volkswagen LT byl největším lehkým užitkovým vozidlem vyráběným automobilkou Volkswagen od roku 1975 do roku 2006.
Auto se vyrábělo ve dvou generací. Jeho nástupcem je vůz Volkswagen Crafter.
Volkswagen představil VW LT Typu 28 v dubnu roku 1975 v Berlíně. Jméno LT je zkratka německých slov Lasten-Transporter (přepravník zboží).
V době zavedení Volkswagenu LT do výroby se již prodával populární Transporter a design řady LT byl tedy velmi podobný třetí generaci Transporteru,
ale narozdíl od něj měl motor umístěn vpředu mezi sedadly řidiče a spolujezdce.
Volkswagen LT byl nabízen ve třech váhách - od 2,8 do 3,5 tun (LT 28, LT 31, LT 35), s dvěmi velikostmi rozvorů, dvěmi možnostmi střechy a třemi
variantami karoserie: panelová dodávka, kompaktní vůz a podvozek s kabinou řidiče.
Velký prostor byl zajištěn velkou šířkou 2,02 m, délkou přes 4,5 m a ložným prostorem o velikosti 5,5 m2.
Volkswagen LT má kola na přední nápravě s nezávislým zavěšením.
Benzínový motor, který se do auta montoval byl modifikovaný čtyřválcový motor Audi 100 2,0 l o výkonu 55 kW (75 PS, 74 koní), dále byl dostupný
také motor Perkins a od roku 1976 byl v nabídce ještě 2,7-litrový dieselový motor o výkonu 48 kW (65 PS, 64 koní).
Perkins byl v roce 1978 nahrazen šesti-válcovou variantou motoru Volkswagen Golf v dieselu. Původní motor o objemu 1,6 l se čtyřmi válci byl
nahrazen D24 2,4 l o výkonu 55 kW (75 PS, 74 koní).
V prosinci roku 1982 byla nabídka motorů aktualizována. Šestiválcový diesel byl dostupný jako turbodiesel D24T o výkonu 75 kW (102 PS, 101 koní)
a nabízený benzínový motor o výkonu 66 kW (90 PS, 89 koní). Díky ploššímu tvaru motorů mohlo být nyní do kabiny umístěné třetí sedadlo.
Volkswagen LT - historie značky auta (dokončení článku) »